Tak nadhazuji téma, co by jste volili vy (zkuste se oprostit od vět: " Vys.. se na jawu a kup ojetou ...!").
A také prosím majitele 350 o přiznámí, za kolik s tou 350 jezdíte.
A pokud tu je nějaký majitel čínského řadového dvouválcové 250 (Yuki Star 250 a pod.), i jeho zkušenosti (stejný či podobný motor) by mohly být zajímavé.
Dík
Kdo chce jezdit levně, pro toho to je, kdo chce jezdit rychle, potřebuje místo těch 20 koníků co má travel, spíš tak 50, kdo chce jezdit hodně rychle, potřebuje jich tak 100
Mno a nakonec člověk stejně zjistí, že ta "velká" motorka se v tom městě neovládá nijak těžko, nežere o moc víc a když člověk potřebuje, tak jede tolik kolik potřebuje bez ohledu na to, jeslti je to do kopce, nebo fouká vítr, nebo je dusno...
Já mám malé motorky kolem 250ccm docela rád, ale kdybych byl donucen mít je jednu jedinou motorku, a nedržet si dalších pár werglů na hraní, tak si nechám tu větší a do světa vyšlu ty malorážky....
Právě díky převodovce, je 350 ve velké nevýhodě. Maximální rychlost je asi o 10 km vyšší, ale vyšší jsou i vibrace. Proto cestování je daleko pohodlnější na Travelu, právě díky lepšímu motoru. O dynamice, bych spíše pomlčel, u obou, protože je prakticky stejná. Jednak proto, že Travel má cca o 10 kg nižší hmotnost a dále jednu rychlost v prevodovce navíc. I tak má samozřejmě navrch 350. Nicméně, pro takovou "dynamiku", si tyto motorky obvykle lidé nevolí.
Bastl z toho, co se kde našlo to už vůbec není, ba naopak. Jak motory, tak ostatní komponenty se stále vyrábí, jedinou výjimkou je rám. Travel není nic jiného, než 350 s jiným motorem. A 350 továrna stále chrlí do rozvojových zemí.
Malé motorky lidé volí především proto, že jsou lehké a levné, nikoliv pro jízdu do města. Jezdí hlavně mimo město, mimo hlavní silnice, pro občasné výlety apod.
Nakonec si stejně myslím, že pořízení jakéhokoliv motorky je spíše srdeční záležitost a záležitost vkusu, než rozumu či papírových parametrů.
Já, kdybych musel volit, jakou si nechat, tak bych si nechal tu motorku menší. Měl jsem možnost vyzkoušet i Jawu 650 Classic, pozděj i Sportard 660. Obě motorky parádní svezení, lze už i hovořit i o solidní dynamice. Ale na to se velmi rychle zvykne a dál se už přidaná hodnota nekoná... Classic krásný a neskutečně pohodlný. Ale proč proboha bych měl mít doma 2x -3x dražší motorku, vysokou a těžkou kozu 660, se kterou zřídka kdy pokořím 120 km/h? Rychlost je totiž taktéž velmi relativní. 120 je na okresce moc, na dálnici málo.
V Asii jsou nejpopulárnější kubatury do 150ccm, proč asi? 250 už je pro ne zbytečně moc velká, těžká, rychlá a drahá...
650/660 nejsou ideálním zdrojem porovnání, právě proto že také nejsou vyvinuty komplexně, ale podle toho co se kde podařilo sehnat, udělali tak nějak ten zbytek, srdcaři mi budou řezat hlavu, věšet mne za oprátku, ale obojí je z nouze ctnost, u 650 už na první pohled do očí bijící a u 660 je to vidět taky, prostě to není ono, je to jako kdyby si to nějaký kutil udělal doma sám a přestoež jednotlivé komponenty nejsou špatném, jako celek to nefunguje dobře a někdy dokonce vůbec (elektrika, upadávající díly) to tomu taky zrovna nehraje do karet....v této třídě jsou i motorky, jež nejsou vysoká koza atd. a ani nejsou dražší....
Podobné je to i s Travelem - částečně z toho těží, částečně jej to sráží. Nejde o to zda se motor vyrábí nebo nevyrábí, jde o to, že koupili nějaký motor a ten nacpali do nějakého rámu, který pochází z poloviny 70 let, byť s jistými změnami a který byl určen pro motor zcela jiný.... konkurence je komplexní, což s sebou nese výhody.
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
Je úplně jedno, jestli je velká a těžká Jawa, Honda, BMW, prostě takové motorky nepotřebuji a ne jen já, jinak by se malorážky neprodavaly...
Tak už jen k technickým věcem.
Na obou motorkách mám odježdeno dost, abych mohl porovnávat.
S kamiony není ani v nejmenším žádný problém, to jen na okraj.
Rám Jawy pochází ze 70. let, kdy zejména motocykly Honda v závěsu s ostatními Japonci, převálcovaly svými motory zbytek světa.
Honda zejména s motory řady CB.
A právě z této doby, pochází rám Jawy. Včetně koncepcí, tj. i uložení motoru do rámu a rám jako takový, jsou s Hondami 70. let takřka identické.
Co jiného se tedy k sobě hodí víc, než právě tento motor s tímto rámem? Jakou komplexnější a spolehlivější motorku ještě Jawa mohla vytvořit?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
AlešT. píše: Jeden o (nadmuté) koze, druhý o voze...
Co jiného se tedy k sobě hodí víc, než právě tento motor s tímto rámem? Jakou komplexnější a spolehlivější motorku ještě Jawa mohla vytvořit?
to só paradoxe :) :) a že to skoro nikdo nekupuje? Asi proto, že se to nikdy ani pořádně nevyrábělo..
pech. píše: AlešT.> ony se ty malorážky právě moc neprodávají..... se koukni na aktuální nabídku mezi 250 a 400ccm. Když pominu krosky a lehká endura, není tam toho moc na vyber, ačkoli se to vyrábí, zde o to není žádný velký zájem a v tichosti se klasické cestovni ctvrtlitry stáhly z trhu......
nemyslím si - jen co dám dohromady z hlavy: MT03+kapotovaná verze, Versys 300 (250?), V-Strom 250, CRF250L+Rallye, KLX250, Ninja300+naháč, jednoválcová Kawa 250 naháč, Duke 390, RC390, Freeride, BMW malej naháč + malinký GS, číny na bázi Zongshen 250, číny na bázi Shineray 250 a 400...a určitě jsem toho dost vynechal
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
Travel250 má papírově pěkných 142kg bez benzínu, škoda že ta 360klika nemá vyvažovací hřídel. Jednu výhodu třeba proti jinak výborné staré cb500 vidim. A nemyslim hmotnost. Prostě mě na hondě štvalo jak se musí spojkovat v nízkých otáčkách na tužší spojce v plném městě, tady travel vede. Nová cb500f tolik netočí, je víc na spodek, tam to snad bude lepší? Jinak raději čtyřval600 i do města
K prodejům malorážek, donedávna se to prodávalo tak málo, že z trhu v tichosti zmizely, změna kategorie A2 způsobila nástup nové vlny našláplých jednoválců, stejně jako škrcení půllitrových dvouválců. Ovšem velké prodeje z toho nebudou, protože cílová skupina na ně většinou nemá peníze a to rozhodování zda mít lehký jednoválec jako je Duke, nebo škrcený dvouválec jde mimo ně a dál se točí staré 25kw verze, protože často už jsou stejně škrcené jen papírově.
Naposledy editováno 04.10.2017 20:17:14
On ten pořádný motor je totiž také velký generátor tepla a jet pár křižovatek za sebou a stát u světel, když je v létě hic...a eště ti fučí teplý vzduch od chladiče...
Jó, když se jede, je to fajn, ale...
Naposledy editováno 12.10.2017 22:44:20
Jako zakladatel tématu si mohu dovolit malý odskok od Jawy k 250 ccm obecně.
V roce 2012 jsem si ke Kawě ER6 pořídil Hondu CBF 250, abych mohl jezdit s manželkou, která "pilotuje" Suzuki Marauder GZ 250.
Od té doby jezdím dovolené zásadně na 250. Byli jsme mimo jiné v Dalmácii, v Harkany, na Vihorlatu, v Egeru, ...
Jízda na 250 je pro spoustu lidí nepochopitelná věc. No a pro mne to je zase čistá radost. Každému jeho nebe.
Ještě taková poznámka - na dovolených, když jsme víc jak tisíc kilometrů od domova, jsem docela rád, že sedláme japonce. Ten pocit sucha a bezpečí vyvažuje smutek z toho, že nejedeme na českých motorkách.