globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
15.3.2013 v 09:23
Už teď vidím ty chlapy jak si plácnou po čele, kroutí hlavou a pomyslí si, proč holka třeba nejdeš na nějaký kurz vaření nebo šití.. :)
Ale já to vážně chci ještě zkusit, ale nějak rozumně. Jde o to že ještě během autoškoly na velké A mi přítel vybral skvělou motorku pro začátečníky Virago 535, po dodělání řidičáku /podotýkám že jsem nikdy předtim nejezdila, leda tak na kole/ jsem se na ní pořád trápila. Vím že tato motka je často braná jako ideální pro ženy začátečnice, ale pro mne proste po všech těch pokusech a jednom pádu taky přijde na naučení těžká a robustní a příliš silná /zas vidím jak se chechtáte../ Prostě v mých očích je to tak. To bylo trápení, ne požitek a radost. Udělala jsem na tom asi 500km ale pocit se nezlepšil, spíš naopak.
Chci si ale dát ještě šanci, hledám tip na dvácu lehčího rázu, na víkendové popojíždění do pekelek nebo jen tak na příjemný výlet v rychlosti do devadesátky. Jsem "malý pivo" 158cm.
Můj nápad je Yamaha SR 125, Marauder GZ 125 nebo Rebel 125. Ev Daelim...Hyosung..?
Jestli na toto narazí majitelé a majitelky těchto motorek, ev. i jiných...hoďte mi sem svoje názory, co by se hodilo pro takové motorkářské embryo, předem děkuji dobré duše pa

Uzavřeno 24.03.2013 v 12:26 uživatelem jasna

Otevřeno 13.04.2013 v 11:46 uživatelem jasna

1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 13:42 | Nahoru | #61
Na dvácu bych se vykašlal,zkus GPZ 500 je lehoučká,je to dvouvál a je opravdu nízká.Navíc za rozumný prachy pořídíš hodně slušněj stav.Sice je to polokapota ale to je spíš výhoda na cestování.

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 13:44 | Nahoru | #62
Rada staryho dedka: Dvaca je blbost - kdyz te to chytne, v pulce sezony na tebe bude slaba a mala .
Ja bych zkusil nejakou dvepade, at kapotu nebo nahace. V zadnym pripade chopera!
Na 250-tce budes mit dost vykonu k predjeti kamionu a je pri tom.ovladatelna.a relativne lehka. Ja vim, ze dvepade je zavrhovana kubarura, kazdej mladoch s nabubrelym egem chce hned po dvace pokud mozno litra a jen papirove uskrcenyho. Ale tudy cesticka pro az na male vyjimky pro vetsinu zen nevede!

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 13:47 | Nahoru | #63
Pri vsi ucte ke vsem majitelum Viraga, neni to idealni motorka na uceni pro slecnu. Zlaty GS, ER, CB atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 14:05 | Nahoru | #64

Malibu86: Na dvácu bych se vykašlal,zkus GPZ 500 je lehoučká,je to dvouvál a je opravdu nízká...


Bezva rada Nízký dvouvál už dáma má a co se hmotnosti týče, je mezi nimi rozdíl jen okolo 5 kilo. Takže pokud je GPZ lehoučká, je XV taky. Z bláta do louže se tomu říká.

danycb: Jel jsi někdy na 535? To je naopak hodně dobrá motorka na učení. Každý si myslí, že když vypadá jako chopper, má nectnosti chopperu. Ale to není pravda. Už to tu na minulé stránce vysvětlil J.M.K.

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 14:20 | Nahoru | #65
1100Virago> waw moc děkuji, tento typ jako GN125 se mi dost zamlouva Myslim zes pochopil co asi hledam a dal jsi tomu konkretni jmeno..dik, urcite budu o ni uvazovat

Naposledy editováno 15.03.2013 14:21:17

1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 14:30 | Nahoru | #66
Musim říct ze čumím a smekám jak to tady mydlíte Díky!
Muj původni návrh na motorky o kterých uvažuji, vychází z jednoduché skutečnosti, a to, že se mi cruisery prostě líbí, nejen jako motorky jako takové, ale i ta filozofie a styl který představují. Na druhý straně, nezapomenu, že v autoškole, kde jsem chvíli jezdila na Hondě CB 500 to taky bylo docela příjemný-až na to že jsem uplně nedošáhla na zem...pokračovalo se ale pak s Banditem 600, to už bylo na mě těžké a vysoké..
Každopádně jsem ale o čistě silniční motce neuvažovala...možná to není až tak zlý nápad..
Přemýšlím a hledám...a samozřejmě děkuji všem..

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 14:40 | Nahoru | #67
Starous68> Vůbec nevypadáš jako idiot...není to poprvé co toto slyším..ale nemyslím že řazení je to co mi dělalo největší problém..možná je to tím že Virago snese celkem hodně ale spíš jsem měla problém se s tím otočit na malém placi, vytlačit to do mírného kopečka, naklopit to v zatáčce pořádně..s převodovkou snad jen občas hledání neutrálu..

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 14:42 | Nahoru | #68

1100Virago píše: danycb: Jel jsi někdy na 535? To je naopak hodně dobrá motorka na učení. Každý si myslí, že když vypadá jako chopper, má nectnosti chopperu. Ale to není pravda. Už to tu na minulé stránce vysvětlil J.M.K.


Jednu pravidelne servisuju, takze i pravidelne na ni jezdim a znam ji. Ale vazne si to myslim, mimo jine ty zakrouceny riditka k dobre manipulaci a jizde pro ZACATECNIKA opravdu nejsou urceny. Ale to je jen muj nazor.

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 14:44 | Nahoru | #69
Koukni ke me do profilu 128KG sucha, 760mm sedlo nad zemi a cca 48Ps.

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 14:47 | Nahoru | #70
jasna> Pokud se Ti zamlouvá styl jízdy "bublačka/kochačka", tak motorka kategorie cruiser je právě dobrou volbou - je pohodlná i na dlouhé cesty, o "stylovosti" nemluvě. Jenže holt cruiser už je masivnější a právěřada Virago bývá dobrým začátkem před přechodem na echt cruisery. Já dělal výcvik na GS500, pak jsem měl nějakou dobu GS500 i XV535 zároveň a Virago mně přišlo rozhodně lepší. Ale měl jsem ta rovná řidítka, jak už jsem zmínil. S originálními vlaštovkami je jízda docela jiná. Jinak GN125 rozhodně nebude špatnou volbou.
GS500 má tu výhodu, že je to taková mrštná koza, šikovná jak na cestování, tak i na blbnutí, takže na té se naučíš i sportovní pojetí jízdy. Nicméně ani XV535 se v tomto nenechá zahanbit... je tu mezi námi človek, který s ní dokáže jet takovou "kudlu", že na zatáčkovité cestě ujede i leckteré sportovní "šestce". Kor, když se vezme v potaz to, že pružnost a záběr motoru spolu s vhodným zpřevodováním dovoluje této motoroce na svou objemovou třídu neskutečnou akceleraci.

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 14:51 | Nahoru | #71

jasna píše: Starous68> Vůbec nevypadáš jako idiot...není to poprvé co toto slyším..ale nemyslím že řazení je to co mi dělalo největší problém..možná je to tím že Virago snese celkem hodně ale spíš jsem měla problém se s tím otočit na malém placi, vytlačit to do mírného kopečka, naklopit to v zatáčce pořádně..s převodovkou snad jen občas hledání neutrálu..



Tam by podle mě dost pomohla právě ta rovná řidítka s vysokými držáky, ergonomii to zásadně změní a kor při manipulacích. S neutrálem jsem problém neměl, spíš jsem občas "hledal šestku". Ale také jsem jeden čas jezdil s nefunkčním tachecem (ztratil jsem lanko) a dokázal jsem podle kvaltu zvuku motoru trefovat rychlost + - 5km/h.

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 15:46 | Nahoru | #72
Chopper/Cruiser na začátek asi nejhorší rada.

Spousta holek jezdí na GS500, vyzkoušel bych. Myslím si, že zvládneš.
Je lehký a vklidu se dá ukočírovat, těžiště podobný kolu)))

Naposledy editováno 15.03.2013 16:00:22

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 16:01 | Nahoru | #73
jasna> Nemám na mysli, že neumíš řadit, to jsem nenapsal, spíš si myslím, že se jen rozptyluješ spoustou činností a nesoustředíš se jen čistě na jízdu. Další dovednosti bych už pak jen přidával.
Ale jak to tak čtu, spíš je to o pocitu, o pohodlném posazu na motce. To má logiku, na čem se mi blbě sedí, to i blbě řídím.
Nezbývá než obejít showroomy v oklolí a sednout si na vše, co přichází v úvahu.
A jinak: Hlavu vzhůru, s Tvým odhodláním to půjde - dřív nebo později

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 16:34 | Nahoru | #74

jasna píše: Starous68> Vůbec nevypadáš jako idiot...není to poprvé co toto slyším..ale nemyslím že řazení je to co mi dělalo největší problém..možná je to tím že Virago snese celkem hodně ale spíš jsem měla problém se s tím otočit na malém placi, vytlačit to do mírného kopečka, naklopit to v zatáčce pořádně..s převodovkou snad jen občas hledání neutrálu..

Nečetl jsem to tu všechno , ale na ty problémy co máš by se určitě hodil nějakej naháč tak max do 500 kubíků. Když bude menší obsah , tak rozdíl ve hmotnosi bude klidně několik desítek Kg . Naháči jsou takový univerzální motorky - uměj od všeho něco a díky posazu i geometrii podvozku se na nich snáze učí.

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 17:10 | Nahoru | #75
Možná ti nesedi ,pravě celá motorka do choopru . ja na tom jezdila v autoškole a byl to promě totalni hrob šilený posez , riditka , a zatačt,a otočit se natom natom katastrofa. jezdila jsem predtim už hodně roku ale nikdy na choopru a prostě sem ho v té autoškole nezvladala zkuz změnit celou motorku ... naky supersport , nahač, enduro atd....třeba ti sedne něco uplně jiného .

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 17:14 | Nahoru | #76
Kdybys měla někoho kdo to udrží naživu tak vem ČZ 175/478, stojí to do deseti tisíc a je to malý a obratný :) U japonských strojů se platí jen za to že se to nesere :D

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 19:23 | Nahoru | #77
CBF 125/250. Hlavní je podle mě pro tebe manipulace na místě, jízda v malé rychlosti a pokud jsi takovej drobek, a nejsi pidi kulturista, tak cokoliv jako GS 500, nebo ty chopery je hovadina. Taky je hovadina doporučovat další 500stovku, když virago je pro tebe moc silné. Pokud si představím sebe ve 14-ti, kdy jsem měl tvoje rozměry a zkušenosti, tak i ta pitomá čz 125/476 byla velká těžká a silná. Na gs 500 bych se tenkrát zabil.
Motorka se navíc má ovládat hlavně tělem, přesouváním hmotnosti, tlačením na stupačky a řidítka (ne zatáčením, ale tlakem na řidítko) Což u choperu, kde sedíte jak na hajzlu a ruce máte při výšce 158 cm v úrovni ramen je o dost těžší.
Na klasickém naháči jako cbf s galůzkama místo gum, posazem jako u stolu je ovladatlnost asi nejlepší. Skůtr je úplně jiná kategorie, nevím jestli je to dobrá volba pro získání návyků.
Ale hlavně tě to musí BAVIT, jestli to máš, jen kvůli někomu, nebo jako způsob dopravy pak asi nemám řešení.

1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 19:24 | Nahoru | #78
Ještě by tu byla možnost nějaký klasický naháč,takový,který se mezi čopráky ztratí,třeba Kawasaki W400,posed jak na klasické motorce.



Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 19:29 | Nahoru | #79
A sakra pořád jí necpěte prehistorický 175,nebo dokonce 350, kde není ani startér, dobíjení stojí za dvě věci, musí se matlat s olejem. To jsou motorky pro fandu, kutila, nebo nemajetné.

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 20:57 | Nahoru | #80

Zx-10RCarlos píše: Kup Jawu 350/639 Lehka, brzdi, ceska znacka za par korun.

)

Ale taky vysoká ... mám 156cm a nedosahnu ani prd! Mimčo mám snižené

Jasna - drzim pesti, at vyberes dobre. Ja jsem měla dobreho učitele, který mě stále učí zvlýdat "těžkou" motorku

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 21:20 | Nahoru | #81
GN 125 je naprosto děsná lemra, měli jsme to v rodině a děs, chtělo se mi při jízdě ještě odpichovat nohama a jízdní vlastnosti taky příšerný, to je z bláta do sraček

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 21:22 | Nahoru | #82
[quote=keto]Ještě by tu byla možnost nějaký klasický naháč,takový,který se mezi čopráky ztratí,třeba Kawasaki W400,posed jak na klasické motorce.
Není správný formát url.
//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/11/142814_000001078.jpg
[ No nevím čtyřstovka bude určo jen japonská verze a dostupnost dílů děsná a výběr moto asi skoro žádnej

2 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

15.3.2013 v 22:46 | Nahoru | #83
Zdar,nechci bejt hnusnej (každej jsme na něčem začínali) ale pokud opravdu nejsi schopna zvládnout Virago 535 tak bude lepší se na to úplně vykašlat. Sice je to blbá motka na začátek na učení, nějakej naháč by byl vhodnější (je lehčí, ovladatelnější, a těžiště uplně jinde) ale přesto že máš chuť jezdit- zkus se zamyslet nad tím jestli je to pro tebe opravdu ten nejvhodnější koníček. Víš,to že máš řidičák znamená že ji můžeš řídit ale neznamená to že ji umíš řídit. Zrovna jako jsou řidiči aut kteří sice mají řidičák, dojedou z bodu A do bodu B ale nikdy nebudou UMĚT řídit, zrovna tak je to i u spousty motorkářů a já mám z toho tebou založeného téma pocit že zrovna mezi ně patříš. Takže neber to ode mě zle, ale jelikož jsem řidič z povolání a vidím to dnes a denně, možná by byl lepší ten kurz šití . Ale aby ti to nebylo líto- kup si na dojíždění na ty kursy šití třeba skůtr. Uspokojí to tvou touhu ovládat "motor a dvě kola" ale zároveň nebudeš hrozbou pro ostatní .

1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 07:19 | Nahoru | #84
zajímal by mě průběh diskuze,kdyby podobný vlákno založil chlap

Naposledy editováno 16.03.2013 07:33:01

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 07:58 | Nahoru | #85
jeník37> ono vzhledem k tomu že většína chlapu má víc jak 175cm a 70kg a v mmládí se proháněl na fechtlech a podobných strojích je nezvládnutí na dnešní poměry slabé 500 značkou
totálního antitalentu a je opravdu lepší přejít max na scooter ale u ženské která má necelích 160cm a nejpíš 50kg i s postelí je sednutí na takovou moto na hranici sil tím nechci říc že ženský nezvládnou jízdu na silných strojích jen to že si musí postupně osvojit základní náviky poněvač jim chybí fyzickej fond nato aby si s tou motorkou dělali co chtejí a speciálně u téhle motorky si myslím že jsou na vině ty debilní řidítka co tam montují je sice fakt že rovný řidítka na chopru vypadaj divně ale já si za ty vlaštovky jednou sed a nikdy více nedá se tím řídit a tlačit už to vubec nejde

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 08:21 | Nahoru | #86
JirkaR6> Milý kámo, třeba máš pravdu a není vyloučeno že to nakonec tak skončí, já vím že vstupuju na tenkej led, ale vykašlat se na to můžu kdykoliv - jasný, podmínkou je, abych přežila.. Moto a jízda na nich se mi líbili vždy ale nějak doposud nebyl kolem mě nikdo kdo by jezdil, až pak můj chlap, ale on je typ hrabající se v Jawičce 350, a dle jeho řčení "motorka je vozidlo dělané pro jednoho člověka", zároveň mi ale pomáhá jít si vlastní cestou, ale už se jaksi nevěděl odosobnit od faktu že jezdí od 15 na všm možném a prostě ty začátky a začátečnické potřeby už nepamatuje.
Talentovaná asi nejsem, ale prostě to ještě jednou s něčím jiným zkusím.

Díky ještě jednou všem za názory, jste skvělí.

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 08:56 | Nahoru | #87
Já tu psala už několikrát, že po vlastní zkušenosti s ER-5 jako první motorkou bych tohle začátečníkovi nikdy neporadila, ale většina se tomu jen zasmála. Bohužel velká část rádců tady jezdí od malička na nějakých simsonech, takže pro ně sednout na půllitra je hračka. Pro mě už je teď 200 kg motorka taky sranda, nicméně na své začátky jsem nezapoměla a začátečníkovi bez zkušeností bez ohledu na jeho věk budu vždy radit do začátku maximálně 250. Protože tady nejde jen o výkon, ale celkově o rozměry a hmotnost.

Pořád mě ale dostává věta, že "půllitrový naháč je malá lehká motorka"

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 08:58 | Nahoru | #88
Včera jsem koukal na toto, je to fakt pro prcky. Na výlety společně s třiapůlou se mi to zdá úplně v pohodě... toto

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 09:12 | Nahoru | #89

noend píše: Tricker je super stroj. Jezdí se na něm moc hezky a zvládá cokoliv, co si řidič usmyslí. Dobře obutej zvládne s klidnem i hodně krkolomnej terén.... ,ale je téměř nesehnatelnej

jo to souhlasim míra lisý co s ní dělal bylo až neuvěřitelný

Naposledy editováno 16.03.2013 09:14:29

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 09:26 | Nahoru | #90

JirkaR6 píše: Zdar,nechci bejt hnusnej (každej jsme na něčem začínali) ale pokud opravdu nejsi schopna zvládnout Virago 535 tak bude lepší se na to úplně vykašlat. Sice je to blbá motka na začátek na učení, nějakej naháč by byl vhodnější (je lehčí, ovladatelnější, a těžiště uplně jinde) ale přesto že máš chuť jezdit- zkus se zamyslet nad tím jestli je to pro tebe opravdu ten nejvhodnější koníček. Víš,to že máš řidičák znamená že ji můžeš řídit ale neznamená to že ji umíš řídit. Zrovna jako jsou řidiči aut kteří sice mají řidičák, dojedou z bodu A do bodu B ale nikdy nebudou UMĚT řídit, zrovna tak je to i u spousty motorkářů a já mám z toho tebou založeného téma pocit že zrovna mezi ně patříš. Takže neber to ode mě zle, ale jelikož jsem řidič z povolání a vidím to dnes a denně, možná by byl lepší ten kurz šití . Ale aby ti to nebylo líto- kup si na dojíždění na ty kursy šití třeba skůtr. Uspokojí to tvou touhu ovládat "motor a dvě kola" ale zároveň nebudeš hrozbou pro ostatní .



tento prispevek je dementni picovina ... mimochodem byt ridic z povolani taky jeste neznamena umet ridit, pouze najezdit vic nez vetsina ostatnich.

zkusenost me drahe polovicky .. do zacatku jsme poridili ER5ku .. pri prvnim jezdeni na parkovisti s ni dvakrat prastila, jednou pri otaceni, podruhe se lekla a zabrzdila .. a blok byl na ceste, motorka sla z domu. Po case jsme poridili CBR 125 a odjezdila na ni skoro dve sezony, naucila se spoustu veci a dalsi motorka je opet ER5, akorat ze ji uz zvlada v pohode. Neni ostuda jit niz stejne jako neni ostuda si priznat, ze zacatek nevysel a zkusit to znova a jinak. Protoze jen blazen dela veci stale stejne a ocekava ruzne vysledky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist