Ale já to vážně chci ještě zkusit, ale nějak rozumně. Jde o to že ještě během autoškoly na velké A mi přítel vybral skvělou motorku pro začátečníky Virago 535, po dodělání řidičáku /podotýkám že jsem nikdy předtim nejezdila, leda tak na kole/ jsem se na ní pořád trápila. Vím že tato motka je často braná jako ideální pro ženy začátečnice, ale pro mne proste po všech těch pokusech a jednom pádu taky přijde na naučení těžká a robustní a příliš silná /zas vidím jak se chechtáte../ Prostě v mých očích je to tak. To bylo trápení, ne požitek a radost. Udělala jsem na tom asi 500km ale pocit se nezlepšil, spíš naopak.
Chci si ale dát ještě šanci, hledám tip na dvácu lehčího rázu, na víkendové popojíždění do pekelek nebo jen tak na příjemný výlet v rychlosti do devadesátky. Jsem "malý pivo" 158cm.
Můj nápad je Yamaha SR 125, Marauder GZ 125 nebo Rebel 125. Ev Daelim...Hyosung..?
Jestli na toto narazí majitelé a majitelky těchto motorek, ev. i jiných...hoďte mi sem svoje názory, co by se hodilo pro takové motorkářské embryo, předem děkuji dobré duše pa
Uzavřeno 24.03.2013 v 12:26 uživatelem jasna
Otevřeno 13.04.2013 v 11:46 uživatelem jasna
1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Ja bych zkusil nejakou dvepade, at kapotu nebo nahace. V zadnym pripade chopera!
Na 250-tce budes mit dost vykonu k predjeti kamionu a je pri tom.ovladatelna.a relativne lehka. Ja vim, ze dvepade je zavrhovana kubarura, kazdej mladoch s nabubrelym egem chce hned po dvace pokud mozno litra a jen papirove uskrcenyho. Ale tudy cesticka pro az na male vyjimky pro vetsinu zen nevede!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Malibu86: Na dvácu bych se vykašlal,zkus GPZ 500 je lehoučká,je to dvouvál a je opravdu nízká...
Bezva rada Nízký dvouvál už dáma má a co se hmotnosti týče, je mezi nimi rozdíl jen okolo 5 kilo. Takže pokud je GPZ lehoučká, je XV taky. Z bláta do louže se tomu říká.
danycb: Jel jsi někdy na 535? To je naopak hodně dobrá motorka na učení. Každý si myslí, že když vypadá jako chopper, má nectnosti chopperu. Ale to není pravda. Už to tu na minulé stránce vysvětlil J.M.K.
1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Muj původni návrh na motorky o kterých uvažuji, vychází z jednoduché skutečnosti, a to, že se mi cruisery prostě líbí, nejen jako motorky jako takové, ale i ta filozofie a styl který představují. Na druhý straně, nezapomenu, že v autoškole, kde jsem chvíli jezdila na Hondě CB 500 to taky bylo docela příjemný-až na to že jsem uplně nedošáhla na zem...pokračovalo se ale pak s Banditem 600, to už bylo na mě těžké a vysoké..
Každopádně jsem ale o čistě silniční motce neuvažovala...možná to není až tak zlý nápad..
Přemýšlím a hledám...a samozřejmě děkuji všem..
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
1100Virago píše: danycb: Jel jsi někdy na 535? To je naopak hodně dobrá motorka na učení. Každý si myslí, že když vypadá jako chopper, má nectnosti chopperu. Ale to není pravda. Už to tu na minulé stránce vysvětlil J.M.K.
Jednu pravidelne servisuju, takze i pravidelne na ni jezdim a znam ji. Ale vazne si to myslim, mimo jine ty zakrouceny riditka k dobre manipulaci a jizde pro ZACATECNIKA opravdu nejsou urceny. Ale to je jen muj nazor.
GS500 má tu výhodu, že je to taková mrštná koza, šikovná jak na cestování, tak i na blbnutí, takže na té se naučíš i sportovní pojetí jízdy. Nicméně ani XV535 se v tomto nenechá zahanbit... je tu mezi námi človek, který s ní dokáže jet takovou "kudlu", že na zatáčkovité cestě ujede i leckteré sportovní "šestce". Kor, když se vezme v potaz to, že pružnost a záběr motoru spolu s vhodným zpřevodováním dovoluje této motoroce na svou objemovou třídu neskutečnou akceleraci.
jasna píše: Starous68> Vůbec nevypadáš jako idiot...není to poprvé co toto slyším..ale nemyslím že řazení je to co mi dělalo největší problém..možná je to tím že Virago snese celkem hodně ale spíš jsem měla problém se s tím otočit na malém placi, vytlačit to do mírného kopečka, naklopit to v zatáčce pořádně..s převodovkou snad jen občas hledání neutrálu..
Tam by podle mě dost pomohla právě ta rovná řidítka s vysokými držáky, ergonomii to zásadně změní a kor při manipulacích. S neutrálem jsem problém neměl, spíš jsem občas "hledal šestku". Ale také jsem jeden čas jezdil s nefunkčním tachecem (ztratil jsem lanko) a dokázal jsem podle kvaltu zvuku motoru trefovat rychlost + - 5km/h.
Ale jak to tak čtu, spíš je to o pocitu, o pohodlném posazu na motce. To má logiku, na čem se mi blbě sedí, to i blbě řídím.
Nezbývá než obejít showroomy v oklolí a sednout si na vše, co přichází v úvahu.
A jinak: Hlavu vzhůru, s Tvým odhodláním to půjde - dřív nebo později
jasna píše: Starous68> Vůbec nevypadáš jako idiot...není to poprvé co toto slyším..ale nemyslím že řazení je to co mi dělalo největší problém..možná je to tím že Virago snese celkem hodně ale spíš jsem měla problém se s tím otočit na malém placi, vytlačit to do mírného kopečka, naklopit to v zatáčce pořádně..s převodovkou snad jen občas hledání neutrálu..
Nečetl jsem to tu všechno , ale na ty problémy co máš by se určitě hodil nějakej naháč tak max do 500 kubíků. Když bude menší obsah , tak rozdíl ve hmotnosi bude klidně několik desítek Kg . Naháči jsou takový univerzální motorky - uměj od všeho něco a díky posazu i geometrii podvozku se na nich snáze učí.Motorka se navíc má ovládat hlavně tělem, přesouváním hmotnosti, tlačením na stupačky a řidítka (ne zatáčením, ale tlakem na řidítko) Což u choperu, kde sedíte jak na hajzlu a ruce máte při výšce 158 cm v úrovni ramen je o dost těžší.
Na klasickém naháči jako cbf s galůzkama místo gum, posazem jako u stolu je ovladatlnost asi nejlepší. Skůtr je úplně jiná kategorie, nevím jestli je to dobrá volba pro získání návyků.
Ale hlavně tě to musí BAVIT, jestli to máš, jen kvůli někomu, nebo jako způsob dopravy pak asi nemám řešení.
1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Zx-10RCarlos píše: Kup Jawu 350/639 Lehka, brzdi, ceska znacka za par korun.
)Ale taky vysoká ... mám 156cm a nedosahnu ani prd! Mimčo mám snižené
Jasna - drzim pesti, at vyberes dobre. Ja jsem měla dobreho učitele, který mě stále učí zvlýdat "těžkou" motorku
2 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Naposledy editováno 16.03.2013 07:33:01
totálního antitalentu a je opravdu lepší přejít max na scooter ale u ženské která má necelích 160cm a nejpíš 50kg i s postelí je sednutí na takovou moto na hranici sil tím nechci říc že ženský nezvládnou jízdu na silných strojích jen to že si musí postupně osvojit základní náviky poněvač jim chybí fyzickej fond nato aby si s tou motorkou dělali co chtejí a speciálně u téhle motorky si myslím že jsou na vině ty debilní řidítka co tam montují je sice fakt že rovný řidítka na chopru vypadaj divně ale já si za ty vlaštovky jednou sed a nikdy více nedá se tím řídit a tlačit už to vubec nejde
Talentovaná asi nejsem, ale prostě to ještě jednou s něčím jiným zkusím.
Díky ještě jednou všem za názory, jste skvělí.
Pořád mě ale dostává věta, že "půllitrový naháč je malá lehká motorka"
noend píše: Tricker je super stroj. Jezdí se na něm moc hezky a zvládá cokoliv, co si řidič usmyslí. Dobře obutej zvládne s klidnem i hodně krkolomnej terén.... ,ale je téměř nesehnatelnej
jo to souhlasim míra lisý co s ní dělal bylo až neuvěřitelnýNaposledy editováno 16.03.2013 09:14:29
JirkaR6 píše: Zdar,nechci bejt hnusnej (každej jsme na něčem začínali) ale pokud opravdu nejsi schopna zvládnout Virago 535 tak bude lepší se na to úplně vykašlat. Sice je to blbá motka na začátek na učení, nějakej naháč by byl vhodnější (je lehčí, ovladatelnější, a těžiště uplně jinde) ale přesto že máš chuť jezdit- zkus se zamyslet nad tím jestli je to pro tebe opravdu ten nejvhodnější koníček. Víš,to že máš řidičák znamená že ji můžeš řídit ale neznamená to že ji umíš řídit. Zrovna jako jsou řidiči aut kteří sice mají řidičák, dojedou z bodu A do bodu B ale nikdy nebudou UMĚT řídit, zrovna tak je to i u spousty motorkářů a já mám z toho tebou založeného téma pocit že zrovna mezi ně patříš. Takže neber to ode mě zle, ale jelikož jsem řidič z povolání a vidím to dnes a denně, možná by byl lepší ten kurz šití . Ale aby ti to nebylo líto- kup si na dojíždění na ty kursy šití třeba skůtr. Uspokojí to tvou touhu ovládat "motor a dvě kola" ale zároveň nebudeš hrozbou pro ostatní .
tento prispevek je dementni picovina ... mimochodem byt ridic z povolani taky jeste neznamena umet ridit, pouze najezdit vic nez vetsina ostatnich.
zkusenost me drahe polovicky .. do zacatku jsme poridili ER5ku .. pri prvnim jezdeni na parkovisti s ni dvakrat prastila, jednou pri otaceni, podruhe se lekla a zabrzdila .. a blok byl na ceste, motorka sla z domu. Po case jsme poridili CBR 125 a odjezdila na ni skoro dve sezony, naucila se spoustu veci a dalsi motorka je opet ER5, akorat ze ji uz zvlada v pohode. Neni ostuda jit niz stejne jako neni ostuda si priznat, ze zacatek nevysel a zkusit to znova a jinak. Protoze jen blazen dela veci stale stejne a ocekava ruzne vysledky.