Můj dotaz spočívá v tom, že bych měl možnost dostat se k Octavii RS 1.8 turbo (132kw) první generace, ale nějak vůbec netuším, jak na tom tenhle motor je se spolehlivostí a tak podobně Neměl/nemá jí někdo, kdo by mi byl ochotný napsat nějaké zkušenosti s touto motorizací? Auto bych měl pouze na přesuny cca 100km dvakrát-třikrát týdně, sem tam něco málo po městě. Prostě normální používání.
Doteď jsem měl Fiat Brava (1.6 16V- 76kw), docela i spokojenost, ale přeci jen ta Kokta mě láká
Spotřeba mě nezajímá, tu neřeším- platí mi zaměstnavatel..a diesel taky nechci. Díky moc za případné rady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
Kubák píše: imho motor po 5ti minutách v běžnym provozu není ohřátej,možná je ručička teploty vody v normální poloze,ale olej ještě provozní teplotu nemá.Ale nechci se dohadovat,třeba někdo máte i čidlo na teplotu oleje a jiný poznatky
..jasně..ale maže..a pořád se snad bavíme o "normální" jízdě,normálním uživateli a autě co má servis a údržbu..a ne o extremu a o tom,že to někdo hned honí na jedničku po městě a do červeného,což vlastně není ani možné za normálního provozu..a utavit "auto" typu RS na dálnici za normálních okolností je nesmysl!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
MiGeL249 píše: 2LEKO> Neberu ani starší vozy a ani s malým objemem. Beru to jako celek. V tom turbu je běžně ve větší zátěži(když tlačí naplno) třeba 70stupňů horký vzduch a to ikdyž je motor(olej) studenej. Nemyslis, ze to asi nebude nejlíp, když tam proudí tak horkej vzduch a ten studenej olej to rapidně schlazuje(a maže)? Myslíš, ze je to pro ložiska a gufera ideální? Nikde jsem nepsal, že všechno odejde, když tohle udeláš 3krát, ale každopádně tím rapidně snizis životnost. Pak to dochlazovani- jedeš po dálnici těch 180km/h turbo se hřeje od oleje i od vzduchu. Sjedes na benzínu a chcipnes to? je lepší to turbo nechat plný toho horkyho vzduchu a oleje? Nebo bude lepší to 2 minutky nechat běžet na volnobech, at se od teploty nasavaneho vzduchu a bez zátěže ochladí? Odpovězte si po svém...
..znovu opakuji,že rychlost kolem 180 km/h u aut moderní koncepce a výkonu je normální,běžná provozní rychlost za optimálních podmínek tzn. otáčky a teplota,takže po zaparkování a okamžitém vypnutí to má jen minimální vliv na životnost turba i motoru..nehledě na to,že většina těchto vozu má chlazení i po vypnutí motoru!..ale nechci se hádat ani nikoho přesvědčovat!..asi máš bohaté zkušenosti se zničenými nebo jinak poškozenými turby,což já nemám!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
Kubák píše: 2LEKO> Ok,takhle to beru
..tak mě to je celkem jedno,ale jen mě zaráží,že vždy se tady začne,když někdo chce koupit auto,řešit turbo,bez ohledu na značku!!..a jsou tady dlouhé pasáže ,jak je to nebezpečné a riskantní to kupovat!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
2LEKO píše: ..a auto je po cca 5 min.jízdy ohřáté,a málokdo parkuje na dálnici ,když vyjíždí na první jízdu za den!
ehm, každý svého štěstí strůjce Já si tě teda nedovolím o ničem poučovat, přece jenom s tím máš více zkušeností, ale já teda zahřátej motor po 5 minutách jízdy nemám v žádném případě. Ani vodu, natož olej... pokud teda budíky nekecaj.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
maras píše: ehm, každý svého štěstí strůjce Já si tě teda nedovolím o ničem poučovat, přece jenom s tím máš více zkušeností, ale já teda zahřátej motor po 5 minutách jízdy nemám v žádném případě. Ani vodu, natož olej... pokud teda budíky nekecaj.
...v klidu..člověk se musí učit,vzdělávat a získávat informace a poznatky stále..o tom to je!
...a je to vlastně jedno jak a kdo jezdi,jak a co dělá,jak se chová a jak a co provede,je to vžda jen o tom,jak se člověk k tomu dannému postaví!..tzn.blbec zničí i nezničitelnou věc!
..na druhou stranu někdy moc teorie a mudrovaní,bez podložení praxe a zkušenostma a reality, je na škodu,a není to zrovna dobré k posuzování některých věcí a dalšímu rozhodnutí!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
1 reakcí na tento příspěvek Plechovka- Okta I RS
1 reakcí na tento příspěvek Plechovka- Okta I RS
Jinak dalnicnich 200, sjezd na benzinku a zdechnout a timhle stylem casteji a nevydrzi to moc dlouho...
Oktavka zadny dochlazovani nema a ono takovy zastaveni na pumpe pri brzdeni na sjezdu z dvou set udela fajn i treba kotoucum a neptej se me jak to vim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
MiGeL249 píše: já nikde nepsal že koupě auta s turbem je sebevražda :D a překvapení je, že budiky od koncernu kecaji :D napojíte se přes VAG a až vám budiky ukážou 90stupňů, tak se podívejte, kolik je ve VAGU ;) víc už řešit nebudu, nemá to smysl...
To dela vetsina modernich aut, drzi rucicku pekne esteticky uprostred v sirokym rozpeti teplot a pohne se az kdyz je teplota nejak extremni...
MiGeL249> kterou fabii máš? 1.4 nebo 1.9 Tdi?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
takže pro pořádek: turbo je vždy dobré dochlazovat, zahřívá se především výfukovými plyny, které jej pohání a hřeje se kurevsky, ani nemusíš jet 200. Naopak olej (jak tu někdo zmiňoval) jej neohřívá, ale chladí, proto je dobré nechat motor chvilku klepat na volnoběh. Stačí půl minuty minuta ne deset, výf. plyny nejsou tak horké a olej (jde ho tam fakt dost) odvede teplo. Hlavně se hnací turbína ochladí rovnoměrně, protože se točí. Časté nerovnoměrné ochlazování turbíny je nejčastější příčina poruchy turba.
Naposledy editováno 07.12.2012 19:06:03
1 reakcí na tento příspěvek Plechovka- Okta I RS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
MiGeL249 píše: tří válec nikdy, takže... :)
1,4 rso je čtyřválec, tříválec byl snad jen 1,2 htp a citigo... kua tož ten 96 kw PD diesel to musí být krutý auto na "ježdění rychle"
Naposledy editováno 07.12.2012 19:11:41
assassin píše: Leko: cece na odrovnani turba beznym pouzivanim by ti mohl povidat treba sqwer..... Ale on sem asi nezavita aby se pochlubil jaky ma skore.
Jinak dalnicnich 200, sjezd na benzinku a zdechnout a timhle stylem casteji a nevydrzi to moc dlouho...
Oktavka zadny dochlazovani nema a ono takovy zastaveni na pumpe pri brzdeni na sjezdu z dvou set udela fajn i treba kotoucum a neptej se me jak to vim
..když je smůla,tak je smůla..viz Porsche...v Dráždanech vyloženě řekli,ať se tankuje v NSR,že závady co jsou, se objevují jen u aut od nás a z Italie!!
..osobně auto nehoním studené,ohřáté ano!
..jen ještě jednou na vysvětlenou..pořád píši jen a jen o normálním provozu,normálním řidičí a stylu jízdy...a za normálních podmínek,což považuji jízdu po dálnici kolem 180 km/h a určitě v této rychlosti málokdo sjíždí k pumpě a ihned zastavuje,tím myslím,že normální jízdou,za dobu sjezdu k pumpě, cca 2 km, to je už to turbo ochlazeno,tak aby to nebyla taková "rána" při zastavení!..ano mohou být vyjímky,co jezdí jako prase pořád,i když stejně pochybuji,vzhledem k situaci na silnicích a stavu vozovek a hustotě provozu,že je to možné dlohodobě honit a točit!
..a jak píšu, pitomec zničí vše!
..a třeba tam ani turbo nemám!
Naposledy editováno 07.12.2012 19:29:35
cbr6set píše: 2LEKO>
takže pro pořádek: turbo je vždy dobré dochlazovat, zahřívá se především výfukovými plyny, které jej pohání a hřeje se kurevsky, ani nemusíš jet 200. Naopak olej (jak tu někdo zmiňoval) jej neohřívá, ale chladí, proto je dobré nechat motor chvilku klepat na volnoběh. Stačí půl minuty minuta ne deset, výf. plyny nejsou tak horké a olej (jde ho tam fakt dost) odvede teplo. Hlavně se hnací turbína ochladí rovnoměrně, protože se točí. Časté nerovnoměrné ochlazování turbíny je nejčastější příčina poruchy turba.
..nemám čas,na něco čekat,....budu to ihned polejvat studenou vodou po dojezdu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
2 reakcí na tento příspěvek Plechovka- Okta I RS
Opravdu musím čekat ty dvě minuty? Nestačí v praxi doba, kdy zajíždím z dálnice na pumpu, už bez velkého zatížení turba?
Ale ano, stačí. Ochlazení je obrovské, už když jedete bez plynu a motor se profoukne vzduchem bez paliva - teploty jdou během tří až deseti sekund dolu. Takže u turbodmychadla 30 sekund úplně stačí – než dojedete na parkoviště, je to v pohodě. Řeknu vám příklad z praxe, jaké extrémní změny teplot běžně turba i výfuky vydrží.
Kdysi jsme měřili, o kolik se teplem prodlouží výfuk při jízdě. Teploty na výstupu z motoru jsou totiž třeba kolem 800-850 stupňů a výfuk se roztahuje. Neměli jsme moderní techniku a po vystoupení z auta jsme nemohli pořádně nic naměřit, jen kolem pěti mm.
Dneska už vím, že to bylo jako kdybychom kladivem rozbíjeli atom olova... Teď, když máme moderní měřicí techniku, víme, že se výfuk prodlouží o dva, dva a půl centimetru – ale musíte to měřit online, v reálném čase. Protože když s tím horkým autem zastavíte, vystoupíte, uděláte tři kroky k nárazníku, ty dva centimetry se zase smrsknou zpátky... Tak bleskové to ochlazení je – než dobrzdíte, spadne teplota o 250, 300 stupňů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
na okresce tě potrápí i kámoš s prvním golfem 800 kilo a 140 PS... ale tam už to chce ruce a mít to tak trochu v pí.i
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
WHTRDR píše: 2LEKO> no tak novy skodofky treba nemusis dochlazovat, ale co starsi motory z turbem?
..o starších motorech s turbem nepíšu...a taky netvrdím,že to "dochlazování" je zbytečné v určitém případě..vše píšu ve vztahu k normálnímu provozu a jízdě,kdy neznám nikoho, kdo to turbo zavařil a že někdo sleduje a stoji po jízdě a čeká na ochlazení!...a že se to zbytečně zveličuje!...a osobně jsem měl dost výkoných,turbo, aut..a odcházely jiné věci než turbo!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
Naposledy editováno 07.12.2012 20:53:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
WHTRDR píše: 2LEKO> jo ja s vysranym turbem zatim zkusenost nemam a ani v nejblizsi dobre nechci, takze jsem na to mozna moc uzkostlivej na to ohrivani a dochlazovani
...tak určitě to není na škodu,ale zase jak píšu, si myslím,že při běžné jízdě je to asi přehnané čekat na ochlazení!
..a chtěl bych vidět a znát,kolik tady pisatelů bežně jezdí po okreskách dlouhodobě pořád plný a v červeném,a kolik po dálnících v rychlostech stále kolem 180 km/h a více!
..nehledě na to,že jak sleduji,většina píše jen teoreticky a co kde zaslechli a vyčetli,až na vzácné jednotlivé vyjímky!