Téma: Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
6.3.2011 v 22:20
Cituji z instrukční knížky našeho auta: "Nezahřívejte motor chodem naprázdno, při chodu motoru naprázdno potrvá zahřátí motoru o hodně déle. Opotřebení motoru je největší během doby zahřátí motoru. Vůz proto rozjeďte co nejdříve po nastartování a vyhněte se vysokému počtu otáček motoru."
Takže chodit v zimě do garáže a startovat si tam tu svojí Čínu asi nebude ten nejlepší nápad

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 15:21 | Nahoru | #61

Hugo.R: No to si prave nejsem uplne jist, jestli ohrat i jen malej okruh je rychlejsi nez ohrat jenom valec, byt jiz ochlazovanej naporem vzduchu.


Nezapomeň, že vzducháče mívají na válci bytelné žebrování, které u vodníků chybí a které odvádí teplo neustále. Takže vodníky se většinou opravdu prohřívají rychleji, protože tam začne chlazení fungovat až když se otevře velký okruh.

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 15:58 | Nahoru | #62
Aha a jak teda dlouho zahřívat vzduchem chlazenou motorku ??? ..třeba 5km?

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 16:39 | Nahoru | #63
klepátko> U každý to bude asi jiný, ale co měl známej Haryka tak to nabublal a přiložil ruku na kryt ventilů zadního válce a když to začlo hřát do pazoury tak teprve pozvolna vyjel... U mýho bejvalýho Bandita 12tky jsem chvilku počkal až ztichnou mechanický zvuky a jelo se, vzducháče mívaj větší vůle, proto jsou za studena slyšet různý mech. zvuky, který po ohřátí částečně zmizí(ztichnou)...

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 16:43 | Nahoru | #64
U vzducháče je blbé to, že teplota motoru není regulována vůbec ničím. Ani průtok oleje chladičem není regulován a valí tam pořád stejně. Celé chlazení takového motoru je navrženo tak, aby se uchladil i při 40°C, takže při jízdě v teplotách kolem 0°C je problém vůbec dosáhnout provozní teplotu. Já si při venkovní teplotě do 10°C zakrývám olejový chladič neprodyšnou dečkou. Mám teploměr oleje a zakrytí chladiče zvedá teplotu motoru cca o 10°C. Ohřátí motoru na konečných 60°C teď v tomto chladu trvá i s dečkou na chladiči cca 15km klidné jízdy. Proto si myslím, že u vzducháče není od věci prohřát motor na místě před vyjetím o něco déle, než u vodníka. Zvláště za nízkych venkovních teplot.

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 17:56 | Nahoru | #65
Myslím, že je fakt jedno, jestli zahřívám na místě na sytič při 2,5tis otáčkách a nebo na stejné otáčky(nebo lehce vyšší) jedu.

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 18:10 | Nahoru | #66
Ale jde o to, že u vzducháče se ihned po vyjetí, začne motor ochlazovat i když to před dosažením provozní teploty není žádoucí. V podstatě jako by jsi u vodníka vytáhl termostat. To bys koukal, jak dlouho by se pak zahříval.

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 19:02 | Nahoru | #67

kolos píše: Ale jde o to, že u vzducháče se ihned po vyjetí, začne motor ochlazovat i když to před dosažením provozní teploty není žádoucí. V podstatě jako by jsi u vodníka vytáhl termostat. To bys koukal, jak dlouho by se pak zahříval.

To má svoji logiku. Ale moc dlouho s tím vrčet na místě asi taky nemá význam. Myslím, že při chodu v záběru se zahřeje rychleji než na prázdno na místě.

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 19:28 | Nahoru | #68
delate z toho desnou vedu ....opotrebeni ....opotrebeni tak maximalne pracovni plochy valce, saly na klice a pokud jsou na vackach se stejne nikdy nesmi dotknout kov na kov a musi tam vzdycky byt kapalinny treni, to by jinak kazdej motor zaklepal po par startech. pracovni plocha se taky naolejuje skoro hned, tam je hlavni u studenyho motoru spis to, aby se neotocilo starterem a hned nedal kotel(s vyssi zatezi se kapalinovy lozisko bez tlaku milerado lizne), protoze v zadnym pripade neni jeste natlakovanej motor, zvlast po zime je olej steklej do vany a napusteni, natlakovani motoru trva nekolik desitek sekund. jinak u studenyho oleje jak je o hodne vyssi viskozita, tak tim padem koncovy mazaci tlak je taky nizsi, protoze jsou v mazacim okruhu vetsi treci ztraty, dele trva natlakovani. ale jakmile se motor natlakuje, tak lze uz normalne jet bez nejakyho turovani ....kolik z vas zahrivacu resi takhle auto? je to ten samej motor, ty samy tlaky na salach kliky a ojnic, ty samy pistovy rychlosti, protoze auta jsou dlouhozdvihovejsi i kdyz tocej min ....vsadim se ze by se naslo dost lidi, co prijdou, otocej klickem, nechaj pobrblat 20sek a jedou uplne normalne ...materialy jsou furt stejny a rozdil mezi vypoctem ojnice pro motorku a auto je nula nulouci.

Naposledy editováno 07.03.2011 19:30:10

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 20:05 | Nahoru | #69
příspěvek obsahoval vulgární text
BAN 1den

Naposledy editováno 07.03.2011 20:15:58

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 20:30 | Nahoru | #70

v.voCas.s píše: příspěvek obsahoval vulgární text
BAN 1den

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 20:31 | Nahoru | #71
sice jsem to nečetl celý ale ..nevim co hrotíte, stejně většina jezdí jen v létě, takže ani ten sytič není potřeba, stačí 30 sekund ( to si nasadim rukavice ) a jede se, nedávnou jsem teda čekal dýl asi minutu, páč bylo -8°C a já si zaboha nemoh nasadit jednu rukavici :) už se těšim na letní tenký rukávičky... kdo u toho čeká pul hodiny je vůl, nejenom že si zvyšuje dráhovou spotřebu ale kurví si motor protože 90 % lidí to nechá nastartovaný na bočním stojánku nakloněný jako pr*se, což u mýho véčka dvouválu zas tak nevadí, ale myslim si že u řadovýho 4 válu už to docela problém je...
to samý u auta ...stejně to nemá cenu hrotit, auta nejsou jako dřív na 30 let ..ale tak na 10 let ...spíš to stejně shnije, a rozpadne se to okolo než ten motor ...a pak ti je k prdu žeš tam dával plno syntetiku a ohříval si ho 2 hodiny ....prostě ..opotřebovat ...zahodit koupit jiný ..nemá to cenu dneska ..

2 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 21:51 | Nahoru | #72
Co vy tady řešíte za pitomosti, to nemá obdoby!!! Pokud to takto půjde dál, končím s fórem

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 22:49 | Nahoru | #73

Fášek píše: Co vy tady řešíte za pitomosti, to nemá obdoby!!! Pokud to takto půjde dál, končím s fórem

si na m.cz me to neprekvapuje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

8.3.2011 v 00:39 | Nahoru | #74
Fášek> vsak val, val... nikdo te tady nepotrebuje


edit: zbytek zkusenych rad si projdu zitra

Naposledy editováno 08.03.2011 00:40:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

8.3.2011 v 00:48 | Nahoru | #75

Bubrak ZX10R píše: Samozrejme je lepsi zahrivat i prevodovku a gumy. Ja nasednu uz oblecenej, nastartuju uz se zarazenou 1kou a rovnou vyjedu, v poklidu, bez ty rany pri razeni 1 pri slepeny spojce apod. Zahreju to klidnou jizdou na 60 a pak svice se sesti.



cus, většinou s tebou souhlasím, ale tady si myslím že nemáš pravdu v jednom jestli sem to dobře pochopil cos napsal, podle mě je motorka monoblok, tudíž jedna olejová náplň, tudíž olejová mlha má stejnou teplotu pod pístama, v hlavě i v převodovce páč je to jeden a ten samej olej kterej cirkuluje ... tudíž na stojánku na volnoběh zahříváš komplet. Při volné jízdě je výhoda že se točí kolečka a hřídelky v převodovce a tudíž sou líp mazaný ložiska páč se hejbou ... jinak je to stejný ... Zahřívání při volné jízdě má mnohem větší vliv na životnost a kdesi cosi u aut s oddělenou náplní motor X převodovka, kde když se nechá motor běžet naprázdno pak olej v motoru se ohřeje, motor jede bez problémlů, začne se topit a štos na převodovku s ještě nerozházeným ztuhlým olejem je mnohem větší ... nehledě na to že při volné jízdě kdy je motor v tahu se dosáhne provozní teploty dříve ... tolik muj ultralajckej názor ...

edit : "z"tuhlej olej

Naposledy editováno 08.03.2011 00:49:55

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

8.3.2011 v 07:24 | Nahoru | #76
řešíte kraviny,žádný motor se neposere s toho,jestli vrčí na volnoběh 1minutu,nebo 5min.nejhorší jsou vyloženě první vteřiny,než se natlačí olej všude kam má.a tomu se nevyhne nikdo.

kdo chce,ať si raději sáhne do svědomí-kdy měnil olej a filtry,případně co tam nalil....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

8.3.2011 v 08:08 | Nahoru | #77
Dolph-cz> ty máš hezkej avatar ...jsi fešák chlapče,

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

8.3.2011 v 08:55 | Nahoru | #78
pilarek> vetšinou mi to říkají holky,ale vůbec mě neuráží,že se líbím i tobě

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

8.3.2011 v 14:19 | Nahoru | #79
tak u zr7 nastartovat nechat sytič 20 sekund pak ho ztáhnout tak mi chcípne.Mimo to se po přidání plynu zadusí,takže nastartuji ztáhnu sytič aby mě klesli otáčky na cca 2 tis. ot. pak jí nechám cca 2 min ohřívat a potom vyjíždím..

Naposledy editováno 08.03.2011 14:21:43

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

8.3.2011 v 14:52 | Nahoru | #80
u mě "zahřátí" motoru u mašiny trvá podle toho jak rychle si stihnu zapnout bundu, obléct rukavice a nasadit přilbu, popřípadě upevnit nějakej materiál

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

8.3.2011 v 17:07 | Nahoru | #81
natočím se sytičem, motor se chvilku plácá tak na 1500 - 2000 ot, kdyz se zvednou otacky uberu sytic aby byly tocky porad kolem tech 1500, po chvilce zavřu sytič, počkám až se odlepí ručka teplometru od nuly (mezi tim vytlacim moto z garáže, zamknu za sebou, odemknu vrátka, vyjedu před vrátka, zamknu vrátka, škopek už mam na palici sednu a bez vytáček vyjedu)

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

8.3.2011 v 18:42 | Nahoru | #82
Plně souhlasím s Sleeper1. Tedy, nejen já, ale i můj návod k obsluze:

...Nechejte motor dvě až tři minuty v chodu na volnoběžné otáčky, aby se olej dostal mezi všechny součásti motoru.

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

8.3.2011 v 20:11 | Nahoru | #83

Begy píše: berte to tak že na volnoběh má motor malý mazací tlak, takže provoz studeného motoru na volnoběžné otáčky není úplně OK.
Ve všech manuálech se říká, že se má motor zahřát na provozní teplotu pomalou a klidnou jízdou.
Osobně nastartuju na sytič a po cca 0,5-1 minutě vyrážim s lehkým plynem.


(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

8.3.2011 v 20:57 | Nahoru | #84

1100Virago píše: Sleeper1: Dodal bych, že třeba staré Kawy ZXR750 byly na zahřátí dost háklivé a pokud se člověk pokoušel zahřívat klidnou jízdou, koledoval si o rafnutí lágrů. Ale v té době taky byly oleje na horší úrovni, dneska by to asi takové riziko nemuselo být.



Mel jsem a potvrzuji jak jsi to namiste neprohral nikam jsi neodjel naprosta nereakce na plyn dal jsem plnej a motor jen lehce potahl klidne kolem 10minut si brucel a pak teprv se bavil co bude dal jinak jsi mohl co jsi chtel :)

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 03:59 | Nahoru | #85
Brnknout o startér, hned vyzkoušet omezovač jestli funguje. Pak pořádněj burnout, by se jako zahřála gumice né, a pak mu dát pořádně čuchnout pod ventil. První dva kilometry neustále přibržďovat, aby se ohřáli i kotouče a přední gumka a je to. Zádná věda

E: alkohol jináč k tématu: taky nastartuju, mezi tim pozapínam bundu, dam helmici, rukavice a pomalu vyrážim

Naposledy editováno 09.03.2011 13:52:47

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 12:24 | Nahoru | #86
V návodu k obsluze u XJR se píše:
Pro dosažení co největší životnosti motoru jej vždy nechte před jízdou zahřát. Je-li motor studený, nikdy prudce neakcelerujte.
Poznámka:
Motor je zahřátý, reaguje-li se zavřeným sytičem normálně na přidání plynu.

Tož asi tak.

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 12:49 | Nahoru | #87

helmik píše: cus, většinou s tebou souhlasím, ale tady si myslím že nemáš pravdu v jednom jestli sem to dobře pochopil cos napsal, podle mě je motorka monoblok, tudíž jedna olejová náplň, tudíž olejová mlha má stejnou teplotu pod pístama, v hlavě i v převodovce páč je to jeden a ten samej olej kterej cirkuluje ... tudíž na stojánku na volnoběh zahříváš komplet. Při volné jízdě je výhoda že se točí kolečka a hřídelky v převodovce a tudíž sou líp mazaný ložiska páč se hejbou ... jinak je to stejný ... Zahřívání při volné jízdě má mnohem větší vliv na životnost a kdesi cosi u aut s oddělenou náplní motor X převodovka, kde když se nechá motor běžet naprázdno pak olej v motoru se ohřeje, motor jede bez problémlů, začne se topit a štos na převodovku s ještě nerozházeným ztuhlým olejem je mnohem větší ... nehledě na to že při volné jízdě kdy je motor v tahu se dosáhne provozní teploty dříve ... tolik muj ultralajckej názor ...

edit : "z"tuhlej olej



Jo asi mas pravdu, ja jen ze je asi lepsi tocit i s tou prevodovkou, a jak tu nekdo psal, tak jestli jede motka na sytic na 2tis otacek na miste nebo jedu na 2tis uz po silnici je jedno. Podle me je lepsi hned vyjet a navic neradit z neutralu.

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 16:15 | Nahoru | #88
Hoši s těma manuálama je to u vás zajimavy. Nevim jestli čtete manuál k autobusu nebo k čemu ale já mám u suzukiny napsany: "jakmile motor naskočí, nechejte jej chvíli běžet aby se dostatečně zahřát. To znamená v letě při teplotách 20°C a vic, stači mit nastartovany minutku, vic nemusi. Ale pokud vyjíždite když je venku 0°C Ten motor by měl 2-3 minuty běžet. S těma pul hodinama to tady přehánitě, takle dlouho nemá nastartovany nikdo, to by ten motor uvařil. Ale mě přijde normálni přijit do garáže, hned nastartovat a než to vyópnu ven, nasadim kuklu, helmu, rukavice a neže zamknu garáž, tak sou to akorát ty 3 minutky.

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 16:29 | Nahoru | #89
Jurajevic: prosimte proc by se mel motor za pul hodiny uvarit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 16:58 | Nahoru | #90
Bubrak ZX10R> asi poznatek z kuchyně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Volnoběh Adamsmoto JBW 150-8 Poky9369 4 14.3.2018 v 19:45 Poky9369
koupe chopper jbw 150 Adamsmoto JBW 150-8 kuki 13 15.5.2015 v 17:19 scorpion1701
po stk Adamsmoto JBW 150-8 kuki 11 12.7.2013 v 13:30 DRN.
shanim choppaky okolo karvine. Adamsmoto JBW 150-8 kuki 8 11.10.2012 v 18:42 seikos
jakou ostřejší 125cc Adamsmoto JBW 150-8 WoxmenRX 15 22.4.2011 v 20:12 WoxmenRX

TOPlist