Takže chodit v zimě do garáže a startovat si tam tu svojí Čínu asi nebude ten nejlepší nápad
Hugo.R: No to si prave nejsem uplne jist, jestli ohrat i jen malej okruh je rychlejsi nez ohrat jenom valec, byt jiz ochlazovanej naporem vzduchu.
Nezapomeň, že vzducháče mívají na válci bytelné žebrování, které u vodníků chybí a které odvádí teplo neustále. Takže vodníky se většinou opravdu prohřívají rychleji, protože tam začne chlazení fungovat až když se otevře velký okruh.
1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
kolos píše: Ale jde o to, že u vzducháče se ihned po vyjetí, začne motor ochlazovat i když to před dosažením provozní teploty není žádoucí. V podstatě jako by jsi u vodníka vytáhl termostat. To bys koukal, jak dlouho by se pak zahříval.
To má svoji logiku. Ale moc dlouho s tím vrčet na místě asi taky nemá význam. Myslím, že při chodu v záběru se zahřeje rychleji než na prázdno na místě.Naposledy editováno 07.03.2011 19:30:10
1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
BAN 1den
Naposledy editováno 07.03.2011 20:15:58
to samý u auta ...stejně to nemá cenu hrotit, auta nejsou jako dřív na 30 let ..ale tak na 10 let ...spíš to stejně shnije, a rozpadne se to okolo než ten motor ...a pak ti je k prdu žeš tam dával plno syntetiku a ohříval si ho 2 hodiny ....prostě ..opotřebovat ...zahodit koupit jiný ..nemá to cenu dneska ..
2 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
edit: zbytek zkusenych rad si projdu zitra
Naposledy editováno 08.03.2011 00:40:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
Bubrak ZX10R píše: Samozrejme je lepsi zahrivat i prevodovku a gumy. Ja nasednu uz oblecenej, nastartuju uz se zarazenou 1kou a rovnou vyjedu, v poklidu, bez ty rany pri razeni 1 pri slepeny spojce apod. Zahreju to klidnou jizdou na 60 a pak svice se sesti.
cus, většinou s tebou souhlasím, ale tady si myslím že nemáš pravdu v jednom jestli sem to dobře pochopil cos napsal, podle mě je motorka monoblok, tudíž jedna olejová náplň, tudíž olejová mlha má stejnou teplotu pod pístama, v hlavě i v převodovce páč je to jeden a ten samej olej kterej cirkuluje ... tudíž na stojánku na volnoběh zahříváš komplet. Při volné jízdě je výhoda že se točí kolečka a hřídelky v převodovce a tudíž sou líp mazaný ložiska páč se hejbou ... jinak je to stejný ... Zahřívání při volné jízdě má mnohem větší vliv na životnost a kdesi cosi u aut s oddělenou náplní motor X převodovka, kde když se nechá motor běžet naprázdno pak olej v motoru se ohřeje, motor jede bez problémlů, začne se topit a štos na převodovku s ještě nerozházeným ztuhlým olejem je mnohem větší ... nehledě na to že při volné jízdě kdy je motor v tahu se dosáhne provozní teploty dříve ... tolik muj ultralajckej názor ...
edit : "z"tuhlej olej
Naposledy editováno 08.03.2011 00:49:55
1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
kdo chce,ať si raději sáhne do svědomí-kdy měnil olej a filtry,případně co tam nalil....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
Naposledy editováno 08.03.2011 14:21:43
Begy píše: berte to tak že na volnoběh má motor malý mazací tlak, takže provoz studeného motoru na volnoběžné otáčky není úplně OK.
Ve všech manuálech se říká, že se má motor zahřát na provozní teplotu pomalou a klidnou jízdou.
Osobně nastartuju na sytič a po cca 0,5-1 minutě vyrážim s lehkým plynem.
1100Virago píše: Sleeper1: Dodal bych, že třeba staré Kawy ZXR750 byly na zahřátí dost háklivé a pokud se člověk pokoušel zahřívat klidnou jízdou, koledoval si o rafnutí lágrů. Ale v té době taky byly oleje na horší úrovni, dneska by to asi takové riziko nemuselo být.
Mel jsem a potvrzuji jak jsi to namiste neprohral nikam jsi neodjel naprosta nereakce na plyn dal jsem plnej a motor jen lehce potahl klidne kolem 10minut si brucel a pak teprv se bavil co bude dal jinak jsi mohl co jsi chtel :)
E: alkohol jináč k tématu: taky nastartuju, mezi tim pozapínam bundu, dam helmici, rukavice a pomalu vyrážim
Naposledy editováno 09.03.2011 13:52:47
Pro dosažení co největší životnosti motoru jej vždy nechte před jízdou zahřát. Je-li motor studený, nikdy prudce neakcelerujte.
Poznámka:
Motor je zahřátý, reaguje-li se zavřeným sytičem normálně na přidání plynu.
Tož asi tak.
helmik píše: cus, většinou s tebou souhlasím, ale tady si myslím že nemáš pravdu v jednom jestli sem to dobře pochopil cos napsal, podle mě je motorka monoblok, tudíž jedna olejová náplň, tudíž olejová mlha má stejnou teplotu pod pístama, v hlavě i v převodovce páč je to jeden a ten samej olej kterej cirkuluje ... tudíž na stojánku na volnoběh zahříváš komplet. Při volné jízdě je výhoda že se točí kolečka a hřídelky v převodovce a tudíž sou líp mazaný ložiska páč se hejbou ... jinak je to stejný ... Zahřívání při volné jízdě má mnohem větší vliv na životnost a kdesi cosi u aut s oddělenou náplní motor X převodovka, kde když se nechá motor běžet naprázdno pak olej v motoru se ohřeje, motor jede bez problémlů, začne se topit a štos na převodovku s ještě nerozházeným ztuhlým olejem je mnohem větší ... nehledě na to že při volné jízdě kdy je motor v tahu se dosáhne provozní teploty dříve ... tolik muj ultralajckej názor ...
edit : "z"tuhlej olej
Jo asi mas pravdu, ja jen ze je asi lepsi tocit i s tou prevodovkou, a jak tu nekdo psal, tak jestli jede motka na sytic na 2tis otacek na miste nebo jedu na 2tis uz po silnici je jedno. Podle me je lepsi hned vyjet a navic neradit z neutralu.
1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Volnoběh Adamsmoto JBW 150-8 | Poky9369 | 4 | 14.3.2018 v 19:45 Poky9369 |
koupe chopper jbw 150 Adamsmoto JBW 150-8 | kuki | 13 | 15.5.2015 v 17:19 scorpion1701 |
po stk Adamsmoto JBW 150-8 | kuki | 11 | 12.7.2013 v 13:30 DRN. |
shanim choppaky okolo karvine. Adamsmoto JBW 150-8 | kuki | 8 | 11.10.2012 v 18:42 seikos |
jakou ostřejší 125cc Adamsmoto JBW 150-8 | WoxmenRX | 15 | 22.4.2011 v 20:12 WoxmenRX |