globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Objektivní recenze prémiového paliva
 
7.2.2011 v 17:36
Jelikož máme tu zimu...a dlouho už jsem tady nečetl žádnou podobnou hádku...
No - situace se má tak:
Před 2 lety jsem, jen tak z hecu, natankoval u OMV prémiovej benzín OMV Carrera 95.To bylo ještě na 125.Vpodstatě hned po natankování si nešlo nevšimnout výrazně menších vibrací stojící motorky (i když jednoválce vibrujou vždycky).Nějaký zvýšení výkonu jsem příliš nezaznamenal - pokud bylo, tak naprosto minimální.
Ať tak či tak, až do doby, než jsem ji prodal, jsem do ní lil jen Carreru.
Pak přišla větší 650 Dominator, větší spotřeba, větší nádrž - prostě trošku finančně náročnější motorka pro chudého studenta.Sezónu 2009/2010 jsem tedy jezdil na obyč Natural 95, vpodstatě od všech čerpaček.Na jaře 2010 se povedlo nastartování až na několikáté roztlačení z kopce.Spocenej až na zádech, a přesto šel motor velmi nevyrovnaně.Rozebrání karbece vše vysvětlilo.Šedozelenej páchnoucí povlak úplně všude, kekel z pekel.Vyčistit a hurá pro nový béňo.
Má cesta tedy mířila k OMV pro Carreru 95.Opakovalo se vše stejně jak u předchozí motorky.Menší vibrace, lepší starty.A navíc - po projetí cca 5ti nádrží spadla průměrná spotřeba dolů o 0,5 litru (grafy spotřeby si celkem detailně vedu).
Dneska jsem přišel k motorce, která stála od začátku října 2010.V nevytápěný garáži (+5 až -5°C), baterka v motorce, jen vypuštěnej karbec.Otočím klíčkem, zmáčknu tlačítko, motor se třikrát líně převalil a čapnul

Takže jsem si dneska zařídil zákaznickou kartu OMV a nij jinýho už brát nebudu Ten rozdíl 20 Kč na nádrži není vyloženě smrtelnej...

Jen se trošku nudím, tak mě nekamenujte za ten slovní průjem a pište třeba co tankujete vy /už to tu dlouho nebylo /

Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 11:06 | Nahoru | #61
cidla klepani uz ma vic novejch moto.. treba u CBR1000 08 jsem si tim jistej...
myslim ale ze vetsina tech moto bude mit predepsanej 98okt benz, takze je tam spis to cidlo proto aby ubralo kdyz se tam naleje benz horsi.. jak pise fugo...

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 11:46 | Nahoru | #62
parizek> no stim odvzdusnovakem to znam..taky u dieslovy octavie natankuju vo par litru vic nez by se melo papirove vejit, dyz to tam podrzis...ale myslim ze u benzinovyho auta to takle nejde ne? nebo nvm no...kazdopadne to, ze to pocitadlo keca - je uz vodzkouseny i na kanystrech...A k Ono celkove nic nemam...jinde muze bejt v pohode, ale na Melniku hold ted nebylo a to tam byly fronty az hamba (pac to bylo nejlevnejsi palivo z celyho melnika a okoli) ...ale slysel sem hold spoustu problemu od jinejch - tak sem to zavrh

Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 13:26 | Nahoru | #63
Nevím, jestli to tu už někdo psal (nechce se mi to číst celé), ale četl jsem srovnání prémiových paliv u nás a na západ od naší hranice. Bylo zjištěno, že prémiová paliva v ČR nedosahují takové kvality jako na západě. Prostě třeba V-Power od Shellu je v Německu skutečně kvalitní prémiový benzín. Kdežto tady nám Shell pod tou značkou cpe do nádrží horší kvalitu. Nicméně lepší, než obyčejnou 95 natural.
Proto nejsem přehnaným zastáncem prémiových paliv. Tankuju výrobcem předepsanou 95, ale pokud můžu, beru 95+ s přidanými aditivy.

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 15:23 | Nahoru | #64
Experte, že objektívny test . Stačí, aby bola iná vlhkosť vzduchu a jeho teplota a výkon motora sa môže líšiť aj o 5% od ideálu. Termodynamika spaľovania nepustí . Ja som teda kupoval aj V-power aj OMV Carrera a poznal som prd. Ale sem tam to kupujem pre ten dobrý pocit.

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 16:18 | Nahoru | #65

jean192 píše:



Nevím přesně o jakém testu píše kolega viz. výše. Já jsem jsem ale četl test, který měl za cíl porovnat prémiovou naftu u nás a v Německu. Tuším, že to dělal ústav paliv a maziv. Bylo to normálně zveřejněné a u nafty jim vyšlo, že to co bylo tankované u Drážďan bylo z pohledu např. cetanové čísla jinde, než to, co so pod stejnou prémiovou značkou prodávalo u nás. Určitě víš, že trochu jiné cetanové číslo a diesel jede úplně jinak. Bohužel u prémiového paliva lze vlastnosti těžko vymáhat, protože normu jako takovou splní. Je to pár let co byl ten test zveřejněn. Možná, že už to je jinak.

No a k tvojí poznámce o termodynamice, tak vlhkost vzduchu určitě nemá tak velký vliv na výkon a to že má vliv teplota, tak to ví každé malé děcko. Jinak s ohledem na kompresní poměr atd, toho termodynamika pustí celkem hodně Oktanové číslo se jinak testuje za standardizovaných podmínek.

Edit

nafta

Naposledy editováno 08.02.2011 16:19:22

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 17:06 | Nahoru | #66
Vlhkosť vzduchu ovplyvňuje objemovú prácu => vyššia relatívna vlhkosť = vyššia objemová práca (okrem iného samozrejme). Samo, že sú to vplyvy okolo %, ale zmena benzínu určite väčší vplyv nemá. Tak porovnávať našu naftu a nemeckú je rovnaké ako porovnať našu a ukrajinskú... Ale bez chemických rozborov je objektívnosť akéhokoľvek hodnotenia značne pochybná

PS: A nafta patrí do traktora.

Naposledy editováno 08.02.2011 17:08:20

Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 18:02 | Nahoru | #67
Na prémiový benzín jsem jezdil 2 roky na ZX-9 loni jednu sezonu na ZX-10R. Musím říct, že rozdíl byl znát jak na karburátorech, tak i na desítce se stříkačkou. Tankuji 100 oktanovou Vervu od Benziny, nebo na OMV Carreru 100.
Mám vypozorováno, že se spotřeba u obou motorek pohybovala o cca 0,5l níže ve prospěch vysokooktanového paliva (+/- při stejném jízdním stylu)
O maximálním výkonu N95 vs. vysokooktaňák bych se nehádal. Je možné, že je to plus minus stejný, což podpořuje x různých recenzí a článků. Ani já jsem si nevšiml, že by to na maximu nějak extra přidalo.

Hlavní důvod, proč ho tankuju je rozdíl v reakci motoru na plyn. Další věcí je taky to, že do těch 100 oktanovek nepřidávaj ten hloupej biolíh. Nevím, jestli konstuktéři motorů před několika lety počítali s tím, že se tam bude takovej nesmysl přimíchávat. Sotva zmizela z benzínu síra, které jsme tam měli do nedávna nesmyslně (v porovnání se západem), tak tam zase cpou nějakej hloupej biolíh.

2 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 18:43 | Nahoru | #68
Až tady někdo dokáže, že v "prémiových" není líh, tak změním názor, do té doby tvrdím, že zákon ukládá provozovateli sítě čerpaček vytočit určité % lihu (v každém roce jiné) a je jen na něm, jak to udělá.
Takže se dřív dočkáte benzínu bez lihu na TankONO, kde prodávají E85 a lidi ho houfně berou, tj. výtoč lihu je splněna a daný provozovatel už pak není povinen přidávat líh do Naturalu 95.

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 18:46 | Nahoru | #69
rrss> dobrej postreh

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 18:47 | Nahoru | #70

jean192 píše:



Pokud vím, tak prémiová paliva se k nám dováží a není to o porovnávání naše a jejich. Co se týče analýzy paliv, tak víc vypovídající než chemický rozbor jsou funkční testy. Jako individuální rozbor benzinů po složkách je ještě možný, řekněme 300 sloučenin, ale k čemu ? Důležitější je destilační křivka, oktanové číslo atd. U nafty už individuální rozbor neuděláš. Možné je skupinocé složení.

Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 18:59 | Nahoru | #71
naco je E85? u nas uz ho maj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 19:10 | Nahoru | #72
rrss>
O biolihu ve Vervě se dovíš třeba zde v rozhovoru s ředitelem pro jakost - Benzina, a.s.

Auto.cz: Obsahují prémiová paliva (Verva Diesel, Verva 95 a Verva 100) taktéž povinnou biosložku (Meřo, biolíh), případně kolik ve srovnání s běžnými palivy?
Verva 100 neobsahuje bioetanol, ostatní benziny ano, včetně Vervy 95. Podíl bioložky je dán zákonem a tady můžeme jen těžko něco víc dělat. Podíl je nekompromisní, neustále se zvyšuje a nesplnění je sankcionováno.

Celý článek zde

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 21:08 | Nahoru | #73
0x1d2> no nie som si istý ale bývam v Ba a videl som myslím včera navečer dva kamióny na križovatke vychádzať od Slovnaftu. Mali na cisternách nápisy Klacska a CZ ŠPZ-tku....

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 21:09 | Nahoru | #74

0x1d2 píše: Carrera.. krásně voňavej a Dákarek si předl jak hodinky.. VLastní rafinérka dělá svoje.. :)



no nie som si istý ale bývam v Ba a videl som myslím včera navečer dva kamióny na križovatke vychádzať od Slovnaftu. Mali na cisternách nápisy Klacska a CZ ŠPZ-tku....

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

9.2.2011 v 08:19 | Nahoru | #75
M5> Jo rozhovor, musím se smát, to je průhledný zaplacený PR článek. Kdyby to byl rozhovor s konkurencí, pak by to bylo zajímavý

Objektivní recenze prémiového paliva

9.2.2011 v 08:25 | Nahoru | #76
za rok najedu cca 17000km, tankuju co 300km. Čili to máme cca 56 plných nádrží. Nádrž má 21 litrů. Takže počítám cca plus 40kč oproti N95 na plnou nádrž. 56x40 je 2240.

za 2240 mám:

nové destičky
cca 8 láhví slušného vína
17 balíčků tabáku
...
..
.

hm... Imho blbost

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

9.2.2011 v 08:34 | Nahoru | #77
Do svého escorta 1,4 r.v. 97 jsem jednou vzal vervu 100 a ještě k tomu nalil karborundum VS platinum nebo tak něco znáte z TV a výsledek byl jasný:
-Motor šel úplně bez vibrací, elektromotor hadr.
-Vůbec se nekouřilo z výfuku (výsledek spalování čistý O2)
-výkon jak prase ty 13-ky kola to vůbec nemohli přenést na silnici, normalně hrabačky i na trojku
-a hlavně když jsem jel ráno do práce tak sem otočil klíčkem a na první otáčku startétru už bylo nastartováno a dokonce se i samo zaplo rádio
-No a na 20 litrů jsem ujel 650 km takže není co řešit už nikdy nic jiného nevezmu...

Jojo a pak sem se probudil nabral benzín na ONU v milovicích o 3 kč na litr levnějc jako vždycky a nevymejšlel debility jako odborníci z místního fóra

Objektivní recenze prémiového paliva

9.2.2011 v 11:39 | Nahoru | #78
Tankuji výhradně na OMV či Shell (když není OMV po cestě a musím). Na OMV Natural 95, na Shell to samé. Prémiová paliva jsem do motorky nezkoušel...

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

9.2.2011 v 12:02 | Nahoru | #79
Bažante jestli to nemáš podložený přesným měřením tak je to subjektivní

Objektivní recenze prémiového paliva

9.2.2011 v 12:15 | Nahoru | #80
Odkud jsou všechny paliva v ČR?? Z jaké rafinérie?? Z jedné z Čech.
Prémiová paliva si velkoprodejci upravují,nebo měli by si upravovat - to je jasné.
Ale nedávno si na Shell posvítili z ČOI a kontrolovali rozdíl NA95,V-Power a V-Power Racing a rozdíl byl jaký?????.....žádný
Shellka tehdy novinářům vyhrožovala,že jestli to zveřejní,že je dají k soudu.
Nikdy jsem u Shellu (Olomouc) nepoznal rozdíl v palivech,ale Verva 100 od Benziny (Krnov) mě loni velice mile překvapila,můžu doporučit,tam asi fakt něco přidávají

Objektivní recenze prémiového paliva

9.2.2011 v 12:17 | Nahoru | #81
Jo a včera jsem dal plnou nádrž benzínu u OMV do SUV a normálně mi to zdechalo,nedržel volnoběh. Hlavně,že jsou tady v okolí nejdražší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

9.2.2011 v 12:22 | Nahoru | #82

posmiros píše: Bažante jestli to nemáš podložený přesným měřením tak je to subjektivní


Tak minimálně tu spotřebu podloženou mám

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

9.2.2011 v 12:23 | Nahoru | #83
Vše není z rafinérií v čr, známej jezdí s cisternou a zaváží pumpy, berou v kralupech ale převážně v německu v Dipoldiswalde a v Ingolstadtu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

9.2.2011 v 12:33 | Nahoru | #84

BagoBorec píše: Tak minimálně tu spotřebu podloženou mám


jenže to je tím že si pak začal jezdit jak připosranej

Objektivní recenze prémiového paliva

9.2.2011 v 12:40 | Nahoru | #85
Do Varadera liju 95 od místní čerpačky Unicorn-oil Motorka jede :)

S tou Benzinou a tím jejich 100 oktanovou Vervou bych to někdy zkusil, nicméně asi jenom lehce stříknout na prázdnou nádrž pár litrů ať se motor trošku "protáhne" :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

9.2.2011 v 12:54 | Nahoru | #86

posmiros píše: jenže to je tím že si pak začal jezdit jak připosranej


To já jezdim furt

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

9.2.2011 v 13:26 | Nahoru | #87

Fugo píše: Vše není z rafinérií v čr, známej jezdí s cisternou a zaváží pumpy, berou v kralupech ale převážně v německu v Dipoldiswalde a v Ingolstadtu.



Já si pamatuju,jak si OMV,ARAL,SHELL atd. vozili svoje paliva ze "svých" rafinérií.
Dnes zahlédnout cisternu SHELL je stejná pravděpodobnost,jak zahlédnout v lese vlka

Ale jeden známej prej fakt vozí SHELL z německa,ale jestli se jim to oplatí dovést ji až na moravu, o tom pochybuji (ale třeba se pletu)

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

9.2.2011 v 14:40 | Nahoru | #88

BagoBorec píše: To já jezdim furt


to je z toho že si kupuješ nevhodný motorky

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

9.2.2011 v 18:21 | Nahoru | #89
Jaky je nejlepsi. Je tu vic nazoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

9.2.2011 v 18:22 | Nahoru | #90

nigga píše: Jaky je nejlepsi. Je tu vic nazoru.


Podle mě je to na vyzkoušení - každý motorce sedí trošku něco jinýho.
Ale já mám tu zkušenost s OMV Carrerou 95 potvrzenou z více zdrojů...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist