![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
No - situace se má tak:
Před 2 lety jsem, jen tak z hecu, natankoval u OMV prémiovej benzín OMV Carrera 95.To bylo ještě na 125.Vpodstatě hned po natankování si nešlo nevšimnout výrazně menších vibrací stojící motorky (i když jednoválce vibrujou vždycky).Nějaký zvýšení výkonu jsem příliš nezaznamenal - pokud bylo, tak naprosto minimální.
Ať tak či tak, až do doby, než jsem ji prodal, jsem do ní lil jen Carreru.
Pak přišla větší 650 Dominator, větší spotřeba, větší nádrž - prostě trošku finančně náročnější motorka pro chudého studenta.Sezónu 2009/2010 jsem tedy jezdil na obyč Natural 95, vpodstatě od všech čerpaček.Na jaře 2010 se povedlo nastartování až na několikáté roztlačení z kopce.Spocenej až na zádech, a přesto šel motor velmi nevyrovnaně.Rozebrání karbece vše vysvětlilo.Šedozelenej páchnoucí povlak úplně všude, kekel z pekel.Vyčistit a hurá pro nový béňo.
Má cesta tedy mířila k OMV pro Carreru 95.Opakovalo se vše stejně jak u předchozí motorky.Menší vibrace, lepší starty.A navíc - po projetí cca 5ti nádrží spadla průměrná spotřeba dolů o 0,5 litru (grafy spotřeby si celkem detailně vedu).
Dneska jsem přišel k motorce, která stála od začátku října 2010.V nevytápěný garáži (+5 až -5°C), baterka v motorce, jen vypuštěnej karbec.Otočím klíčkem, zmáčknu tlačítko, motor se třikrát líně převalil a čapnul
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Takže jsem si dneska zařídil zákaznickou kartu OMV a nij jinýho už brát nebudu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Jen se trošku nudím, tak mě nekamenujte za ten slovní průjem a pište třeba co tankujete vy
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
myslim ale ze vetsina tech moto bude mit predepsanej 98okt benz, takze je tam spis to cidlo proto aby ubralo kdyz se tam naleje benz horsi.. jak pise fugo...
Proto nejsem přehnaným zastáncem prémiových paliv. Tankuju výrobcem předepsanou 95, ale pokud můžu, beru 95+ s přidanými aditivy.
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
jean192 píše:
Nevím přesně o jakém testu píše kolega viz. výše. Já jsem jsem ale četl test, který měl za cíl porovnat prémiovou naftu u nás a v Německu. Tuším, že to dělal ústav paliv a maziv. Bylo to normálně zveřejněné a u nafty jim vyšlo, že to co bylo tankované u Drážďan bylo z pohledu např. cetanové čísla jinde, než to, co so pod stejnou prémiovou značkou prodávalo u nás. Určitě víš, že trochu jiné cetanové číslo a diesel jede úplně jinak. Bohužel u prémiového paliva lze vlastnosti těžko vymáhat, protože normu jako takovou splní. Je to pár let co byl ten test zveřejněn. Možná, že už to je jinak.
No a k tvojí poznámce o termodynamice, tak vlhkost vzduchu určitě nemá tak velký vliv na výkon a to že má vliv teplota, tak to ví každé malé děcko. Jinak s ohledem na kompresní poměr atd, toho termodynamika pustí celkem hodně
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Edit
nafta
Naposledy editováno 08.02.2011 16:19:22
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
PS: A nafta patrí do traktora.
Naposledy editováno 08.02.2011 17:08:20
Mám vypozorováno, že se spotřeba u obou motorek pohybovala o cca 0,5l níže ve prospěch vysokooktanového paliva (+/- při stejném jízdním stylu)
O maximálním výkonu N95 vs. vysokooktaňák bych se nehádal. Je možné, že je to plus minus stejný, což podpořuje x různých recenzí a článků. Ani já jsem si nevšiml, že by to na maximu nějak extra přidalo.
Hlavní důvod, proč ho tankuju je rozdíl v reakci motoru na plyn. Další věcí je taky to, že do těch 100 oktanovek nepřidávaj ten hloupej biolíh. Nevím, jestli konstuktéři motorů před několika lety počítali s tím, že se tam bude takovej nesmysl přimíchávat. Sotva zmizela z benzínu síra, které jsme tam měli do nedávna nesmyslně (v porovnání se západem), tak tam zase cpou nějakej hloupej biolíh.
2 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
Takže se dřív dočkáte benzínu bez lihu na TankONO, kde prodávají E85 a lidi ho houfně berou, tj. výtoč lihu je splněna a daný provozovatel už pak není povinen přidávat líh do Naturalu 95.
jean192 píše:
Pokud vím, tak prémiová paliva se k nám dováží a není to o porovnávání naše a jejich. Co se týče analýzy paliv, tak víc vypovídající než chemický rozbor jsou funkční testy. Jako individuální rozbor benzinů po složkách je ještě možný, řekněme 300 sloučenin, ale k čemu ? Důležitější je destilační křivka, oktanové číslo atd. U nafty už individuální rozbor neuděláš. Možné je skupinocé složení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
O biolihu ve Vervě se dovíš třeba zde v rozhovoru s ředitelem pro jakost - Benzina, a.s.
Auto.cz: Obsahují prémiová paliva (Verva Diesel, Verva 95 a Verva 100) taktéž povinnou biosložku (Meřo, biolíh), případně kolik ve srovnání s běžnými palivy?
Verva 100 neobsahuje bioetanol, ostatní benziny ano, včetně Vervy 95. Podíl bioložky je dán zákonem a tady můžeme jen těžko něco víc dělat. Podíl je nekompromisní, neustále se zvyšuje a nesplnění je sankcionováno.
Celý článek zde
0x1d2 píše: Carrera..
krásně voňavej a Dákarek si předl jak hodinky.. VLastní rafinérka dělá svoje.. :)
no nie som si istý ale bývam v Ba a videl som myslím včera navečer dva kamióny na križovatke vychádzať od Slovnaftu. Mali na cisternách nápisy Klacska a CZ ŠPZ-tku....
za 2240 mám:
nové destičky
cca 8 láhví slušného vína
17 balíčků tabáku
...
..
.
hm... Imho blbost
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
-Motor šel úplně bez vibrací, elektromotor hadr.
-Vůbec se nekouřilo z výfuku (výsledek spalování čistý O2)
-výkon jak prase ty 13-ky kola to vůbec nemohli přenést na silnici, normalně hrabačky i na trojku
-a hlavně když jsem jel ráno do práce tak sem otočil klíčkem a na první otáčku startétru už bylo nastartováno a dokonce se i samo zaplo rádio
-No a na 20 litrů jsem ujel 650 km takže není co řešit už nikdy nic jiného nevezmu...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Jojo a pak sem se probudil nabral benzín na ONU v milovicích o 3 kč na litr levnějc jako vždycky a nevymejšlel debility jako odborníci z místního fóra
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Prémiová paliva si velkoprodejci upravují,nebo měli by si upravovat - to je jasné.
Ale nedávno si na Shell posvítili z ČOI a kontrolovali rozdíl NA95,V-Power a V-Power Racing a rozdíl byl jaký?????.....žádný
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Shellka tehdy novinářům vyhrožovala,že jestli to zveřejní,že je dají k soudu.
Nikdy jsem u Shellu (Olomouc) nepoznal rozdíl v palivech,ale Verva 100 od Benziny (Krnov) mě loni velice mile překvapila,můžu doporučit,tam asi fakt něco přidávají
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
posmiros píše: Bažante jestli to nemáš podložený přesným měřením tak je to subjektivní
Tak minimálně tu spotřebu podloženou mám
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
BagoBorec píše: Tak minimálně tu spotřebu podloženou mám
jenže to je tím že si pak začal jezdit jak připosranej
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
S tou Benzinou a tím jejich 100 oktanovou Vervou bych to někdy zkusil, nicméně asi jenom lehce stříknout na prázdnou nádrž pár litrů ať se motor trošku "protáhne" :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
posmiros píše: jenže to je tím že si pak začal jezdit jak připosranej
To já jezdim furt
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
Fugo píše: Vše není z rafinérií v čr, známej jezdí s cisternou a zaváží pumpy, berou v kralupech ale převážně v německu v Dipoldiswalde a v Ingolstadtu.
Já si pamatuju,jak si OMV,ARAL,SHELL atd. vozili svoje paliva ze "svých" rafinérií.
Dnes zahlédnout cisternu SHELL je stejná pravděpodobnost,jak zahlédnout v lese vlka
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Ale jeden známej prej fakt vozí SHELL z německa,ale jestli se jim to oplatí dovést ji až na moravu, o tom pochybuji
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
nigga píše: Jaky je nejlepsi. Je tu vic nazoru.
Podle mě je to na vyzkoušení - každý motorce sedí trošku něco jinýho.
Ale já mám tu zkušenost s OMV Carrerou 95 potvrzenou z více zdrojů...