V sobotu jsem si koupila svoji první motorku - Aprilii RS 125...R.V.2005. Přivezli jsme ji na vozíku a od té doby jsem na ní najela asi 15-20 km, protože je pořád něco špatně.
První jízdu mě nechala uprostřed silnice, protože prostě z ničeho nic klesly otáčky až zdechla úplně - zřejmě nesvítí rezerva, po doplnění benzínu jakž takž ok.
Neukazuje neutrál, resp. rozsvítí se jen když se mu chce, což je pro mě, jako pro začátečníka, naprosto na prd, abych na křižovatce zkoušela co a jestli mám zařazeno. Řazení taktéž blbne, občas tam rychlost skočí a občas ne.
Včera jsem na ni jela asi 2 km a už jsem nenastartovala, při startování se už od začátku ozývá takový kovový zvuk. Původní majitel říkal, že je to ok, já tomu nerozumím, důvěřuju, nicméně teď už nechytne, nebo na x tý pokus, zní to jak kdyby tam někde něco nezapadalo do sebe.
Problém je, že jsem sama ženská (a ještě s dítětem) a vůbec tomu nerozumím, obvolala jsem pár servisů v okolí a všichni mi řekli, že tohle dělat nebudou. Jediné, kde by mě s tím vzali je origo servis Aprilia, kde se ovšem nedoplatím.
V kupní smlouvě, kterou jsme podepsali, napsal prodávající závady žádné.
Nejraději bych to vrátila, ale původní majitel se k tomu moc nemá.
Už se na tom i bojím, protože čekám, že mě to zase někde nechá...
A teď tedy - prosím o radu, jak byste se zachovali - snažit se vrátit původnímu majiteli? Nebo hledat servis? Případně prosím o tip na servis na Rakovnicku, nebo někoho šikovného, kdo by řekl co a jak...?
Předem moc děkuji za jakoukoliv radu.
Kaczenka30 píše: Ještě jednu radu bych poprosila - mám dát tedy vyšší cenu?
Dala jsem teď 30 a nvm jestli jít dolů/nahoru... Nechci aby mi volali zde avizovani zoufalci typu teď 10 zbytek na splátky a tak... Spíš aby se ozval prostě někdo normální se zájmem, kterému pak ráda půjdu s cenou vstříc...
Z mého pohledu a co mám vyzkoušeno z obou stran, tak cena by měla odpovídat sortimentu kupce (selektuje kupce) a měla by být velmi blízko té pevné.
Čistě z mého pohledu je Tvým zákazníkem v případě této stařenky nějaký mlaďoch, co si na ní půlku vydělal po brigádách a druhou půlku mu dala babička. Takový kluk bude v prvé řadě koukat po ceně (a po tom, kolik to jede - to by Tě mělo varovat) a každá koruna v inzerátu navíc ho bude nutit hledat levnější řešení. Toho času je stejných motorek na inzerci několik a to v cenách od 20 do 25 kKč... tj. pokud "bouchneš" cenu vyšší, pak to musí mít nějaký zákazníkům vysvětlitelný důvod a zároveň tak bude Tvoje moto spíše pro ty, kterým moto kupuje táta a tudíž nehledí na poslední korunu.
A z mého pohledu, co se týká slevy, tak bych dával (a dávám kosmetickou) "slevu na dopravu", tj. například když budeš chtít získat 25, do inzerátu dej 26 a pak litr slevíš na místě . Z mého pohledu za prvně rovnou lépe vyspecifikuješ sortiment svých zákazníků, za druhé "každá sleva se počítá", tj. uspokojíš slevochtivost svého zákazníka a za poslední, pokud budeš dávat percentuálně vysokou slevu, tak to nevypadá moc důvěryhodně, kor když v inzerátu nebo při prohlídce moto vychvaluješ, jak je úžasná a bezproblémová. (Mj. lidi při vyhledávání hodně používají filtry a to hlavně cenové, proto by taky měla cena být téměř pevná, protože příliš nadsazená s vidinou budoucí maxislevy ani neprojde u spousty lidí vyhledávačem.)
Howgh!
P. S.: Toto je spíše postřeh prodávajícícho/kupujícícho z obou stran pro všechny, nikoli návod k prodeji konkrétního kusu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Tak už ji nestraš furt... Denně se udělá stovky podobných kšeftů a většinou to dopadne normálně...
Věci se řeší až nastanou, což se zatím nestalo, ne?
1 reakcí na tento příspěvek Špatná koupě motorky, co teď
Kaczenka30 píše: Kafoholik> jj, koukala už jsem na bazaru, že ty větší obsahy jsou lépe a pomalu i levněji sehnatelné než ty dvácy...
Já bych asi jen tu A2, nevím, jestli si troufnu jít do A byť ten rozdíl v té motorce v AŠ už je minimální, jenže z tý, co je na A nedosáhnu pořádně na zem, jedině teda pak jinou AŠ...
Mám CBF, ale koukala jsem po Suzuki GS500E... Nicméně uvidíme, to má čas Přijdu se sem poradit až budu vybírat
jdi určitě do velkého A, lepší mít neomezenou a můžeš jezdit na čem chceš, na 125, na 500, 600+, bude záležet na tobě a nebudeš ničím omezena, ono vybírat něco s 35kw, tak máš taky zúžený výběr, ne sice tolik jako u 125, ale pořád jsi omezena a když si něco najdeš do 70 kW, tak stejně budeš muset znovu investovat do omezení výkonu
Prakticky pak v inzerci najdeš tak cca 20 % kusů seškrcených, ostatní jsou otevřené a ty si nemůžeš pořídit. Nebo můžeš, ale plus investovat do uškrcení.
Navíc můj soukr názor je, že to škrcení je dost nesmysl. Každý stroj má nějaký koncept, kdy se k adekvátně výkonnému motoru namíchá ostatní specifikace a vznikne vyvážený celek.
Seškrcení zbourá veškeré záměry konstruktéra, vznikne motorka s nadměrnou váhou díky přeimenzovaným věcem, zbytečně pro daný výkon.
Motorky které jsou konstrukčně počítané na A2 se totiž do EU téměř nevozí, to co tu máme jsou většinou uškrcené velké motorky. Až teď v poslední době se začínají vyskytovat i u nás, ale i tak je to stále jen jednoválcová nouze...
Pro evropské A2 řidiče je to škoda, máme to tu blbě nastavené. Problém je v tom, že naše legislativa dovoluje velké obsahy škrtit, takže dovozci nemají důvod homologovat i ty malé pěkné motorky. Pokryjí to velkými a je to pro ně jednodušší.
Když se podíváš co jezdí běžně v Asii, ty motorky existují, protože celá Asie má platné omezení obsahem - tedy zdvihový objem nesmí být větší než něco , obvykle 400 ccm. Takže tam jezdí víceválcové lehké 250-400 ccm silničky a podobně.
Tady třeba malej Ninja, 35 kW, čtyřválec, 160 kilo :
To by pak ta A2 měla smysl
Naposledy editováno 13.08.2020 13:50:21
1 reakcí na tento příspěvek Špatná koupě motorky, co teď
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Já zase písal prodat na díly za míň, protože ve finále z toho bude víc peněz, než když se odečtou opravy nebo právníci.
Písať můžeš co chceš, ale rozum má každej svůj a každej ať si život komplikuje dle vlastního uvážení.
1 reakcí na tento příspěvek Špatná koupě motorky, co teď
Ty bys to měla vydat jako knihu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Kaczenka30 píše: staroch30> na telenovelu už to tu trošku vypadá
Neznevažuješ, sranda musí být i kdyby na chleba nebylo, no ne?
Ale možná bych mohla napsat nějakou zkrácenou verzi - Jak (ne)kupovat motorku a druhý díl (Ne)prodávej cvajtakt
Nebo vydat knižně "Jak požádat o radu a pak ji stejně nposlechnout při nákupu motorky a jaké jsou následky".
A poté 2. díl:
"Jak stejnou chybu zopakovat při prodeji. "
Naposledy editováno 25.08.2020 00:52:02
1 reakcí na tento příspěvek Špatná koupě motorky, co teď
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2894 | 2.6.2024 v 15:34 Beranidlo |
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 | Tesin | 1 | 23.5.2023 v 20:19 kokoška. |
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 | Jawák81 | 19 | 6.5.2023 v 14:27 Jawák81 |
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... | frantisekkal | 7 | 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |