globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

15.5.2014 v 12:01 | Nahoru | #781
fockewulf: pruziny nebyly na vymenu, precti si to znovu, menily se preventivne. smula je ze je menit nemel aby nebyl prostor pro tyhle spekulace

proc porad nedokazete pripustit, ze to bylo pancovanym olejem? to prece neni nic proti vasemu dogmatu

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

15.5.2014 v 12:04 | Nahoru | #782
krom toho zaclo mu to prokluzovat po vymene oleje, takze to bylo samozrejme jednoznacne tim olejem. me spojka na ZX9R zacla prokluzovat jen po doliti 0.5l jineho oleje nez sem pouzival, po vymene celeho oleje zpet to prestalo. zx10r ma 86tis km a spojka funguje perfektne, tak je blbost aby jina spojka, ktera ma soucasti v limitech, delala problem a uz vubec aby pomohla vymena pruzin, ktery jsou v servisnim limitu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

15.5.2014 v 12:26 | Nahoru | #783
Bubrak-ZX10R> stejně tak je blbost,aby to dělal olej, který je v ČR nejrozšířenější a drtivé většině uživatelů to nic se spojkou nedělá. Jednomu podle jeho slov to spojku dokonce lepí, tedy opak prokluzu.
Takže dokud se téma bude jmenovat " Varování - olej Motul 5100 10W40 MA2" , tak holt nejde o nic jiného.
Já se kloním spíše k tomu, že má poškozenou spojku a její konec těma pružinama jen oddálil.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

15.5.2014 v 12:50 | Nahoru | #784
doteď vlastně nevím, co si představujete pod pojmem pančovaný olej...

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

15.5.2014 v 19:02 | Nahoru | #785
tomu"jednomu" lepila lamely původní MA nikoliv MA2.Jinak po více jak půlroční odstávce jsem po zahřátí motoru zařadil jedničku bez nutnosti s motorkou lomcovat.Bo co?Bo Repsol pyčo.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.5.2014 v 07:49 | Nahoru | #786
Po půl roce neježdění na třech svých motorkách i bez zahřátí motoru jsem zařadil bez nutnosti lomcovat s motorkou. Bo co? Bo zdravá spojka šuline.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.5.2014 v 10:22 | Nahoru | #787
po dvaceti tis.km stále stejná spojka bez nejmenšího náznaku klouzání nebo lepení.Bo co?Bo neleju břečku pyčo.

2 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.5.2014 v 11:03 | Nahoru | #788
problémy s motulem podle mě mohly nastat v případě že si nějak nesednul s předchozím olejem, ale proto bych neříkal že je špatnej. Já bych to řešil dřívější výměnou za čerstvej a ten samej. Ale chápu že to každej neudělá.

e: Je zajímavý že jsem taky kdysi přešel z repsolu, a po výměně za Igol (poloester) jsem měl pocit zvýšenýho mechanickýho hluku a olej byl hned černej. Při další výměně už bylo všechno v pořádku a jezdím na něj asi 6 let. Podle servisáka je motor v dobrý kondici a čistej.

Naposledy editováno 16.05.2014 11:05:53

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.5.2014 v 11:08 | Nahoru | #789
...stál jsem pět měsíců,koncem března jsem přišel do garage,dal aku,nastartoval,klap za jedna a v klidu bez lomcování odjel na 5100MA

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.5.2014 v 11:17 | Nahoru | #790

Stev píše: problémy s motulem podle mě mohly nastat v případě že si nějak nesednul s předchozím olejem, ale proto bych neříkal že je špatnej. Já bych to řešil dřívější výměnou za čerstvej a ten samej. Ale chápu že to každej neudělá.

e: Je zajímavý že jsem taky kdysi přešel z repsolu, a po výměně za Igol (poloester) jsem měl pocit zvýšenýho mechanickýho hluku a olej byl hned černej. Při další výměně už bylo všechno v pořádku a jezdím na něj asi 6 let. Podle servisáka je motor v dobrý kondici a čistej.


souhlas. tydy totiž u toho jednoho nejde o olej,ale o mindrák. Takže to ber s rezervou. On za to ani snad nemůže.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.5.2014 v 11:18 | Nahoru | #791

banda1250 píše: ...stál jsem pět měsíců,koncem března jsem přišel do garage,dal aku,nastartoval,klap za jedna a v klidu bez lomcování odjel na 5100MA


To bude tím, že nebydlíš u potoka, jinak by ti to lepilo,jak patex.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.5.2014 v 11:26 | Nahoru | #792
prackarr> ale vlhko mám v garáži jako kráva

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.5.2014 v 11:31 | Nahoru | #793

banda1250 píše: prackarr> ale vlhko mám v garáži jako kráva


Bydlet u Potoka není o vlhku,to je diagnóza.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.5.2014 v 11:42 | Nahoru | #794
prackarr> jj chápu ...ještě že už to berem jako prču,myslím že už bylo vše řečeno a vysvětleno

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.5.2014 v 12:08 | Nahoru | #795
já myslím, že to tak chápou skoro všichni.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.5.2014 v 14:00 | Nahoru | #796

Stev píše: problémy s motulem podle mě mohly nastat v případě že si nějak nesednul s předchozím olejem, ale proto bych neříkal že je špatnej. Já bych to řešil dřívější výměnou za čerstvej a ten samej. Ale chápu že to každej neudělá.

e: Je zajímavý že jsem taky kdysi přešel z repsolu, a po výměně za Igol (poloester) jsem měl pocit zvýšenýho mechanickýho hluku a olej byl hned černej. Při další výměně už bylo všechno v pořádku a jezdím na něj asi 6 let. Podle servisáka je motor v dobrý kondici a čistej.

To že si to spolu nejspíš nesedlo jsem už kdysi psal.Bohužel jsem se dočkal jen dalších urážek od místního Motulového dealera.Problém se projevoval i po ujetí 4tis.km.Vrátil jsem se k tomu původnímu oleji a problém byl vyřešenej.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.5.2014 v 14:17 | Nahoru | #797
podle Motulového dealera lžeš, jak když Rudé právo tiskne..

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

6.6.2014 v 13:43 | Nahoru | #798
Tu se ještě pořád válčí?

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

6.6.2014 v 19:22 | Nahoru | #799

motoblb píše: Tu se ještě pořád válčí?



Jo, na všech frontách, jen na západní je klid

2 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

9.6.2014 v 15:14 | Nahoru | #800
mno, zkuste nalít tenhle Motul do LC8 a uvidíte ten tanec. červený blikátko olejničky se nezastaví a v motoru slušnej bigbeat..

vylejt ven, nalejt Castrol a všechno v pohodě. Další výměnu od doby, co jsem to tu popisoval, jsem neuhlídal a opět mi tam nalili tenhle patok a znova to samé. Vylito, nalít Motorex a klid, havaj

Za sebe mám jasno.. MOTUL prostě ne..

Teď ho mám čerstvě po koupi ve skůtru a taky půjde na vylití hned při servisu

Naposledy editováno 09.06.2014 15:14:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

9.6.2014 v 15:35 | Nahoru | #801
mirazciny> Minimálně 5 lidí pro něj ke mně chodí do LC8 a nic z toho, co píšeš, to nedělá. Takže ti prostě nevěřím. Kecy v kleci.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

9.6.2014 v 15:52 | Nahoru | #802

prackarr píše: mirazciny> Minimálně 5 lidí pro něj ke mně chodí do LC8 a nic z toho, co píšeš, to nedělá. Takže ti prostě nevěřím. Kecy v kleci.



věř si komu a co chceš, je mi to vcelku u čokodíry.

Nemám jedinej důvod, kromě výše zmíněnýho, se po nějaký značce "vozit". Nebo si fakt myslíš, že bych do motorky dobrovolně lil Motorex za 450,-/litr když by Motul za 180,-/ litr odvedl stejnou službu? Asi ne, že..

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

9.6.2014 v 23:06 | Nahoru | #803

mirazciny píše: věř si komu a co chceš, je mi to vcelku u čokodíry.

Nemám jedinej důvod, kromě výše zmíněnýho, se po nějaký značce "vozit". Nebo si fakt myslíš, že bych do motorky dobrovolně lil Motorex za 450,-/litr když by Motul za 180,-/ litr odvedl stejnou službu? Asi ne, že..

máš vylítanej motor jako já.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

9.6.2014 v 23:32 | Nahoru | #804

mirazciny píše: věř si komu a co chceš, je mi to vcelku u čokodíry.

Nemám jedinej důvod, kromě výše zmíněnýho, se po nějaký značce "vozit". Nebo si fakt myslíš, že bych do motorky dobrovolně lil Motorex za 450,-/litr když by Motul za 180,-/ litr odvedl stejnou službu? Asi ne, že..


Srovnáváš motorex za 450 s motulem za 180? To je,jako bys srovnával trabanta s passatem a nadával, že trabant nejede. Srovnávací olej proti motorexu za 450,který používáš není 5100ka,ale 300v factory line. Pokud ti LC8 neumaže olej za dvě kila, nehledej problém v oleji,ale v motorce. LCosmu musí umazat olej za kilo a to od jakékoliv značky, když na to přijde. Pokud máš v motoru bigbeat, hledej problém tam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

10.6.2014 v 06:43 | Nahoru | #805

mirazciny píše: mno, zkuste nalít tenhle Motul do LC8 a uvidíte ten tanec. červený blikátko olejničky se nezastaví a v motoru slušnej bigbeat..

vylejt ven, nalejt Castrol a všechno v pohodě. Další výměnu od doby, co jsem to tu popisoval, jsem neuhlídal a opět mi tam nalili tenhle patok a znova to samé. Vylito, nalít Motorex a klid, havaj

Za sebe mám jasno.. MOTUL prostě ne..

Teď ho mám čerstvě po koupi ve skůtru a taky půjde na vylití hned při servisu

A toho Castrolu se nebojíš? Já jen že zhruba před měsícem mi přišel mail,ve kterém jsou vyznačené nové prvky na obalech,tak abys nedotančil

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

10.6.2014 v 07:24 | Nahoru | #806

motoblb píše: A toho Castrolu se nebojíš? Já jen že zhruba před měsícem mi přišel mail,ve kterém jsou vyznačené nové prvky na obalech,tak abys nedotančil


co si má běžný občan uživatel představit pod pojmem "nové prvky"?

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

10.6.2014 v 15:01 | Nahoru | #807

prackarr píše: Srovnáváš motorex za 450 s motulem za 180? To je,jako bys srovnával trabanta s passatem a nadával, že trabant nejede. Srovnávací olej proti motorexu za 450,který používáš není 5100ka,ale 300v factory line. Pokud ti LC8 neumaže olej za dvě kila, nehledej problém v oleji,ale v motorce. LCosmu musí umazat olej za kilo a to od jakékoliv značky, když na to přijde. Pokud máš v motoru bigbeat, hledej problém tam.



Cožpak o to, on jí možná umaže, ale motorka se na něj moc netváří. Zmíněnej Castrol za 2 kila taky žádný problémy nedělal.

Nesrovnávám, jenom píšu, že kdyby mi nedělala 5100 bordel v motoru, tak pro mě bude výhodnější jí kupovat a klidně jí kupovat budu, značka neznačka.

A motor je naprosto v pořádku, velkej servis před 6 tis. km nejsem z těch, co by srali na údržbu a kvůli pár korunám šidili servis

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

10.6.2014 v 16:55 | Nahoru | #808
Já jezdim motul už několik sezon jak v Suze tak Kawa ikdyž tý sem letos dal motorex a ejhle párkrát klouzla spojka než si to sedlo.Jinak Suzuku točim furt do červenýho když se chcem svézt a že by to Motul nestíhal mazat bych opravdu neřekl

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

19.6.2014 v 21:12 | Nahoru | #809
Vážení, přidávám se na stranu proti Motulu 5100 MA2, protože se mi stalo následující:
Koupil jsem si motorku, odjezdil na ní tak 1000km a vše v pohodě, žádný prokluz spojky, jen ten olej v kontrolním okýnku byl černej jak bota. Tak jsem objednal Motul 4T 5100 Ester 10W-40 MA2 , nalil ho tam a věřte nevěřte, spojka klouže. Prostě jen tak, z ničeho něco. A tím nemyslím, že by občas trochu klouzla, klouže hodně. Musím přidávat hooodně zlehka, aby to jelo trochu normálně.

Takže můj závěr je ten, že třeba ten olej je dobrý pro novější stroje, ale rozhodně né pro moji GSX750F (1991). A rozhodně nemíním riskovat, jestli si ta spojka dřív sedne nebo ji spálím. Jako fakt ne!

Naposledy editováno 19.06.2014 21:17:26

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

19.6.2014 v 21:26 | Nahoru | #810

DnD píše: Vážení, přidávám se na stranu proti Motulu 5100 MA2, protože se mi stalo následující:
Koupil jsem si motorku, odjezdil na ní tak 1000km a vše v pohodě, žádný prokluz spojky, jen ten olej v kontrolním okýnku byl černej jak bota. Tak jsem objednal Motul 4T 5100 Ester 10W-40 MA2 , nalil ho tam a věřte nevěřte, spojka klouže. Prostě jen tak, z ničeho něco. A tím nemyslím, že by občas trochu klouzla, klouže hodně. Musím přidávat hooodně zlehka, aby to jelo trochu normálně.

Takže můj závěr je ten, že třeba ten olej je dobrý pro novější stroje, ale rozhodně né pro moji GSX750F (1991). A rozhodně nemíním riskovat, jestli si ta spojka dřív sedne nebo ji spálím. Jako fakt ne!

Přesně tak,co ušetříš na oleji,projedeš několikanásobně v lamelách,popř.i v plechách. Já si je tehdy objednal i s pružinama a dodnes je mám v krabici protože se ukázalo že není potřeba je měnit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist