globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Gumy krytu řetězu na třindě
23.11.2010 v 14:08
Hlásím se s dalším debilním dotazem.

Konečně jsem se dokopal ke koupi a instalaci originálního krytu řetězu. Po dvouhodinovém kurvování (všechno nějak divně udělané a křivé) jsem všechno dostal na svoje místo. Jenom zadní konce gumových nohavic se mi za žádnou cenu nedaří narazit na zadní plechovej kryt. Jak je to nové a není to vytahané, tak to tam ne a ne převlíknout. Existuje na to nějakej usnadňující fígl, nebo mi nezbyde, než do tam dál tupě rvát, dokud mi z toho nerupne cévka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

29.11.2010 v 14:26 | Nahoru | #31
Sofía> držáky kufrů, to je na všech mašinách velkej problém:D ten co je na jawce je vážně tak na nějakej lehčí nákup, asi by se to muselo udělat uplně jinak. V létě jsem dělal s kamarádem držák na kufry na hayabusu. Bylo to z wingracku na fazera. Celkem porod to napasovat na tu velkou prdel busy, ale porařilo se, a ověřená nosnost tak k metráku. A´t žije masivní pásovina:D

(reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

29.11.2010 v 15:38 | Nahoru | #32

Enthropy píše: Skalda> Tu mam vyřešenou - mám těžce nestandartní karbec, guma se na to tudíž nedělá. Takže stačil nůž, prachovka na přední vidlici, hora silikonu a je to tam bez násilí



Tak jsem to měl taky vyřešený...akorát na origo karbec, prachovka z přední vidle tam sedla jak prdel na hrnec i bez silikonu.

(reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

29.11.2010 v 16:13 | Nahoru | #33

Enthropy píše: Sofía> Jo, to pružný uložení vepředu mám Zatím se nic neurvalo a asi ho oddělávat nebudu, protože by mi to pak vibracema asi urvalo ruce


taky to tam mam - jestli myslite ten plastovej mezikus mezi motorem a temi vingliky na ramu. Vibraci mozna ubylo, ale rozhodne ne nijak extremne...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

29.11.2010 v 22:18 | Nahoru | #34

mr.mickey píše: Sofía> držáky kufrů, to je na všech mašinách velkej problém:D ten co je na jawce je vážně tak na nějakej lehčí nákup, asi by se to muselo udělat uplně jinak. V létě jsem dělal s kamarádem držák na kufry na hayabusu. Bylo to z wingracku na fazera. Celkem porod to napasovat na tu velkou prdel busy, ale porařilo se, a ověřená nosnost tak k metráku. A´t žije masivní pásovina:D



jo jo to taky znám...mam jednoho kámoše, co dělá jako svářeč ve firmě vyrábějící mostní konstrukce apod. No a když si dělal právě nosiče bočáků na jawce, použil jako matroš to co našel v práci jako zbytky...takže nejmenší tloušťka pasoviny činila snad 6 mm a standart někde kolem 10ti ...takže jedna strana vážila nejmíň 20 kg...no samozřejmě když jsem to viděl, chyt jsem se za hlavu a jako správnej pedant na oprimalizaci konstrukcí jsem mu to náležitě vyčet...odpověď mě však úplně vykolejila...s ledově klidnym pohledem řek: "Ta motorka to přece uveze..." už jsem neměl ani sílu komentovat

No hlavně že se zadařilo a úkol byl splněn a že jsem tak smělej, jak si otestoval tu nosnost

Skalda> No tak to tam máš asi ten tvrdší plastovej "silentblok" (já mam v archivu měkký a tvrdý provedení)...to tvrdý je zase dost tvrdý kvůli tomu pohybu zavěšení a jak je vidět, pokud se vibrace příliš nesnižujou pak je to vlastně "tuhý" zavěšení a tedy je to tam k ničemu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

29.11.2010 v 22:36 | Nahoru | #35

(reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

29.11.2010 v 23:15 | Nahoru | #36
Sofía> jestli existovalo vic typu tohohle silentbloku, tak mam asi ten nejtuzsi... skoro se to neda zdeformovat - idealni odpruzeni (ale byl jsem na to zvedavej a nekde to tenkrat schrastil z suplikovejch zasob zdarma)

(reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

29.11.2010 v 23:23 | Nahoru | #37
Sofía> To vypadá dobře - dávám si to na seznam - třeba se k tomu jednou dohrabu Pokud to do té doby nerozmrdám - dneska jsem si zase dával školu smyku v provozu

(reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

30.11.2010 v 01:52 | Nahoru | #38
Sofía> Jak se testovala nosnost? :D posadil jsem na držák metrákovýho kamaráda a jezdil kolem baráku:D i na retardérech to vypadalo obstojně :D ještě se mi ale nestalo, že bych měl někdy těžší bagáž než nějakejch 30 kilo ( cca ) . Stejně tam napřesrok narvu klasickej origo držák, hlavně skrz policajty. Už jsem za to jednou pojeb dostal

1 reakcí na tento příspěvek Gumy krytu řetězu na třindě

30.11.2010 v 08:58 | Nahoru | #39
Skalda> šuplíkový zásoby nebo sklepní mototechny jsou to nejlepší

Enthropy> se školou smyku hlavně opatrně ...ale doporučuju pozvat Jawího Ježíška už letos, protože dostupnost dílů na ty nový modely z kusový výroby je velice sporná...já třeba scháněl některé menší díly na 650 pro úpravu svojí 350 a i když se to oficiálně ještě vyrábí, tak něco nemají vůbec (mam udělanou přední kotoučovku, přes zimu připravuju montáž kohoutku s palivovým čidlem aj.) a něco, co vyrábí ve vlastní režii tak jsou ochotní nechat vyrobit...chtěl jsem hlavní stojan z trampa, protože mam napletené jiné, Al ráfky a pneu vpředu 90/90-18 a na zadku 120/70-18 (samozřejmě řádně zapsané v TP) a stojí to jaksi výš, takže je to tak trochu labilní na původním, prasklém, hliníkovém stojanu ...prý to není problém zadat svařovně a nechat vyrobit, ale ta cena bylo něco šílenýho...tak jsem nakonec vzal metr a šupleru (sorry posuvné měřítko ), skočil za kámošem co má ten stojan, co dneska někdo vyrábí jako náhradu za původní hliník v ceně cca 400 kč ... tutadytenhlencten ...a vyrobil z trubek o 0,5 mm silnější stěně vyšší provedení na míru

...horní brejle se závitama na zamykací spínačku (593, 810, tramp, style) jsem koupil poslední a už nebudou...

Pro inšpiraci přidám (pokud se zadaří) foto předního kola s kotoučem...oproti původním plechovejm ráfkům, tento vyšel o dobrých 2,5 kg lehčí, moment setrvačnosti se zmenšil asi na třetinu (integrace druhé mocniny poloměru o diferenciál hmotnosti) což značně zlepšilo už tak slabou dynamiku zrychlení, ale hlavně brždění...stratila se počáteční prodleva a "podplavení" brzdy...i když za to možná může nenafukovací pancéřovka

mr.mickey> Asi se stanu testovacím prvkem nosičů metrák na to mam a co víc chtít
Oni policajti jebou i za nosič??? To se mi ještě nestalo a to jsem jezdil s kdečím... kdepak jsou takový policajti???

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

30.11.2010 v 13:06 | Nahoru | #40
Sofía> takoví policajti jsou prosím kolem Prostějova :D sou to svině, že prý to není homologovaný prvek, a že bude pokuta, kterou jsem teda nakonec nějakým způsobem ukecal, ale hodně těžko...benga už jebou uplně za všechno

(reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

30.11.2010 v 21:21 | Nahoru | #41
mr.mickey> Dík za info...tamtady raději nejezdim

Ale abych tady neplácal akorát velký teorie, tak vkládám obrázek, jak řeším "zpružnění" předního uložení motoru místo šíleného, jawího silentbloku.

Vytvořil jsem nové, ocelové (z důvodů dynamické odezvy - odlišná od gumy i plastu a téměř schodná s odezvou rámu) s řízeně zvýšenou poddajností ( a zároveň krásně lehoučké a možná i elegantní ) přední držáky. Jsou navržené pomocí optimalizačního algoritmu metodou FEM tak, aby se část energie vibrací disipovala přímo v tom držáku, stejně jako u gumy ale nedocházelo ke vzniku velkého pole posuvů a praskání držáků ...z důvodů nebezpečí vysokocyklové únavy jsem to vyrobil z pružinové oceli a řádně, tepelně zpracoval

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Gumy krytu řetězu na třindě

30.11.2010 v 21:29 | Nahoru | #42
A ještě jedna inspirace pro ty, kterým nedá snižování momentů setrvačnosti rotací a odpružených hmot klidně spát.

Takto jsem odlehčil rozetu, pro snížení momentu setrvačnosti při rozjezdu a brždění a zároveň zmenšení neodpružených hmot zadního uložení Přiznávám, na tu připravovanou stavbu jsem to dělal spíše z designových důvodů, protože nepočítám s použitím celokrytu řetězu, ale jen malým ala čz apod...akorát budu muset přepracovat utěsnění ložiska rozety, bo otevřený ložisko těsněný filcíkem z druhý světový nebude bez celokrytu to pravý burákový...

Uznávám, obojí předešlé úpravy jsou pro dnešního "jawistu" tak trochu vyšší dívčí, pro použití náročných technologií, ale přeci kdo si hraje nezlobí .

Omlouvám se všem, ale asi mi fakt magoří

[img]

(reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

1.12.2010 v 00:07 | Nahoru | #43

Sofía píše: ...

Uznávám, obojí předešlé úpravy jsou pro dnešního "jawistu" tak trochu vyšší dívčí, pro použití náročných technologií, ale přeci kdo si hraje nezlobí .

Omlouvám se všem, ale asi mi fakt magoří


rozhodne lepsi nez vysedavat po hospodach

1 reakcí na tento příspěvek Gumy krytu řetězu na třindě

1.12.2010 v 10:28 | Nahoru | #44
Na to jsou farmaceutovy ručičky asi moc levý, ale je to nádhera

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

1.12.2010 v 17:45 | Nahoru | #45
Enthropy>

Dík ...farmaceutovy ručičky umí zase jiné věci, hodné obdivu .

Skalda>

Ehm...když mě začnou jawy štvát, tak vyrazim do hospody nebo za holkama

Ale jawku máš parádní...než jsem se do své pustil, vypadala úplně stejně...ale to všechno odnes čas
...měl bych jednu malou prosbičku : potřeboval bych změřit vnější průměr trubky držáku kapotáže v místě nad předním světlem (no to šílený ušisko pod budíkama, mělo by to být cca 20 nebo 22)...já jsem ji přepracoval na polokapotáž, akorát je potřeba vyztužit původní zavěšení, protože při zavěšení pouze na toto ušisko to není vyvážené protihmotou a tuze to vibruje ...systém uchycení horní části kapotáže na spodní, tak jak je to origo jsem nahradil párem držáků vlastní konstrukce..opět vylehčení navrženo optimalizační modální analýzou pomocí FEM
Já mam teď svoji odstavenou v zimovišti a do jara se tam nedostanu
Dík za spolupráci

Těším se, pánové, na jaro a představení zimních novinek na nějakém jawasrazíku

[img]

(reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

1.12.2010 v 17:59 | Nahoru | #46
Sofía> napis mi to do PM pls (aby mi to prislo mailem a nezapomnel jsem na to ) a zitra ti to skocim odmerit...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

1.12.2010 v 22:18 | Nahoru | #47
Sofía> Zazimovat? Na co? Vždyť ve sněhu je to ještě větší prdel než na suché silnici

(reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

2.12.2010 v 12:39 | Nahoru | #48
Enthropy>

Jo jo to já znám...a díky přítulce to bude letos asi ještě zajímavější...založil jsem dokonce toto vlákno , kde jsem žádal o pár zimních rad .

Tož to já mam zimní a letní moto...v létě něco na hladkých gumách, s propracovanou aerodynamikou a optimalizovanym nastavením podvozku...na zimu zase pořádnej traktor, kterýmu nevadí, že jezdí jak členovec (tedy sněhulák ), nevadí mu mráz na odpružení ani kola jejichž loukotě sestávají se ze sněhu a něco, kde navadí montáž řetězů...ale přiznám se že už to moje starý kosti začínaj cejtit...inu taky už mi není 20cet

Tý jo ale ještě větší prdel je čtyřolka na kolech v létě a na pásech v zimě...měl jsem možnost si to vyzkoušet...a přecijenom kde se člověk na motce bojí a jede jak pos..... tak ta čtyřkoule je suprová... dokonce jsem dneska zahlíd borce v Praze na Jugoslávských partyzánů (jedna z hlavních) na čtyčkolce na kolech jak si hravě dává všechny plechovkáře ...včetně SNBáků

Chystáš se letos na Elefanta???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

2.12.2010 v 13:26 | Nahoru | #49

Enthropy píše: Sofía> Zazimovat? Na co? Vždyť ve sněhu je to ještě větší prdel než na suché silnici


..jsem na to moc zvědavá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

2.12.2010 v 14:13 | Nahoru | #50
Mája-Yama> No co? Už včera jsem skotačil v té největší chumelenici, než mi silničáři zvládli zkurvit sníh A 31. jedu z Brna slavit Silvestr do Hradce Králové a vlakem to nebude

Sofía> Je pravda, že moje zkušenosti jsou minimální, ale ta Jawa mi přijde na zimu skvělá. Rozměr ráfků umožňuje obutí Heidenau K37 a protože v techničáku je uvedená jenom velikost kola a šířka gumy (ne profil), tak mi na to četníci nemůužou říct aní bů. Jenom byla sranda to narvat do blatníků.
Neodklizený silnice si to dává pěkně, jenom v zatáčkách si člověk musí pomáhat nohou, aby si nelehl (navoskovaná podrážka kanad jede po ujetým sněhu jak lyže, takže se do ní dá opřít). Sice si to při necitlivé práci se spojkou na 1 a 2 občas zahrabe, ale to ničemu nevadí Trošku mínus je, že pod 30km/h se ty gumy ucpávají sněhem a klužou. Jakmile se zrychlí, sníh začne odletovat a najednou to klouže o hodně míň.
Jinak je to stroj primitivní a blbuvzdorný, takže by to mohl dávat bez větších potíží.
Včera se mi dokonce podařilo v zatáčce s jistotou podjet houkající a klouzající sanitku - to kvality stroje vystihuje dostatečně Jenom to startování po vyhrabání ze sněhu a osekání ledu ze sedla a budíku (parkuju na ulici) je utrpení

Na elefanty zatím nejedu. Zaprvé bych si na tak dlouhou cestu netroufl ještě ani v létě (papíry na dvě kola mám teprve chvilku) a zadruhé by mě za chčijící olej z převodovky a superhlasité otevřené laufy hned za hranicema četníci zastavili a umlátili pendrekama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

2.12.2010 v 14:20 | Nahoru | #51
Enthropy> tak já čekám ještě na přezutí předku. ale měla jsem asi koupit něco jinýho. mam připravenou K60 a na zadku mam sava MC23. to na tuhle hromadu sněhu bude asi málo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

2.12.2010 v 14:30 | Nahoru | #52
Mája-Yama> To by mělo v pohodě stačit, pokud je to z patřičně měkké gumy (To je na těch Heidenau skvělý - vzorek jak traktor a guma měkoučká jak bláto), ne? Na kterej stroj to obouváš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

2.12.2010 v 14:38 | Nahoru | #53
Mája-Yama> Nebuď opraš šachovnicovou krásku a vyraž brázditr silnice...teda jestli je v té bílé tmě najdeš ...cestou, necestou, lesem nelesem, božská Jawa jede sem

Enthropy>

No tak parkování na silnici fakt nezávidim ...mno a jak ju ráno najdeš??? Chodíš ulicí se svinovacim metrem, měříš hromady sněhu a víš, že ta nejmenší je tvoje ???

Pokud ti dělaj problémy zatáčky a nechceš si polámat nohy, tak i na to jawa kdysi dávno myslela...sice jen pro švédskou armádu ale přce Taaady ...tohle bych chtěl jednou koštnout...obzvlášť s tim ručním řízením

Jo s policajtama a německy mluvícíma zeměma máš recht...ono do některých měst se třeba platí za vjezd dle kategorie emisí...abych tam moh, tak jsem navštívil místní STK a ptal se, jestli mi daj na jawku tu jejich "Evropskou ekologickou plaketu" ...reakci bych skoro nechal bez komentáře prej by mi nestačila ani ta nejčervenější pro EURO -5

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

2.12.2010 v 14:41 | Nahoru | #54

Enthropy píše: Mája-Yama> To by mělo v pohodě stačit, pokud je to z patřičně měkké gumy (To je na těch Heidenau skvělý - vzorek jak traktor a guma měkoučká jak bláto), ne? Na kterej stroj to obouváš?


samozřejmě na jawku. na R6 bych ty gumy asi nedostala ..hlavně R6 nemá padáky

(reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

2.12.2010 v 14:43 | Nahoru | #55
Mája-Yama> Já jenom, že jsem je nikde neviděl v předepsaným rozměru. A vzhledem k tomu, že si v zimě o nehodu přímo koledujeme, tak bych nerad dráždil četníky a pojišťovnu Jinak mám tušení, že jsou na tyhle účely lepší než K37 - nebudou se tolik ucpávat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

2.12.2010 v 14:44 | Nahoru | #56

Sofía píše: ...abych tam moh, tak jsem navštívil místní STK a ptal se, jestli mi daj na jawku tu jejich "Evropskou ekologickou plaketu" ...reakci bych skoro nechal bez komentáře prej by mi nestačila ani ta nejčervenější pro EURO -5


to bylo teda sprostýýýýý!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

2.12.2010 v 14:47 | Nahoru | #57

Mája-Yama píše: to bylo teda sprostýýýýý!!



Sprostý ale trefný. Nevím jak ta tvoje, ale já když tomu zatopím pod kotlem, tak najdnou slyším divné plácavé zvuky, jak ze stromů kolem silnice padají otrávené veverky

(reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

2.12.2010 v 14:58 | Nahoru | #58

Mája-Yama píše: samozřejmě na jawku. na R6 bych ty gumy asi nedostala ..hlavně R6 nemá padáky



Tak je to správný...tak to má bejt

Jak "sprostý" ??? Já su realista... beztak bych ji neměl kam dát...k černý metle se červená nehodí a zezadu na helmě vozim dálničky

Enthropy> veverky a sem tam nějakej policajt s radárkem

(reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

2.12.2010 v 15:05 | Nahoru | #59
Enthropy> nikdo si zatim nestěžoval..sice dělá trošku randál, ale cítit benzín je až po zaparkování do garáže

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě

2.12.2010 v 20:27 | Nahoru | #60
Enthropy>

Jestli máš problém se studenejma startama, pak můžu doporučit něco co jsem okoukal u vojáků nebo v dobách, kdy jsem jezdil se starou, dobrou Avií...

...u vojenských elektrocentrál (silových i telefoních) se používá vedle nádrže malá, pomocná nádržka, naplněná eterem nebo metanolem (u 2T s olejem) a dvoucestný, přepínací kohout...funkce je jednoduchá...na start se pustilo z nádržky s eterem a když to chytlo pravidelnost (což u dvoutaktů, zvláště jednoválcových je pojem z oblasti sci-fi ) tak se přeplo na klasiku...

...u Avií, hlavně starejch 30tek s nepřímým žhavením v sacím potrubím se používala modifikovaná metoda...do gumové hadice od filtru na sání se zapíchla klasická zdravotnická jehla a při startování se tamtudy přivstřikoval injekční stříkačkou (stačí 5 nebo 10 ml) právě eter a občas stačil i obyč benzín či toluen ... jak jednoduché a účelné...dokonce jsem tuto "feťáckou" metodu párkrát vyzkoušel i při startu jawky...

...ale je fakt, že pak z toho byla taková malá mobilní, civilní dýmovnice
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 krystofvelecky 38 20.5.2024 v 11:13 JAVR
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.


TOPlist