globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Škodí nějak laďák motoru?
7.7.2010 v 20:50
Ahoj lidi. Chci se zeptat jestli může nějak škodit laďený výfuk motoru. Třeba to že to střílí do výfuku. Ono to střílí asi i v origu, ale tam jsou přepážky, tak se to tlumí. Nemůže to třeba škodit ventilům? Jen se tak ptám zajímá mě to. Osobně si myslím že to asi nevadí.

1 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 20:22 | Nahoru | #31
ladak trochu ochudi smes, pak o vic zase KNko, znamena to minimalne vyssi teplotu v motoru, vetsi namahani

mel sem KN+ladak, ted mam jen ladak, odesla mi hlava a mohlo to byt cimkoliv, tak se snazim aspon pomoct ze sem vyhodil KN

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 20:27 | Nahoru | #32
Bubrak ZX10R> Dobře jsi udělal. Ne vždy je dobré společně s koncovkou dávat i otevřený filtr, to pak může spíš škodit. To je i ofiko info od ladičů, jakým je Murkin

Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 20:45 | Nahoru | #33
Zdarec nevím jestli má laďák vliv na motor, ale určitě vím , že má vliv na poldy ti kreté.. mě slyšej už za rohem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 20:51 | Nahoru | #34
saly.pce> To bylo na GS tu už nemám . Ale nechápu když SV je stříkačka je daný vstřikování paliva (směs) Tak jak to že to laďák tak rozhodí? Podle mě je možná tak rychleší vyplach.

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 21:00 | Nahoru | #35
Štolpin> Řídící jednotka je nastavena na sériovou koncovku, která je značně utlumena. A nejdenou uděláš to, že tam dáš zcela průchozí laďák a ihned máš rychlejší dvod spalin. Ta řídí jednotka to neumí korigovat a dávku je to pořád v rámci nějakých mezi, která má nastvany a sama se neumí přenastavit. Tím to je to dáno Ale tohle už jsou věci, které umí mnohem lépe než já odpovědět nějací ladiči motorů Moje podání může být nesrozumitelné.

Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 21:09 | Nahoru | #36
No to že je rychleší odvod splodin to beru, ale když říkáš že se jednotka nemí přenastavit tak proč to střílí. Nebo jsem tě špatně pochopil? To už zas stříli kvůli tomu že tam nejsou přepážky v tom výfuku?

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 21:28 | Nahoru | #37
1100Virago>

co třeba tlak v sání IAP

Naposledy editováno 08.07.2010 21:29:53

1 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 07:58 | Nahoru | #38
Pokud se dohadujete o té jakoby akcelerační pumpě, tak co vím tak snad všechny RJ u aut měří rychlost změny odporu TPS, při překročení rychlosti se nadměrně obohacuje. To už je ale zvládnuto někdy od 90 let kdy začalo vstřikování

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 08:09 | Nahoru | #39

Jurawood>Pokud se dohadujete o té jakoby akcelerační pumpě, tak co vím tak snad všechny RJ u aut měří rychlost změny odporu TPS, při překročení rychlosti se nadměrně obohacuje. To už je ale zvládnuto někdy od 90 let kdy začalo vstřikování



jo to je jasny, ikdyz vstrikovani aut je docela dost odlisne, pokrocilejsi. to ze to meri i rychlost zmeny je jasny, jen me prekvapilo jak rychle a jako hodne to tam umi nalejt...

navic ten yoshbox kdyz obohatis o 5procent na maly otevreni klapky tak to interpoluje v navazujicich oblastech.. tzn to ovlivni i mapu pro jeste mensi otevreni.. kdy to jede podle podtlaku v sani...tzn chova se jinak kdyz obohacujes "idle" mapu (linearne potakem) a jinak kdyz hejbes mnozstvim pri cca 1/4plynu... tzn je to fakt jak hrabat do karbce.. pilot jet vs jehla atd...

2 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 10:01 | Nahoru | #40
zrovna se v tom hrabu, včera jsem to projel a nevím si rady. Říkám si zlatý vstřikování tam bys si určil body otáček a zbytek už se nějak interpoluje. No a vidím že to taky má nějaký mouchy..
Zjistil jsem že se pohybuju v režimu topend kolem 13,2 až 11,6 .. no a nejhorší je že nevím proč jednou tak a podruhý onak.... Tak dodělávám vstupy klapek a rpm a zkusím to nalogovat, protože ve 250ti na okresce sledovat na slunci displej s čísilkama jak sem zjistil se nedá.
Pravděpodobně má dost vliv okamžitá teplota motoru.

Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 11:22 | Nahoru | #41
Zdravím, jsem tu novej...jezdím CB 500 a úplně mi to stačí. Před tím 35 let JAWA 90 a semtam i větší co bylo.
K laďákům. Zabrousím do teorie, s 4t praktické zkušenosti moc nemám, s dvoutakty bohatší a i trochu vzdělání v oboru se najde. Popisuju to pro jednoduchost s karburátorem. Pro stříkačky to je totéž, jen se jinak dělá směs.
1.Soustava komplet sání (karbec, potrubí, filtr...) a komplet výfuk má za úkol namíchat optimální směs, tu dostat do válce a spaliny zase ven, a to co nejlépe.
2. Musí to fungovat podle požadavku většinou v co nejširším rozsahu otáček.
3. Jedná se o velmi rychlé děje, za sekundu se to opakuje 100 při 12000 ot. A v tom je problém.
4. Nová směs stojí před sacím ventilem. Ten se otevře a směs se musí velmi rychle rozběhnout a do válce co nejvíc nacpat než se zase ventil zavře. Spaliny zase musí co nejrychleji opustit motor.
5. To neustálé zastavování a rozbíhání plynů je tvořeno rozdílem tlaků před a za ventily. Ten rozdíl tlaků je kvůli nedostatku času značný a ty tlakové vlny jsou právě tím hlukem, co jde z výfuku. (zvuk je rychlé kolísání tlaku)
6. Proudění pulzujících plynů v potrubí má své zákonitosti. Na konci potrubí, ale i při každé změně směru a nebo průřezu potrubí se část tlakové vlny odrazí a proud přibrzdí.
7. vhodnou konstrukcí sacích i výfukových potrubí včetně tluničů lze tento efekt proudění nastavit tak, aby při otevření sání byla právě tlaková vlna u co největší a naopak za výfuk. vent. byl podtlak.
8. Pro konstatní otáčky to je jednoduché. Stačí roura správné délky.
9. Pro široký rozsah otáček je nutná kombinace různých průřezů, přepážek a dalších podpůrných patvarů. ve všech potrubích.
10. Nedílnou součástí je i časování otevření a zavření ventilů.
11. Výsledkem je kompromis - přiměřený kroutící moment v požadovaném rozsahu otáček. Výkon je pak vynásobení otáček a momentu při daných otáčkách.

No a co laďáky? Vetšinou nejsou schopny dodat mimo hluku to co od nich čekáte. Jsou li dobře nastaveny, dokážou v určitém rozsahu otáček zvednout krouták. Je li to někde kolem maxima otáček, pak máte větší výkon. Jenže třeba kolem 6000 máte výkonovou díru. K zúženému rozsahu velkého krouťáku nemáte dostatek správně odstupňovaných kvaltů. Ty jsou optimalizovány na tovární naladění motoru.
V jednom máte pravdu. Krásnej chromovanej laďák jsem sundal a nasadil hnusnej černej....jede to líp.
A je tichej. S Laďákem jsem přehlídl vedle sebe plechovku a on houkal...neslyšel jsem ho, nic se nakonec nestalo díky jeho duchapřítomnosti.
Rachot laďáku v plechovce stejně slyším až když je 10 metrů přede mnou.
Laďákem akorat ničíte zdraví své i okolí a neskonale n......e okolí.
Promiňte rozsah a možnou nesrozumitelnost.

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 11:29 | Nahoru | #42

Jurawood> zrovna se v tom hrabu, včera jsem to projel a nevím si rady. Říkám si zlatý vstřikování tam bys si určil body otáček a zbytek už se nějak interpoluje. No a vidím že to taky má nějaký mouchy..
Zjistil jsem že se pohybuju v režimu topend kolem 13,2 až 11,6 .. no a nejhorší je že nevím proč jednou tak a podruhý onak.... Tak dodělávám vstupy klapek a rpm a zkusím to nalogovat, protože ve 250ti na okresce sledovat na slunci displej s čísilkama jak sem zjistil se nedá.
Pravděpodobně má dost vliv okamžitá teplota motoru.



no problem je ze ja tim yoshboxem hejbu origo mapama v jednotce a proste ten origo soft je postavenej tak ze si to tam ty prechodovy stavy "nejak" vymysli samo. hrat s powercommanderem tak je to snazsi, tam je to primo pichnuty na vstriku a v danym bode ho to otevre kratsi/delsi cas a mezi tim interpoluje.. ale prechod mezi idle mapou a akceleracni jak se s tim dari doladit nevim...nemel sem cas si s tim tolik hrat.
BTW ty mas tu lambdu ve svodu co? nevymyslel si naky chytry reseni jak ji dat do koncovky? pro ladeni cizich moto...

ten datalogg je bomba sem zvedav co ukazes za grafy:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 11:31 | Nahoru | #43

Jurawood> zrovna se v tom hrabu, včera jsem to projel a nevím si rady. Říkám si zlatý vstřikování tam bys si určil body otáček a zbytek už se nějak interpoluje. No a vidím že to taky má nějaký mouchy..
Zjistil jsem že se pohybuju v režimu topend kolem 13,2 až 11,6 .. no a nejhorší je že nevím proč jednou tak a podruhý onak.... Tak dodělávám vstupy klapek a rpm a zkusím to nalogovat, protože ve 250ti na okresce sledovat na slunci displej s čísilkama jak sem zjistil se nedá.
Pravděpodobně má dost vliv okamžitá teplota motoru.



Co používáš za WB a datalog? Já používal LM1 a LMA2 ale z vlastní zkušenosti mohu říci že daleko jednodušší je si pronajmout brzdu která dokáže "road test" tj zatížit kolo tak aby ti simulovala jízdu do kopce a při tom to naladit, člověk nemusí hlídat okolí jako při ladění na cestě a netrvá to proti ladění na cestě dlouho, když jsem chodil ladit auto na dálnici tak ideální byla pátá ranní v neděli kdy byla dálnice prázdná a člověk se mohl věnovat ladění A/F v reálném čase, datalog byl jen pro kontrolu.

Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 11:42 | Nahoru | #44
Mám navařenou přírubu za spojem svodů do jednoho. U tý LSU4,2 od boshe je teflonovej kus bužítky, potom nějaká asi odolná průchodka k uchycení někam na óčko-úchyt pak zase asi 30 cm te teflonky.. ale pak je megavelkej konektor kterej už nemůže být v laufu...
Jinak určitě se dá nějaká tepluodolná bužírka splašit...

Heleď jestli chceš přírubu, klidně ti ji vyrobím i ze špuntem, ale myslím že ty máš k soustruhu přístup že?

K mapám, nevím jak to tam přesně je ale to má různý mapy na idle a akceleraci? spíš to je ve formě 3D mapy ne? RMP, TPC, potom akorát různý korekce teploty..

Teď přemýšlím kam píchnout ten programovatelnej lineární výstup, šlo by to na malinký dmychadýlko a přivádět přímo stálý tlak na plovákový komory a nastavit si třeba interpolaci od LA0,8 = 0V až po LA 0,9=5V tím by se udržoval stálý poměr na 12,6:1
Takhle se vlastně řeší turbo u karbecu... a u karbeců s náporem se tak řeší regulace směsi dle rychlosti dle tlaku v airboxu

Fugo: SLC_DIY from 14point7

Naposledy editováno 09.07.2010 11:45:52

Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 11:48 | Nahoru | #45
fugo: ma tohle: 14point7.com/
ma to datalogg x vstupu, tzn kdyz si zalogujes AFR, otacky a TPS... tak z toho pak vysledne celkem slusne vyctes i pri jakym zatizeni si mel jaky AFR.. tzn na roadtest celkem pohoda i bez brzdy.
ale asi na naky korekce, davat na tom mapy dokupy od nuly .. to uz ta brzda no...
zase brzdu s retarderem pronajmout na delsi dobu taky bude horsi...

Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 11:50 | Nahoru | #46
jurawood: jo jede to kus podle podtlaku v sani.. to bude pocitat jako nakou fci.. podtlak,otacky, korekce.. od nakyho bodu to ale jede podle TPS a otacky... "3d mapa" plus koreckce....

Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 11:55 | Nahoru | #47
jo vlasně to MAP čidlo jsem opomněl
No nic valím na okruh

Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 11:57 | Nahoru | #48
pěkný, to asi za dob kdy jsem pořizoval LM1 nebylo, ta takhle dokázala s LMA2 pouze 6 údajů logovat. Jak jsem psal nejlépe se mě ladilo za jízdy, na tu brzdu nebyly peníze tenkrát jich moc nebylo a sazba byla 25tis bez DPH na den. Podle logů jsem to dělal zezačátku to je kurva zdlouhavý, je tedy fakt že jsem postupoval velice obezřetně a začínal na bohatý A/F a postupně dle logů ochuzoval tak aby nenastali detonace a nelezla příliš EGT, snažil jsem se nepřekročit 920°C.

2 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 12:36 | Nahoru | #49
No když vás tak poslouchám, do máte zkušenost se zapojením ukazatele kvaltů Starlane a máte chvilku čas?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 15:10 | Nahoru | #50
saly.pce> zlatý GI Pro, má připojení do zástrčky diagnostiky,rychlý a jednoduchý

Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 15:19 | Nahoru | #51
fugo: jo proti innovate je to levna hracka hlavne, ono to funguje uz dyl, ale vyviji se v dobe kdy si stavel bawo tak to zdaleka nebylo na tehle urovni, nemelo to kloudnej datalog apod... ale umi chlapec.

ono taky naladit velky vecko s biturbem je jina... proti tomu poladit commandera na motorce s jinym vyfukem a sanim:) no jo ale co ses u toho naucil novejch veci, to proste stoji za to a obdivuju lidi co se vrhnou do takovejch staveb

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 15:20 | Nahoru | #52

saly.pce>No když vás tak poslouchám, do máte zkušenost se zapojením ukazatele kvaltů Starlane a máte chvilku čas?



jstli to mas na suzu tak bych starlane prodal a koupil gipro:) ikdyz ma taky svy mouchy.

jinak podle navodu to jde, mas problem se zapojenim nebo programovanim?

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 19:19 | Nahoru | #53
Delta> To sice ano, ale nemá diodu pro přeřazení a to je pro mě velmi podstatné....a to má jen Starlane...navíc jsem nový koupil za 1500 Kč

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 19:21 | Nahoru | #54
assassin> Oproti Gipro viz co jsem psal Deltovi Spíš jde o zapojení. Nastavení kvaltů a přeřazení chápu....jen to budu muset dělat mimo obec, aby lidi nenadávali, protože optimální otáčky na přeřazení 12500 je z koncovky neskutečný randál

Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 21:01 | Nahoru | #55
To,že ti to prdí může způsobovat taky netěsnost... si to může někde u napojení svodu cucnout vzduchu a už to prdí,vlastní zkušenost

Škodí nějak laďák motoru?

9.7.2010 v 22:51 | Nahoru | #56
no muj nazor je.... zajdi někam na závody a tam to střili snad všm.
žeby to bylo rozštelovane??????

1 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?

10.7.2010 v 10:33 | Nahoru | #57
otazka zni co je to laděnej výfuk, ja měl rozdělany leoša vinče na čtyrtakty slušnej vejfuk za dost peněz, vevnitř neni nic jineho než perforovany plech a vata, vejfuk měl na delku 50 cm myslim, pruměr vnitřní trubky byl 5 cm, dyž sem koukal na vostatni byly na tom velikosti podobně, chystam se rozdělat original vejfuk na hondu xr, koupim nějakej starej pač svuj krasnej si kurvit nebudu, zajima mě co v něm najdu za rozdil od těch laděnejch za desetitisice , všechny laďaky maj podobné tvary trubka a v ni trubka perforovana a kolem vaťák ja bych rad někde oběvil konečně ty přepážky nějaky, myslim že laděným výfukem se rozumí laděním délky a průměru trubky a hustoty vaty a perforaci plechu ? možna, možna i použitým materialem, délkou svodu a tak, rozhodně dybych měl prachy tak to prozkoumam dukladněji, fčetně rozparani akrapoviče f čem je ten záááááázrak

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

10.7.2010 v 10:48 | Nahoru | #58
Fugo> fuko voe cos tam ladil na tý dalnici ty tvoje jawy přestavby ? tak to je masakr, franta janeček dyby to viděl tak tě necha utratit, voe škoda že to nejde ty fotky zkopirovat, to zbiram, nechceš mi je poslat ? pedal@tiscali.cz

1 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?

10.7.2010 v 10:59 | Nahoru | #59
vole, já dělal auto BMW 750iAL BiTurbo

1 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?

10.7.2010 v 13:52 | Nahoru | #60
laďák je určitě dobrej, měl sem SRADa 750 a po montáži koncovky Scorpion, BMC filtru a Dynojet kitu a odladění na brzdě se změnila motorka k nepoznání. Hlavní byl výkon ve středních otáčkách, tam byl nárůst až 22 koní a 15Nm(7 tis.ot.) Rozdíl byl znatelnej, dřív to bylo do 8 tis. mrtvý a v 9 tis. přišel nehoráznej kopanec. Po tomhle odladění táhla mašina jak naviják plynule odspodu, a pro svižný předjetí auta už nebylo potřeba shazovat kvalty dolu, stačilo otočit plynem, i ve 100km/h na šestku a 4500tis ot. už pěkně zrychlovala. A špička? Ta se zvedla o 10koní. Nemluvě o zvuku, kterej prostě k mašině patří, sériák maj na motorce jen pohani a Mirkove Dušínové. A taky vzhled, sériové roury jsou většinou nehorázná ohavnost.
Střílení? Sladit a zkontrolovat těsnost výfuků u kolen. Jinak zdravý střílení neni na škodu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
SV 1000 S K3 nestartuje občas Suzuki SV 1000S misan26 13 1.11.2022 v 09:49 StB
Suzuki SV1000 - cukání Suzuki SV 1000S Arsener 14 10.6.2022 v 11:34 Arsener
A pak že Svčko 100tis nedá :-) [1, 2] Suzuki SV 1000S PetrSV 41 22.4.2021 v 17:33 PetrSV
Sv1000 distanční podložka [1, 2] Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S MarkusRetrp 33 14.9.2020 v 08:45 Maxipes_Fík


TOPlist