1 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?
mel sem KN+ladak, ted mam jen ladak, odesla mi hlava a mohlo to byt cimkoliv, tak se snazim aspon pomoct ze sem vyhodil KN
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí nějak laďák motoru?
1 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?
Jurawood>Pokud se dohadujete o té jakoby akcelerační pumpě, tak co vím tak snad všechny RJ u aut měří rychlost změny odporu TPS, při překročení rychlosti se nadměrně obohacuje. To už je ale zvládnuto někdy od 90 let kdy začalo vstřikování
jo to je jasny, ikdyz vstrikovani aut je docela dost odlisne, pokrocilejsi. to ze to meri i rychlost zmeny je jasny, jen me prekvapilo jak rychle a jako hodne to tam umi nalejt...
navic ten yoshbox kdyz obohatis o 5procent na maly otevreni klapky tak to interpoluje v navazujicich oblastech.. tzn to ovlivni i mapu pro jeste mensi otevreni.. kdy to jede podle podtlaku v sani...tzn chova se jinak kdyz obohacujes "idle" mapu (linearne potakem) a jinak kdyz hejbes mnozstvim pri cca 1/4plynu... tzn je to fakt jak hrabat do karbce.. pilot jet vs jehla atd...
2 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?
Zjistil jsem že se pohybuju v režimu topend kolem 13,2 až 11,6 .. no a nejhorší je že nevím proč jednou tak a podruhý onak.... Tak dodělávám vstupy klapek a rpm a zkusím to nalogovat, protože ve 250ti na okresce sledovat na slunci displej s čísilkama jak sem zjistil se nedá.
Pravděpodobně má dost vliv okamžitá teplota motoru.
K laďákům. Zabrousím do teorie, s 4t praktické zkušenosti moc nemám, s dvoutakty bohatší a i trochu vzdělání v oboru se najde. Popisuju to pro jednoduchost s karburátorem. Pro stříkačky to je totéž, jen se jinak dělá směs.
1.Soustava komplet sání (karbec, potrubí, filtr...) a komplet výfuk má za úkol namíchat optimální směs, tu dostat do válce a spaliny zase ven, a to co nejlépe.
2. Musí to fungovat podle požadavku většinou v co nejširším rozsahu otáček.
3. Jedná se o velmi rychlé děje, za sekundu se to opakuje 100 při 12000 ot. A v tom je problém.
4. Nová směs stojí před sacím ventilem. Ten se otevře a směs se musí velmi rychle rozběhnout a do válce co nejvíc nacpat než se zase ventil zavře. Spaliny zase musí co nejrychleji opustit motor.
5. To neustálé zastavování a rozbíhání plynů je tvořeno rozdílem tlaků před a za ventily. Ten rozdíl tlaků je kvůli nedostatku času značný a ty tlakové vlny jsou právě tím hlukem, co jde z výfuku. (zvuk je rychlé kolísání tlaku)
6. Proudění pulzujících plynů v potrubí má své zákonitosti. Na konci potrubí, ale i při každé změně směru a nebo průřezu potrubí se část tlakové vlny odrazí a proud přibrzdí.
7. vhodnou konstrukcí sacích i výfukových potrubí včetně tluničů lze tento efekt proudění nastavit tak, aby při otevření sání byla právě tlaková vlna u co největší a naopak za výfuk. vent. byl podtlak.
8. Pro konstatní otáčky to je jednoduché. Stačí roura správné délky.
9. Pro široký rozsah otáček je nutná kombinace různých průřezů, přepážek a dalších podpůrných patvarů. ve všech potrubích.
10. Nedílnou součástí je i časování otevření a zavření ventilů.
11. Výsledkem je kompromis - přiměřený kroutící moment v požadovaném rozsahu otáček. Výkon je pak vynásobení otáček a momentu při daných otáčkách.
No a co laďáky? Vetšinou nejsou schopny dodat mimo hluku to co od nich čekáte. Jsou li dobře nastaveny, dokážou v určitém rozsahu otáček zvednout krouták. Je li to někde kolem maxima otáček, pak máte větší výkon. Jenže třeba kolem 6000 máte výkonovou díru. K zúženému rozsahu velkého krouťáku nemáte dostatek správně odstupňovaných kvaltů. Ty jsou optimalizovány na tovární naladění motoru.
V jednom máte pravdu. Krásnej chromovanej laďák jsem sundal a nasadil hnusnej černej....jede to líp.
A je tichej. S Laďákem jsem přehlídl vedle sebe plechovku a on houkal...neslyšel jsem ho, nic se nakonec nestalo díky jeho duchapřítomnosti.
Rachot laďáku v plechovce stejně slyším až když je 10 metrů přede mnou.
Laďákem akorat ničíte zdraví své i okolí a neskonale n......e okolí.
Promiňte rozsah a možnou nesrozumitelnost.
Jurawood> zrovna se v tom hrabu, včera jsem to projel a nevím si rady. Říkám si zlatý vstřikování tam bys si určil body otáček a zbytek už se nějak interpoluje. No a vidím že to taky má nějaký mouchy..
Zjistil jsem že se pohybuju v režimu topend kolem 13,2 až 11,6 .. no a nejhorší je že nevím proč jednou tak a podruhý onak.... Tak dodělávám vstupy klapek a rpm a zkusím to nalogovat, protože ve 250ti na okresce sledovat na slunci displej s čísilkama jak sem zjistil se nedá.
Pravděpodobně má dost vliv okamžitá teplota motoru.
no problem je ze ja tim yoshboxem hejbu origo mapama v jednotce a proste ten origo soft je postavenej tak ze si to tam ty prechodovy stavy "nejak" vymysli samo. hrat s powercommanderem tak je to snazsi, tam je to primo pichnuty na vstriku a v danym bode ho to otevre kratsi/delsi cas a mezi tim interpoluje.. ale prechod mezi idle mapou a akceleracni jak se s tim dari doladit nevim...nemel sem cas si s tim tolik hrat.
BTW ty mas tu lambdu ve svodu co? nevymyslel si naky chytry reseni jak ji dat do koncovky? pro ladeni cizich moto...
ten datalogg je bomba sem zvedav co ukazes za grafy:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí nějak laďák motoru?
Jurawood> zrovna se v tom hrabu, včera jsem to projel a nevím si rady. Říkám si zlatý vstřikování tam bys si určil body otáček a zbytek už se nějak interpoluje. No a vidím že to taky má nějaký mouchy..
Zjistil jsem že se pohybuju v režimu topend kolem 13,2 až 11,6 .. no a nejhorší je že nevím proč jednou tak a podruhý onak.... Tak dodělávám vstupy klapek a rpm a zkusím to nalogovat, protože ve 250ti na okresce sledovat na slunci displej s čísilkama jak sem zjistil se nedá.
Pravděpodobně má dost vliv okamžitá teplota motoru.
Co používáš za WB a datalog? Já používal LM1 a LMA2 ale z vlastní zkušenosti mohu říci že daleko jednodušší je si pronajmout brzdu která dokáže "road test" tj zatížit kolo tak aby ti simulovala jízdu do kopce a při tom to naladit, člověk nemusí hlídat okolí jako při ladění na cestě a netrvá to proti ladění na cestě dlouho, když jsem chodil ladit auto na dálnici tak ideální byla pátá ranní v neděli kdy byla dálnice prázdná a člověk se mohl věnovat ladění A/F v reálném čase, datalog byl jen pro kontrolu.
Jinak určitě se dá nějaká tepluodolná bužírka splašit...
Heleď jestli chceš přírubu, klidně ti ji vyrobím i ze špuntem, ale myslím že ty máš k soustruhu přístup že?
K mapám, nevím jak to tam přesně je ale to má různý mapy na idle a akceleraci? spíš to je ve formě 3D mapy ne? RMP, TPC, potom akorát různý korekce teploty..
Teď přemýšlím kam píchnout ten programovatelnej lineární výstup, šlo by to na malinký dmychadýlko a přivádět přímo stálý tlak na plovákový komory a nastavit si třeba interpolaci od LA0,8 = 0V až po LA 0,9=5V tím by se udržoval stálý poměr na 12,6:1
Takhle se vlastně řeší turbo u karbecu... a u karbeců s náporem se tak řeší regulace směsi dle rychlosti dle tlaku v airboxu
Fugo: SLC_DIY from 14point7
Naposledy editováno 09.07.2010 11:45:52
ma to datalogg x vstupu, tzn kdyz si zalogujes AFR, otacky a TPS... tak z toho pak vysledne celkem slusne vyctes i pri jakym zatizeni si mel jaky AFR.. tzn na roadtest celkem pohoda i bez brzdy.
ale asi na naky korekce, davat na tom mapy dokupy od nuly .. to uz ta brzda no...
zase brzdu s retarderem pronajmout na delsi dobu taky bude horsi...
2 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí nějak laďák motoru?
ono taky naladit velky vecko s biturbem je jina... proti tomu poladit commandera na motorce s jinym vyfukem a sanim:) no jo ale co ses u toho naucil novejch veci, to proste stoji za to a obdivuju lidi co se vrhnou do takovejch staveb
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí nějak laďák motoru?
saly.pce>No když vás tak poslouchám, do máte zkušenost se zapojením ukazatele kvaltů Starlane a máte chvilku čas?
jstli to mas na suzu tak bych starlane prodal a koupil gipro:) ikdyz ma taky svy mouchy.
jinak podle navodu to jde, mas problem se zapojenim nebo programovanim?
1 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?
1 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?
1 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?
Střílení? Sladit a zkontrolovat těsnost výfuků u kolen. Jinak zdravý střílení neni na škodu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... | čábe | 14 | 16.10.2023 v 20:06 čábe |
SV 1000 S K3 nestartuje občas Suzuki SV 1000S | misan26 | 13 | 1.11.2022 v 09:49 StB |
Suzuki SV1000 - cukání Suzuki SV 1000S | Arsener | 14 | 10.6.2022 v 11:34 Arsener |
A pak že Svčko 100tis nedá :-) [1, 2] Suzuki SV 1000S | PetrSV | 41 | 22.4.2021 v 17:33 PetrSV |
Sv1000 distanční podložka [1, 2] Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S | MarkusRetrp | 33 | 14.9.2020 v 08:45 Maxipes_Fík |