globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Virágo - seřizení karburátorů
24.2.2010 v 21:43
Najde se nějaký šikula,který umí demontovat plovákovou komoru bez vymontování celého karburátoru ? Seřízení hladiny se nemusí podařit napoprvé a opakovaná demontáž karburátoru je pěkná pakárna a snadno se poničí gumové příruby. miko

2 reakcí na tento příspěvek Virágo - seřizení karburátorů

30.6.2019 v 20:02 | Nahoru | #31
Zdravím je to sice staré vlákno ale třeba někdo odpoví.Mám Virago 1000 US verze 1985 koupil jsem ho nedávno a jel na něm zatím 4x.Mám to moc bohaté i podle čuchu a svíčka je černá.Takže jsem si dneska řekl že skusím směs seřídit .Bohužel sem asi debil nepodařilo se mi ty šroubky najít .Je to karbec Hitachi .Mohl by mi někdo říct kde jsou?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

1.7.2019 v 09:44 | Nahoru | #32
Yz-250> nejsi debil. Srouby tam nejsou . Ty karbce jsou dobry akorat tak do srotu. Bohaty to muzes mit i diky vetsim hladinam. Ty plovaky jsou katastrofa. Neni to plast ale cosi (pena?) Casem nasavaj a jsou zavazi a ne plovak . Ja je chvili nahradil jinejma, mel jsem myslim doma karbce z FJ1100 a tak jsem tam ty plastovy upravil. A nakonec jsem koupil od Hejdy karbce z dragsrara ale musis i s gumama na hlavy a nasral je tam. To jsou normalni karbce. Nevim uz zda mikuhi ci keihin. Moto uz nemam tak nepovim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

1.7.2019 v 09:51 | Nahoru | #33
KaCzaba> Mikuni pasují, dávali se na novější typy, dragstar je nástupce viraga...

(reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

1.7.2019 v 10:06 | Nahoru | #34
KaCzaba> A nejsou jenom pod záslepkama? I malý virágo to tak mělo, mosazný záslepky přes šrouby bohatosti.

Virágo - seřizení karburátorů

1.7.2019 v 14:10 | Nahoru | #35
Je to mozny. Ale smes se jentak nerozhodi. Vetsinou ji rozvrta ladic, co neco opravuje stylem hele ono se s tim da tocit, zkusime to

Nekde se tu ty karbce v rozkladu jeste valej. Ale nevim zda se do nich chci jeste vrtat a zjistovat xo je pod zaslepkou.

(reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

1.7.2019 v 14:11 | Nahoru | #36
rancher> no ja vim ze pasuji. Vsak jsem je tam daval. Ale bral jsem i gumy. Hitachi maji tusim jinej prumer difuzoru

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

1.7.2019 v 19:57 | Nahoru | #37
KaCzaba> Tak máš asi pravdu znova jsem prostudoval rozkres a asi tam ty šroubky nejsou.Je zajímavě že 1100 je tam má ale to už je trošku jiný karbec ma ploché šoupátka .No mrknu na hladinu a uvidim.Nedá se bohatost štelovat třeba jehlou?Jinak moto jede normálně nekucá nestříli akorát svíčky jsou černé a spotřeba je vysoká asi 9litrů.Kde sehnat kdyžtak jiný karbec?Našel jsem jenom na 750 ale to nevím jestli pasuje a pomohl bych si tím?

(reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

1.7.2019 v 21:01 | Nahoru | #38
Yz-250> shani se blbe. Nasel jsem je nahodou a hned po nich skocil a jel pro ne asi 100km

Virágo - seřizení karburátorů

1.7.2019 v 21:06 | Nahoru | #39
Tak to vypada, ze bys to tady mohl vydloubnout a neco najit. Na foto vidis ty jiny plovaky z karbcu z FJ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

1.7.2019 v 21:56 | Nahoru | #40

Yz-250 píše: Zdravím je to sice staré vlákno ale třeba někdo odpoví.Mám Virago 1000 US verze 1985 koupil jsem ho nedávno a jel na něm zatím 4x.Mám to moc bohaté i podle čuchu a svíčka je černá.Takže jsem si dneska řekl že skusím směs seřídit .Bohužel sem asi debil nepodařilo se mi ty šroubky najít .Je to karbec Hitachi .Mohl by mi někdo říct kde jsou?


Jsou zespodu na straně k válcům. Schematický rozkres - je to "pilot screw":



Šipkou je označený kanál, ve kterém se má šroub bohatosti nacházet:



A tady je vidět, jak se to seřizuje:



Ale seřizuje se tím jen směs volnoběhu, která ovlivňuje i přechodovou oblast při částečném otevření plynu. A tohle se samo od sebe nerozhodí, většinou je chyba jinde - ucpou se různé vzduchové kanálky, přestanou těsnit membrány a nezvedají se šoupátka jak by měla, nebo se vadou plováků nebo uzavíracích ventilů zvýší hladina v plovákovkách. Takže by to chtělo asi vzít ty kraburátory zgruntu - vymontovat, vyčistit a všechno zkontrolovat a nastavit. Nebo je vyměnit za spolehlivější Mikuni

(reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

1.7.2019 v 22:27 | Nahoru | #41
Yz-250> Pokud vzrostla spotřeba a svíčky jsou černé, tak buď nedovírá sytič nebo fakt je trhlá membrána, na 535 se mi trhla tak, že spotřeba mi vyletěla na 5 litrů na dvacet kilometrů...

(reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

2.7.2019 v 06:15 | Nahoru | #42
1100Virago> Tam jsem si myslel že je hned ze začátku .Zkoušel jsem různě šroubováky , ploché i křížové a žádný se nechytil.Jaký tedy použít šroubovák?Jinak ja nevím jestli spotřeba vzrostla mám ji chvilku a jel jsem na ni 4x ale zdá se mi vysoká.Předchozí majitel říkal že tankoval po ujetí 100mil.To ujedu taky.Netuším co stím předvhozí majitel všecko dělal.Na sytič jsem se díval ten se vrací .

1 reakcí na tento příspěvek Virágo - seřizení karburátorů

2.7.2019 v 07:28 | Nahoru | #43
Vidis to na moji foto? Je tam zasleoka. Nevim zda to vydloubnes, spis navrtat, narvat tam sroubek a vytrnhout. Nebo opartne odvrtat celou tu zatku. Ale tyhle karbce nema cenu resit. Uplna ztrata casu. Zmer hladinu. To udelas bez demontaze. Jen nasadis hadicku ma odkalovaci kanalek a povolis sroub dole v plovakovce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

2.7.2019 v 08:59 | Nahoru | #44
KaCzaba: Ano, je tam tenký plíšek, který je zapotřebí opatrně provrtat a vytrhnout ven. Což se stejně nedá provést bez demontáže z motorky. I když bych očekával, že v dnešní době už to bude mít většina karburátorů odstraněné.

A jak píše rancher, tohle dokážou dělat netěsnící nebo potrhané membrány. Podtlakem se pak nezvedají jak by měly a čím víc jsou otevřené klapky, tím bohatší je směs, protože vzduchový kanál je nedostatečně otevřený.
Pokud to ujede do rezervy jen 160 mil, tak to žere opravdu hodně - něco mezi sedmi a osmi litry na sto km. A tím pádem to měl rozhašené už předchozí majitel. Fakt bych doporučil ty karburátory vymontovat, rozebrat a kompletně zrepasovat a seřídit, nebo sehnat jiné. Hrábnutí do volnoběžné směsi to nevyřeší.

(reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

2.7.2019 v 17:27 | Nahoru | #45
1100Virago> No jo ale kte ty jiné karbce sehnat hledal jsem a nic nenašel.

Virágo - seřizení karburátorů

2.7.2019 v 17:59 | Nahoru | #46
No je to asi ti samy vynalozeny usili, jako dat dohromady tyhle hitachi

1 reakcí na tento příspěvek Virágo - seřizení karburátorů

2.7.2019 v 18:05 | Nahoru | #47
Na ebay kup mikuni a máš klid jako ja

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

2.7.2019 v 18:17 | Nahoru | #48
badyXV> No jo ale které?máš odkaz?at nekoupím nějaké jiné? Jinak změřil jsme hladiny a u obou karbců je to to stejné až po vrch plovákové komory ale ted zase nevím kolik to má být takže nevím jestli je to moc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

2.7.2019 v 19:43 | Nahoru | #49
Yz-250: Hladina má být přesně po dělící rovinu plovákové komory (tu, na kterou dosedá víčko plovákovky) s tolerancí plusmínus 1 milimetr.

Karburátory Mikuni mají označení BST40.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

2.7.2019 v 20:07 | Nahoru | #50
1100Virago> No tak to mám potom hladiny dobré.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

2.7.2019 v 21:44 | Nahoru | #51
Yz-250: Měřil jsi to zahřáté na provozní teplotu, při běžícím motoru, a zkusil hladinu v hadičce sem-tam rozhoupat a počkal na ustálení? Nebo jsi prostě za studena připojil hadičky a natlakoval plovákovky čerpadlem? Protože druhý způsob moc vypovídající není (i když může vyjít správně a taky nemusí).

(reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

2.7.2019 v 22:04 | Nahoru | #52
1100Virago> No zkusil jsem to za studena se zaplým čerpadlem myslel sem že to stačí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

3.7.2019 v 19:10 | Nahoru | #53
1100Virago> Tak dneska jsem ty hladiny zkusil za chodu a jsou pořád stejně akorát při přidání trošku poklesnou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

3.7.2019 v 21:34 | Nahoru | #54
Yz-250: Takže je to v pořádku a chová se to jak má a jednu potenciální příčinu problému jsi vyloučil. Zkontroluj, jak je na tom vzduchový filtr - jestli je suchý a čistý. Budeš muset sundat tu pravou chromovanou bublinu vedle nádrže (drží na dvou šroubech a gumové koleno je staženo objímkou s třetím šroubem), pak vyšroubovat z vnitřní strany dva šrouby a sundat chromovaný kryt.

A když už to bude dole, sundej i levou bublinu (vyšroubuj spodní šroub, vyhákni chromovaný dekl a zevnitř vyšroubuj dva upevňovací šrouby) a pak sundej ta gumová kolena, která jdou z rámu do sání karburátorů. Pak nastartuj, protúruj to a sleduj, jestli se šoupátka kmitavě zvedají a jestli chodí zhruba stejně. Pokud se některému nebo oběma nebude chtít. máš popraskané membrány nebo netěsní jejich víčka. Případně šoupátka zvedni prstem a nechej padnout - mělo by to jít tlumeně a vzduch "dýchat", nesmí padnout rychle. Jinak je to taky známka netěsnosti. A pokud to nebude chodit jak má, demontáž karburátorů z motorky tě nemine.

1 reakcí na tento příspěvek Virágo - seřizení karburátorů

4.7.2019 v 05:53 | Nahoru | #55
Ještě při nejhorším tu mám membrány i s jehlou a šoupátkem s 1000vky

(reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

4.7.2019 v 06:17 | Nahoru | #56
1100Virago> Na vzduchový filtr už sem koukal ten je OK.Na pravém karbci už jsem měl sundané i to koleno jak jsem hledal ten šroubek na směs .A zrovna jsem tam zkoušel prstem šoupátko zdálo se že je OK.Zkusím to jak přijdu z práce nastartovat bez tech kolínek a uvidím.

(reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

4.7.2019 v 06:17 | Nahoru | #57
badyXV> A kolik by si za ně chtěl?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

4.7.2019 v 21:08 | Nahoru | #58
1100Virago> Tak jsem dneska přišel po práci do garáže smrděl tam benzín a pod pravým karbcem to bylo pochcané , sundal sem ty kolínka saní že se podívám na podtlaky a když jem sundaval s prveho karbce vytekl s něho benzín .Podtlaky jsem vyzkoušel a jsou o OK.Potom jsem vymontoval karbce rozebral je a zkusil plováky v benzínu.levý plaval pravý ne.Tak jsem oba vysušil horkovszduškou a stříkl je barvou co se používá na vylévaní nadrží.(zoufalý čin zoufaleho muže) jestli to bude fungovat nevím.Jo ty šrouby vzduchu v tom už se někdo hrabal bylo to odvrtané ja sem tam nedosahl bitem protože jsem vzal krátký.Ted ale nevím kolik tam má být , byli tam 3 otáčky což se mi zdá moc.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

4.7.2019 v 21:24 | Nahoru | #59
Yz-250: Je zajímavé, že jsi naměřil správné hladiny, když jeden plovák neplovákoval

Zalepení barvou by nějakou dobu fungovat mohlo, než to zase povolí. Ale asi by to chtělo znovu seřídit hladiny skleničkovou metodou, protože barvou se změnila hmotnost a tím i hustota plováků a budou zavírat jinak.

Když už máš plováky venku, zkontroluj pogumované hroty jehel uzavíracích ventilů. Nesmí na nich být viditelný kruhový otlak, jinak zavírají nebo nezavírají jak se jim zachce a jak zrovna dosednou.

Tři otáčky jsou dost, ale taky záleží, jestli jsou výfuky originál nebo upravené a jak dobře výfukový systém těsní. Je lepší mít směs volnoběhu lehce bohatší, protože to pak má méně tendenci střílet do výfuku při zaklapnutí plynu. A platí, že čím víc jsou šrouby povolené, tím víc jde do volnoběhu benzínu.

A po seskládání tě bude čekat pěkný opruz se seřizováním. Jednak bys měl znovu udělat sycnhronizaci pomocí podtlaků a jednak nastavit volnoběžné otáčky - což u Hitachi systému se dvěma samostatnými dorazy klapek je strašné řešení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů

4.7.2019 v 21:49 | Nahoru | #60
1100Virago> No já první zítra skusím jestli ty plováky budou plavat pokud ano je možnost že to bude fungovat.Jinak předtím mi ten benzin s toho nechcal nevím co se stalo.Ty ventily zkontroluju. Výfuky mám origo mě se to líbí že to neřve.Hladiny to je jasně že se budou muset znovu seřídit.Akorát teda nevím jak udělat synchronizaci podtlaků to sem nikdy nedělal .Zatím jsem měl moto vždy s jedním karburátorem.A je třeba to dělat když jsem do toho nechrabal?S tejně jako do volnoběhu?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Seřizování ventilů u dvouválcem do ... [1, 2] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago badyXV 34 16.6.2023 v 23:49 Julip2
Problém řazení Yamaha XV 1000 Virago badyXV 15 3.3.2023 v 23:50 Julip2
Nesvítí přední světlo, Yamaha XV 1000 Virago curinkoSejinka 6 13.10.2021 v 20:31 curinkoSejinka


TOPlist