globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé
 
20.9.2009 v 17:56
Nedávno jsem trochu bojoval s instalací a zapojením sirény od Stebelu. Vzhledem k tomu, že podle slov pana Bayera z PartsDepotu bude o tuhle věcičku asi celkem zájem, rozhodnul jsem se shrnout zkušenosti z instalace, informace z fóra a z instalačního schématu a udělat jednoduchej a polopatickej návod s fotkama, podle kterýho to zvládnou i takový lemplové jako jsem já.

Doufám, že to někomu pomůže.

1) Připravíme si materiál, co budeme potřebovat

Bude to několik "samičích" plochých konektorů (šířka konektoru minimálně 6mm, ideálně 6,3mm), jednu velkou nožovou autopojistku na 20A, velké plus je pojistkové pouzdro na tuto pojistku ale není nutností, pár metrů obyčejného elektrického kabelu (2m by měly stačit) a pochopitelně naší sirénu s relátkem které bylo součástí balení se sirénou. Z nářadí budeme potřebovat hlavně lámací nožík, kleště a křížový šroubovák. Když budeme mít ještě páječku na zajištění spojů mezi kabelem a plochým konektorem bude to úplně super.

2a) Nasadíme dva ploché konektory na pojistku
A připravíme si dva kousky kabelu. Jeden bude stačit pár centimetrů dlouhý, druhý uděláme tak dlouhý, aby dosáhnul od baterky k místu kde budeme mít klakson uchycený (v mém případě necelý metr). Na obou koncích obou kabelů stáhneme trochu izolační bužírky. Každý kabel sevřeme do jednoho plochého konektoru nasazeného na pojistce.


Při upevňování kabelu do konektoru je dobré nejdřív odizolovat větší kousek kabelu (klidně i 2 cm), odizolovaný konec protáhnout konektorem tak, aby bužírka zasahovala do konektoru a přečňívající kabel omotat kolem.



Následně kabel připájíme ke konektoru. Princip pájení snad nemusím moc rozebírat - očistíme pájená místa kalafunou, pořádně prohřejeme kabel i konektor, pak přiložíme k hrotu páječky cín a zajeleme s ním spoj.



Nasadíme bužírku...



...a nakonec je dobré ještě něčím zaizolovat samotný konektor. Nemohl jsem sehnat tak velkou teplem stažitelnou bužírku tak jsem to omotal normální izolačkou.



2b) Vložíme pojistku do pojistkového pouzdra

3) Na volný konec kratšího kabelu vedoucího od pojistky (pojistkového pouzdra) nasadíme a připájíme "oko" pro připojení ke kontaktu baterky.



4) Konec delšího kabelu vedoucího od pojistky (pojistkového pouzdra) připojíme k našemu relátku ke konektoru s číslem 30. Je to ten jediný se stříbrnou barvou.


5) Připravíme si další pár vodičů
Jeden z nich uděláme cca 30 cm dlouhý, sundáme izolaci z konců kabelu a na oba konce nasadíme plochý konektor. Druhý uděláme zhruba stejně dlouhý, ale konektor dáme jen na jeden konec. Odizolujeme ale oba konce.


6) Vezmeme ten s konektorama na obou koncích
a připojíme ho na naše relátko, na konektor s číslem 87. Druhý konec napojíme na plusový kontakt od naší sirény.


7) Kablík s konektorem jen na jednom konci
napojíme na mínus od sirény, pochopitelne tím koncem kde je konektor.


8) Nyní vezmeme naší sirénu se zapojeným relátkem
a přesuneme se k motorce. Nejprve přimontujeme sirénu na nějaké místo na motocyklu - já původně volil místo, kde byla stará siréna - před žebra chladiče. Následně jsem ho přemístil na levou přední vidlici protože mi při zapružení dost brnkal o blatník a já se bál, aby mi ho při průjezdu nějakou větší nerovností na silnici nerozbil. Možností je spousta, můžete ji dát třeba na rám... Je potřeba jen dodržet správný sklon sirény podle oficiálního návodu k instalaci.


9) Protáhneme kabel s relátkem někudy k baterce.
Tohle je u každé motorky natolik individuální věc, že si netroufám dávat nějaký návod. Určitě to zvládnete sami.

10) Vezmeme konektory od starého klaksonu
a připojíme je na relátko. Plus připojíme na konektor s číslem 86, do konektoru od minusu zasuneme ještě konec vodiče co vede od mínusu sirény a připojíme na konektor s číslem 85.


Pokud nevíme, který z konektorů originálního klaksonu je + a který -, můžeme si pomoct multimetrem. Černý kabel od měřáku zapojíme na - na baterce, červený do jednoho z kontaktů na originálním klaksonu, a ten vodič, na kterém bude multimetr při zmáčknutí houkačky ukazovat napětí, je plus.

11) Nyní doporučuji relétko zabalit do nějakého igelitu a dole stáhnout izolepou
aby se do něj nedostala voda nebo nějaké provozní kapaliny.

Objevily se ale názory, že pro relé je lepší nechat ho volně na nějakém místě kde na něj voda nebude moct. To nechám na vašem uvážení.

12) Nakonec zapojíme konec kablíku vedoucího od pojistky
na plus na baterce.


13) Zbývá už jen vyzkoušet, zda klakson troubí. Pokud ne, překontrolujeme zapojení a nabití baterky.

Tady ještě přidávám jednodušší a pochopitelnější diagram zapojení než ten co dávaj ke klaksonu od uživatele SiSpo:


Nezaručuji, že je to na 100% správný postup, nicméně mě to tak bez problémů funguje a ještě jsem nic nespálil. Pokud mi v diskuzi někdo opraví nějakou faktickou chybu, budu jedině rád

Tady jsem si dovolil udělat srovnání originálního klaksonu a Stebel Nautilus Compact na mém NSR. Záznam není po zvukové stránce nijak upravovaný a na kameře bylo vypnuté automatické nastavování hlasitosti záznamu podle hlasitosti zdroje, takže zaručuji naprostou objektivitu.


Tak co, lepší?


Naposledy editováno 28.09.2009 16:57:51
Předchozí
1 2
Následující

Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

21.9.2009 v 21:05 | Nahoru | #31
Hm ... bezva a na co ti to je ?

1 reakcí na tento příspěvek Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

24.9.2009 v 11:07 | Nahoru | #32
Jako návod dobrý. Je super, že se alespoň někdo snaží. Ale jakožto návod pro ostatní, by to asi mělo mít i nějakou úroveň.

Provedení faston konektorů hrůza. Je dobrý oholenou část vodiče udělat delší a jakoby jí v tom uchybení ohnout napůl (nadvakrát) a zakápnout pájkou. Ale zas nesmí bejt vidět neoholená část vodiče! Bužírka se přichycuje taky, zabrání se tím uklepání, ale záleží na provedení toho konektoru.

Na pojistku je lepší použít pojistkový pouzdro za cca 13Kč.


Konektory připojený na relátku je vhodný izolovat smršťovací bužírkou nebo alespoň jednotlivě lepící páskou. Samotný relátko bych přidělal na nějaký pevný místo v moto a rozhodně bych ho nezabalil do izolačky!

No to připojení na baterku je taky prasárna. Kabelový oko stojí 6Kč, tak proč ho tam nedat.


Jasný, všichni nejsme elektrikáři, já taky ne, ale pro klid duše a vyvarování se problému s tím, to za to stojí. Těch pár korun navíc asi nikoho nezabije.

Naposledy editováno 24.09.2009 11:08:06

(reakce na) Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

24.9.2009 v 11:20 | Nahoru | #33
GSX> Tak tohle neměl bejt návod na krimpování kabelů a vzorný připojování k baterce, šlo mi spíš o to co vlastně kam zapojit, protože výrobce to v návodu píše (respektive kreslí) dost zmatečně a nepochopitelně. Člověk vlastně ani pořádně neví, kterej z těch čtyřech nákresů v manuálu si vybrat...

Jak už jsem psal výše, dělal jsem to na chatě kde jsem měl jen lámací nožík, štípací kleště a křížovej šroubovák. Doma jsem to samozřejmě ještě doladil, ale už nebyl čas to znova nafotit.

Každopádně díky za názor

Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

24.9.2009 v 11:23 | Nahoru | #34
Až přestane pršet asi doběhnu do garáže a nafotim jak to vypadá teď, abych těma fotkama přestal dráždit místní elektrikáře

Tímhle zapojením jsem vlastně jen chtěl vyzkoušet, jestli to tak bude fungovat. Na cestu domů z chaty jsem to celý zase odpojil, zapojil origo klakson a doma předělal.

Naposledy editováno 24.09.2009 11:28:54

Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

24.9.2009 v 11:33 | Nahoru | #35
Btw... Kde se dá sehnat to pojistkový pouzdro? Vypadá to zajímavě

Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

24.9.2009 v 11:37 | Nahoru | #36
Já jen z důvodu aby ti tahle věcička, která jak ty píšeš ti může zachránit zdraví, když budeš hodně slyšet, ti v kritický chvíli díky tomuhle zapojení nezatroubila.

Nic proti, ale ten návod na krimpování fastonů pro měl bejt pro ostatní, kteří tomu moc nerozuměj, ale zas nechtěj vytvořit takovou prasárnu jako máš ty!

Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

24.9.2009 v 11:39 | Nahoru | #37
Zadej do googlu pojistkový pozdro a 1,3 a 4 odkaz nebo hledej na GME

Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

28.9.2009 v 16:59 | Nahoru | #38
Tak jsem to trochu překopal a vyfotil jak vypadá nový zapojení. Co na to říkáte?

1 reakcí na tento příspěvek Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

28.9.2009 v 17:10 | Nahoru | #39
lepší

(reakce na) Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

28.9.2009 v 17:16 | Nahoru | #40
sharkis>

Večer ještě nafotim tu možnost s pojistkovym pouzdrem

1 reakcí na tento příspěvek Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

28.9.2009 v 17:19 | Nahoru | #41
Pěkný, zvažoval jsem.

Ale já používám 2x sirenu po 130dB - kolísavý ton (ano, neěco mezi Policií a sanitkou, spíš sanitka).

Je to ale několik týdnů zpět co jsem na moto slyšel vzduchový "famfáry" ... je to hukot, a jestli do něčeho půjdú dál, tak tohodle. V německu za to chtěj to co tady za Stebela, ale je to v chromu a komplet s montážkou.

Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

28.9.2009 v 18:45 | Nahoru | #42
Provedení el.instalace
Letos sem na motce netroubil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

28.9.2009 v 20:07 | Nahoru | #43
Raisidlo77> clovece ze vzduchu sem couvnul je to prilis velky a prilis moc to zere.ono i u tohohle doporucujou zhruba dvojnasobnou kapacitu baterky nez ma 99% moto

(reakce na) Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

28.9.2009 v 20:26 | Nahoru | #44

NaaR>Raisidlo77> clovece ze vzduchu sem couvnul je to prilis velky a prilis moc to zere.ono i u tohohle doporucujou zhruba dvojnasobnou kapacitu baterky nez ma 99% moto



Můžu potvrdit. Mám baterku 7 Ah a vždycky když zatroubim, na chvíli mi celkem výrazně zeslabnou světla a podsvícení přístrojovky.

Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

29.9.2009 v 01:26 | Nahoru | #45
Stebel Nautilus Compact Motorcycle Air Horn - Loud - Chrome
Značka / Výrobce: Stebel

Katalogová cena: $47.95 (asi 920.16 Kc + poplatky)
Koupit nové: $41.95 (asi 805.02 Kc + poplatky)

Moto klakson 139 dB chrom
Naše cena s DPH: 2 790 Kč

Zajimava tvorba cen

Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

29.9.2009 v 20:23 | Nahoru | #46
Moje hodnocení provedení stále trvá :
provedení prasárna dementa z pomocné školy.Pro mně jako profesionálního autotronika hrozný pohled.začal bych předěláním konektorů za to máš 5- a ještě rakoskou přes prsty zabalení relátka úplně špatně 4- pouze za snahu žes chtěl ho ochránit ale tak jaks to udělal bude se tam držet voda a vlhkost a pude to do řiti strašně rychle nech ho venku konektorama dolu a bude to nejlepší řešení pojistky je tak 3až4 za snahu nápad řešení situace kdys neměl pouzdro ale zase provedení pokulhává.Jinak super že někdo se aspoň snaží sem dat něco smysluplnýho krom hadiček

Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

11.5.2010 v 16:34 | Nahoru | #47
Nazdar chlape, díky moc za veškerou dokumentaci a popis! Pro amatéra je to super návod. Navíc se tu na fóru dá nalézt i pár dobrých rad od zkušených lidí, takže si může udělat představu o tom, jak to celé nejlépe udělat. Jinak pár slov těm chytrolínům - profíkům, co tě tu tak nevybíravě sesunuli: Zkuste udělat vlastní návod, který bude mít tolik názorných fotografií a popisků. Rád se přiučím od vás, vystudovaných odborníků. Doufám jen, že v každém druhém slově nebudete mít hrubku, jako děti z prvního stupně pomocné školy.

Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

17.6.2011 v 15:34 | Nahoru | #48
Díky za pěkný návod.

Stebel Nautilus - Návod k instalaci - Podruhé

18.6.2011 v 21:35 | Nahoru | #49
Tak jsem dnes tvůj návod využil, díky . Jen sem měl motku aspoň vyvézt z garáže, když sem zkoušel jestli to troubí
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist