globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Plechová podložka brzdové destičky
26.2.2009 v 20:54
Kuchám brzdiče na malým Varaderu - nový gumičky apodobně... ale prvotním impulsem bylo to, že přední kolo neskutečně drhlo na brzdě otočit moto v dílně byl i problém. Vím že to může být stará brzdovka, nebo bordle kolem pístků když poslední majitel-prase měnil destičky, či zatím prvních a posledních 250km v kuse v dešti, ale...

... ale dle fische jsem zjistil, že pod destičkou která je napevno (plovoucí třmen, dvoupístek z jedné strany) má být plechová podložka pod destičkou, která ji nepatrně vypruží a "odlehčí" tím sevření po puštění brzdy.... zní to logicky, dle nositelek sil je to také možné, a hlavně ta destička je jako nová, zatímco ta na pístkách poloviční ...

Kdo co o tom slyšel, či ví víc než já ? DÍKY

EDIT: POZOR !! Není pod destičkou s pístky, ale pod destičkou která je pevná a zapřená o třmen - nemá se kam přenášet teplo.


Naposledy editováno 26.02.2009 21:38:30

Plechová podložka brzdové destičky

1.3.2009 v 01:22 | Nahoru | #31
rasido- o bodu 3.vcera kolem pulnoci jsem neresil slozeni materialu ani teploty potrebne k popousteni ,uprime receno neumim si predstavit jaka tam moze byt teplota a metalurgie neni moje nejsilnejsi stranka ( su enom blby kovar a ne prumyslovak a bez tabulek a podobnych lejster nic nevypocitam )ale je to jen uvaha k tematu ta tepelna izolace to asi fakt nebude... muj nazor

ma odpoved na tvou reakci k 1. : ver tomu rikal to borec co tomu rozumi a dela v tom...

jinak: replikove desky !!!!!!!nebrat!!!!!!!! za sezonu je sjedes a este delaji ryhy do kotouce, tudiz kdyz das po replice zase kvalitni desku tak se ti zbytecne sjede nez se vytvarujou podle sebe... tady nema cenu setrit
- plisky by mely jit obednat v honde aj solo teda v honde ve zline. obednavam to pres borca co ma v honde kamarada a ten rikal ze to pude aj bez desek . desky budu davat SBS typ ti ted nepovim.

Plechová podložka brzdové destičky

1.3.2009 v 10:34 | Nahoru | #32
ferda> Pokud by to šlo bez desek, vem dva a já Ti to zaplatím... ale v Hondě kam chodím je velice vstřícný mechanik, projíždím tam fische, vytisknul mi brzdič z katalogu, a právě podle toho katalogu dílů je to součást destiček, samostaně neobjednatelná (to mi neříkal, to vidím na papíře).
Pochybuju že by měli jinej katalog, když jeden katalog k moto visí na síti Hondy, a tydle autorizovaný prodejny se k němu jen připojují, nemaj ho v compech...

A repliky ? Tím myslím destičky obecně ne z Hondy, nebo prostě výrobce moto. Originálně tam jsou Nissiny, já kupuju GoldFreny a paráda .... to co mi píšeš, probíhá u levnejch shitů, který už se snad ani neprodávaj.

A co žere proboha kotouče ? Jedinný desky co žerou kotouče jsou ty, který koupíš se špatnou směsí - existuje tuším A, B a C. Tak jak Feroda žerou kotouče - to je bohužel tím, že k nám do republiky dodávaj variantu z tvrdší směsi, která se prodává spíše na východ, kde jde jen o to aby to brzdilo a dál se to neřeší (obecně, nejen moto). Takže sežraný kotouče jsou ve výsledku vlastní blbost, nebo nevědomost...

Plechová podložka brzdové destičky

1.3.2009 v 16:25 | Nahoru | #33
RASIDO- v tydnu tam pudu tak se poptam a ozval bych se ti
Ty repliky jsem myslel zes myslel nejakou cinu nebo neco takoveho, svetove znacky jsou ok jen vybrat spravnou smes...

jinak mimo misu-kolik ti jede?
mas to z nemecka?

Plechová podložka brzdové destičky

1.3.2009 v 17:02 | Nahoru | #34
ferda> Desky: jasně, mysleli jsme to dobře, jen jsme se zprvu nepochopili... já mám zkušenost sa GoldFrenama, navíc je mám za dobrou cenu, takže neřeším a šáhám vždy po nich.

Kdybys byl tak hodný, zeptej se mi - stačí pak sms z netu či tak, na 776 760 258 a já zavolám zpět... raděj koupím plíšek zvlášt a za dobrou cenu destičky GF, než platit jen za to že to je od Hondy... ale zase Honda nemá spotřební věci drahý, tak se též optám. V týdnu dám též vědět.

A kolik mi jede ? Inu nezkoušel jsem... z Německa je, ale řídící jednotku do 80km/h mám v poličce vedle noťase a jezdím na otevřenou. Na 5ku odpovídá rychlost otáčkám x necelých 100 - tj. na 5700 jedu 60, a tak.... max jsem nezkoušel, je mi 4T m otoru líto, zkoušel jsem to rozpohybovat do kila, to mi stačilo, stejně jezdím kolem 80-85km/h ...

... pravda je, že co ji mám, tak dřív jsem lítal... tohle mne vůbec nenutí jezdit rychle, ani moc svižně - prostě kochačka :o).

(reakce na) Plechová podložka brzdové destičky

1.3.2009 v 17:16 | Nahoru | #35

sajosa>ferda>Raisidlo77: momentalne resim naprosto ten samy problem na 125 varanovi rok 01 (byl padly na bok z nemecka), chybi mi ten plisek , a jeste nejaka ku.da privarila desku na horni casti k součástce spojijící trmen s vidlou (je to vypaleny kus platu) a deska mi brzdila jen spodni casti... muselo to udelat nejake prase s rukama jinak to nechapu....

VŠICHNI: 1. plisek vyrovna tlak desky na kotouc , tak aby tlacil rovnomerne.
2. plisek pomaha vraceni pistku po pusteni packy
3. nevim to jiste ale myslim si ze nejaka tepelna izolace je blbost protoze by to ten plisek odnesl na plne care a v podstate po prudsim brzdeni by se popustil tzn. zmeknul a to je u pruzinoveho materialu ( plisku o kterem se tu bavime ) nezadouci. cim vic by se zahral a nechal schladnout tim vic by zmekl...

chlape co to plácáš o popouštění,ty snad jezdíš se žhavejma kotoučema a destičkama .Jinak nesouhlasím ani s jedním tvým bodem,ale to je jen moje věc

bych řekl že spíš plácáš ty.ocelový plech jako tepelný štít..

1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky

1.3.2009 v 17:32 | Nahoru | #36
qwert> nevím komu z nás to bylo, ale něco jsi mi osvětlil... myslel jsem, že ferdy píše že by to MOHL být tepelný štít, a já napsal že nesouhlasím... ale četl jsem zle, ted jsem si všiml že - psal že to NEBUDE tepel. štít, a to já si myslím též.

Ten plíšek se opírá o 2zuby z brzdiče, co tam zbyly po frézování díry pro pístek... jedinýý od čeho by to mělo izolovat, by byl maximálně vzduch, bo ho nemá kam dál předat

Mne spíš rozčarovalo to popouštění, protože takových teplot tam v provozu nikdo nedosáhne, proto jsem napsal nesouhlas...

Můj typ - proti vibracím, tím pádem proti PÍSKÁNÍ (jak někdo říkal), nebo prostě jako distanc - jen vloženej matroš... půjdu objednávat gumky, tak se optám a pak to sem napíšu.

(reakce na) Plechová podložka brzdové destičky

1.3.2009 v 17:40 | Nahoru | #37
Raisidlo77> to patřilo sajosovi. to dá přece rozum že ocelový plech nemůže fungovat jako štít proti teplu..

1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky

1.3.2009 v 17:48 | Nahoru | #38
qwert> Ok. V druhý řadě ale ani nemá od čeho... někdy sem hodím foto toho brzdiče.

P.S.: Že místo psaní nicku jen potáhneš prst po klávesnici zleva doprava ?

(reakce na) Plechová podložka brzdové destičky

1.3.2009 v 17:52 | Nahoru | #39
Raisidlo77> správně..

Plechová podložka brzdové destičky

1.3.2009 v 18:23 | Nahoru | #40
No pokud ti bude kolo přibržďovat tak teplota bude taková že ti začne fialovět i kotouč.Teda pokud s tím budeš jezdit delší dobu.Ale k tomu tam ten plech určitě nebude.Já osobně si myslím že je to pro lepší vratnost destiček.

Plechová podložka brzdové destičky

1.3.2009 v 23:39 | Nahoru | #41
RAISIDLO-tak potom bych te pozadal o info o otevrene jednotce kde, zakolik... ja sem dnes jel poprve odskouset otviraci box co jsem tam dal ( soucastka ktera se pripoji na drat ze snimace rychlosti a na baterku , ta mate jednotku o rychlosti...) .Jedine co tak mi nejede tachac a ucinek zadny , na 5ku se pres nejakych 8500-8700 otacek nedostanu.... to nasere tak bych rad pohltal nejake to info...
Nejsu blazen co kdyz nejede aspon kilo tak ce mu klepou ruce ale nevihoda je v kopci potkat aviu a nebo neco takoveho riticiho se 50-60 a nemoct ju predjet protoze to nejede pres 80 a ja tak predjizdim strasne dlouho a nebezpecne proste tu 90ku obcas nutne potrebuju..

nekdy se v lete musime stretnout a probrat problematiku servisu a udrzby varadera...

Plechová podložka brzdové destičky

1.3.2009 v 23:49 | Nahoru | #42
Chápu - silnější motorku taky nechci na lámání rekordů, ale kvůli výkonové rezervě - když potřebuju, tak tam ty kobylky jsou a já zrychlím, předjedu, dostanu se ze situace XXX či prostě jinak... o jednotce vím to, že mi přidal ještě maník, co to sem dotáhnul. Do Hondy ale tento týden půjdu, takže se optám co koštuje nová... ale jinak bych měl zdroj i na díly použité - tj. mohla by být k mání i řídící jednotka...

Jinak pokecám velmi rád - zvlášt když řešíme skoŕo stejnoé věci na stejné moto. Koukám že to máme nějakých 80km a přes Zlín a Otrokovice jsem dnes jel...

P.S.: Odpovím lépe až příště, dnes večer toho mám ještě moc... vzkazy či meil to jistí .

Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 18:40 | Nahoru | #43
tak dnes sem byl v honde zlin a panimama poudala ze ten plisek je za +-170 bez DPH =+-200kc

ale je to ten co je (pri pohledu do trmenu (bez desticek) je na zadni stene prilozeny ten ja tam mam ..(casem sem dam foto..) ten co je mezi - vnitrni - bliz ke kolu- deskou a trmenem tam na obrazku nemela vubec........ tak nevim mela tam jen plechovou podlozku ktera pry je uplne rovna a nic na ni nepruzi......... brzo sem dam foto a ozvuse..

Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 19:38 | Nahoru | #44
Čéče, tak to netuším co máš na mysli....já tedy zítra jdu pro celý desky na předek Nissin i s tím plíškem kterej je pod pevnou destičkou (tedy ne ta co do ní tlačí pístky)... a celý desky i s plíškem (zvlášt to nešlo) mě vyjdou na 715,- ... trošku mi to rve peněženku, když to můžu mít za polovic, ale bez plíšku, a ten potřebuji..

Za fotky toho co máš na mysli, budu vděčný.

Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 19:47 | Nahoru | #45
Ferdo, jak to tak dokola a dokola čtu.... nemyslíš Ty náhodou ten tvarovaný plíšek co je nad deskama ? To totiž slouží jako plechová pružina, co tlačí oka desek na jejich čepy, a díky tomu desky "nechrastí" za jízdy - tomu by ta cena odpovídala. Ale to já mám vpořádku.

Já nemám právě ten rovnej plíšek, uplne rovnej, pod deskou která je "napevno" zapřená o třmen (ta blíž ke kolu jak píšeš, tak vlevo ve směru jízdy). Ten samostaně nejde.

Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 19:53 | Nahoru | #46
Je tam na pi.u, Na Vfr jsme kámošovi měnili desky, nedali jsme tam origo ale SBS, poctivě tam narvali ten plíšek a brzdilo to furt i při ůplně roztažených pístkách, takže šly do hajzlu a no problem. Ten plech tam jde, aspoň na to VFR jen s origo deskama, nebo lehce ojetejma. Jinak myslím že ten plech tam je kvůli akustický signalizaci, že desky jsou v řiti, mají trošku přesah a když jsou desky už hodně sjetý tak se třou o kotouč a hvízdaj, jinou funkci proč tam jsou v tom nevidím.
A nebo to špatně spočítali a když jsou desky v kelu tak by jim vypadly pístky ze třmenu a ten plech tomu brání

1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 20:03 | Nahoru | #47
dewwil> Nevím jakej přesah myslíš, ale je to čistě rovnej plíšek pod destičkou, to očem se bavím. Je tam aby destička nepískala při brždění.

S tím vypadnutím pístků

(reakce na) Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 20:11 | Nahoru | #48
Raisidlo77> No to VFR mělo ten plech jako takovou mističku na destičku a byly na něm asi 4 výstupky, který čněly cca 1mm do brzdovýho obložení, takže když se to sjelo na 1mm tak to začalo pískat. Asi tam máš jinej plech,nebo jsem na plech já

1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 20:15 | Nahoru | #49
Jinak pokud tomu tak není jak si myslím já, tak bych rád aby mi to tu někdo vysvětlil, protože podle mě je to zbytečnej vehement o kterým nevíme k čemu slouží

1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 20:15 | Nahoru | #50
dewwil> Asi budeš na plech, bo desky se mění na ryskách, který jsou v průměru asi 2 až 3.5mm... pak hrozí že se obložení utrhne ... ale je pravda, že mám za sebou nad postelí zarámovaný destičky ze skůtru, co jsem po posledních 2500km sjel ááž na plech, doslova

(reakce na) Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 20:16 | Nahoru | #51

dewwil>Jinak pokud tomu tak není jak si myslím já, tak bych rád aby mi to tu někdo vysvětlil, protože podle mě je to zbytečnej vehement o kterým nevíme k čemu slouží



Jak jsem psal, je pod deskou proto aby nepískala.

(reakce na) Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 20:16 | Nahoru | #52

Raisidlo77>dewwil> Asi budeš na plech, bo desky se mění na ryskách, který jsou v průměru asi 2 až 3.5mm... pak hrozí že se obložení utrhne



jako při 2 až 3.5mm materiálu měnit? když nové mají 4 mm??

Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 20:19 | Nahoru | #53
Lada> Nový a 4mm ? Když jsem projížděl katalog od GoldFrenu, byly tam minimální hodnoty desek právě jak jsem psal, protože pokud vím tak Goldi nedělaj rysku do obložení. Je možný že na některejch typech desek je 3.5mm i s podkladovou deskou, ale že když je samotný obložení na 2mm, tak si myslím že už je zralý na výměnu.... a nový desky maj určitě přes 4mm obložení. Schválně se zítra zkusím dostat ke katalogu.

Naposledy editováno 23.03.2009 20:20:34

Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 20:23 | Nahoru | #54
Aha, ještě že to na mý motorce nemám, jinak bych to stejně dal do kelu, jen by mě to tam rozčilovalo jestli to ztratím nebo ne nebo jestli se to tam nešprajcne

1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 20:25 | Nahoru | #55
Asi to fakt jen perou do těch plovoucích třmenů, bo jsem to jinde neviděl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 20:26 | Nahoru | #56

dewwil>Asi to fakt jen perou do těch plovoucích třmenů, bo jsem to jinde neviděl.



asi jak kde, ja mam na HSQ plovoucí třmeny a plíšky na deskách nemám.

Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 20:27 | Nahoru | #57
dewwil> Ono to má očka stejně jako destička, takže to nevypadne. To cos ale popisoval na VFR myslím drží právě diky těm ohybům na krajích.

To mi připomíná, jak jsem po přechodu na 4T zase já byl vystresovanej z klepotu ventilů a šustění rozvodů, a při každý zastávce poslouchal zda se to nerozpadne

Ale u TeLátka brzdíš místo pravé páčky pravou rukojetí, když ji otočí dopředu, ne ? .... nevím, neřídil jsem, jen jsem se vozil, ale ten motor má deceleraci slušnou :o))))))))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 20:30 | Nahoru | #58

Lada.s>dewwil>Asi to fakt jen perou do těch plovoucích třmenů, bo jsem to jinde neviděl.

asi jak kde, ja mam na HSQ plovoucí třmeny a plíšky na deskách nemám.



Určitě do plovoucích, protože by to pod pístkama ztratilo smysl, deska pod pístkama nepíská. Brdzy, u kterých jsem plíšek viděl, měly oporu destičky řešenou jen "zuby" co tam zbyly po vyvrtávání děr na protější straně pro pístky. Ten fuk mezi nima dovolí desce právě vibrovat až k rozpískání.

1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 20:32 | Nahoru | #59
To jo, už jsem přemýšlel že prodám komplet zadní brzdu , ale přední tam ponechám, co kdyby

1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky

23.3.2009 v 20:33 | Nahoru | #60
Nevím co je na tom pravdy, ale ve škole nám učitel vysvětloval že při brzdění destičky vytvářejí vibrace a ty pak při kontaktu v pístkama nebo třmenem můžou pískat, takže se tam dává plíšek který ty vibrace nepřenese
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 8 6.6.2024 v 13:18 Slávek-TDM
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero Topriders 5 7.5.2024 v 01:33 Topriders
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha


TOPlist