Předem děkuji.
Dobře, jinej můj osobní případ (auto) - Banner. Větší shit jsem v životě neviděl šla srat ihned po záruce. Po ní mi švara sehnal zase novou Bannerku, a i když jsem nad ní ohrnoval nos, teď čumím jako puk - slouží 7. rok a teprv teď naznačuje, že už toho má dost. Ale léto ještě dá. Auto jezdí furt ve stejným režimu, nic se nezměnilo. Tak co, je to loterie nebo ne? Podle mě jednoznačně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna baterky
Piwell píše: No hele ... neznam konkrétní modely XV1100 (ale na moto tohoto typu se nikdy nic extra neinovovalo), ale jednou jsem byl svědkem vyndavání špatný baterky právě z XV1100 (tušim rok 95 - 97, tak nějak) a byl jsem dost překvapen (rozumněj šokován) tím, že tam byla 20Ah baterka. Prostě baterka jako hovado. Ta, pokud jí nějak částečně klesne kapacita, má pořád hodně velkou rezervu. Neshazuju tím tvoje tvrzení, ale za:
a) má obrovskou rezervu, tudíž to oproti běžným bateriím nemá úplně vypovídající hodnotu
b) píšeš "stará" ... tzn. vyšší kvalita olova ve článcích
S tou rezervou to kupodivu není pravda. Virago nemá dekompresor a pokud motor zastaví kousek před úvratí, startér by ho nedokázal roztočit bez hodně velkého záběrového proudu. Ten vylítne až ke dvěma stům ampér (!) a po roztočení klesá na přibližně 90 A. To jsou hodnoty, které z menšího akumulátoru nevydoluješ, pokud není lithiový. Proto je tam taková velká mrcha a jakmile není v dobré kondici, na startování je to okamžitě poznat.
Naposledy editováno 29.03.2019 08:56:28
1100Virago píše: S tou rezervou to kupodivu není pravda. Virago nemá dekompresor a pokud motor zastaví kousek před úvratí, startér by ho nedokázal roztočit bez hodně velkého záběrového proudu. Ten vylítne až ke dvěma stům ampér (!) a po roztočení klesá na přibližně 90 A. To jsou hodnoty, které z menšího akumulátoru nevydoluješ, pokud není lithiový. Proto je tam taková velká mrcha a jakmile není v dobré kondici, na startování je to okamžitě poznat.
Aha, to jsem nevěděl. To dá rozum.