Jde o to že bych chtěl na dvě kola ale nevím na co, každá ze stylů (motard, supermoto, naked,...) mají svoje pro i proti a já sem v tomhle nerozhodnutý, protože bych chtěl nejlíp všechny. Ale tak nějak sem se naučil že kompromisy nejsou moc dobré řešení :/
Potřebuju pomoct zjistit jak se rozhodnout jaké odvětví jednostopého šílenství zvolit.
S čerstvou A2 který bude na nový rok hned jak bude pěkně, je potřeba začít přemýšlet už teď.
K příspěvku je jawa 350/639 a to né náhodou, měl bych možnost jí koupit od známého a to levně, jen nevím jestli je to dobré řešení. Ale nadruhou stranu mě před chvílí napadlo že bych jí mohl vzít, přes zimu jí dát dokupy a jezdit na ní.
Uvažoval sem udělal to takhle a protože sem s prváku, tak sem si říkal že bych to nějak zvládnul a druhák práce místo praxe a nějaká brigáda a teoreticky bych věděl jakou moto.
Postup by teda byl vymyšlený jen nevím jestli je to nejlepší řešení které bych mohl zvolit a proto se obracím na foru čo jo a nebo mi zdejší fundovaní motorkýři předloží jiné nápady. už je stručně dodám že mám pionýra (do začátku jakoby nic) a že s rozpočtem i na tu první motorku začínám od nuly. Takže teoreticky rozpočet neomezen ale čím větší, tím dýl se to bude střádat. Těm co neradi čtou se omlouvám za délku ale mín chaotické a kratší to fakt nedám Jakékoliv nesrovnalosti s pochopením textu změním nebo objasním. Díky a čao
Jde nám oboum o to co nejlíp poradit...
Dvoutakt je na tu údržbu jednodušší ...
Nabídku sleduju, ale něco slušnýho do 15tisíc??S dokladama?Starej osumdesátikoňovej supersport za 20?
To na začátek není nic moc ...
Ono obecně těch "užitkových" 150-250tek nějak ubylo...
Nová KTM 200Duke, ta by se líbila i mě Kdybych neměl přes metrák a měl na ni .
Ta jawa tady opravdu je jako levná možnost a opravdu kvůli ceně... Fakt si nemůžu dovolit v motorku za 35-50tis.+oblečení. neříkám že by se to nedalo ale čekat další čas než našetřím? vážně je ta jawa tak špatná? už teď sem byl jak na trní když mi v 16ti nevyšla ta A1 a od 17ti sem si říkal že ten rok to vydržím.
Kromě pár názorů že to málo jede, špatně brzdní, není pružné atp. tak pokud se dá jezdit ta pionýru tak taková hrůza to nebude ne? a když člověk vyloženě nejezdí stylem full, brzda, full. ale předvídá i za další zatáčku tak to takový problém nebude, troufám říct.
Nebudu skrývat to že na pořízení stroje moc nemám, ale snažím se to nějak vylepšit. jen tady člověk moc nezavadí o kloudnou brigádu aby ho vzali v 17ti a ještě jen na výpomoc odpoledne po škole...
Naposledy editováno 22.10.2015 14:13:06
pokud ti tu jawu prodá za 10 tis a můžeš hned na tom jezdit, tak bych šel do toho, jinak pokud se pohybuješ v cenové relaci 20-30 tis, tak bych se podívat po nějakém pětikilu, které lépe pojede a taky se v tom může hrabat celou zimu
spotřeba bude u obou podobná
Ta Jawa není zas tak hrozná a zvláště po přesednutí z fichtla chvíli bude stačit. A koupit kousek od známého a za 10sítku, to se mi zdá docela férová nabídka...
a k té cenové relaci je to spíš 10-20 možná 25 :D a říkal sem si že dvoutakt, protože když bych náhodou koupil nějako střelu ve 4T a vysypal se motor tak se víc oplatí koupit jinou motorku :D kdežto u jawy udělám za 5k generálku
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto trochu jinak
Dávno neplatí, že jsou to levný motorky - zájem o Jawy stoupá,ceny dílů taky a tak cenovka za GO bude spíš 12-15, než 5tisíc.
Jawa nemá dobrou převodovku (málo kvaltů, dlouhej krok páky,hrubý řazení), kroutí se jí rám a díky vysokýmu těžišti není moc lehká do ruky. Na druhou stranu je prostorná pro dva lidi, nemá nachytávky typu "nestandartní ložisko v kole za 1500,-" a kdekdo ji umí dobře opravit, nebo vytunit typický bolesti.
callowsick píše: Jawa není špatná,ale rozhodně je jiná a každýmu to nesedne. Chce to o ní něco vědět, nečekat nereálný a trochu se o ní starat.
Dávno neplatí, že jsou to levný motorky - zájem o Jawy stoupá,ceny dílů taky a tak cenovka za GO bude spíš 12-15, než 5tisíc.
Jawa nemá dobrou převodovku (málo kvaltů, dlouhej krok páky,hrubý řazení), kroutí se jí rám a díky vysokýmu těžišti není moc lehká do ruky. Na druhou stranu je prostorná pro dva lidi, nemá nachytávky typu "nestandartní ložisko v kole za 1500,-" a kdekdo ji umí dobře opravit, nebo vytunit typický bolesti.
opravy typu spojka,ložiska,brzdy se daj utáhnout a finančně nezrujnujou,
Na druhou stranu,se dá za cenu kolem 20-30ti sehnat nějakej čtyrtakt,klidně Yuki CRS 250¨,je to taková čínská Jawa taky sem tam něco dodělat utáhnout,ale motorově je někde jinde a o japoncích platí to samé,daj se sehnat,svezení je ouplně něco jiného a zas záleží jak se kdo k motorce choval,mužeš koupit 30let starou motorku a bude sloužit dál a dál a taky se daj koupit 5ti letý krasavice,který už ale najedou tak od prodávajícího domů.
2 reakcí na tento příspěvek Výběr moto trochu jinak
rolnik22 píše: Už měsíc pročítám motoinzeráty, tak jsem trochu v obraze. Výše uvaděné rejže -CB500,ER5,KLE500 se pohybují od 25 tísíc výše- spíš výše. Dovedu si představit v jakém stavu asi ty nejlevnější jsou. Zprovoznění komplektní, skoro mrtvé Jawy si dovedu představit v řádech tisíců, u japonců spíš o řád výš.Jaw a číz jsem za posledních 5 let zprovozňoval asi 10, takže vlastní zkušenost.
ložiska jsou stejně drahá a stejně tak práce... nehledě že na kavě jsou věci jako tlumiče a rám s kyvkou,které oproti jawe fungují. a jen Vape stojí 4500kč . a pořád to bude kostitřas který nebrzdí. jawa není na denní ježdění.
Právě proto, že se o Jawy zajímáš a máš jich plnou stodolu, tak nemáš vůbec ponětí, co renovace nebo oprava stojí.
Uvědom si, že počítáš jen cenu pár dílů, které jsi musel koupit, ale nepočítáš vše ostatní co jsi našel doma a svou práci.
Přesně tohle jsou ty mýty o Jawě - všechno za hubičku...
P.S. Pokud si myslíš, že kecám, není problém. Dodám ti vrak Jawy a ty mi ho jistě vrátíš v blýskavém lesku a perfektním stavu třeba za těch 5.000,- Kč
Naposledy editováno 23.10.2015 00:15:52
mrtvé motorky- loni jsem přivezl čízu Sportku co ji přešla v Praze povodeň a od té doby stála. Do týdne jezdila-nová ložistka v motoru ca 300Kč, nové kroužky 120Kč,nová baterka 400Kč,nové obložení 200Kč. Protože je to jenom příruční motorka, tak jsem na ní najezdil jen asi 1000km. Co se týče ceny ND vím že už nejsou nejnižší a spotřebák je stejný, ale výbrus a repase kliky nebo převodovky je určitě jinde.
Je fakt, že motorka po utopení asi rok stála, tak všechno chytlo,...
Nicméně k dotazu, jestli si opravil fichtla, tak zvládne i Jawu, nemusí hned dělat GO, zvláště když ví, že si ji nebude nechávat...
ceny nových dílů před 10lety:
lanko plynu: jawa 60kč, er5 800kč
klika: jawa 5500kč, er5 32000kč
Krom síly motoru a místa pro dva lidi mi z Jawky fakt nic nechybělo...
ale fakt platí, že není univerzální nejlepší řešení - je to o tom, co kdo hledá
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto trochu jinak
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto trochu jinak
Takže díky všem zůčastněným a hodně šťastných km. Zdar ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto trochu jinak
fatman píše:
Až později, po tom, co jsem vyzkoušel kde co , jsem litoval prodeje Jawky...Ve 30ti koupil 640 a projel ve 2 s manželkou a přeloženou Jawkou Slovensko.To už jsem dokázal ocenit lenivého tahouna, který toho snese fakt hodně ...A navíc má pro cestování skvělý neutrál mezi 3 a 4kou !Super na dlouhé sjezdy v horách...
Takže asi tak...
Tak tohle mě fakt zvedlo ze židle. Ten neutrál je tam jen proto, aby se nezadřel motor při dlouhým sjezdu z kopce, v podstatě supluje volnoběžku na poslední kvalt jako měl tráboš. Ale kurva, Halík, aby na tom bylo něco dobrýho, tak to teda kurva ani omylem! Byly to chvíle strachu při sjezdu z prudšího kopce s neutrálem, hlavě s tou jawácky přesnou převodovkou, když se blížila zatáčka a měl jsem odhadnout správný otáčky motoru a pak tam kvalt kopnout, aniž by mě ohlušila rána z převodovky a nepadaly ozubený kolečka. Ve finále jsem ten neutrál raději nepoužíval, bylo to bezpečnější.
Fatman píše: ...skvělý neutrál mezi 3 a 4...
No nevim, já ho trefím vždycky, když ho nepotřebuju (třeba při předjíždění), ale když ho naopak chci při jízdě z kopce, tak se mi ho tam nepovede kopnout a furt jak blbec kvedlám mezi 3 a 4... takže o tý skvělosti bych taky měl svý pochyby :D
Mě tam ten neutrál, právě kvůli nezadření motoru při brždění motorem, vyhovoval...
Ano, převodovka je opravdu děsná a dle mýho sráží celou motorku o dva řády níž...
Proto doporučuji lehkou, živou, brzdící a přecijen lépefungující MZ(a klidně i 150).
Tím, co jsem výše napsal jsem se snažil tazateli popsat rozdílný charakter Jawy a MZ, nic jinýho...
A už jsem řekl: Samozřejmě, že sou lepší motorky!
P.S:Taky nemám Renaulta, proto, že bych si myslel, že je nejlepším autem ! Ale v dané cenovce není špatnej ...
Naposledy editováno 25.10.2015 08:26:04
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto trochu jinak
nižší cestovní rychlost by možná až tak nevadila. :D
Jak sou na tom vlastně tadi tihle dva kandidáti s dlouhýma cestama, dovolenkama?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto trochu jinak
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 | Geofrey | 0 | 28.8.2022 v 22:28 Geofrey |
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... | naked11 | 16 | 23.8.2022 v 12:07 Mimísek |