paolo_novy Přidat reklamu

Téma: ČZ 175/487 klouže spojka
16.12.2014 v 11:06
Zdravím,mám problém s čízou,koupil jsem ji s tím že prokluzuje spojka ,tak jsem vyměnil lamely,pružinky,poloautomat odladil a potvora stejně pořád prokluzuje,rozjedu se v poho na trochu plynu ale jak dám plnej tak to klouže,nikde jsem se pořádně nedočetl co to může být,díky za rady

(reakce na) ČZ 175/487 klouže spojka

15.8.2015 v 19:38 | Nahoru | #31
Zdenalbenal> Na staré 476 i první 487.0 s prokluzováním nebyl problém. Neví jestli tedˇ nedělají lamely Chinˇani proto že ty co jsem strouhal v 16ti ze špuntů o šampánˇa určitě neklouzaly. . Každopádně Mogul nebo do gul a može byt aj kastrool.

ČZ 175/487 klouže spojka

16.8.2015 v 22:01 | Nahoru | #32
Nemáte někdo prosím fotku,soupis,seznam atd. z které by bylo vidět kolik lamel a mezi plechu je potřeba k výměně klouzající spojky??

Jezdím s motorkou každý den do práce tak odstavit motorku je problém.
Chtěl bych objednat na netu díly a pak to jedno odpoledne vyměnit.

ČZ 175/487 klouže spojka

18.8.2015 v 14:41 | Nahoru | #33
5+5.
První lamela musí byt třecí, poslední pod přítlačákem ocelová.
Limit opotřebení třecích lamel je 3mm, nové by měly byt silné 3,8mm.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/487 klouže spojka

19.8.2015 v 18:27 | Nahoru | #34
Mám pod přítlačákem jednu navíc tedy dvě ocelové na kraji tzn. 5 ferodo a 6 ocel. . Spojka klouzala i když nové lamely mají správnou sílu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/487 klouže spojka

20.8.2015 v 00:04 | Nahoru | #35

Jirka4137 píše: Mám pod přítlačákem jednu navíc tedy dvě ocelové na kraji tzn. 5 ferodo a 6 ocel. . Spojka klouzala i když nové lamely mají správnou sílu.


A přitom by stačilo tak málo - dát olej, kterej se u dnes používanýho obložení na lamelách očekává, že se bude běžně používat. No a rázem by bylo po klouzání.

(reakce na) ČZ 175/487 klouže spojka

20.8.2015 v 09:19 | Nahoru | #36
alesmoto> Na téma oleje: Bavil jsem se se spoustou lidí a ¨výsledkem byly vyhozené peníze za množství olejů s GL4 i 5. Žádný z těchto zázračných olejů nepomohl.
Jak píšu nahoře neklouže to jen s castrolem do převodu diferenciálu a mogulem který je tam tedˇ tuším M6AD. Možná že existují i další značky ale sypat do jejich testování prachy fakt nevím. Lamely jsem koupil na Brněnské Motortechně už fakt nevím u koho. Ty co jsem kupoval do staré 487.0 u Radka Koláře ve Zlíně fungovali bez problémů hned i s PP80. Opravdu si myslím že je to Čínská náhražka a olejem to není.
Jak tedˇ čtu nahoře používáš 10W na 30 od motorexu tak ho příště prubnu. Do motorek se vždycky snažím dát co tam patří. Jinak celá sestava spojky včetně plechových lamel, unašeče, koše i pružin je nová.

Naposledy editováno 20.08.2015 09:27:43

(reakce na) ČZ 175/487 klouže spojka

4.9.2015 v 23:37 | Nahoru | #37

Jirka4137 píše: alesmoto> ............ Plechovou lamelu navíc dává víc lidí...........



Chtěl bych se optat.To je lamela stejná co je mězi lamelama s Ferodem nebo nějaká spešl??

ČZ 175/487 klouže spojka

4.9.2015 v 23:58 | Nahoru | #38
Je stejná. A tento fígl používají i závodníci k vymezení vůle spojky. Prostě se pod přítlačák dá ještě jedna navíc.

ČZ 175/487 klouže spojka

5.9.2015 v 01:05 | Nahoru | #39
Jak píše Jirka,též ji tam už mám a se spojkou je klid.




ČZ 175/487 klouže spojka

6.9.2015 v 01:14 | Nahoru | #40
Pročítám o výměně spojky na 180 ale nějak mi uniká informace co je pod levým deklem u spojky.Hledám i na Googlu a nic kloudného.

U někoho jsem tady četl u motorky,že do spojky u Zetky pustil také a musel zařadit dvojku a pak na něj dekl po odšroubování posledního šroubu dekl vyskočil a nějaké dily spadly na zem.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/487 klouže spojka

6.9.2015 v 01:28 | Nahoru | #41
Při demontáži musíš mít startovací-řadící páku v poloze pro startování. A ještě jedna velmi cenná rada. Vůbec neuvažuj o tom že koš spojky budeš někdy sundávat bez speciálního klíče nebo dvou svařených lamel tím že do drážek vrazíš šroubovák-šroubováky. V opačném případě praskneš koš,unašeč -viděl jsem jich takto odborně zrušených několik. Na pastorek primáru je dobré mít TŘÍ ramenný stahovák.

ČZ 175/487 klouže spojka

6.9.2015 v 02:09 | Nahoru | #42
Děkuji za upřesnění se startovací pákou.

Speciální klíč a nebo svařené lamely?? Můžeš mi to prosím více objasnit??

ČZ 175/487 klouže spojka

6.9.2015 v 11:30 | Nahoru | #43
Klíč na spojku vypadá viz obr a když se k sobě svaří dvě lamely,jedna plechová a druhá zbavená obložení tak je to vlastně totéž plus navaření kousku páskoviny tak aby se to zapřelo.




ČZ 175/487 klouže spojka

6.9.2015 v 12:41 | Nahoru | #44
Vlasťák1973 - díky za upřesnění obrázkem.To je dobrý nápad dát fotku pro přesnou informaci.

Už jsem lamely a meziplechy + jeden navíc pod přitlačák jak jsi doporučoval - přehodil a teď mě čeká seřízení spojky.
Demontáž a zpětná montáž pružinek a kolíčku šla podezřele lehce tak jsem zvědavej.
Nalil jsem tam převodový olej Mogul je to necelý litr. (cena byla 119 Kč/ Litr)
Původní byl černý jako boty kanady a dole byl nějaký šum z materiálu bloku motoru.

Naposledy editováno 06.09.2015 12:42:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/487 klouže spojka

6.9.2015 v 12:50 | Nahoru | #45

Jirka4137 píše: ....Při demontáži musíš mít startovací-řadící páku v poloze pro startování............



Díky za radu Jirka4137.
Udělal jsem to tak jak jsi napsal a vše pod bočním víkem při demontáži víka zůstalo na svých místech.
Koukal jsem na ten koš a jeden kolík je volnější do stran cca.1,5 mm a druhý lehounce se hýbe,třetí je O.K ,snad to nevadí.

Řetěz ze spojky na kliku by také zasloužil výměnu,ale pokud to bude teď fungovat tak to do Prosince vydrží a pak jde motor na zimu ven z rámu a pak bych chtěl udělat celé GO motoru.

Mě tak napadá,zvládl by někdo zde GO motoru ČZetky???
(výbrus válce,klika,ložiska atd.)
((,díly,cena a peníze za práci by jsme vyřešily po SZ))

Demontáž Vape a zpětnou montáž si udělám sám.

(reakce na) ČZ 175/487 klouže spojka

6.9.2015 v 15:27 | Nahoru | #46
Honza_2> Ahoj. Tak pěknou fotečku jako Vlastˇák jsem po ruce neměl. Generálka motoru mě čeká taky ale nemám na to prostory. Stavbu garáže a nového domu plánuji na příští rok. Zatím montuji pod přístřeškem v zimě v nástavbě z tatry 805-kačeny.
Generálky motorů dělá ve Zlíně od r.1990 kamarád ing. Radek Kolář. V oklí Rychnova ale určitě najdeš taky někoho. Lakýrníky tam máte šikovné tak bych se třeba přeptal u nich určitě mají nějaké kontakty na mechoše.
Pak už zbývá jen drtit zatáčky v okolí Žamberka.
Jinak ten vytahaný řetěz primáru stojí okolo stovky. Nedělej si ale moc velké iluze. Po jedné sezoně bude vytahaný taky. Motorku mám dva roky a už jsem měnil dva.

Naposledy editováno 06.09.2015 15:36:18

ČZ 175/487 klouže spojka

6.9.2015 v 15:44 | Nahoru | #47
Díky za odpověď Jirka4137.

Já se bohužel musím (po rozvodu )stěhovat do podnájmu a nebudu mít možnost něco dělat v dílně.
Dnes jsem dělal na zahradě výměnu spojky a pořád nejde seřídit.
Obrázek a bod.č.6.
Pomalu dávám řadičku dolu na 1 a pak šlupka a kvalt tam je a motor skoro chcípá a musím vyřadit.
Mezi ostatníma kvaltama to jsou rány do převodovky i na volnoběh dost velké a škube pořád řetězem ke kolu.

Dotáhnu šroub o kousek dovnitř abych více zatlačil tlačnou tyč do spojky a lépe se to rozepínalo a zajistím maticí a párkrát zmáčknu spojku a chvilku to řadí nepatrně lépe a pak při max.zmáčknutí páčky a stojím na zadní brzdě tak pořád spojka táhne a motor úpí ,že skoro chcípne.
Dotáhnu opět šroubek a zajistím maticí a to samé dokola.
Pokud dělám mezeru mezi kladkou a vačkou automatu dle návodu výrobce a vás kolegu tady na fóru tak na to nemohu brát zřetel a nezařadím vůbec,spojka nerozepne.
Tlačná tyč nerozepne spojku.
Přitáhnul jsem to ještě více a zítra to zkusím projet na silnici zda to rozepínání nedělá studený olej převodovky.

Začalo lejt jako z konve tak jsem musel pod střechu a pokračování zítra.

Píšeš drtit zatáčka kolem Žamberka?? To se občas jezdíte?
Já si sice na ČZetce troufnu ji položit na levou stranu např.na kruhovém objezdu,ale na to samé ,ale na pravou stranu mi to nějak nejde ji položit.Mám z toho respekt a obavu.
Je mi jasné,že to neni silničák a položit to jak se říká na poserproužky na plášti,ale přeci jen mám standardní obutí a mám obavu aby mi to neustřelilo ven,







Naposledy editováno 06.09.2015 16:00:53

ČZ 175/487 klouže spojka

6.9.2015 v 17:08 | Nahoru | #48
Honza-tak řazení je dost hlučný,to mám též,a na volnoběh občas nevyřadím musí se motorka aspoň trochu hejbnout,ono uplně seštelovat aby to řadilo bez lupnutí,nebo aby na místě šlo přeřazovat to asi nepujde,duležitější pro mne bylo aby neklouzala,takže před křižovatkou si vyřadím na neut. a pak lup a hned rozjezd.Pokud jsi přidal lamelu a přesto to není ono zkusil bych dát pod kolíčky podložky,jedna by tam měla být určitě a já tam mám dvě,sice smontování bylo trochu o odřený ruce a motka opřená o zeď,ale tak jak ji mám seštelovanou jsem spokojen.Teď mám na nové spojce něco kolem 9tis a vše furt šlape stejně.

Na motorkach jezdíme po celé republice viz téma Jawablázni,tam vše domlouváme

Naposledy editováno 06.09.2015 17:09:33

ČZ 175/487 klouže spojka

6.9.2015 v 17:38 | Nahoru | #49
Jak píše kolega. Je s tím práce a opřít o něco nejlíp přes karimatku ale pak to jde. . Lakovnu Rychnov a GAF Žamberk jsem jezdil z Nového Města n. Metují třikrát do týdne .Navíc jsem jako kluk prolezl celou republiku protože děda i otec byli Plzenˇáci a otec se tak nějak stěhoval ze Zlína do Marijánek přes Vary a Chodov. Na důchod si koupil barák v Poděbradech.
Jawablázni jezdí fakt po celé republice jen já jsem byl tento víkend línej jet do Huntířova na čezetě a kdych jel na Yamaze tak se tam asi se mnou nebude nikdo bavit.
Kdybys sundával celou spojku tak zrovna vyměnˇ pružinky aretace řazení. Řrazení na motorce pak jde jedna básenˇ. .
Měnil jsem spojku komplet a poctivě za celou novou a netáhne při zahřátí ani neprokluzuje ale to prokluzování přestalo až po přidání lamely a podložek navíc. Pak to ještě chce dobrý oil.

Naposledy editováno 06.09.2015 19:34:12

ČZ 175/487 klouže spojka

6.9.2015 v 19:18 | Nahoru | #50
Uvidím jak mi zítra motka pojede ráno do práce.

Koupil jsem včera hranatá zpětná zrcátka od českého výrobce odsud ze Solnice.















Naposledy editováno 06.09.2015 19:21:00

ČZ 175/487 klouže spojka

6.9.2015 v 19:33 | Nahoru | #51
Zrcátka mám ty samé jsou fajn. S novou spojkou se snížili i vybrace.

ČZ 175/487 klouže spojka

6.9.2015 v 21:18 | Nahoru | #52
Pravé zrcátko mám se závitem M10 do přední brzdové pumpy a levé je na M8 do držáku páčky spojky.
Měl jsem tam od předchozího majitele původní kulaté a to se pokaždé větrem ve 100-105 km/h.klanělo směrem dolu a nebylo dozadu vidět tak jsem zvědavej jak budou sloužit tato česká zrcátka.
Jsou trochu panoramatická než obyčejná kulatá.

ČZ 175/487 klouže spojka

6.9.2015 v 21:29 | Nahoru | #53
Mám též hranatá zrkadla,ale jedno už napevno zaaretované,taky mělo sklon k neustálemu samosklápění

ČZ 175/487 klouže spojka

6.9.2015 v 21:35 | Nahoru | #54
Vlasťák1973 - koukal jsem ti na motorku a je super,ale ty máš ty tyčky k zrcadlům kratší.
Ty jsou zkracované??

A dal jsi mi inspiraci s těmi chraničemi na rukojetích jako mají na kroskách.
Už párkrát jsem na silnici dostal něčím do prstu za jízdy,tak se mrknu na net kde je sehnat a kde je koupit.
A ještě jak doladím spojku tak mrknu na zadní nosič motokufru - zkusím něco svařit. Na netu nic není.

ČZ 175/487 klouže spojka

6.9.2015 v 21:49 | Nahoru | #55
Honza-jojo jsou zkracené,ale tak už byly při koupi motky,chrániče se dávaj Jawácký z Trampa,jsou i trochu větší a sedí přesně ,ty moje jsou uni a dokud tam byla bubnovka tak díry seděly,ale na kotouč jsem musel trochu experimentovat.

Kryty Tramp - http://www.ceskemot...ojeti-Jawa,2381.html

Naposledy editováno 06.09.2015 21:50:22

ČZ 175/487 klouže spojka

22.9.2015 v 12:51 | Nahoru | #56
Tak po výměně spojky najeto cca.450 km a musím říci,že jsem s těmi Ferodo obložením udělal dobře.
Všem doporučuji než korek.
Cca.1.hod.práce a bylo hotovo.Na to,že jsem si myslel,že to bude složité to je brnkačaka.
Šlo to podezřele lehce vyměnit.
Děkuji všem za dobré rady.

ČZ 175/487 klouže spojka

23.9.2015 v 11:54 | Nahoru | #57
Jen musíš trefit na ty opravdové feroda. Dělají se taky šméčka a to je pak k zbláznění.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/487 klouže spojka

23.9.2015 v 14:52 | Nahoru | #58
...a je to vůbec "ferodo"?
Páč se hojně používá korková drť, sycená pryskyřicí a napečená na kovový nosič.
Důvod - penízky (jak psal jinde hrňous) - páč se to líp vyrábí, než do ďůrek cpat kůsky štuplů.
Tady se kus železa namočí, strčí do trůby a hotovo.

ČZ 175/487 klouže spojka

23.9.2015 v 17:50 | Nahoru | #59
Mám pocit že ne. Jsou to prostě nějaké takylamely za stejnou cenu. Nápis Ferodo ale nebyl ani na lamelách které jsem kupoval předtím do 487.0 a fungovalo to hned. Jak budu na burze koupím jiné. Jezdí tam týpek se žlutou avií ten šméčka neprodává.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/487 klouže spojka

24.9.2015 v 01:21 | Nahoru | #60

Zdenalbenal píše: ...a je to vůbec "ferodo"?.....



Tak snad vidím co kupuji a co mám v ruce a co tam montuji.
Ale rozdělávat kvuli fotce to fakt nehodlám.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 karburátor se sitičem 28... ČZ 175/487 Josef70 12 21.5.2024 v 09:22 Zdenalbenal
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 milous_xx 5 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved


TOPlist