globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
 
1.8.2014 v 11:37
Zdravím,

při poslední týdenní cestě po ČR jsem zjistil, že nejvíc mě chybí zdroj na elektriku.

Při jízdě samozřejmě není problém, dobíjím telefony, navigaci, notas přes převadeč napětí, baterku do fotáku, ale jak člověk někde zakempí na den dva, tak nic moc.

Ve stanu šťáva chybí...a že bych si četl po tmě, a mobil vypnul to nehrozí.

Napadlo mě vozit si hold autobaterii v kufru. Ale jak ji zapojit?

Tak aby motorka dobíjela vlastní baterku, a po splnění dobití, začala dobíjet třeba totálně vyšťavěnou autobaterku z kufru.

Vím, že policejní motorky mají přídavnou baterku, ale čekám, že to mají propojené a jen navýší kapacitu. Já bych si nerad kazil a vybíjel baterku v motorce, spíše měl nějakou externí.

Napadlo mě laicky, ji připojit až po třeba nastartování, kdy je v motorce dostatečné napětí a proud by radši utíkal do vybité???

Jinak baterku v motorce mám 21Ah, alternátor v rocketu doufám, že je dostatečně silný.


Díky za rady.
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 23:14 | Nahoru | #31
assassin> Znám, jedna taková 12V/180W konvice se mně válí v almaře, ale to, co psal pantata-Škopek, vyznělo jako, že má na mysli klasiku 220V/2kW. A co se týče těch baterek pro vrtačku, tak ano, potřeboval bych tam lupnout NiCd články, abych nemusel překopávat nabíječku a potřebuju zachovat původní pouzdro. Původní články jsou sbodované plíšky dohromady a letovat je cínem je někdy pakárna - stačilo, co jsem si užil s baterkou pro přenosný DVD přehrávač, kde byl rovněž sbodovaný balík "tužek" ve smršťovačce, tak jsem tam naflákal NiMH GP a cín na ně moc chytat nechtěl. Ještě uvidím, jak se to s tou vrtačkou nakonec vyvrbí.

(reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

2.8.2014 v 00:15 | Nahoru | #32

J.M.K. píše: assassin> Znám, jedna taková 12V/180W konvice se mně válí v almaře, ale to, co psal pantata-Škopek, vyznělo jako, že má na mysli klasiku 220V/2kW. A co se týče těch baterek pro vrtačku, tak ano, potřeboval bych tam lupnout NiCd články, abych nemusel překopávat nabíječku a potřebuju zachovat původní pouzdro. Původní články jsou sbodované plíšky dohromady a letovat je cínem je někdy pakárna - stačilo, co jsem si užil s baterkou pro přenosný DVD přehrávač, kde byl rovněž sbodovaný balík "tužek" ve smršťovačce, tak jsem tam naflákal NiMH GP a cín na ně moc chytat nechtěl. Ještě uvidím, jak se to s tou vrtačkou nakonec vyvrbí.



Cin se chyti, ale chce to patricnou pajeci kapalinu a dostatecne vykonnou pajecku, zkratovkou to moc nejde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

2.8.2014 v 00:24 | Nahoru | #33

(reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

2.8.2014 v 10:51 | Nahoru | #34
coffman> Děkuju, to vypadá dobře. Ale když jsem zkoušel ten kalkulátor ceny, tak u 18V 3Ah baterky mi to vyplivlo cca 2500,- a u 2Ah cca 1750,- a to bude jistě cena za jeden akumulátor a u mne by se jednalo o dva (kapacita na baterkách ani na nabíječce bohužel uvedena není). Což je docela dost a když jsem teď kouknul po netu a viděl, že srovnatelné vrtačky se dvěma 18V akumulátory se cenově pohybují mezi 1500 - 2000,-, tak bude asi blbost nechávat baterky repasovat, vyšlo by to dráž, jak nová vrtačka.
Tu by ale bylo škoda vyhazovat (jedná se o Einhell Bavaria, r. 2001), proto jsem se ptal, zda se tu někdo tímto nezabývá "bokem" a tím pádem by za to nechtěl takovou nesmyslnou pálku, nebo by alespoň dokázat zhruba odhadnout reálné náklady na takovou repasi, případně alespoň poradit s výběrem vhodných článků. Pak by se dalo kloudně rozhodnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

2.8.2014 v 19:02 | Nahoru | #35
J.M.K.> Jak bude fungovat ta tyristorová nabíječka, když do doho tyristoru pujde prakticky stejnosměrný proud s nějakým relativně malým zvlněním filtrovaným hlavním akumulátorem, respektive jak přesvědčíš ten tyristor aby rozepnul bez toho aby se konal nějaký průchod nulou nebo reverzace směru ?

Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

2.8.2014 v 19:39 | Nahoru | #36
JMK: nejdrazsi na repasi aku vrtacky je cena clanku, s tim nic neudelas. ty dva odstrikly plasty, dve ozubeny kola a stejnosmernej moturek - to jsou korunove polozky....
a "supermarketovou" vrtackou je fakt skoda se zabejvat...

(reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

2.8.2014 v 22:06 | Nahoru | #37

jack.fx píše: Fidži_CZ> Evidentně se prodejce seknul o nulu, místo 16Wh tam mělo být 160Wh, přičemž reálná kapacita bude poloviční oproti tomu, co prodejce uvádí, což je zhruba stejně jako má ten 3S pack.

Tak sem speciálně tu jebku pro tebe znova kuchnul. Je tam noname fialové 18650, 4 články, 1100-1500mAh. Jelikož mají 3,7V, tak to vychazí lehce přes 16Wh, jak je psáno. Což odpovídá jak mému zkoušení, tak recenzím, když to dobije 4x ne zcela vyždímanou 5,4Wh baterku.

Netvrdím, že se nedá velký battery pack sehnat. Dá, ale ne takto malý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

2.8.2014 v 22:29 | Nahoru | #38
hrnous> Pravda, na to jsem zapomněl, děkuju. Pak jedině vyvést výstup přímo z alternátoru a tím nabíjecí modul napájet. Ale už to zase znamená bastlení do alternátoru. Pak by stačilo udělat nějaké napěťové odpojování, ale to je zbytečné, když alternátor už sám reguluje napětí tak, že by se baterka nepřebíjela. Leda nanejvýš proudový omezovač, kdyby byla přídavná baterka hodně vybitá. Tam stačí klasický proudový zdroj se snímacím odporem a dvěma tranďáky. Ale i to by dost možná byla celkem zbytečná finesa, na omezení by stačila vhodně volená žárovka.

assassin> To je mně jasné, že ty články budou nejdražší. Proto by mě spíš zajímalo, které konkrétní by byly vhodné (třeba i sehnatelné v GME), s mechanickou konstrukcí už bych se nějak snad popral. A právě, že to není žádná supermarketovka, ale Einhell řady "bavaria", koupený ještě ve známém železářství, rok 2001, možná 2002 a celou dobu slouží bez poruchy. Dneska už ta značka zdaleka taková kvalita není. A jasně, že supermarketový šunt bych neřešil a vůbec bych po tomto nepídil. Jen je mně holt líto něco hned vyhazovat, když to léta funguje.
De facto jediné, co mě omezuje, je že s tím musím počítat předem a pár hodin před prací dát baterky nabít - ale když potřebuju vrtat nečekaně, je to otravné.

(reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

3.8.2014 v 10:30 | Nahoru | #39
J.M.K.> Rozeber cvičně jednu baterku a zjisti jaké tam jsou články. Já teď předělával Bosch a ta měla 10x Sub-C.
http://www.ebay.com/...;hash=item51c03a2235

http://www.ebay.com/...;hash=item20e37cce95

A 150W páječku. Přiznám se, že jsem články neselektoval, dle mého to není zas tak zásadní u takovýchto vrtaček.

Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

3.8.2014 v 21:25 | Nahoru | #40
Kouknul bych na stranky prodejcu elektrokol, kde nabizi jednotlive lifepo clanky ruznych kapacit. Ze 4 clanku das 12V baterii. Nabijet se da pri jizde naprimo radeji pred diodu, doma obcas balancovat, akorat u vybite baterky na cca 10V muze byt problem s pocatecnim proudem. To se da poresit modelarskou nabijeckou za 20USD, kterou lze nabijet za jizdy, balancovat, protoze vstup ma uz od 10V. Lze nastavit i strop kapacity, takze lze treba z plne nabite baterky v moto sebrat jen tolik, aby se nastartovalo a akupack si vzit do stanu plne nabity. V pripade vytluceni baterky v moto lze s adapterem z NTB za par kacek nabijet touhle nabijecku treba v kempu z 230 a druhy den byt nekde mimo elektriku. Moznosti je spousta, jde hlavne o finance, rozmery, vahu a zpusob uzivani. Za hodinu jizdy se zadna olovena baterka nedobije...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist