globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl
Plánuji koupit k mému peklostroji ještě něco na cestování, bo provozní náklady na údržbu Amanna jsou brutálně obrovské a cestovní motorka to vážně není a rád bych se na motorce taky někam podíval.

V plánu je cestování po ČR, z větší části silnice, zbytek polňačky a lehčí off. 1-2x za rok výjezd do méně civilizovaných oblastí světa s kufry + eventuálně baťoh.
Chci něco, co bude držák, bude mít slušné servisní intervaly a (pokud nekoupím šrot) bude vyžadovat pouze základní servis a ne investice X tisíc každých 100 km.
Dále to musí alespoň trochu jet i ve dvou a proto nechci jednobuch.
Tzn chci lehce adventure motorku.

Favoritem bylo KTM LC8 950 ale po přečetní spousty názorů jsem získal dojem, že jediné plus téhle motorky jsou její offroad vlastnosti, jinak žere, je poruchovější a na přesuny po dálnici nepohodlná, ochrana jezdce slabá.
Další nevýhodou je vysoká pořizovací cena.

I když po něm extra netoužím, vylezlo mi jako nejlepší volba Bmw GS.
Teď se vás táži, je o tolik lepší 1150GS oproti 1100 a cenový rozdíl cca 40.000 Kč je tedy opodstatněný nebo je 1100 slušná motorka a ty ušetřené prachy je lepší vrazit do servisu event. úprav?
Vzhled neřeším.
Z 1100 mám strach, že je to už přeci jen starý šrot a nerad bych řešil neustálé závady. Na druhou stranu, je celkem nízká cena velké +.
Japonské konfekci bych se velmi rád vyhnul, resp. o tom ani neuvažuji.

Díky za názory


Naposledy editováno 16.09.2013 11:38:08

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

10.7.2013 v 15:08 | Nahoru | #31
Dave81> Máš recht, Tigera bych taky mohl zahrnout do výběru. Sice jsem už o něm taky uvažoval ale nějak mi zase vypadl. Pokusím se o něm zjistit taky nějaké informace. Jak je to s dostupností dílů víš? Tříválec jsem měl, je to dobrej motor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

10.7.2013 v 15:13 | Nahoru | #32

Dave81 píše: Musím se zastat - BMW má taky maličko ztrátové mazání :) Ono olej vezme skoro každá motorka, když potáhneš. Pokud jezdíš prdlavku, tak nic nepozoruješ, pokud ženeš 100 km po dálnici motor v otáčkách, tak olej ubyde.... a klidně si tvrďte že ne, ale jen si něco nalháváte :)

mam 5 sezon na 4 masinach a nikdy jsem ani deci nedolejval.s kazdou najezd vic jak jedna vymena oleje...mezi vymenama jsem nikdy nepozoroval sebemensi ztratu ( nejak v aute kde dam full a pri vymene jsem na spodni risce)) ale to je uplne OT sory jindrovi za zasirani, jen me pobavilo to jak na drahe masine jak cert abych jel na dovolenou sebou vzal vic jak litr oleje na dolevani :D

(reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

10.7.2013 v 16:01 | Nahoru | #33

Jindrej píše: Dave81> Máš recht, Tigera bych taky mohl zahrnout do výběru. Sice jsem už o něm taky uvažoval ale nějak mi zase vypadl. Pokusím se o něm zjistit taky nějaké informace. Jak je to s dostupností dílů víš? Tříválec jsem měl, je to dobrej motor.


dostupnost dílů je spíše přes ebay. Doplňky taky slabší, v cenách které se můžou proti japonské konfekci zdát trochu vyšší. Navíc krasavec to taky moc není. Ale, zcela subjektivně, mi přijde mnohem lepší než klasické GS, tedy mluvíme li o 955, nového vyzkoušeného nemám

Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

10.7.2013 v 16:11 | Nahoru | #34
Když koupíš pěknou 11GS, tak je to OK, něco třeba do ní dáš (kotouče, spojka, tlumiče, ložiska v koncovém převodu), ale něco z toho už může být hotové a něco ještě klidně rok dva vydrží. Za rozdíl v ceně oproti 1150 GS ji můžeš dovybavit - hlavně kufry jsou na cestování potřeba...

1150 GS bude třeba mladší a bude mít méně nalítáno (více stočeno), ale stejně tě to časem asi nemine (kotouče, spojka, tlumiče, ložiska v koncovém převodu atd .

1150 má sice 6, ale některé mají normální 6 a některé dlouhou 6(na displeji svítí E) - pokud tedy 1150 kvůli šestce kvůli dálničním přesunům, tak raději spíš tu s dlouhou 6 (E).

Jasně, 1150 je o chlup modernější, novější, hezčí (?), ale pokud řešíš peníze, tak ti 11GS dobrou službu udělá taky.

Olej si vezme asi každá (i moje 12GS).

Chce to kouknout na celkový stav a posoudit, od koho je - někdy může být lepší kauf starší 11GS s najetými a přiznanými 150 000 km od majitele, který jí dával, co bylo potřeba, než pěkně "namydlená" 1150 z bazaru se 30000 km po 10 letech provozu - tu teprve větší servis čeká (a možná, že dřív, než by se podle tachometru mohlo zdát).

Tak dobře vyber a podívej se na www.bmwgs.cz

(reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

10.7.2013 v 16:35 | Nahoru | #35
Jindrej> Na tvem miste bych asi sel do Caponorda. Jednu aprilku uz doma mas, tak vis, co od toho muzes ocekavat. Tve pozadavky ten Caponord splnuje uplne v pohode a pokud by to melo byt vic off, tak verze rally raid. Ja uz mam taky jednoho vybraneho, ale nejprve se musim zbavit meho bramboraka.

(reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

10.7.2013 v 16:37 | Nahoru | #36

enusim2 píše: mam 5 sezon na 4 masinach a nikdy jsem ani deci nedolejval.s kazdou najezd vic jak jedna vymena oleje...mezi vymenama jsem nikdy nepozoroval sebemensi ztratu ( nejak v aute kde dam full a pri vymene jsem na spodni risce)) ale to je uplne OT sory jindrovi za zasirani, jen me pobavilo to jak na drahe masine jak cert abych jel na dovolenou sebou vzal vic jak litr oleje na dolevani :D



tak sis pohonil triko (a ocas) mas neco k veci?

3 reakcí na tento příspěvek Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

10.7.2013 v 17:04 | Nahoru | #37
Tiger 955i
Spotřeba oleje - samo není v pořádku, jen jsem zvědav kdy zas někdo přijde s megablábolem že totiž u bmw boxeru je normální do cca 60-80 tis. a pak si to sedne...

Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

10.7.2013 v 17:12 | Nahoru | #38
Jawa 350 ti nestaci

(reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

10.7.2013 v 17:15 | Nahoru | #39
Váňa> ..treba ja.. mam R 1150 GS / 2003 skoro od nova (koupeno s 6.300 km a v zaruce) a ted mam 54.000 a opravdu uz konecne prestava brat olej az ted. Davam porad stejny, na zacatku jsem mezi vymenama doleval a ted uz ne...

(reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

10.7.2013 v 17:22 | Nahoru | #40
Váňa> UZ!

(reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

10.7.2013 v 17:55 | Nahoru | #41

Pegos píše: Kup BMW 1100 a máš s tím stejnou službu jako s 1150. a když bys chtěl vědět rozdíly tak se koukni sem



asi tak. 1100 je kus poctivého železa, koukni na Igora, kolik s tím nalítal.

1100 GS je good stroj

(reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

10.7.2013 v 17:59 | Nahoru | #42

Váňa píše: Tiger 955i
Spotřeba oleje - samo není v pořádku, jen jsem zvědav kdy zas někdo přijde s megablábolem že totiž u bmw boxeru je normální do cca 60-80 tis. a pak si to sedne...



Megablábol to není.Na mém ex BMW to tak bylo.Kupované téměř nové (něco kolem 20 000km) a na začátku spotřeba oleje i víc než 0,5l/1000 (podle stylu jízdy).Prodáno se cca 104 000km a spotřeba oleje minimální.Nemám důvod kecat a jsem známý tím,že značce BMW nic nedaruju (po zkušenostech s "klenotem" GS),ale v tomhle případě se musím, ač teda hodně nerad ,značky zastat.
U KTM byla spotřeba oleje cca 0,5l/interval.

K tématu: GS1100-robustní (kovářská) technika,ale mdlý projev motoru a vzhledem k věku větší možnost padnutí na vylítanou mrdku.KUpodivu umí jezdit dost úsporně.

GS1150-O něco svižnější než 1100,šest rychlostí a existují verze s rychlejší šestkou-mají na ukazateli zařazeného kvaltu místo "6" písmeno "E".Takovou jsem vlastnil.Měně kovářské provedení.Na silnici výborný podvozek a brzdy.Doporučuju variantu s ABS.Spotřeba klidně i víc než 7L.

KTM950- Srovnávat s BMW řadou 11xx by byl masakr neviňátek.Výbušný motor,plně nastavitelný podvozek.Spotřeba v sériovém provedení cca 7L, po úpravě v podobě laďáků Leo Vince a kratšího převodu spadla na průměrných 6,ale jel jsem i za 5,ale taky 7.5.Spotřeba oleje viz výše.Poruchy jen ty typické- palivové čerpadlo (500kč nové kontakty) a prasátko spojky (tuším 3500) jinak jen spotřebák jako řetěz,gumy,brzdové destičky a v cca 65000 tis km spojkové lamely,ale ty připadly na vrub bývalému majiteli.Nejspíš se neuměl rozjíždět.Háklivá na poctivou práci při servisování.

Naposledy editováno 10.07.2013 18:01:05

(reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

10.7.2013 v 21:14 | Nahoru | #43
KubaLC8> kurna, ja sa ti tiež do LC8 nenavážam.... , kdeže to bol vychvalovany?

Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

10.7.2013 v 23:01 | Nahoru | #44
taky bych doporučil výše zmíněného triumpháckého tigera 955i popřípadě zachovalejší 900

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

10.7.2013 v 23:30 | Nahoru | #45
Nevim,jestli ti po přesednutí z RSV bude vyhovovat projev motoru u GS,ale když už,tak bych šel asi do 1150.Za mě ale spíš Caponord,Tiger,nebo kačena.
Ta z Liberce je na fotkách pěkná,ale doporučuju hodně zevrubnou prohlídku.Bylsem se tam mrknout na Benelli TreK(ta fialová,co je teď určitě v Rakovníku) a to byla slušně naleštěná bída.Ani sem neměl sílu týpkovi vynadat co mi to do tel. nalhával...

2 reakcí na tento příspěvek Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

11.7.2013 v 00:38 | Nahoru | #46
Taky se pridavam k lidem co tvrdi ze motorka ten olej proste zere a jestli nekdo tvrdi ze do 4motorek nikdy nedolival olej tak je to bud neskutecnej klikar (cemuz teda neverim a asi ani on ne) a nebo je to proste netahlo. Pak tomu verim ja kdyz jedu na pohodu tak si vstrom nevezne na 1000km nic meritelnyho ale.kdyz si obcas zatah tak doleju treba.0.1l na 1000. Sice to nejni vubec nic ale neco si preci jen vezme.

A ted k tematu co treba litrovej vstrom? Oproti treba caponordu je to podle me daleko pohodlnejsi a daleko min na tom fouka. Nejakou tu polnacku to taky hrave zvladne.

Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

11.7.2013 v 05:43 | Nahoru | #47
Kdybych vybíral znova tak bych šel do 1150 do roku 2002, mam 1100gs pro stejne využití jako ty, jsem hrozně moc spokojenej, ale ta šestka tam fakt chybí.

2 reakcí na tento příspěvek Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

11.7.2013 v 06:29 | Nahoru | #48
Děkuji všem za informace. Na čtyřce 1110gs, 1150gs, Tigeru a Caponordu se svezu a uvidím. Je pravda, že jelikož jsem na Aprilii zvyklý, jezdí se mi na ní dobře, motor je svým projevem super a dobře tu motorku znám, nebyl by Caponord špatná volba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

11.7.2013 v 06:57 | Nahoru | #49
zmulin> Jak jsi s pokojenej s Benelli? Na cestování hodně slušná loterie. Já měl TNT a dojet dál než na konec okresu, rovnalo se velkýmu riziku odtahu
Škoda že jsi nepořídil to Granpasso, to je velká frajeřina.

(reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

11.7.2013 v 06:58 | Nahoru | #50
Dom999> Nechci Japonce....
Polňačku zvládne i RSV, kdyby na to přišlo (jako že nepřijde )
Přeci jen bych chtěl trošku víc teréních kvalit.

(reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

11.7.2013 v 07:42 | Nahoru | #51

Jindrej píše: Děkuji všem za informace. Na čtyřce 1110gs, 1150gs, Tigeru a Caponordu se svezu a uvidím. Je pravda, že jelikož jsem na Aprilii zvyklý, jezdí se mi na ní dobře, motor je svým projevem super a dobře tu motorku znám, nebyl by Caponord špatná volba.



Jen za sebe ještě dodám - když jsem poprvé sednul na boxer (z FZS1000) tak to bylo obrovský zklamání, motor netáhnul, klepal se, šly z toho hrozný zvuky.... nějakej čas jsem docela trpěl. Myslim, že při zkušební jízdě budeš mít podobný pocity....ALE....ono si to po čase sedne, musíš počkat a vychytat si přednosti motorky jako celku....
A proč to píšu - pokud to půjde, nejezdi zkušebí jízdu na 10ti kilometrovym úseku rovný silnice první třídy - bude to totiž o ničem. Čim horší a klikatější silnici zvolíš, tím víc poznáš z předností, alespoň u BMW to tak platí.

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

11.7.2013 v 08:30 | Nahoru | #52
To je fakt, že 1100 r.v. 1999 bude už motor šrot oproti 1150 r.v. 2000. Ber 1150, protože 1100 je pro pořádný oldschooláky

(reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

11.7.2013 v 08:37 | Nahoru | #53
mardock> Ptám se na rozdíly, nevýhody a výhody obou modelů.
Neřeším stav motoru u stejně starých motorek se stejným nájezdem

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

11.7.2013 v 10:26 | Nahoru | #54
Tak to je pravda ze ten strom nejni uplne zrozenej pro off.
A proc jsi vyradil z vyberu 950 adventure lepsi tereni vlastnosti ti bmw da jen tezko a zivotnost je bych rekl dost podobna.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

11.7.2013 v 11:13 | Nahoru | #55
Jindrej> Zatím spokojenej sem.Kupoval sem si jí v It. sám a nechal dovýzt.Měla asi 2600km najeto,takže je jak nová.Já na ní dal už zhruba 3500 včetně Transpubliku a zatím sem vždycky dojel .Granpassu se do budoucna rozhodně nebránim,dyk byla taky jedna ze dvou hlavních adeptek.Momentálně sem ale z toho chrčáku unešenej

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

11.7.2013 v 12:39 | Nahoru | #56
Dom999> Jak jsem již říkal, rozhodovat se srdcem, jdu do KTM. Líbí se mi ze všech nevíc, má největší koule, což na motorce miluju, bude asi hodně zábavná, je tu však hodně ale, který mi nevadí u motorky na vyblbnutí ale u cesťáku si nejsem jistej, jestli to taky kousnu.
Chci něco, co zvládne terén ale stejně to větší porci km dá po zpevněných cestách a polňačkách. Proto nechci vyloženě cesťáka ale prostupnost KTM je zase na druhou stranu už zbytečná. K tomu se váže nižší pohodlí při nudných přesunech a horší chování na silnici. Navíc lidi, se kterými bych asi nějaký ten výlet podnikal, budou mít stroje typu GS nebo Varadero a na pořádný off se mi stejně vybodnou....
Spotřeba se dle majitelů pohybuje od 7-10 litrů, což je taky až dost.
Navíc cena je místy takřka dvojnásobná oproti 1100gs, a to už je taky argument.
Každopádně pořád po něm šilhám. Bohužel poslední dvě motorky jsou kupoval srdcem a stálo mě to už nemálo peněz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

11.7.2013 v 12:39 | Nahoru | #57
zmulin> Tak to přeju, ať ti vydrží fungovat co nejdýl. Ten motor je hodně návykovej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

11.7.2013 v 14:41 | Nahoru | #58
Jindrej> Nazdárek, tak koukám jak to máme podobný Já si pro tenhle účel, tedy výlety na pohodu a s baťohem, pořídil XJR . Chci to prodat a teď mě popadla úplně stejná myšlenka jako Tebe. Na ulici mám Corsaro a na "veselejší" cestování volím také mezi kačenou , nebo GSem. Asi Ti moc neporadím - sám nemám jasno, ale držím palce, aby ta Tvoje volba dopadla šťastně . Jinak to Zmulinovo Tree 1130 je taky pecka. Viděl jsem ji na ostro , je to designově neikoukaný, vysoký a ten zvuk tříhrnku... prostě paráda. Ahoj

(reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

11.7.2013 v 15:34 | Nahoru | #59

Jindrej píše: Dom999> Jak jsem již říkal, rozhodovat se srdcem, jdu do KTM. Líbí se mi ze všech nevíc, má největší koule, což na motorce miluju, bude asi hodně zábavná, je tu však hodně ale, který mi nevadí u motorky na vyblbnutí ale u cesťáku si nejsem jistej, jestli to taky kousnu.
Chci něco, co zvládne terén ale stejně to větší porci km dá po zpevněných cestách a polňačkách. Proto nechci vyloženě cesťáka ale prostupnost KTM je zase na druhou stranu už zbytečná. K tomu se váže nižší pohodlí při nudných přesunech a horší chování na silnici. Navíc lidi, se kterými bych asi nějaký ten výlet podnikal, budou mít stroje typu GS nebo Varadero a na pořádný off se mi stejně vybodnou....
Spotřeba se dle majitelů pohybuje od 7-10 litrů, což je taky až dost.
Navíc cena je místy takřka dvojnásobná oproti 1100gs, a to už je taky argument.
Každopádně pořád po něm šilhám. Bohužel poslední dvě motorky jsou kupoval srdcem a stálo mě to už nemálo peněz



Svez se na KTM a potom na BMW 11xx.Myslím že si vybereš hodně rychle... Vlastnil jsem jak KTM,tak BMW (celkem 2 kusy) a po těch zkušenostech mi BMW do baráku nesmí ani páchnout.KTM jsem svojí vinou rozbil a pokud budou hvězdy nakloněny,koupím si ji brzo znovu,bez ohledu na to,že je dražší.Za ty prachy stojí...

PS:taková zajímavost.PO BMW mi zůstalo několik krabic odepsaných dílů.Po KTM jen fotky

Naposledy editováno 11.07.2013 15:38:10

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl

11.7.2013 v 16:41 | Nahoru | #60

Jindrej píše: Děkuji všem za informace. Na čtyřce 1110gs, 1150gs, Tigeru a Caponordu se svezu a uvidím. Je pravda, že jelikož jsem na Aprilii zvyklý, jezdí se mi na ní dobře, motor je svým projevem super a dobře tu motorku znám, nebyl by Caponord špatná volba.



To jsem teda zvědav po čem šáhneš,já jsem šel cestou minimálních nákladů,ale štěstí jsem v africe nenašel,což nebude tvůj problém,jak už jsi zmínil japko nechceš.Máš RSVčko,myslim že projevem ti bude bližší KTM než sterilní Báwo.A jak už se tu někde řešilo,ono to s těma GS není co se týče spolehlivosti tak růžový.Kámoš má obyč GS1150 a sere se zdatně,to co jsou u BMW schopný si říct jen za pitomou diagnostiku a pak náhradní díly...to bych blil!To je pak prd platný že to jezdí za 5l,když čidlo na klice stojí bůra a spojka tušim 12...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rukojeť plynu BMW R 1150 GS Holton 3 10.5.2024 v 21:02 Zdenalbenal
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
Po startu jdou hodiny od 0 BMW R 1150 GS lubiks 11 6.11.2023 v 19:35 lubiks
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer


TOPlist