globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Parkování v otevřené stodole, nemrzka
9.12.2012 v 21:29
Zdarec. Dovalil jsem si domu 929ku a parkuju ve stodole, kde chybí jedny vrata. Nemrzka do chladiče je naředěná na -25 stupňů, baterka ven, plachta..
Má cenu nějak řešit kapalinu naředěnou na víc stupňů nebo těch 25 stačí...?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 17:41 | Nahoru | #31
Katana> Ta fyzika na základních školách je na tom zjevně hodně špatně. Alespoň už chápu, proč ministerstvo ty hlasy místo zprůměrování sečetlo. -10° + -15° je - 12,5 stupně, ať už se hýbeš jakkoli. Ve větru je ti větší zima, neboť vzduch snadněji pronikne izolačními vrstvami (ne bunda, ale především kůže).
Pak se člověk diví, že je u nás takový nedostatek techniků.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 18:42 | Nahoru | #32
[quote=Mr.Dreamer] -10° + -15° je - 12,5 stupně, ať už se hýbeš jakkoli.

? mínus deset plus mínus patnáct je mínus dvacetpět,když už...
a když fouká,tak dochází k mnohem efektivnějšímu odvodu tepla z povrchu - a to dělá ten rozdíl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 18:56 | Nahoru | #33

callowsick píše: [quote=Mr.Dreamer] -10° + -15° je - 12,5 stupně, ať už se hýbeš jakkoli.

? mínus deset plus mínus patnáct je mínus dvacetpět,když už...
a když fouká,tak dochází k mnohem efektivnějšímu odvodu tepla z povrchu - a to dělá ten rozdíl.



Tepla z povrchu? Kde by se u železa vzalo "teplo z povrchu"? Jediné materiály, které vyzařují teplo, jsou ty radioaktivní.
A nauč se základy fyziky, výsledek skládání teplot -10° a -15° náleží intervalu (-15,-10). Neděláš ty náhodou na MVČR?

3 reakcí na tento příspěvek Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 19:07 | Nahoru | #34
Tak to potom potřebuju vysvětlit jednu věc a to když z kola (na auto/disk s pneu) vyšroubím ventilek a venku je +10 tak tek ventilek namrzne. Nemá to něco společnýho s prouděním vzduchu když v té pneu je jenom vzduch.

Naposledy editováno 10.12.2012 19:17:31

(reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 19:16 | Nahoru | #35

Mr.Dreamer píše: Tepla z povrchu? Kde by se u železa vzalo "teplo z povrchu"? Jediné materiály, které vyzařují teplo, jsou ty radioaktivní.
A nauč se základy fyziky, výsledek skládání teplot -10° a -15° náleží intervalu (-15,-10). Neděláš ty náhodou na MVČR?



studenej vzduch ochlazuje ostatní předměty (třeba chladič a přes něj nemrzku). ochlazování je odebírání tepla. že se stav po určitý době vyrovná (pokud je situace stabilní),je otázka času.

ten příklad s teplotama se ti nepovedl buď v zadání nebo ve výsledku.

neděláš ty náhodou na MatFyzu?

(reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 19:27 | Nahoru | #36

Katana píše: Tak to potom potřebuju vysvětlit jednu věc a to když z kola (na auto/disk s pneu) vyšroubím ventilek a venku je +10 tak tek ventilek namrzne. Nemá to něco společnýho s prouděním vzduchu když v té pneu je jenom vzduch.



Rychlost je nepřímo úměrná talku, proto jsou také například v metru ty pásy, oddělující místo pro stání, neboť by projíždějící souprava metra blízko stojícího člověka kvůli nerovnosti tlaků. Změna tlaku poté působí na pohyb částic, což potom změní meze například pro body tání a varu. Pěkná ilustrace jsou například grafy výskytu vody v různých prostředích, změří se tlak na povrchu planety a z toho se vypočítá, jestli na povrchu může být H20(l) (=voda). S teplotou to má mnoho společného, neboť obojí ovlivňuje energetické vlastnosti (značené většinou Q[J]).

(reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 19:31 | Nahoru | #37

Katana píše: Tak to potom potřebuju vysvětlit jednu věc a to když z kola (na auto/disk s pneu) vyšroubím ventilek a venku je +10 tak tek ventilek namrzne. Nemá to něco společnýho s prouděním vzduchu když v té pneu je jenom vzduch.



Expanze..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 20:04 | Nahoru | #38

Chapadlo píše: Tohle jsem ted resil a bylo mi receno nasledujici: Ty deky jsou k nicemu. Je to pouze izolace vnitrniho tepla. Tzn. musis pod nima mit zdroj tepla, jinak ti pouze oddali vyrovnani teplot. Tzn. ze pokud nechas motorku venku v -30°C a das na ni 10 dek, tak motorka taky bude v -30°C, ale ne za hodinu ale treba za 2 dny....



Na nikoho neukazuju prstem a chapadlovu citaci jsem si vybral jenom proto, ze byla posledni, co danou vec resila, ale tenhle priklad s dekama mi pripomnel meho fyzikare ze zakladni skoly a jeho otazku, na ktere s oblibou poukazoval na intelektualni upadek spolecnosti

Ktera kostka ledu roztaje drive v pokojove teplote? Ta volne polozena na stole a nebo ta zabalena do tepleho kabatu?

Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 20:10 | Nahoru | #39
Nový Škodovky jsou namíchaný na -25°C a jezděj. Asi šetřej na anifreezu. :D
Pokud ti to začne zamrzat udělá se z toho ledová tříšť která by neměla mít tak velký destrukční účinky ale nezkoušel bych to. :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 20:24 | Nahoru | #40
mufman> Bez ohledu na to na koho ukazujes tvuj prikad nechapu Roztaje pozdeji ta v kabate, ale ja fyziku nesnasim Nicmene stejne nechapu, cos tim chtel rict Ja mluvil o tom, ze ty teploty se casem vyrovnaji...neresim kdy, ale ze vyrovnaji. Nebo je to jinak?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 21:53 | Nahoru | #41

Mr.Dreamer píše: Katana> Ta fyzika na základních školách je na tom zjevně hodně špatně. Alespoň už chápu, proč ministerstvo ty hlasy místo zprůměrování sečetlo. -10° + -15° je - 12,5 stupně, ať už se hýbeš jakkoli. Ve větru je ti větší zima, neboť vzduch snadněji pronikne izolačními vrstvami (ne bunda, ale především kůže).
Pak se člověk diví, že je u nás takový nedostatek techniků.


Ve větru je větší zima, neboť je konvekční ohclazování podstatně účinější než kondukční + odpařovací efekt(tím pásem se dá dostat i pod teplotu okolí)

Naposledy editováno 10.12.2012 21:58:51

(reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 21:56 | Nahoru | #42

Katana píše: Tak to potom potřebuju vysvětlit jednu věc a to když z kola (na auto/disk s pneu) vyšroubím ventilek a venku je +10 tak tek ventilek namrzne. Nemá to něco společnýho s prouděním vzduchu když v té pneu je jenom vzduch.

edit: tak ne izoentropické, nýbrž izoentalpické škrcení = Joule-Thomsonův jev. Zajímavé je, že jsou plyny, které se při podobném prohánění tryskou naopak ohřívají. Ovšem největší vliv tu má stejně klasická adiabatická expanze.

Naposledy editováno 11.12.2012 01:17:30

(reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 21:57 | Nahoru | #43
.

Naposledy editováno 10.12.2012 21:59:21

(reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 22:09 | Nahoru | #44
Chapadlo> Hele taky nerikam, ze jsem nejakej Her Albert Einstein na fyziku Jen mi to proste pripomnelo tuhle jeho prupovidku, kterou jsem si zapamatoval dodnes (spolecne s uvodem do fyziky v 6. tride, kdy nam rikal, ze fyzika je uzitecna i do bezneho zivota a ze se napriklad dovime, proc vyprane kalhoty povesene do mrazu jsou jeden den tvrde jako kamen a druhy den, porad v mrazu, jiz byt nemusi ).

Jinak slo o to, jak tu nekdo radil prikryt motorku dekama. Stejny jako ten kabat. Spousta lidi ma zazity, ze na sebe da kabat nebo se prikryje dekou a je jim teplo. Tudiz z toho usuzujou, ze cokoli prikryjes dekou (nebo kabatem) bude to v teple.

A jak nam priklad s ledovou kostkou ukazuje (a jak jsi spravne zodpovedel) v nekterych pripadech muze deka (kabat) fungovat i zcela opacne Jelikoz se nejedna o kamna, ale jen a pouze o izolant.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 22:09 | Nahoru | #45

mufman píše: Na nikoho neukazuju prstem a chapadlovu citaci jsem si vybral jenom proto, ze byla posledni, co danou vec resila, ale tenhle priklad s dekama mi pripomnel meho fyzikare ze zakladni skoly a jeho otazku, na ktere s oblibou poukazoval na intelektualni upadek spolecnosti

Ktera kostka ledu roztaje drive v pokojove teplote? Ta volne polozena na stole a nebo ta zabalena do tepleho kabatu?



Chybí informace, z jakého materiálu je kabát, na jakou teplotu je zahřátý a jakou má hmotnost (kalimetrická rovnice ). Pokud bude zahřátý na pokojovou teplotu, pak vydrží kostka déle v kabátu.

(reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 22:11 | Nahoru | #46
Mr.Dreamer> Tady s tim chce nekdo vyjebat

(reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 22:23 | Nahoru | #47

Mr.Dreamer píše: Chybí informace, z jakého materiálu je kabát, na jakou teplotu je zahřátý a jakou má hmotnost (kalimetrická rovnice ). Pokud bude zahřátý na pokojovou teplotu, pak vydrží kostka déle v kabátu.

Ty parametry jsou poměrně obskurní, kabát tam brzdí tepelný tok, takže pak trvá podstatně déle než se systém dostane do rovnováhy. Kalorimetrická rovnice je pouze bilanční, ale neříká nic o kinetice(rychlosti) toho děje.
edit: předpokládám teda běžné druhy textilu, u nichž je přímo účelem tepelná izolace samozřejmě, abych nebyl lapen za slovo

Naposledy editováno 10.12.2012 22:26:32

1 reakcí na tento příspěvek Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 22:26 | Nahoru | #48
Tak to jdete do haje s timhle

Jasne se reklo, fyzika zakladni skoly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

10.12.2012 v 23:07 | Nahoru | #49
mufman> shrnuto podtrženo se tvé úvahy ubíraly správným směrem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

11.12.2012 v 01:05 | Nahoru | #50
--VinCenzo--> toz tak vsak jsem taky daval pozor ve fyzice na zakladce

(reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

11.12.2012 v 01:07 | Nahoru | #51
mufman> To tě šlechtí

Parkování v otevřené stodole, nemrzka

11.12.2012 v 01:12 | Nahoru | #52
do prdele!! nemrzka :D sakra.. mne to tam cely popraska supity do garaze

1 reakcí na tento příspěvek Parkování v otevřené stodole, nemrzka

11.12.2012 v 01:27 | Nahoru | #53
Když už je tu řeč o těch ochlazováních tak jsem jednou na chemingách pochytil zajímavou fíčuru, jak vychladit lahváče bez ledničky a bez studené vody. Stačí dát lahvoně do vlhké hadry a dát do blízkosti zdroje tepla - v místě s vyšší teplotou je nižší relativní vlhkost vzduchu, čímž se urychlí odpar vody z ručníku. No a tím odparem ztrácí povrch energii, tím pádem se ochlazuje. A podobně je to s tou bundou a větříkem - větřík snižuje parciální tlak vody na předmětem(strhává molekuly vody) a tím pádem urychluje odpar z povrchu a povrch ochlazuje, takže se tu nejedná sdílení tepla a teplota předmětu může jít v klídku pod teplotu prostředí.

2 reakcí na tento příspěvek Parkování v otevřené stodole, nemrzka

11.12.2012 v 07:13 | Nahoru | #54
zdravím, jak vidno fyzika by vám celkem šla , tak přidám otázku . co na takové parkování v mrazech říkají moto pneumatiky ? Něco jsem slyšel že mrazem tvrdnou , co je na tom pravdy?

(reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

11.12.2012 v 10:08 | Nahoru | #55

tepna píše: zdravím, jak vidno fyzika by vám celkem šla , tak přidám otázku . co na takové parkování v mrazech říkají moto pneumatiky ? Něco jsem slyšel že mrazem tvrdnou , co je na tom pravdy?



Urychluje to stárnutí. To je fakt. otázka je, jestli se to projeví dřív, než jí sjedeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

11.12.2012 v 11:39 | Nahoru | #56

tepna píše: zdravím, jak vidno fyzika by vám celkem šla , tak přidám otázku . co na takové parkování v mrazech říkají moto pneumatiky ? Něco jsem slyšel že mrazem tvrdnou , co je na tom pravdy?

Teoreticky by to mohlo mít vliv na rozpustnost změkčovadel v pneu(to je povětšinou minerální olej) změkčovadlo by se mohlo oddělovat, ale to si myslím, že mají dobře ošetřené a mráz jim nijak extra nedává, pneu dostane na prdel naopak, když se přešvihne maximální provozní teplota, to může začít i devulkanizovat. Pneumatika v mrazu tvrdne protože se omezuje pohyblivost segmentů makromolekul kaučuku - každý amorfní polymer má určitou teplotu skelného přechodu - nad ní je v kaučukovitém stavu a pod ní ve skelném. Tuhle teplotu ovlivňuje přítomnost plniv a změkčovadel, přičemž jak pneu stárne migruje změkčovadlo ven a pneumatika tvrdne. Snad je to trošku srozumitelné

Parkování v otevřené stodole, nemrzka

11.12.2012 v 11:53 | Nahoru | #57
A když projde nesprávným skladováním mrazem a teplem třeba dvě-tři sezony po sobě a pak ji namontuješ může se ti oddělit kostra od běhounu(odtrhnutí vzorku-gumy až na kostru), už jsem to viděl, nová guma cca 300km najeto a na dálnici ve 200km/h začal odlítávat vzorek po kusech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

11.12.2012 v 12:04 | Nahoru | #58

--VinCenzo-- píše: Teoreticky by to mohlo mít vliv na rozpustnost změkčovadel v pneu(to je povětšinou minerální olej) změkčovadlo by se mohlo oddělovat, ale to si myslím, že mají dobře ošetřené a mráz jim nijak extra nedává, pneu dostane na prdel naopak, když se přešvihne maximální provozní teplota, to může začít i devulkanizovat. Pneumatika v mrazu tvrdne protože se omezuje pohyblivost segmentů makromolekul kaučuku - každý amorfní polymer má určitou teplotu skelného přechodu - nad ní je v kaučukovitém stavu a pod ní ve skelném. Tuhle teplotu ovlivňuje přítomnost plniv a změkčovadel, přičemž jak pneu stárne migruje změkčovadlo ven a pneumatika tvrdne. Snad je to trošku srozumitelné



Nechces se uz na to vysrat? Sem bez, tady ti nerozumime

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka

11.12.2012 v 12:17 | Nahoru | #59

Chapadlo píše: Nechces se uz na to vysrat? Sem bez, tady ti nerozumime

Nejsem fyzik vole a tenhle příspěvek moc z fyziky nebyl

1 reakcí na tento příspěvek Parkování v otevřené stodole, nemrzka

11.12.2012 v 12:21 | Nahoru | #60
Za me naopak --Vincenzo--ovi prispevky parada Konecne to vypada, ze sem taky nekdo je schopnej dat kvalifikovanej prispevek, podlozenej fakty a vedomostmi, narozdil od 99% prispevku typu "jsem tuhle slysel...", "sousedka mi to rikala v krame, kdyz jsem vybiral rohliky...", "mam takovy pocit....".

Ja jsem rad, ze se dozvim takovehle v kazdodennim zivote uplatnitelne, nove veci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CBR 929 RR po demontazi vsech plast... Honda CBR 929RR Fireblade Kanister111 10 29.5.2023 v 10:40 Krautkopf
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade karloss200 58 10.4.2023 v 16:41 Gahan37
řidítka Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 2 10.1.2023 v 13:58 Bogami
Neukazuje otáčkoměr Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 0 21.11.2022 v 21:01 Bogami
Digitální tachometr Honda CBR 929RR Fireblade Houmr1 0 31.8.2022 v 14:56 Houmr1


TOPlist