globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: článek o 100oktanovym benálu
19.7.2012 v 07:37
čaute ted sem četl ten článek o tom benzínu 100oktanovym. Ale hrozně mi tam chybí jedna věc a to ta že ho furt vychvalujou, ale nepadlo tam ani slovo jak je to u 2t? Z toho článku to vypadá že 95 je dobrá tak do sekaček a do motorek jedině 100oktanovej. Já vždycky myslel že když naleju do 2t 100oktanovej tak to pak blbě maže, ale zase je pravda že do ostrejch krosek lejou jenom 100oktanovej. Jak je to tedy stím mazáním a 100oktanovym u 2t. Protože unás vervu maj tak bych to zkusil jak by to jezdilo, ale nechci zadřít, nebo pokud nebudu zkoušet žádný top speed tak se nic nestane? Docala mi to vrtá hlavou.

2 reakcí na tento příspěvek článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 11:26 | Nahoru | #31
U motoru, který si nedokáže sám za chodu přizpůsobit předstih a ostatní parametry, se výhody vysokooktanového benzinu nevyužijí. Musel by se seřídit předstih, což u většiny moderních motorek s jednotkami TCI, nebo CDI ani nejde (jedině posunout snímač polohy kliky) a při návratu k původnímu palivu vše vrátit zpět. Dříve se zejména u motorů F128, které potřebovaly BA96, často řešil opačný problém - řidiči snižovali předstih, aby vůz byl schopen jet na Special91 (s normálním nastavením šel s tímto palivem sotva nastartovat a neměl žádný výkon), ovšem motor i tak značně trpěl a záhy se zničil.

Dalším problémem je, že člověk má tendenci koukat po "hezkém obalu" a co je skutečně uvnitř, o to se už tolik nestará. Zde toho obchodníci využívají tak, že jako "prémiová vysokooktanová paliva" nabízejí benzin, který ve skutečnosti odpovídá běžnému N95, jen je pochopitelně dražší. Tato paliva prodávají v Německu jako paliva standartní.

Osobně jsem párkrát na zkoušku natankoval stooktanový benzin od ÖMV (už nevím, jak byl označen) jak do GS500, tak do XV535 a nepozoroval jsem žádný rozdíl ve spotřebě a ani ve výkonech, dokonce mi připadalo, že GS500 pak měla nižší krouťák a motor se více zahříval.
Krom toho jsem viděl motor 1.9TDi zničený právě po natankování nějaké "prémiové" nafty. Pokud si dobře pamatuju, měl zadřené čerpadlo a snad i podpálené ventily.

Takže osobně těmto "lákadlům" nevěřím a tankuju jen předepsané palivo. A také netankuju u malých, zapadlých vesnických pump, málo známých značek a už vůbec ne někde v areálu JZD, kde starý stojan s mechanickými počitadly je celý otlaskaný a černý od šmíru. Pár ušetřených korun na nádrži mi rozhodně nestojí za desetitisícový výdaj po zničení čerpadla, nebo vstřiků.

1 reakcí na tento příspěvek článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 11:55 | Nahoru | #32
keto napsal:
Mechanik,ke kterému jezdím říkal,že je znát na čistotě motoru kdo jezdí jaký benzín

Ten Tvůj mechoš má teda zkušenosti to Ti povím

Já si o palivech s vyšším okt. číslem myslím svoje..
Placebo efekt za drahý prachy = nesmyslná investice, která se nikde zásadně neprojeví.
Je to pouze dobrý marketingový tah čerpacích stanic, jak dostat ze zákazníka víc peněz.

Jinak dobré vlákno,sem se tak dlouho nezasmál, jak dnes

Čus S

(reakce na) článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 11:59 | Nahoru | #33
J.M.K.> Líp bych to nenapsal, plně souhlasím

(reakce na) článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 12:16 | Nahoru | #34

Prajsak píše: Víte co je to PLACEBO EFEKT ? To s vás zažívá každý kdo koupí předražený benzít tkzv 100oktanový nebo olej o 200kč na litru dražší než základní který by byl taky dostačující s myšlenkou, že jste tu motorku zgenerálkovali během jízdy. Všechno to jsou vyhozené peníze které platíte za reklamu a obal


2 reakcí na tento příspěvek článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 12:45 | Nahoru | #35
A jak teprve je znat na cistote motoru vstrikovani vody...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 13:24 | Nahoru | #36

assassin píše: A jak teprve je znat na cistote motoru vstrikovani vody...



Co teprv voda do ostřikovačů, tam je ještě saponát. Šlo by udělat vývod do sání a motor by se čistil současně s předním nebo zadním sklem. Divím že že to místní borce co montujou chladící virgule do sání ještě nenapadlo.

(reakce na) článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 13:26 | Nahoru | #37

Stev píše: Co teprv voda do ostřikovačů, tam je ještě saponát. Šlo by udělat vývod do sání a motor by se čistil současně s předním nebo zadním sklem. Divím že že to místní borce co montujou chladící virgule do sání ještě nenapadlo.



To prijde, do tuning aut se to uz dava....tak mozna jestli v pristim dile rychle a zbesile to bude tak je to jasny....

(reakce na) článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 13:34 | Nahoru | #38
SOUSEDRH9> Dělá už profesionálně mechanika pěkných pár let a to 5dní v týdnu a je i motorkář a očividně ho to baví a má zájem si otestovat to či ono,takže o jeho zkušenostech pochybnosti nemám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 13:40 | Nahoru | #39
J.M.K.> Mám za to,že dnešní moderní řídicí jednotky krom jiného dokážou hýbat i s předstihem.Když výrobce udává u použití paliva např: benzín 91 oktánu a vyšší.Tak by si s tím měl motor poradit bez následků.

článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 13:41 | Nahoru | #40
Tak panove..a TED kdo opravdu na tu VERVU JEZDI? Ne jen vase uvahy od piiva
OMW SHELL jejich 100ky testle a o hovne. VERVA o poznani lepsi.
VYSVETLI mi nekdo pro jen na ni mi motor chytne na jednu otacku skytnuti starteru Ostatni 2-3 otacky? Na teplem motoru to jde pozorovat jeste lepsi.
O tom ze jde motor lepe na zada (rychleji plynem) ani nemluve.
95ka mi to nedela.
Zbytek si tam davejte klidne mocku kdyz vam to staci.
Popravde kdybych nedaval full gas take to poradne nepoznam a nebo je mi to k hovnu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 13:49 | Nahoru | #41
assassin> Vstřikování vody se používalo pro krátkodobé zvýšení výkonu třeba u F6F, nebo F4U. Principem je ochlazení směsi a snížení EGT. Bf109 a FW190 zase používaly syystém MW50, což bylo v podstatě totéž, jen s tím rozdílem, že zde byla vstřikována směs vody a methanolu. Methanol v tom případě ještě napomáhal lepšímu hoření směsi, což se leckdy projevovalo takovými plameny z výfuků, že se to dalo použít coby klamný manévr, aby si protivník myxlel, že motor po zásahu hoří a že má od oponenta pokoj. O životnosti motoru při používání tohoto systému je zbytečné mluvit.
Ještě se používal systém GM-1, což bylo vstřikování NoS do sání. GM1 se však nesmělo použít ve výškách pod 9000m, jinak hrozilo rychlé zničení motoru.

(reakce na) článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 13:57 | Nahoru | #42
keto> Ano, ale to už musí být na motoru spousta senzorů, včetně čidla klepání. Tak dokáže jednotka detonace rozpoznat a upravuje předstih tak, že motor se neustále pohybuje na hranici klepání. Klasická TCI, nebo CDI jednotka, která se řídí jen podle impulsů z čidla polohy kliky (ze kterých si spočítá i otáčky), toto nedokáže.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 14:07 | Nahoru | #43
J.M.K.> nějakej systém krátkodobýho vstřiku vody mělo myslím i subaru sti

(reakce na) článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 14:11 | Nahoru | #44

Stev píše: J.M.K.> nějakej systém krátkodobýho vstřiku vody mělo myslím i subaru sti


o tom by vic rekl lobo, myslim ze nekde psal ze to pouziva ? (nejsem si jistej)

článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 14:17 | Nahoru | #45
............ P L A C E B O ................. nebo nekdo resi predstih, kdyz tam nalije ten "lepsi" benal???

1 reakcí na tento příspěvek článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 14:20 | Nahoru | #46
Zde něco k tomu vstřikování vody
http://www.techblog....-vody-do-motoru.html

(reakce na) článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 14:30 | Nahoru | #47
keto> Stim jsem elaboroval uz na simsonu, pravda kapani vody na vzuchovy filtr nebylo prilis ucine , ale placebo efekt to urcite melo .

JInak kdysi kdyz jsme lili do 2T rotaxu na ultralightu 98 benzin, tak ten motor byl viditelne mene zasranej carbonem. Na vlastni ocouni jsem videl 2 rozebrany motory vedle sebe po 100 motohodinach , jeden lital na Natural 95 jeden na 98 a rozdil byl patrnej. Vykonove jsme samozrejme nepoznali nic.

článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 14:44 | Nahoru | #48
Neni nad to sepsat clanek s nazvem jak se vyrabi 100 oktanovy benzin a pak napsat ze se vyrabi z normalniho benzinu pridanim 99 bylinek

článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 14:48 | Nahoru | #49
Mě to na prémiový "100oct." paliva jen víc žere, bo za to tahám jak vyndanej jestli toho šemíka navíc při jízdě poznám, ale je pravda, že se ten motor líp rozmotává, teda aspoň pocitově mi to příjde jak lepší kadence...Jinak tankuju 95ku a jsem spokojenej...

e: známý si do 10l benzínu přidává nějakej benzin pro modeláře cca 3 dcl a prý dobrý...

Naposledy editováno 19.07.2012 14:49:47

článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 14:59 | Nahoru | #50
Placebo effect forever Jde jen o to že je tam ethanol a ten na sebe váže vodu a pročistí palivovou soustavu včetně nádrže

článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 15:13 | Nahoru | #51
muzete me nekdo rict jakej je rozdil mezi OMV nat 95 a OMW natural premium 95. Tedy krom toho ze asi 90 haliru nebo kolik. Nedavno jsem to omylem natankoval.

článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 15:20 | Nahoru | #52
100 oktanů leju do MZ a pořádnej benzím naturál 95 leju do gsx-r

(reakce na) článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 15:25 | Nahoru | #53

J.M.K. píše: assassin> Vstřikování vody se používalo pro krátkodobé zvýšení výkonu třeba u F6F, nebo F4U. Principem je ochlazení směsi a snížení EGT. Bf109 a FW190 zase používaly syystém MW50, což bylo v podstatě totéž, jen s tím rozdílem, že zde byla vstřikována směs vody a methanolu. Methanol v tom případě ještě napomáhal lepšímu hoření směsi, což se leckdy projevovalo takovými plameny z výfuků, že se to dalo použít coby klamný manévr, aby si protivník myxlel, že motor po zásahu hoří a že má od oponenta pokoj. O životnosti motoru při používání tohoto systému je zbytečné mluvit.
Ještě se používal systém GM-1, což bylo vstřikování NoS do sání. GM1 se však nesmělo použít ve výškách pod 9000m, jinak hrozilo rychlé zničení motoru.



Jsem rad ze jsi me poucil, doted sem v to dost tapal....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 15:28 | Nahoru | #54

Stev píše: J.M.K.> nějakej systém krátkodobýho vstřiku vody mělo myslím i subaru sti



U preplnovanejch aut se to pouziva, rikaj tomu aquamist apod, jde o dalsi zvyseni odolnosti proti detonacim = moznost vyssiho plniciho tlaku, ochlazeni smesi atd.

V serii to nikde neni, to co ma subo je vodni sprcha na intercooleru, pro vyssi ucinnost chladice stlac. Vzduchu....

Naposledy editováno 19.07.2012 15:29:13

1 reakcí na tento příspěvek článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 16:34 | Nahoru | #55
Honda NSR 125 R - 175km/h po 100oktanovým od Shellky A pak jsem to zadřel..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 18:06 | Nahoru | #56
Slack> tak si tak neměl jet hodinu vkuse

(reakce na) článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 19:00 | Nahoru | #57
seikos> Nemyslel sem že nemusim lejt olej, ale že bych tam musel lejt nějakej asi jinej olej, protože prej syntetycký oleje ve stooktanovym benzínu moc řídnou, nebo tak něco sem někde četl

1 reakcí na tento příspěvek článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 22:11 | Nahoru | #58
me by spis zajimalo jestli to fakt cistí
nedalo mi to a dneska jsem rubnul do iny vervu, fakt je to modrý a teda pravda co pozoruju posledni dobou tak mi natural dost smrdí (od ruznejch pump) ta verva byla cejtit normalne benzínem

(reakce na) článek o 100oktanovym benálu

19.7.2012 v 22:51 | Nahoru | #59
dejww> bylo to z kopce, ale nebylo to dlouho, ale už jsem byl v 11500ot. Ale bylo to pěkný

(reakce na) článek o 100oktanovym benálu

20.7.2012 v 03:29 | Nahoru | #60
assassin> Do série vstřikování vody dotáhnul SAAB 99 někdy koncem 70-tých let. Ještě jsem narazil na zmínky o nějakých Chryslerech a Oldsmobilech už ze 60-tých let, ale nejsem si jistý, jestli to bylo přímo od výrobce, nebo aftermarket úprava.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nsrko otevření a polazení Honda NSR 125R Karlusus 20 17.3.2024 v 17:20 čeplin
Honda NSR 125 R - netočí startér, r... Honda NSR 125R, Honda NSR 125 MourisonCZ 11 9.3.2024 v 20:25 Thomasr
Honda NSR 125 přední světlomet dotaz Honda NSR 125R RiderofNSR125 5 19.2.2024 v 18:53 RiderofNSR125
Nsr rozeta Honda NSR 125R, Honda NSR 125 Karlusus 12 15.9.2023 v 17:23 Karlusus
Honda NSR 125 nesvítí přední světla... Honda NSR 125R RiderofNSR125 1 14.7.2023 v 16:23 panTerek


TOPlist