mám toto moto jenom krátce (cca 14dní) a tak nemám moc zkušeností a proto se ptám na radu, krom výměně kapalin a odstranění nějakých dalších drobností mě nejvíce teď zajímá, proč když při jízdě popustím řídítka tak se po chvíli strašně rozkmitají, čím to může být? Špatně vyvážené kolo anebo něco s ložisky? Máte s tím nějaké zkušeností?
Při jízdě moto netahá do strany, ani při brždění, vlastně je bez závad až na toto. Máte s tím nějaké zkušenosti? Má se cenu s tím zabývat? Jezdit bez držení v plánu nemám - jenom mě to zajímá
Uzavřeno 17.05.2012 v 19:46 uživatelem Cokies
Otevřeno 17.05.2012 v 19:47 uživatelem Cokies
Uzavřeno 17.06.2012 v 10:16 uživatelem Cokies
Naposledy editováno 29.06.2016 06:11:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmitání říditek
PS2: Příklad: Na jaký motocykl se nejčastěji montuje tlumič řízení? Na supersport nebo na chooper
čeče dal bych ho asi na toho chopera.teda pokud je to pravda s tou tvojí avízovanou Káčou.Předpokládám,že na choperu se kola točí pomaleji než na supersportu,to znamená,že i ta Káča se točí pomaleji a má tudíž větší kmity a tendenci spadnout.
Naposledy editováno 18.05.2012 23:20:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmitání říditek
jeník37 píše: [quote=PAP28]
PS2: Příklad: Na jaký motocykl se nejčastěji montuje tlumič řízení? Na supersport nebo na chooper
čeče dal bych ho asi na toho chopera.teda pokud je to pravda s tou tvojí avízovanou Káčou.Předpokládám,že na choperu se kola točí pomaleji než na supersportu,to znamená,že i ta Káča se točí pomaleji a má tudíž větší kmity a tendenci spadnout.
Omyl, jen jsi to nepochopil.
Pokud jede např. supersport 40km/hod. a má na předku kolo R17.
A vedle něj jede chooper 40 km/hod. a má na předku kolo R19. Skutečně pokud budu počítat otáčky kol, kolo na chooperu bude mít menší otáčky.
Ale otáčky nejsou všechno! Je třeba zohlednit, to že síly působící na větším kruhu jsou jinší než na malém kruhu.
(Otáčení způsobuje točivý moment. Točivý moment vzrůstá s velikostí síly a délkou ramene).
Příklad: Kde budeš mít větší točivý moment, na malé ojnici nebo na velké ojnici, když použiješ stejnou sílu?
Naposledy editováno 19.05.2012 08:08:55
a to uz sme zase u ty oskakany predni gumy, protoze to je proste podobnej vliv, motorka co sjede z vyrobniho pasu tohle nemuze delat a zadna mi to taky nedelala, protoze to normalni neni
Trochu se v tom ztrácím, Gyroskopicky moment vzniká při otáčení kola to je pravda.
Ale ta precese na motocyklu je vyloučena, protože se kolo chová jako setrvačník, protože má osu otáčení pevně danou a to uchycením ve vidlích.
Precese vzniká u té káči, kdy druhý konec osy rotace je volný viz. Wikipedie (Důsledkem působení této vnější dvojice sil je precese osy rotace, tj. tato osa začne vykonávat periodický pohyb po plášti kužele s vrcholem v bodu opření osy setrvačníku na podložku.)
cs.wikipedia.org/wiki/Precese
Já si myslím, že setrvačný moment je u většího a těžšího kola větší. Rovněž síly, které stabilizují za jízdy motocykl jsou větší.
Naposledy editováno 19.05.2012 13:59:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmitání říditek
PAP28 píše: Nic s motorkou nemáš je to normální.
takovy rady jsou nad zlato. pak to ma na silnicich vypadatNaposledy editováno 20.05.2012 07:44:55
Už jsem to to psal. Při běžné jízdě, kdy se řídítek držíš NEKMITAJÍ. Proto není žádný důvod, se v tom šťourat a plýtvat finančními prostředky. (Motorka není a nikdy nebude dokonale vyvážený stroj a působí na ni spousta vnějších vlivů). Pro běžný silniční provoz je to v toleranci.
Pokud by měl nějakou závadu (nevyvážené kolo), projevila by se tím, že by mu to nevyvážení mlátilo do řídítek nejen, když pustí řídítka, ale i když je drží! Což jak píše se mu neděje!
Tím, že řídítka chytne kolo nijak nevyváží! Jen utlumí případné nepatrné kmity.
Odpověděl jsis sám ,, takovy rady jsou nad zlato. pak to ma na silnicich vypadat ".
A pokud tomu nevěříš, tak s i na ráfek nalep kousek závažíčka (aby jsis rozhodil vyvážení kola) a jdi se projet. Jasně poznáš, nevyvážené kolo ti bude rezonovat do řídítek i když je pustíš aj když je budeš držet!
Jinak čistě ze zvědavosti, ti co radíte ať jede kolo vyvážit.
Kolikrát jste byly vyvažovat kola vy za dobu životnosti vašich pneumatik? A kolikrát jste byli s autem jen tak vyvažovat kola?
Já osobně nechám kola vyvážit, když dávám nové a pokud není žádný problém v klidu mi toto vyvážení vydrží po celou dobu životnosti pneumatik (cca 12 000km). Pokud s tím běžně jezdí, nikde s motorkou nekřápne, neztratí závaží adt. pneumatika se sjíždí celkem souměrně.
Naposledy editováno 20.05.2012 11:05:22
1 reakcí na tento příspěvek Rozkmitání říditek
DÍKY VŠEM ZA RADY
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmitání říditek
Cokies píše: ... kluci uzavřel bych to asi tím že to dělají gumy, mám 1. mašinu za sebou teprve 1000km tak mě to jenom zajímalo jestli to je normální nebo ne...
DÍKY VŠEM ZA RADY
Dofoukal jsem na 2,9 vzadu a 2,6 vpředu. Vyměnil gumu. Ložiska byly na fungl nové motorce těžko na výměnu.
Všechno k ničemu...!!!
Jediné, co to ovlivňuje, je horní kufr...!!! Podle toho, kolik v něm mám věcí a případně jestli mám ještě boční kufry nebo ne, to rozkmitá řidítka.
Žádná guma na to nikdy vliv neměla
Až to zas naložím na dovolenou, můžu Ti to ukázat.
Takže drž řidítka aspoň jednou rukou a neřeš to...
1 reakcí na tento příspěvek Rozkmitání říditek
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Po vycisteni ucpane hltrysky v karb... Honda CBF 600S | bandit.kenny | 6 | 8.4.2024 v 22:22 bandit.kenny |
Honda CBF 600 nesvítí přední světla... Honda CBF 600S | Eržebet | 8 | 8.4.2024 v 00:30 alik4321 |
Blinkry Hornet-relé Honda CBF 600N, Honda CBF 600S | salahadin | 8 | 15.3.2024 v 22:09 salahadin |
Spojková sada cbf600s 2005 ( PC38) Honda CBF 600S | Mišáneeek | 8 | 12.8.2023 v 09:03 Strider |