možná otázka jak pro debila,ale chtěl bych se zeptat na otázku, jak velký rozdíl je ve výkonu motorek kategorie A1 a Ao a tím nemyslím rozdíl výkonu 11kw a 25kw, ale spíš pocitově. Je mi 20 a v nejližší době se hodlám zapsat do autoškoly, ale nikdy v životě jsem neseděl na motorce. Proto bych se Vás chtěl zeptat co by bylo lepší, jestli začít od nejnižší A1(počítám motorky, ne skutry) což by bylo asi nejlogističtější, nebo bych zvládl i Ao. Nerad bych odpovědi typu "nikdy neseděl namotorce a hned by chtěl Ao sebevrah jeden" sebevrah fakt nejsem a proto bych rád seriozní odpovědi, protože je to pro mě fakt těžké se rozhodnout. Předem děkuji za odpovědi.
Když sem šel ted dělat papíry na mašinu šel sem rovnou na neomezenou bylo mi 24 takže mi připadá zbytečný si dělat slabší.
Nikdy sem na mašině neseděl jen jednou na jawe asi 3 minuty sem to smažil v lese a pak se rozpadla :D
takže sem došel hodinu sem stal u bandita a instruktor mi vysvetloval jak co funguje kdo co a jak.Pak mi pristavil 125tku a at si sednu.Rika je to jak v aute jen jinak poskladany.Dal sem si prvni rozjezd masina mi ani nechcipla a za 10 min sem lítal tam i zpet na max co motorka dala a vedel sem ze je to pro me malo.Ale krasne se ovladala a na popojizdeni by to stacilo.Byl sem prekvapenej jak se to jednoduse ovlada pripadalo mi to jak kolo.Kdyz videl ze nemam problem ze mam asi nastudovanou hodne teorii jizdy na motorce a návyky z auta druhá jízda uz byla na silnici na suzuki bandit 600.
Celkem sem se bal protoze tam byl hodně výkonovej rozdil utrapena 125 vs bandit 600
Na masinu sem sed rozjezd a jel sem.Jakobych to uz driv delal naprosta parada.Jediny co mi cinilo problem ale to si zvyknu sou rozjezdy ve dvou do kopce.Takze byt tebou bych se nebal delat rovnou na silnejsi a kdyz se po tom co dostanes papiry nebudes cejtit zacni klidně na slabe a pak pomalu zvyšuj.Já uz mam v garazi 2 dny bandita 600 a nemuzu se na nej dockat
2 reakcí na tento příspěvek Nováček do autoškoly
MatejAnd píše: Nejvíc se asi bojím, že sednu v autoškole na moto, chytnu na plyn a motorka udělá 2 salta vzad a toho, že polovinu jízd strávím na cvitišti se učit řazení a plynulej rozjezd. A ještě bych se chtěl zeptat(nedá se to paušalizovat) zda jsou v autoškolách motorky s elekt. startováním, nebo takový ty nakopávací.
To se bojis zbytecne Moc koukas na videa kde kamaradi posadej zacatecnika na litrovej supersport Rozjezd je na motorce daleko lehci nez v aute protoze v rukou mas daleko lepsi cit nez v nohou. Drtiva vetsina ma el. starter.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nováček do autoškoly
MatejAnd píše: seikos> No tak žádné pírko nejsrm 175cm/85Kg. Tím výkonem jsem měl spíš na mysli dopad na ovladatelnost. Jesli je 250 oproti 125 těžší uřídit nebo velmi těžší uřídit.
ovladatelnost motorky nezávisí na obsahu, ale na geometrii motorky a její hmotnosti. Obecně, CBR 250 je stejně ovladatelná (podle mě spíš lepší) jako CBR 125. Vpodstatě se ti bude zdát i ta 250 po pár desítkách km jako větší motokolo. Těžké motorky začínají až od litru nahoru Viz Stelvio, 285 kilo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nováček do autoškoly
Coolasice píše: Většinou ty 125 jedou 11Okm/h a ta třeba Kawasaki 250 přes 160km/h
no tak při povolené devadesátce ta silnější ztrácí smysl1 reakcí na tento příspěvek Nováček do autoškoly
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nováček do autoškoly
MatejAnd píše: leqtrick> Dík fakt dobrá rada. Co jsem si sháněl reference tak Nečesal je asi fakt nejlepší. Ale nepochopil jsem "Pokud bys chtěl mezičlánek na 25kW tak a nechtěl čekat ten rok tak klidně", protože na mne se už bude vztahovat novela zákona že A neomezeně od 24 let!!!
Ouch, to mas blby takhle presne na prelomu ze jeste nemuzes delat A2 35kW a bude se na tebe vztahovat 24 let... Pokud budes chtit silnejsi motorku tak budes muset shanet nakou papirove zavrenou...
Jinak pocitově???
To Ti řeknu jednu věc, kterou sem u sebe objevil, nejlepší je začít na malým objemu a postupovat k vyššímu, tzn.: 125-350-500-600-750-1000 Ne kvůli zkušenostem a vyjěžděnosti ale kvůli zážítkům, protože když koupíš rovnou šestku tak přeskočíš ty malý objemy na kterých si užiješ spoustu trápení ale i srandy - nezapomenutelný zážitky.
MatejAnd píše: Nejvíc se asi bojím, že sednu v autoškole na moto, chytnu na plyn a motorka udělá 2 salta vzad a toho, že polovinu jízd strávím na cvitišti se učit řazení a plynulej rozjezd. A ještě bych se chtěl zeptat(nedá se to paušalizovat) zda jsou v autoškolách motorky s elekt. startováním, nebo takový ty nakopávací.
Zbytečně si děláš hlavu z věcí, ke kterým dojít nemůže. Věř, že instruktor, který bude sedět za Tebou, se má moc rád na to, aby s Tebou a s motorkou prováděl salto mortale! On má na svých řídítkách taky spojku a když to neuhlídáš Ty, uhlídá to on.Motorky v autoškolách jsou až na ojedinělé výjimky s elektrickým startérem.
Když tady tak pročítám, co píšeš, už vidím Tvoje další téma - mám si koupit čopra nebo endůro?
Neber to ve zlém, taky jsem kdysi začínal a chvilku mi trvalo, než jsem "se našel".
1 reakcí na tento příspěvek Nováček do autoškoly
Endy píše:
Věř, že instruktor, který bude sedět za Tebou, se má moc rád na to, aby s Tebou a s motorkou prováděl salto mortale! On má na svých řídítkách taky spojku a když to neuhlídáš Ty, uhlídá to on.
Motorky v autoškolách jsou až na ojedinělé výjimky s elektrickým startérem.
máš u mě bludištáka za to salto mortale !!!
Jakej elektrickej startér, pěkně na ně s třindou !
Naposledy editováno 08.05.2012 20:29:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nováček do autoškoly
seikos píše: ovladatelnost motorky nezávisí na obsahu, ale na geometrii motorky a její hmotnosti. Obecně, CBR 250 je stejně ovladatelná (podle mě spíš lepší) jako CBR 125. Vpodstatě se ti bude zdát i ta 250 po pár desítkách km jako větší motokolo. Těžké motorky začínají až od litru nahoru Viz Stelvio, 285 kilo
Ono to nezávisí ani tak na tý hmotnosti, jako na těžišti tý motorky
Mal som v hlave presne to co ty, uz som sa videl pol roka v autoskole na cvicisti s rozjezdami atd ...
Ide to uplne samo a je to o hodne jednoduchsie ako cakas, takze fakt sa neni ceho bat. Jedine vlastnej hlavy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nováček do autoškoly
Jinak kámoš začínal na GS500 (25kW v papírech, asi 34kW skutečně) a kromě občasných vesnických projížděček na fichtlu žádný zkušenosti předtím neměl.
Kdybych měl jít z Jawy na něco víc, taky bych šel do něčeho slabšího kolem těch 25kW, až po naježdění pár km na "moderní" motorce bych šel případně dál.