globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
Nazdar soukmenovci mám na vás takový asi blbý dotaz. Jedná se mi o to, že jsem svou MZ nejspíš zadřel na klice a přemýšlím, jestli opravovat nebo ne. Jsem ještě student tudíž moc peněz nemám, tak zvažuju výdej každé koruny. Když moto zadřu ve válci, je to jasný, výkon žádný, o volnoběhu nemluvě. GO je bez debat. Ale MZ jde normálně nakopnout, volnoběh drží, ale vzhledem k tomu že mám trochec rozhašené zapalování tak na ní nejezdím. Můj dotaz je tedy: Má tento problém velký vliv na výkon a jízdu? Vděčný budu za každé další poznatky typu osobní zkušenosti a další problémy spojené se zadřením. Jestli někomu připadá pod jeho úroveň radit při tomto problému a pouze by sem psal jaký jsem blbec nebo spíš něco horšího, nechť ani nepřispívá a jde využít čas lépe, například projížďkou. Předem děkuji.

E: Ještě jedna věc, čím se stane to že se mi MZ zadře na klice? Mám dávat lepší oil? Momentálně mažu Husquarnou polosyntetikou.


Naposledy editováno 09.10.2011 17:46:07
Anketa: opravit?
ano
88%
15
ano, ale jelo by to i tak celkem v pohodě
6%
1
ne
6%
1
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

11.10.2011 v 07:46 | Nahoru | #31

rrss píše: Olej Huska? Do motorových pil, že? Nedávat. Měl jsem MZ 150 a na plnou syntetiku Q8 po dálnici vadla. Na polosyntetiku stejné značky jela jak víno. Nový olej se hodí jen do nového motoru, tyhle MZ mají ještě projektované větší vůle, potřebuješ hustší olej, který vytvoří silnější film.



Odvážný tvrzení, známý jezděj v závodní sajdkáře s motorem Wartburg, olej od Stihlu do motorových pil a nevím, že by měli nějaké problémy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

11.10.2011 v 08:08 | Nahoru | #32

MuslimZkarlovic píše: Hm směs mám dobrou, svíce je cihlovo-hnědá... Ale každopádně díky za tip. Ještě mi bleskla hlavou asi docela zásadní věc. Asi vteřinu před tím, než se MZ kousla, něco v motoru tak kovově, velice nepříjemně pro ucho, zacinkalo. A pak hryz...



Tohle bych viděl trochu jinak. Něco podobného se mi stalo na 50 ccm - málo oleje ve směsi, následovalo přehřátí a kousnutí motoru - píst ve válci. Po schládnutí se píst uvolní a motor jde normálně nastartovat i normálně jede. Často je jedinou stopou takového kousnutí jen rýha na pístu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

11.10.2011 v 11:25 | Nahoru | #33
vtr78> no já ředím 1:40 zhruba tak v tom případě jsem to měl asi fakt moc chudé

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

11.10.2011 v 11:27 | Nahoru | #34

MuslimZkarlovic píše: vtr78> no já ředím 1:40 zhruba tak v tom případě jsem to měl asi fakt moc chudé



Houby chudé (to nebude hlavní příčina), motor už měl evidentně nárok na nový píst a výbrus.. Jde vidět i usazeniny ve výfukových kanálech, kolik má motor najeto?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

11.10.2011 v 16:53 | Nahoru | #35
c.j.> 20 tisíc no to už je celkem zasloužlý počet km co?

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

11.10.2011 v 17:41 | Nahoru | #36
klika když se ti zadře a ještě k tomu za jízdy tak seš rád že někde neležíš v příkopě protože se to okamžitě kousne. mě se osobně stalo že se mi na enduru přidřela ojnice strácelo to výkon a nechtělo to za studena vubec jet projevovalo se to hlasitým a pravidelným dřením od motoru. jelikož to byl hyosung tak pro mě bylo nejlevnější sehnat jinej motor protože repas by mě vyšel s prácí aspon na 8 tisíc takle sem sehnal motor doma si to předělal a vyšlo mě to na 3500 :)

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

11.10.2011 v 20:51 | Nahoru | #37
Jižik68> no řeknu ti že jsem jí měl taky plné ruce abych nelehnul, kouslo se mi to v mírné zatáčce asi v 80-ti jel sem tak 5 m smykem než sem si uvědomil že mám vlastně i spojku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

11.10.2011 v 22:06 | Nahoru | #38

MuslimZkarlovic píše: c.j.> 20 tisíc no to už je celkem zasloužlý počet km co?



Kolikrát 20tis? Motorka z roku 1990, to by měla za rok najeto méně tisíc km. Nebo 20tis po GO? Každopádně je to točivý 2T, takže s tímhle se musí počítat.

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

11.10.2011 v 23:00 | Nahoru | #39
c.j.> no vzhledem k tomu, že já jsem třetí majitel, a první majitel byl nějakej děda z Německa tak bych těm km i věřil. Ale samozřejmě všechno je relativní takže možná už má natočeno třeba 40 tisíc... Nejspíš udělám přes zimu GO. Budu muset teda fest pošetřit, ale myslím, že mi to MZ bohatě vrátí. Všem děkuji za reakce, až bude po GO, dám vědět, co kolik stálo atd.

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 12.10.2011 v 10:26 | Nahoru | #40
Ještě mě napadlo, jestli tu motorku někdo před Tebou "neopravoval" a nedal tam jiný píst, třebas do "áčkového" válce "béčkový" či, nedejbožže, céčko.
Vůle pístu ve válci by u MZ 150 měla být tři stovky (0,03mm)- originál DDR. Průměr pístu - měří se asi centimetr odspodu a válec musíš změřit šupitem.
Pokud je vůle větší, nic se neděje, hranice pro výměnu je 0,1mm.
Jestli je válec bez výbrusu, pečliví němci válec označí a měl by do něj být montovaný stejný píst.
V tom válci, pokud na něm nejsou patrné žádné nerovnosti, ani napečený hliník, tak jen ošmirgluj to vyleštěné místo. Aby nebylo lesklé.
Motor normálně slož a projeď a pokud bude jeho výkonnostní a akustický projev v normě, nemusíš hned motor opravovat. Na generálku je času dost, Emzety jsou dobré stroje.
No a pokud ho měl ňákej "děda", tak třebas ani nejezdíval rychle, jen tak piánko a tak si třebas (jehlou) trošku ochudil směs, aby mu to tak nežralo...
No a když tomu pak trochu "vytneš"...
Pro informaci:
Karbec BVF 24 N 2-2: hl.tryska 120, volnob. 40, jehla 3. zářez shora, záběh 2. Šroubek volnoběhu: zákl. seřízení -1,5 otáčky.

Naposledy editováno 12.10.2011 10:41:35

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

12.10.2011 v 11:30 | Nahoru | #41
Zdenalbenal> Dobře, válec změřím, píst také a karbec mám nastavený přesně tak, jak jsi psal, protože jsem k tomu dostal ještě originál manuálek, kde jsou všechny tyto hodnoty napsané.

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 13.10.2011 v 17:25 | Nahoru | #42
Až to budeš dávat dohromady, tak je třeba zkontrolovat velikost antidetonační štěrbiny.
Se to dělá tak, že otvorem pro svíčku, samozřejmě při dotahlé hlavě, vsuneš kulatou pájku (letovací cín) až ke stěně válce a zatočíš motorem. Uděláš to alespoň ve čtyřech místech na sebe kolmých. Ta štěrbina my měla být v rozmezí 0,9 až 1,2mm a měla by se od stěnu válce ke svíčce plynule zvětšovat.
Když je míň, není to dobré (nárust teploty).
Já to dělávám (třeba na Zetce) tak, že na toto měření použiju staré těsnění pod hlavou, změřím štěrbinu a pokud je to dobré, dám nové, stejné těsnění a smontuju motor nahotovo.
Pokud ne, tak k Emzetě jsou dodávány různě tlusté hliníkové kroužky(těsnění pod hlavu), tím to doladíš.
Kdybys je nesehnal, tak se štěrbina dá zvětšit použitím silnějšího těsnění pod válec. Z praxe vím, že pokud potřebuješ míru třeba 0,1mm, je potřeba použít papír silnější o něco víc, než o desetinu. Klidně i o dvě... Materiál může být normální papír - i z krabice od bot.
Po takovém zadření, pokud bysme šli až do extrémů, může být poškozeno víc věcí, ale taky nemusí. Třeba natahlé oko ojnice...
To poznáš za provozu, je třeba si všímat jakýchkoliv divných zvuků při chodu motoru...
Ale normálně se to opravuje tak, jak jsem napsal, je to levné a rychlé. No a potom musíš dávat trochu bacha, no. Až budeš mít jistotu, že to hrkoce furt stejně, tak je to opravené...

Naposledy editováno 13.10.2011 17:26:39

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

13.10.2011 v 19:31 | Nahoru | #43
Zdenalbenal> Takže jestli jsem to pochopil správně: složím motor, dírou na svíci prostrčím kus cínu, až ke stěně válce, prošlápnu motor a vytáhnu cín, cín bude zdeformovaný do tvaru mezery mezi hlavou a pístem, a to je onen rozměr antidetonační štěrbiny je to tak?

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

14.10.2011 v 11:34 | Nahoru | #44
Jo. Jak prosté, Watsone .
Ale důležité.
Už jsi viděl, aby se takhle s motorem páral někdo v ser visu (už ten slovní základ )?!
Co si uděláš sám, to máš. Se možeš zlobit akorát tak na sebe.
Takovýma věcma se spoustu věcí naučíš a to Ti nikdo nesebere.

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

14.10.2011 v 12:46 | Nahoru | #45
Zdenalbenal> No já mám v plánu udělat tu GO doma na koleně, akorát výbrus a vyvážení kliky dám chlapíkovi v Krnově je to dobrej servis obzvlášť na MZ ale jinak si zbytek asi udělám sám. Času budu mít přes zimu vskutku hromady tak proč ne... a s tím servisem máš recht, v hromadě servisů to odrbou jak se dá, aby vydělali co nejvíc... Ale s tím chlapíkem z Krnova mám víc než dobré zkušenosti, rád poradí je to spíš praktik, u nich se to opravování MZ a Simsonů dědí z generace na generaci a jim se motorku opravdu nebojím svěřit ale pro příklad jeden nejmenovaný servis v Opavě si naůčtoval 550 Kč za kontrolu turba a doporučil repas za 35 tisíc. tata přijel s autem domů, já jsem do toho sedl, a za 15 metrů mi rval uši syčivý zvuk odpadlé hadice... takže závada za 5 minut opravená a auto letí jak šutr... a svěř takovým odborníkům auto za 300 papírů...

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

17.10.2011 v 22:24 | Nahoru | #46
No já bych s tím servisem počkal.
Opravil bych jen to, co se pokazilo a zkusil bych s tím chvilku jezdit. Pokud by se neozývaly z motoru nepatřičné zvuky, řadilo to, spojkovalo...jezdil bych s tím vesele dál.
Maximálně bych udělal revizi spojky a věcí, ke kterým se dostanu po oddělání levého deklu.A podíval se na olej, co v něm po vypuštění je. Trocha stříbřenky je normál, horší jsou nějaké součástky . Dvacet tisíc, i čtyřicet na Emzetu nic není,tak proč hned rozdělávat motor?
Ta oprava po zadření je jednoduchá a levná, k větší opravě by byl důvod, pokud by se motor po natočení choval nemravně.
Taky jsem dělával takové věci, že jsem třeba na válci naměřil nějakou "bečku" - no tak se to trošku vyšudlilo a dal se větší píst - ale ne výbrus. Samozřejmě že musel být válec celý "popsaný" nástrojem - ale nebyla tam o čtvrtku větší díra.
Když se nestane havárie, dá se na dvoutaktu najet sto tisíc...takže seš v polovině...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

18.10.2011 v 14:41 | Nahoru | #47
Zdenalbenal> nó to je celkem odvážné tvrzení 100 tisíc na 2T... no zkusím to teda ještě poopravit a uvidíme jak se to bude chovat no... Jestli to bude fungovat tak proč ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

26.10.2011 v 16:20 | Nahoru | #48
MuslimZkarlovic> Ahoj, na jakou vejšku v Brně chodíš?

zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

27.10.2011 v 17:13 | Nahoru | #49
Když se ke stroji chováš slušně a nedáváš mu zastudena kartáč, tak se současnýma kvalitníma omastkama to moc odvážné tvrzení není.
Tady na fóru jsou lidi, kteří takový nájezd mají - a to na motorkách, které "...jsou sto roků za opicema..." - ČZ 175 a Jawy 350... .
Jo, dříve se jezdilo na bůhvíco, dvoutakt byl za třicet hotový na výbrus...ale jaké byly silnice, paliva, maziva...a vzduchové filtry...
Norma na průběh do GO byla u auta asi 125 tis. km...a dnes na témž modelu klidně dvakrát-třikrát víc.
Ke každému verku by se mělo přistupovat s rozmyslem. Samo, že když uděláš perfektní opravu teď, budeš mít jistotu, že je motor v pořádku. Ale i po ní může selhat nově namontovaná součástka...a ta kompletní oprava taky néni zadarmo, čas nepočítaje.
Pokud byl jen "chytlý" válec a píst, oprava je jednoduchá a laciná. Po ní bych jen karbec seřídil na bohatší směs a normálně, s citem a s nastraženým uchem jezdil.
Peníze, které neutratíš (za opravu), jako bys vydělal .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

31.10.2011 v 21:41 | Nahoru | #50
Lubos92> chodím na VUT proč? jsi taky v brně na vysoké?

Zdenalbenal> no je fakt že na tomhle něco bude... s GO teda ještě počkám a uvidíme co to udělá potom... jinak díky za všechny rady

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

31.10.2011 v 22:00 | Nahoru | #51
MuslimZkarlovic> Ahoj, do Brna chodím zatím na střední, za chvilku maturuju. Ptal jsem se proto, že mě možná něco podobnýho taky čeká ...

zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

2.11.2011 v 17:31 | Nahoru | #52
myslíš jako GO? na MZ je to vcelku levná záležitost a docela solidní studnice moudrosti je tady: http://mz-faq.ic.cz/ a nebo pak kolega Zdenalbenal jak vidíš i tady na vláknu
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 48 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 14 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist