E: Ještě jedna věc, čím se stane to že se mi MZ zadře na klice? Mám dávat lepší oil? Momentálně mažu Husquarnou polosyntetikou.
Naposledy editováno 09.10.2011 17:46:07
rrss píše: Olej Huska? Do motorových pil, že? Nedávat. Měl jsem MZ 150 a na plnou syntetiku Q8 po dálnici vadla. Na polosyntetiku stejné značky jela jak víno. Nový olej se hodí jen do nového motoru, tyhle MZ mají ještě projektované větší vůle, potřebuješ hustší olej, který vytvoří silnější film.
Odvážný tvrzení, známý jezděj v závodní sajdkáře s motorem Wartburg, olej od Stihlu do motorových pil a nevím, že by měli nějaké problémy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
MuslimZkarlovic píše: Hm směs mám dobrou, svíce je cihlovo-hnědá... Ale každopádně díky za tip. Ještě mi bleskla hlavou asi docela zásadní věc. Asi vteřinu před tím, než se MZ kousla, něco v motoru tak kovově, velice nepříjemně pro ucho, zacinkalo. A pak hryz...
Tohle bych viděl trochu jinak. Něco podobného se mi stalo na 50 ccm - málo oleje ve směsi, následovalo přehřátí a kousnutí motoru - píst ve válci. Po schládnutí se píst uvolní a motor jde normálně nastartovat i normálně jede. Často je jedinou stopou takového kousnutí jen rýha na pístu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
MuslimZkarlovic píše: vtr78> no já ředím 1:40 zhruba tak v tom případě jsem to měl asi fakt moc chudé
Houby chudé (to nebude hlavní příčina), motor už měl evidentně nárok na nový píst a výbrus.. Jde vidět i usazeniny ve výfukových kanálech, kolik má motor najeto?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
MuslimZkarlovic píše: c.j.> 20 tisíc no to už je celkem zasloužlý počet km co?
Kolikrát 20tis? Motorka z roku 1990, to by měla za rok najeto méně tisíc km. Nebo 20tis po GO? Každopádně je to točivý 2T, takže s tímhle se musí počítat.
1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
Vůle pístu ve válci by u MZ 150 měla být tři stovky (0,03mm)- originál DDR. Průměr pístu - měří se asi centimetr odspodu a válec musíš změřit šupitem.
Pokud je vůle větší, nic se neděje, hranice pro výměnu je 0,1mm.
Jestli je válec bez výbrusu, pečliví němci válec označí a měl by do něj být montovaný stejný píst.
V tom válci, pokud na něm nejsou patrné žádné nerovnosti, ani napečený hliník, tak jen ošmirgluj to vyleštěné místo. Aby nebylo lesklé.
Motor normálně slož a projeď a pokud bude jeho výkonnostní a akustický projev v normě, nemusíš hned motor opravovat. Na generálku je času dost, Emzety jsou dobré stroje.
No a pokud ho měl ňákej "děda", tak třebas ani nejezdíval rychle, jen tak piánko a tak si třebas (jehlou) trošku ochudil směs, aby mu to tak nežralo...
No a když tomu pak trochu "vytneš"...
Pro informaci:
Karbec BVF 24 N 2-2: hl.tryska 120, volnob. 40, jehla 3. zářez shora, záběh 2. Šroubek volnoběhu: zákl. seřízení -1,5 otáčky.
Naposledy editováno 12.10.2011 10:41:35
1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
Se to dělá tak, že otvorem pro svíčku, samozřejmě při dotahlé hlavě, vsuneš kulatou pájku (letovací cín) až ke stěně válce a zatočíš motorem. Uděláš to alespoň ve čtyřech místech na sebe kolmých. Ta štěrbina my měla být v rozmezí 0,9 až 1,2mm a měla by se od stěnu válce ke svíčce plynule zvětšovat.
Když je míň, není to dobré (nárust teploty).
Já to dělávám (třeba na Zetce) tak, že na toto měření použiju staré těsnění pod hlavou, změřím štěrbinu a pokud je to dobré, dám nové, stejné těsnění a smontuju motor nahotovo.
Pokud ne, tak k Emzetě jsou dodávány různě tlusté hliníkové kroužky(těsnění pod hlavu), tím to doladíš.
Kdybys je nesehnal, tak se štěrbina dá zvětšit použitím silnějšího těsnění pod válec. Z praxe vím, že pokud potřebuješ míru třeba 0,1mm, je potřeba použít papír silnější o něco víc, než o desetinu. Klidně i o dvě... Materiál může být normální papír - i z krabice od bot.
Po takovém zadření, pokud bysme šli až do extrémů, může být poškozeno víc věcí, ale taky nemusí. Třeba natahlé oko ojnice...
To poznáš za provozu, je třeba si všímat jakýchkoliv divných zvuků při chodu motoru...
Ale normálně se to opravuje tak, jak jsem napsal, je to levné a rychlé. No a potom musíš dávat trochu bacha, no. Až budeš mít jistotu, že to hrkoce furt stejně, tak je to opravené...
Naposledy editováno 13.10.2011 17:26:39
1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
Ale důležité.
Už jsi viděl, aby se takhle s motorem páral někdo v ser visu (už ten slovní základ )?!
Co si uděláš sám, to máš. Se možeš zlobit akorát tak na sebe.
Takovýma věcma se spoustu věcí naučíš a to Ti nikdo nesebere.
1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
Opravil bych jen to, co se pokazilo a zkusil bych s tím chvilku jezdit. Pokud by se neozývaly z motoru nepatřičné zvuky, řadilo to, spojkovalo...jezdil bych s tím vesele dál.
Maximálně bych udělal revizi spojky a věcí, ke kterým se dostanu po oddělání levého deklu.A podíval se na olej, co v něm po vypuštění je. Trocha stříbřenky je normál, horší jsou nějaké součástky . Dvacet tisíc, i čtyřicet na Emzetu nic není,tak proč hned rozdělávat motor?
Ta oprava po zadření je jednoduchá a levná, k větší opravě by byl důvod, pokud by se motor po natočení choval nemravně.
Taky jsem dělával takové věci, že jsem třeba na válci naměřil nějakou "bečku" - no tak se to trošku vyšudlilo a dal se větší píst - ale ne výbrus. Samozřejmě že musel být válec celý "popsaný" nástrojem - ale nebyla tam o čtvrtku větší díra.
Když se nestane havárie, dá se na dvoutaktu najet sto tisíc...takže seš v polovině...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
Tady na fóru jsou lidi, kteří takový nájezd mají - a to na motorkách, které "...jsou sto roků za opicema..." - ČZ 175 a Jawy 350... .
Jo, dříve se jezdilo na bůhvíco, dvoutakt byl za třicet hotový na výbrus...ale jaké byly silnice, paliva, maziva...a vzduchové filtry...
Norma na průběh do GO byla u auta asi 125 tis. km...a dnes na témž modelu klidně dvakrát-třikrát víc.
Ke každému verku by se mělo přistupovat s rozmyslem. Samo, že když uděláš perfektní opravu teď, budeš mít jistotu, že je motor v pořádku. Ale i po ní může selhat nově namontovaná součástka...a ta kompletní oprava taky néni zadarmo, čas nepočítaje.
Pokud byl jen "chytlý" válec a píst, oprava je jednoduchá a laciná. Po ní bych jen karbec seřídil na bohatší směs a normálně, s citem a s nastraženým uchem jezdil.
Peníze, které neutratíš (za opravu), jako bys vydělal .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
Zdenalbenal> no je fakt že na tomhle něco bude... s GO teda ještě počkám a uvidíme co to udělá potom... jinak díky za všechny rady
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 | Tomáš_63 | 14 | 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976 |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
MZ etz 150 MZ ETZ 150 | rasputin122 | 20 | 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122 |