globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Silná moto pro začátečníka - shrnutí
 
17.7.2011 v 14:52
Téma "začínam na moto, chci silnější stroj" se tady opakuje s železnou pravidelností. Pokaždé se pak dotyčnému dostane spoustu doporučení ze dvou soudků: a) silnou moto nekupuj, jdi postupně, b) kup si co se ti líbí, sám s tím nemám problém... obě tyto skupiny mají pravdu, ale věc poněkud zjednodušují. Málokdo se zabývá tím, co je na ježdění na motorce nejpodstatnější a tím je ZKUŠENOST. Každý se musí dopracovat k tomu, aby svůj stroj ovládal a výkon je pouze jeden z činitelů, které v tomto procesu hrají roli. Podívejme se na nebezpečné situace a jaký vliv má v dané situaci výkon motocyklu.

1.) Nouzové brždění
Začátečníci nemají vždy vypracovaný cit pro brždění a v krizi často zamáčknou prudce brzdu což vede ke smyku předního kola a následnému pádu (zejména když nedrží při brzdění dostatečně pevně řídítka v přímém směru). Brzdí se však progresivně s krátkým ale postupným nárůstem brzdé síly (vytvoří se brzdný klín, který dovolí prudké brzdění). Zkušení jezdcí se taky brzdění často vyhnou a dokáží provést uhybný manévr. Akcelerace silných strojů = vyšší rychlost a ta klade na umění brzdění vyšší nároky. Motorka má obvykle brzdy odpovídající výkonu (slabá/slabé, výkonná/výkonné). I se silným strojem se však dá jezdit pomalu, výhodou slabých strojů je to že nedisponuje takovou akceleraci což přirozeně jezdce "brzdí v rozletu" a nedovolí na krátkém úseku dosáhnout vysoké rychlosti kterou by museli rychle "řešit".

2.) Chyby v náklonu
Jízda v náklonu je kombinací zkušeností a vypracované důvěry v pneumatiky a motoyckl. Průjezd musí být plynulý a práce s plynem citlivá. Panika (np. kvůli výmolu ve vozovce, louži, kamenu, výjezdu zeširoka) a následné brždění je příčinou spousty pádů nebo výletů mimo silnici. Zde je rozhodující vyježděnost jezdce a jeho psychická odolnost (když pud velí "brzdiii", zkušenost dovolí motocykl udržet a zatáčku projet bez ubrání plynu). Slabý stroj nešikovnou práci s plynem v zatáčce netrestá tolik jako silný stroj. Hrozba highsideru (rozkmitání říditek na výjezdu pod plynem) je u slabších motorek menší.

3.) Předjíždění
Zde se již jedná hodně o představivost. Zrychlení silného stroje vám dovolí nerozumné manévry, které byste si se slabým strojem asi rozmysleli. Nejnebezpečnějším manévrem je předjíždění auta, nebo nedejbože kolony aut, kdy existuje nebezpečí, že plechovka vybočí doleva (předjíždění, odbočení vlevo, otáčení do protisměru). Zkušení nepředjíždějí v situaci, kdy existuje možnost, že vám auto může vybočit doleva (je tam np. silnice, pumpa). I tak to může být nebezpečné (zkušený Ondra Lelek doplatil na Avii, která v přehledném úseku na dvojité odtáčela do protisměru). Zde to už není o síle stroje ale o představivosti co se může stát.

4.) Krizovky v provozu
Zde to již není o stroji ale o zkušenosti jezdce. Np. jedete po hlavní a na vedlejší stojí auto a řidič kouká do protisměru. V této situaci je ostražitost na místě. Koukejte na kola auta, jejich otáčení zaregistrujete dříve než pohyb vozidla vpřed. V této situaci je jedno, sedláte-li litra nebo 125ku.

Jízda na přehledné silnici je relativně bezpečná i na silném stroji a tady problém nebývá.

Jak vidíte, tak síla stroje je pouze jedním z několika členů rovnice bezpečné jízdy. V rovnici je ještě "znalost tchniky jízdy", "orientace v provozu", "technický stav stroje" a především ZKUŠENOST a "zvládání stroje". Méně výkonný stroj Vás jakoby nutí jet pomaleji a mnohé chyby odpustí. Výkonný stroj má nevýhodu v tom, že nutí nevyježděné jezdce "držet krok" i když na to ještě nemají zkušenosti. Byl jsem na vyjžďce, kdy novopečený R1kář se snažil držet krok s litry a skončil v lese (mokrá silnice ve stinné levotočivé zatáčce).

Prosím o doplnění konkrétních situací, kdy je silný stroj nevýhodou a kdy je to jedno. Které stroje jsou dobré a proč...

1 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 11:03 | Nahoru | #31
Takže gdyž něgdo začne na silným supersportu a má mozek, tak riziko je vlastně úplně stejný, jako gdyby začal na dváce? To, že nemá žádný zkušenosti a nic nezažil nemá vůbec žádnej vliv na pravděpodobnost havárie? Má stejně dobrej odhad možností stroje jako vyježděnej mazák? Dokáže se hned ze začátku vyhejbat krizovkám jako zkušenej jezdec? Když se dostane do krizovky tak na širokejch gumách dokáže udělat vyhejbák stejně rychle jako na úzkejch? Dávkovat brzdy s trojpístovým dvoukotoučem umí stejně snadno jako brzdy slabý? Riziko protočení zadního kola při akceleraci v náklonu mu nehrozí? Při ztrátě adheze zavrávorá a narovná to, nebo padne na hubu?

Těším se na fundované odpovědi

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 11:13 | Nahoru | #32
Che> ne. Riziko je vyšší. Je to stále o vyježděnosti, situaci a schopnosti jedince. Osobně mluvím otom, že v dost situacích ta rychlost není rozhodující a jestli si začátečník koupí litra nebo něco menšího, tak stím stejně nikdo nic neudělá. Když budeš jezdit na 600stovce a budeš mít něco v hlavě, tak je to pořád lepší, než když budeš jezdit na 125ce a budeš dělat kraviny. To je můj názor a nemusíte sním souhlasit...

Hlavně srovnáváš nesrovnatelné. Většina vyježděných mazáků začíná dělat kraviny, i když situaci zvládnou daleko lépe, ale kolikrát(né vždy) se doní snadněji taky dostanou. Každej si chce zvýšit svoje hranice, svoje mantinely. Začátečník je pravda nemá a proto si je musí tvořit. Jasně je lepší když na něčem slabším a postupně se vypracuje v toho mazáka. Jen jsem osobně přesvětčenej ve faktu, že vše začíná u hlavy a néé kubatúře.

Naposledy editováno 19.07.2011 11:26:41

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 11:15 | Nahoru | #33
Memory> je to těžký určit, ale pro mě je rychlý dejme tomu všechno co umožňuje jezdit přes 150 bez námahy. Pro příklad třeba GPZ 500 která umí jezdit i mnohem rychleji ale chce se to hodně snažit.

e: GPZ je příklad kterej 150 bez námahy nedá ...

Naposledy editováno 19.07.2011 11:16:07

1 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 11:35 | Nahoru | #34
Jo já netvrdím že pokud si začátečník pořídí slabší stroj že je to určitě bezpečný, tady pak platí všechno to co je napsáno v úvodním příspěvku, silnej stroj je jen faktor navíc.

Zrovna tak netvrdím že kdo si koupí rovnou silnou motorku určitě se rozseká ...

Naposledy editováno 19.07.2011 11:35:40

2 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 12:41 | Nahoru | #35
Tak si to řekneme po lopatě, ju začínat na silným stroji je velmi nebezečné je to proto, že technické paramerty tohoto stoje jsou velmi rozdílné ve srovnání se slabou motorku a žádné kecy o mozku, o čemsi srovnaném f hlavě a podobné tlachy na tom nic nezmění vymaštěnci, keří podobným imbecilitám uvěří a na silnomotorce začnou, se dělí f podstatě do tří skupin. Ti, keří maj smůlu, se zabijou a nigdy o tom už nenapíšou. Ti, keří se potlučou o tom v naprosté většině případů taky nenapíšou, páč se styděj (čest výjimkám, kerý se k tomu odhodlaj - před těma smekám) a pak tu máme skupinu třetí, keří to přežijou a vykládaj, že to f pohodě jde. Část z nich jsou lháři, keří začinali na slabý a chtěj jen zamachrovat další část jsou ti, keří zatím přežívaj, jezděj jak s hnojem a chtěj taky jen machrovat, protože sou si vědomi, že jejich tvrzení o tom, jak to maj úžasně f ruce si mohou lidé, keří je neznaj, jen těžko ověřit Ti, keří údajně začali na silný a dokázali se na ní dobře naučit (znáte osobně někoho takovýho? já ne ) zde často rozdávaj rádobyzasvěcený rady lidem, kerý vůbec neznaj, tvrdí, jak to f poho jde a že síla motky na to nemá žádnej vliv hlavním důvodem tohoto jednání je pochlubit se, jak jsou úžasní jiní vymaštěnci, keří taky toužej bejt úžasní, jim do uvěřej a dou na to v odborné psychologii se tyto jevy označují jako poruchy sebehodnocení a sebevědomí, v běžné mluvě se hovoří o chlubivosti a machrování - jde tady o to, že někteří lidé mají nedostatek vlastního pocitu sebehodnoty a snažej se to zubynehty doplnit zvenčí od obdivovatelů prostředí extrémních sportů je těmito lidmi dost zaplněno pro praktický nácvik jízdy je nejlepší, gdyž fpředu jede něgdo, gdo se snaží ujet, aby ukázal, jak je úžasný a vzadu něgdo, gdo se snaží udržet f kontaktu, aby byl taky báječný

Naposledy editováno 19.07.2011 12:43:15

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 12:55 | Nahoru | #36
Che> Mno vidíš a naše názory se vtomto prostě rozcházejí. Já člověka co začínal na šestistovce znám. Ve 26ti letech dostal bláznivej nápad a udělal si řidičák na mašinu, rovnou bez okolností velkou, naco troškařit. Něco měl, něco si půjčil a koupil si šestistovkové cbrko v TOP STAVU. Jezdil jak připosranej, jak ty říkáš, než se se strojem sžil, věděl kde přidat, kde ubrat, kde to nakopnout a kde si to nedovolit atd atd. Ta mašina lítá 270 km/h. Dříve dotyčná osoba nikdy na ničem nejezdila. Tady máš zdárnej příklad člověka kterej se nevysekal, měl v hlavě a jezdí doteď.

já se stebou nepřu vtom, že je lepší jezdit ze začátku na slabším, než se člověk naučí, ale slovo lepší nutně neznamená v zásadě správná cesta. Jestli odsuzuješ lidi co si koupí silnej stroj a jezdí jak připosraný, tak se asi nemáme vážně očem bavit. Každý začínal a když budu jezdit jak připosranej na litru či něčem slabším, tak si mě klidně předjeď. Vždycky zvítězí šnek nad zajícem.

Stev> Souhlasím stebou, ale mě přijde, že Che je utvrzen v názoru, že kdo si koupí silnej stroj, tak se prostě zabije. Má právo na svůj názor jako každej, ale vždyť podle mě to je nesmysl. Člověk se samozřejmě naučí lépe když začne od slabší a bude pomalu přecházet k silnější a silnější, takhle se naučí nejrychleji. Ale i začátečník si dělá vlastní mantinely na silný mašině a ty pomalu překonává.... Je to sice obtížnější, ale spousty lidí co tak začínali to zvládli. Jak říkám je to v hlavě. Do auta přeci taky rovnou nesednu a nelítám 200. Ze začátku sem jezdil taky připosraně, nikoho nepředjížděl a tvořili se zamnou kolony, ale to je prostě cyklus získávání nových zkušeností a překonávání vlastních hranic.

Naposledy editováno 19.07.2011 13:06:23

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 13:04 | Nahoru | #37
smazat

Naposledy editováno 19.07.2011 13:07:28

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 13:05 | Nahoru | #38
smazat

Naposledy editováno 19.07.2011 13:06:58

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 13:15 | Nahoru | #39
Memory> Takoví lidi asi občas sou - hele, pokud někoho nesestřelej nebo nehlásaj do světa, jak je to jednoduchý a že na tom nic není, tak sou mi fcelku volný zbejvá odpověď na otázky, proč to člověk takle dělá, jestli by se to rychlej nenaučil pozvolným zvládáním, jak k tomu přijdou ti, kerý při případný havárii vezme sebou - a to sou otázky spíš s vazbou na psychickou bilanci těch jedinců, než na konstrukci motorovejch vozidel - mě motky a auta dycky bavily a tak sem gdysi vystudoval silniční vozidla a spalovací motory na vejšce + sem toho za ty desítky let dost najel a vím o tom dost nato, aby se mi tady při čtení zasvěcenejch názoru někerejch zdejších rádobyodborníků ježily vlasy nakonec, každej je za svý jednání odpovědnej sám, i gdyž těch lidí, keří pak musej ty zbytky těl pytlovat, je mi docela líto

Naposledy editováno 19.07.2011 13:15:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 13:17 | Nahoru | #40

Memory píše:

Stev> Souhlasím stebou, ale mě přijde, že Che je utvrzen v názoru, že kdo si koupí silnej stroj, tak se prostě zabije.



Todle sem nigdy neřek - říkám jenom to, že začátečník na ss má mnohem vyšší pravděpodobnost havárky - inteligentní člověk se sebereflexí do toho takle nejde co si myslíš o psychické stránce člověka, kerej se pro to rozhodne?

Naposledy editováno 19.07.2011 13:26:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 13:27 | Nahoru | #41
Che>
Tohle jsi přeci ale napsal:

1) Ti, keří maj smůlu, se zabijou a nigdy o tom už nenapíšou.
2) Ti, keří se potlučou o tom v naprosté většině případů taky nenapíšou, páč se styděj (čest výjimkám, kerý se k tomu odhodlaj - před těma smekám)
3) a pak tu máme skupinu třetí, keří to přežijou a vykládaj, že to f pohodě jde. Část z nich jsou lháři, keří začinali na slabý a chtěj jen zamachrovat další část jsou ti, keří zatím přežívaj, jezděj jak s hnojem a chtěj taky jen machrovat, protože sou si vědomi, že jejich tvrzení o tom, jak to maj úžasně f ruce si mohou lidé, keří je neznaj, jen těžko ověřit
4) Ti, keří údajně začali na silný a dokázali se na ní dobře naučit (znáte osobně někoho takovýho? já ne )
_______________________________________________

Omlouvám se, nerad někoho chytám za slovo, ale prakticky jsi napsal, že člověk co na silný začínal(a naučil se natom), tak neexistuje. Jinak myslíš, že psychická stránka člověka a pud sebezáchovy je rozdílnej z toho důvodu, že ten si vybere 125ccm a další litr? Má to proto každej člověk jinde? Nemám přece menší nádobí a menší ego jen proto, že začnu na menší, a nebo nemám větší nádobí a větší ego, protože začínám na silnější. Pořád je to to samé. Né každá mašina ti dovolí určité chyby, jiná ti nedovolí prakticky skoro nic.

Jsem rád, že sme se shodli v názoru, že je lepší začínat na slabší, ale že začínat se dá i na silnější, jen u silnější je to obtížnější a chce to zvýšenou opatrnost...

Naposledy editováno 19.07.2011 13:32:24

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 13:37 | Nahoru | #42
Memory> Já sem napsal, že nikoho takovýho osobně neznám - možná to bude tím, že se stýkám většinou s lidma, keří maj f hlavě dobře fungující mozek jinak ta psychická stránka spočívá f tom, že u někerejch lidí je jednoduše dominující radost z jízdy a motorkaření je u nich dalším obohacením fungujícího života, u jinejch se primárně jedná o kompenzování si mindráků - jezděj na motkách proto, že chtěj být úžasní a báječní - prostě si tím kompenzujou svý psychický problémy - podstatu těchdle věcí neumím popsat stručně, páč je to na delší pojednání wo tom, jak tydle poruchy vznikaj - asi to rozpitvám, až zazimuju motku

Naposledy editováno 19.07.2011 13:37:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 13:46 | Nahoru | #43
Che> Nu věř, že jsou i normální racionálně uvažující lidé, co si nepotřebují nic dokazovat a mají radost z motorismu jako takového, užívají si krásu jízdy, sílu koníků pod prdelí, přírodu a je to proně určitým způsobem relax od všedního života. Je spousty lidí co jdou na mašinu kvůli balení roštěnek, kvůli tomu, aby si něco dokazovali. Ale je i spousta lidí kteří jdou kvůli kráse motorky a toho co představuje. I mezi takovými je dost lidí co začínali na silným a jsou tu stále mezi námi, naučili se natom, troufám si tvrdit, srovnatelně jako vy, kteří jste si prošli ,,vícekubatúrovým,, procesem.

Nehaž prosimtě všechny do jednoho pytle jen proto, že se ti nepoštěstilo narazit na člověka co natom začínal. Těch lidí je samozřejmě nesrovnatelně méně, než těch co si prošli tím procesem, ale pořád jich je spousta.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 14:03 | Nahoru | #44
Memory> To seš mimo, člověk, kerej je psychicky f pořádku, si uvědomuje, že na silnici není sám a dobře ví, že určitým jednáním ohrožuje jiný lidi, a taky si uvědomuje, že gdyby se zrakvil, tak to bude jeho blízký lidi bolet - a proto se toho jednoduše vyvaruje, podobně inteligentní člověk chápe, že je mnohem vhodnější, gdyž síla stroje odpovídá tomu, co umí - se zastáncema začátků na silný mašině tu diskutuju už roky jejich technický znalosti sou často tragický, z toho, jak argumentujou a často utíkaj z debaty mám taky poměrně jasnej názor, jak na tom sou po psychický stránce - přečti si něco z psychologie o věcech, jako je narcismus a jiný poruchy sebehodnocení a možná taky pochopíš o hodnotách argumentů typu - lojza vomáčka z hornídolní taky začal na ss a je živej a proto to tak může udělat každej si myslím svý

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 14:20 | Nahoru | #45
Che> neboj obor psychologie je mi dobře znám a rád debatuji, takže z konverzace určitě neuteču. Pan Lojza Vomáčka je jedním z mých přátel kterého znám dobrých 8 let, takže argumentovat něčím co je nepodložené je jako jít si zaplavat do rybníka, kde je vypuštěná voda. Moralizovat na základě toho, že je člověk neinteligentní jen proto, že jde rovnou na silnou? To namě působí iracionálním dojmem. Být jeden kamarád, tak už bych se ptal jaké jsi měl dětství a podobně, ale v tvých příspěvkách pociťuju jednu věc a to, že máš špatné zkušenosti s několika motorkářemi, možná tvý přátelé, kteří šli rovnou na silnou a přišli o život. Nebudu se do toho vrtat, protože je mi potom skutečně prd.

Jistým způsobem i je nesprávné, že motorista nezačíná se smartem, ale rovnou si třeba koupí dvoulitr v TDIčku. Nevím no, na tohle máme zkrátka odlišné názory a jak říkám: když člověk někoho nezná, tak to neznamená, že takovej člověk není.

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 14:25 | Nahoru | #46
Memory>tak pojďme do toho - jestli opravdu víš něco z psychologie, tak řekni něco o tom, jak vznikají poruchy sebehodnocení, jakej je mechanismus vzniku narcismu a jakej vliv má to, co člověk zažije v brzkým dětství. Je ti bližší pojetí Kohuta nebo Rohra? Jak jsou na tom dle tvého názoru motorkáři s koherentností Selbst?

P.S. Dětství sem měl moc fajn až mnohem pozděj mi docwaklo, jak to bylo důležitý

Naposledy editováno 19.07.2011 14:37:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 14:42 | Nahoru | #47

Memory píše: Che> neboj obor psychologie je mi dobře znám a rád debatuji, takže z konverzace určitě neuteču. Pan Lojza Vomáčka je jedním z mých přátel kterého znám dobrých 8 let, takže argumentovat něčím co je nepodložené je jako jít si zaplavat do rybníka, kde je vypuštěná voda. Moralizovat na základě toho, že je člověk neinteligentní jen proto, že jde rovnou na silnou? To namě působí iracionálním dojmem. Být jeden kamarád, tak už bych se ptal jaké jsi měl dětství a podobně, ale v tvých příspěvkách pociťuju jednu věc a to, že máš špatné zkušenosti s několika motorkářemi, možná tvý přátelé, kteří šli rovnou na silnou a přišli o život. Nebudu se do toho vrtat, protože je mi potom skutečně prd.

Jistým způsobem i je nesprávné, že motorista nezačíná se smartem, ale rovnou si třeba koupí dvoulitr v TDIčku. Nevím no, na tohle máme zkrátka odlišné názory a jak říkám: když člověk někoho nezná, tak to neznamená, že takovej člověk není.



srovnávat začátky na dvoukolovém a čtyřkolovém vozidle je dost mimo - už sem to tu něgde pitval - chceš odkaz?
žádný kamarád se mi na motce nezabil
žádného lojzu vomáčku neznám
srovnání s rybníkem nechápu - prosím vysvětlit

Naposledy editováno 19.07.2011 14:53:39

Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 16:32 | Nahoru | #48
Hezky napsaný za to ta uznávám

Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 20:52 | Nahoru | #49
Jinak dneska jsem byl účastníkem blbosti nebo nezkušenosti nějakýho "pilota" na GSX-Ru ..Nadjel si do zatáčky jak s Tatrou a mě přehlídnul ..takže to bylo o zrcatko diky chlape za skvelej zazitek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 21:35 | Nahoru | #50
Che>

Uff. Nečekal jsem, že od tématu se dostanem až k rozboru poruch sebehodnocení. Jistě narážíš nato, že je jistou poruchou sebepřeceňování, protože v dětství někdo nic nedokázal, ba vskutku rodiče ho třeba zanic nepochoválili. Takovej člověk v dospělosti může, ale nemusí mít i přehnanou sebedůvěru, protože chce daleko více něco důkázat, může si myslet, že je pán světa, ale naopak může být zakřiknutej klidně po zbytek života(to ve špatném dětství většinou bývá). A když to spojím s naším tématem: Může přeceňovat své schopnosti, ale může je i podceňovat. Nemá jistým způsobem zdravej nadhled nad věcí, hůře vyhodnocuje situace. Nevím proč sem pleteš ale mechanismus vzniku narcismu. Jak myslíš že je narcismus v tomto tématu zahrnut? Nebavíme se tu o frajírcích s hnutým dětstvím, kteří mají pud sebezáchovy třeba jinde. Bavíme se tady o racionálně smýšlejících lidech, kteří jdou na silnou mašinu a mají pud sebezáchovy a rozhodně nemyslí nato dělat blbosti na něčem, načem nikdy neseděli.

Proč je mimo srovnávat začátky na dvoukolovém a čtyřkolovém vozidle? Protože máš kolem sebe plech a tudíž je to míň nebezpečné než na mašině? To není dost dobrej důvod. Z hlediska ochrany zdraví, tak to souhlasím, že ano, ale z hlediska nebezpečnosti? Nejde přeci jen o tebe, ale taky o druhé. Sám přeci tvrdíš, že na silnějším je člověk daleko více nebezpečnější sám sobě. Ale já si myslím, že nezáleží jak je člověk nebezpečný sám sobě, ale jak je nebezpečný svému okolí. Jinak já tvůj příklad Lojzy Vomáčky znám(jak říkám kamarád je zdárný příklad toho co se vymyká tvé teorii otom, že začátečník se nenaučí na silné mašině.).

Vypuštěnou vodu ti rád vysvětlím: Argumentuješ tím, že člověka co by začínal na silné mašině neznáš, tak proto žádnej neni. Alespoň jsem to z tvých příspěvků vycítil. Nezapomínej na dobrou a skutečně pravdivou hlášku Bohuša z KHGT: Však vašu xyz jsem taky neviděl a věřím, že ju máte.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 22:07 | Nahoru | #51

Memory píše: Che>

Argumentuješ tím, že člověka co by začínal na silné mašině neznáš, tak proto žádnej neni. Alespoň jsem to z tvých příspěvků vycítil. Nezapomínej na dobrou a skutečně pravdivou hlášku Bohuša z KHGT: Však vašu xyz jsem taky neviděl a věřím, že ju máte.



Můžeš mi říct, gde sem řekm že takovej člověk není - opakovaně pouze říkám, že takoví lidé jdou špatnou cestou a řada z nich to proto odsere ty skáčeš z jedná věci na druhou, nevypadá to, že bys měl nějaký systematický znalosti z problematiky motorovejch vozidel a f psychlogii zdá se taky dost plaveš, ale zkusme to - co podle tebe vede lidi bez jakékoli praxe na motce začít na supersportovní motorce 600 a vejš - dokázal bys to nějak zformulovat??

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 22:26 | Nahoru | #52
Che>

ale vždyť to je nesmysl co říkáš. Však to je skoro znát z každého tvého příspěvku. V bodech sem ti taky vypisoval co přesně jsi napsal. Mě přijde, že odsuzuješ lidi co poprvé sednou na mašinu, třeba na šestikilo a nikdy natom dříve neseděli. Že máš názor, že se lidi nenaučí a spíše se zabijou. Jinak já celou dobu se stebou nepřu vtom, že začínat na silné mašině je správná cesta, ale je to jedna z možných cest a i když je obtížnější, tak pořád to spousty lidí zvládne. O psychologii je asi vskutku zbytečné polemizovat, protože tisíc hlav, tisíc názorů. Problematika motorových vozidel je vcelku obsáhlá, můžeš být konkrétnější?

Jinak k tvé otázce:
Co je ktomu vede? Těch faktorů je spousta, ale vypíšu asi ty nejzákladnější:

1) výzva (překonávání se a machírkování)
2) finance. Tady by byla asi spousta podskupin
3) přátelé (např. jsou na vyšších kubatúrách)
4) netrpělivost (odmítnutí čekat)
5) ŘP. Tady osobně neznám člověka co by si udělal řidičák na velkou mašinu a šel třeba do 125ky. Určitě je takových lidí spousty, ale já žádné takové neznám.
6) Motorka (výhodná koupě, dědictví atd)

apod.....

1 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí

19.7.2011 v 22:36 | Nahoru | #53
Ahoj všem, konečně jsem se dozvěděl kdo opravdu jsem. Podle příspěvku od Che> jsem vymaštěnec, trpím poruchou sebevědomí a sebeovládání, plno příspěvku zde je imbecilních.

Che> celkem se mě tvůj názor dotknul, takhle mě odhadnout aniž bys mě někdy viděl, nebo si semnou napsal. Ale protože nejsem vztahovačný a celkem v pohodě nad věcí je mi to jedno. Možná tady nepatřím, mé zkušenosti na moto jsou dvě jízdy na panelce ještě bez papírů, 5x jsem měl půjčenou 125 od sestřičky, ale nakonec jsem si nekoupil litr ale jen Horneta 900. První moje jízda byla přes celou Prahu pak nějakých 360 km po dálnici za deště a pak 40 km po okrskách. Do dnes jsme se sršněm najeli 3500km, a zodpovědně mohu říct, že né vždy mi bylo příjemně. Ale nikdy bych neměnil.
Jinak mé postřehy z okolí, medií a fora:
1. První co mě naučili v autoškole je podvádět! Vážím 120 Kg + obleček, helma, boty 127Kg, Otázkou je kolik může vážit instruktor nebo komisař který provádí výuku nebo zkoušku na tehdy to byla Jawa 350???? Je už to dlouho, tuším že užitková hmotnost Jawy je kolem 160Kg a to nepočítám zdvojené řízení. Kdybych se měl řídit zákonem tak nikdy si motorku nepořídím, tedy u nás.
2. Srovnáváš tady technické parametry stroje, myslím si, že každý stroj má takové parametry které většinou dostačují k jeho bezpečnému ovládání. Doufám že si nemyslíš že 125 neumí zablokovat kola? Domnívám se, že řidiči spíše zpohodlněli dnešní technikou která plno věcí obstará za ně aniž by o tom věděli, a tudíž kdo je kopyto za volantem bude tak samo i za řídítkem. Jde tedy jen o cit a míru reakce na danou situaci. A ta míra citu bude u každého stroje jiná, čili když změníš motorku tak znova budeš zkoušet a učit se.
3. Mých pár jízd na 125 mě jen utvrdila v tom, že je plno jiných frajerů na cestě kteří ti dávají najevo že jsi překážkou, tedy hlavně v plechovkách, ale je i spousta těch kteří o tobě ví a netlačí tě k příkopě, pustí tě před sebe a tak podobně.
4. Píšeš, že se znáš s lidmi co mají mozek v hlavě, a toho koho neznáš je primárně jedinec kompenzující své psychický problémy. Na to Ti poradím dívej se pořádně kolem sebe. Je nás tu spousta jen jsi asi v ulitě a neuznáváš nikoho jiného než kdo Ti je roven vzděláním. Nevím co si kompenzuji já, že jsem si dovolil pořídit takovou motorku, ale věř nebo né mám ji pro radost, pro její zrychlení , protože se mi líbí, dobře se mi na ní sedí, a nakonec i pro to že jsem všude dřív než v autě.
5. V 18 jsem dělal řidičák na náklaďák v 21 pak na autobus, musel jsem prokázat 2 roky praxe, dnes uděláš řidičák v 21 letech na osobák pak hned na autobus kterákoliv společnost Tě zaměstná uděláš profesní školení a jedeš s kloubákem kde naložíš 130 děcek. Tohle je v pořádku? Není to třeba znepokojující víc než začátečník na litru? Hlavně chci říci to že rozhodující je autoškola, která by měla důsledněji prověřovat jestli žadatel má dostatek předpokladů na zvládnutí jakéhokoliv stroje!

Jinak souhlasím s tím, že je lepší začít postupně pokud Ti to finančně bude stačit, nepřeceňovat se, nechat si poradit, začít postupně s ovládáním motorky a naučit se plno věcí které budeš dělat automaticky aniž bys nad nimi přemýšlel. (V mém případě třeba stojan ), ale i blinkry atd, nesnažit se hned vyrovnat vyježděným borcům co to umí, nesnažit se hned porušovat zákon, dobře né nastudovat fyzikální zákony ale pochopit je, nepodceňovat připravenost a technický stav motorky.
Všem přeji příjemný den a hodně najetých km

1 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí

20.7.2011 v 08:28 | Nahoru | #54
No já nevím... Snažím se tady na fóru, když mám čas, vlákna "na čem začít" zachytit a když to jde, tak poradit. Sice je to házení hrachu na zeď, ale když to pomůže aspoň někomu...
Ale obvykle se to zvrtne v diskuzi několika málo jedinců a upřímně, kolik začátečníků tady bude pročítat několik stránek sáhodlouhých příspěvků? Případně se dokonce zapojí do diskuze?

Na jednu stranu je v takových vláknech snaha problém zobecnit, na druhou stranu se to často zvrtne na řešení nějakého konkrétního problému. Takže i když si začínající jezdec třeba vlákna projde, ztratí se v množství neutříděných informací, mimo jiné i o tom, kdo je tady podle koho blbec a podobně.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

20.7.2011 v 10:39 | Nahoru | #55
Suzuveverka> Point for U. Tady, jako všude jinde, jsou prostě táborky lidí. Jedni si myslí, druzí mají zkušenosti, třetí dělají chytrý a dalším je to jedno. Málokdo tu dokáže mluvit nezaujatě a obecně, shrnout vše podstatné a dát to do jedné věty.

Myslím ale, že i s kolegou z psychologické poradny jsme se ve finále shodli vtom, že je lepší začínat od slabších kubatúr, ale dá se začít i na silnějím. Jen to chce větší předvídavost, respekt a celkově zvýšenou opatrnost. Mno a v poslední části dost štěstí, ostatně to v dnešním provozu potřebují všichni, včetně chodců.

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

20.7.2011 v 11:05 | Nahoru | #56
Memory> jde hlavně o to že každej člověk je individualita, a tady píšeš na veřejný fórum takže nevíš komu, potom je lepší dávat univerzální rady.

Já osobně bych každýmu na začátek doporučil enduro typu XT, největší chyba lidí co si pořizujou sportovní motorky je že přemejšlej jak tam dát koleno, kolik kde jedou, a komu ujedou/neujedou, ale motorku pořádně ovládat neuměj.

Dá se začít na všem, jenže tohle tvrzení má asi takovej smysl jako to že můžeš hrát pingpong prkýnkem na maso.

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

20.7.2011 v 17:59 | Nahoru | #57
Memory> Já sem si kupříkladu udělal papíry na 25kW a šel přes Jawa 21..MZ150...MZ251 a momentálně sedlám GS500E. GS mám teď druhým rokem...mám na ní odjeto cca 24 tis km. Celkově mám cca 34 tisíc se všema svýma strojema dohro.

Proč sem tak začal:
Protože na začátku jsem vůbec neměl peníze na něco většího. Rodiče nechtěli o motorce ani slyšet..takže sem si našetřil ty 2 tisíce a měl svůj první fichtl. (za což dnes rodičům děkuji)
Na druhou stranu musím říct, že kdybych tenkrát měl větší obnos peněz tak bych si ho koupil taky. Nevím proč, ale ostatní motorky mě prostě nějak nezajímaly..ani sem se v tom pořádně nevyznal. Z mého okolí nejezdil na motorce vůbec nikdo..prostě sem se do toho jednoho dne zbláznil sám a ani vlastně nevím proč.
MZ 150 sem si vyhlídl pak taky sám kvůli tomu, že to bylo takové ,,nejbližší vyšší" a hlavně sem jezdil pořád s přítelkyní....a postupem času mě přestalo bavit jet z přerova do olomouce 40 minut když metr od tebe se dělaj víry z kamionů.
MZ 251 sem si koupil protože jsem opět jezdil s přítelkyní..a MZ150 vytáhla vedví max 70...takže syndrom,,být neustále předjížděn" mě opustil jen částečně.
MZ251 měla už síly dost. Ve dvou 90 v poho...sám 140..takže i rezerva pro nějaké to předjetí tam byla. Jenže sem byl už 5. majitel..byla to hrozná mrdka. navrážel sem do ní spoustu těžce vydělanejch peněz a bylo to k ničemu.
Poslední mylník je GS500E. Proč sem jí koupil? Protože se MZ srala...ale zde už musím přiznat prachsprostou touhu po větším stroji. Proč? Prostě jenom tak. To je ta otázka a odpověď, kterou tady pořád dokola řešíte. Prostě proto. Protože sem ji chtěl (a hodně se mi líbila a líbí)
Témata GS neber vole...ER5..CB500..GPZ500 jedou VO HODNĚ VÍC...mě úplně míjí.
Myslím, že na ní mám už něco malinko odjeto...ale v žádným případě ji neovládám, tak jak bych si představoval. I když vím, kde se jak zachová...co v kterých otáčkách čekat..nečekat..jasný..ale stejně vím, že tam je je a ještě dlouho bude velká rezerva.

Ano...občas mám taky chuť si zazávodit...přiznám se. Jedná se o jednu vytypovanou lokaci poblíž bydliště....prostě rovinka do kopce..dva pruhy...podřadit o 2 kvalty a full....vedle z TDička se hulí a mě těší hustokrutý pocit, že se u sbíhání pruhů řadím jako první.
Ale to je vše. Na nějáký honění se v zatáčkách...v lesích...ať už s plechovkou nebo s jiným motorkářem prostě nějak nemám koule. To je ta rezerva o které mluvím.

GS mi zatím tak nějak stačí..a myslím že i stačit bude. nepotřebuju jít výš. Měl jsem pučenou cestovní i sportovní šestku...ale neoslovilo mě to(4vál je otřesnej kopr)...bohužel tu sportovní si už nikdy nepujčím..protože se na ní kamarád před pár týdny zabil .

Takže i takhle to třeba může být (jo a mimochodem jezdím smartem )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

20.7.2011 v 18:08 | Nahoru | #58

mysak.milan píše: neuznáváš nikoho jiného než kdo Ti je roven vzděláním.



to se mýlíš, klidně si o konstrukci motek pokecám třeba s vyučeným kuchařem podmínkou ale je, aby měl chuť nad tím přemýšlet a chtěl něco pochopit tyhle dialogy vedu už roky a s někerejma lidma vést bohužel nejdou oni totiž nechtěj nic pochopit - fšechny ty slavný teorie o tom, že není důležitý, na jaký motce začátečník sedí, sem už Xkrát rozcupoval, ale u někerejch lidí je to prostě marný a příčina je opravdu f jejich psychice na druhý straně sem dostal i hodně děkovnejch péémek od lidí, keří sou schopni chápat a posunout se to jak popisušej svý začátky ty jako nějak zvlášť průserový nevidím trvám ale na tom, že začátečník na ss šestce nebo f horším případě litru riskuje nad únosnou míru a že tam problém f oblasti psychiky je rady lidí, kreří tak údajně začali a hravě to zvládli směrem k novejm začátečníkům sou opravdu na samostatný pojednání

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

20.7.2011 v 20:49 | Nahoru | #59

Che píše: Tak si to řekneme po lopatě, ju začínat na silným stroji je velmi nebezečné je to proto, že technické paramerty tohoto stoje jsou velmi rozdílné ve srovnání se slabou motorku a žádné kecy o mozku, o čemsi srovnaném f hlavě a podobné tlachy na tom nic nezmění vymaštěnci, keří podobným imbecilitám uvěří a na silnomotorce začnou, se dělí f podstatě do tří skupin. Ti, keří maj smůlu, se zabijou a nigdy o tom už nenapíšou. Ti, keří se potlučou o tom v naprosté většině případů taky nenapíšou, páč se styděj (čest výjimkám, kerý se k tomu odhodlaj - před těma smekám) a pak tu máme skupinu třetí, keří to přežijou a vykládaj, že to f pohodě jde. Část z nich jsou lháři, keří začinali na slabý a chtěj jen zamachrovat další část jsou ti, keří zatím přežívaj, jezděj jak s hnojem a chtěj taky jen machrovat, protože sou si vědomi, že jejich tvrzení o tom, jak to maj úžasně f ruce si mohou lidé, keří je neznaj, jen těžko ověřit Ti, keří údajně začali na silný a dokázali se na ní dobře naučit (znáte osobně někoho takovýho? já ne ) zde často rozdávaj rádobyzasvěcený rady lidem, kerý vůbec neznaj, tvrdí, jak to f poho jde a že síla motky na to nemá žádnej vliv hlavním důvodem tohoto jednání je pochlubit se, jak jsou úžasní jiní vymaštěnci, keří taky toužej bejt úžasní, jim do uvěřej a dou na to v odborné psychologii se tyto jevy označují jako poruchy sebehodnocení a sebevědomí, v běžné mluvě se hovoří o chlubivosti a machrování - jde tady o to, že někteří lidé mají nedostatek vlastního pocitu sebehodnoty a snažej se to zubynehty doplnit zvenčí od obdivovatelů prostředí extrémních sportů je těmito lidmi dost zaplněno pro praktický nácvik jízdy je nejlepší, gdyž fpředu jede něgdo, gdo se snaží ujet, aby ukázal, jak je úžasný a vzadu něgdo, gdo se snaží udržet f kontaktu, aby byl taky báječný



Jedem z mála skutečně dobrých příspěvků na stále slabších m.cz

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

20.7.2011 v 20:53 | Nahoru | #60
Che> v žádném případě nechci radit, protože sám se učím a poznávám. Píšu jen co jsem prožil a třeba to někomu pomůže s volbou stroje. Jinak pokud chceš rozebrat konstrukci motorek, tak mi srovnej dle tvého názoru motorku Hondu cbr125r a Hondu cb900f. Oba stroje mám možnost porovnat objektivně v praxi jako začátečník. Jsem muž ve středních letech, mam za sebou psychotesty protože je potřebuji k povolání tak dejme tomu že to mám v hlavě srovnaný, nebojím se fyzikálních zákonů, nemám sklony k sebezničení.
Můj dojem z jízdy obou strojů:
Projel jsem si stejný úsek na obou mašinách
125 rozhodně lepší manipulace v garáži
900 těžší už je třeba rozvážit jak sní zacházet, menší zaváhání a pád stroje
125 jízda po štěrku na hlavní cestu v pohodě né moc citlivý plyn takže super
900 jizda srovnatelná se 125 moc citlivý plyn takže hodně citu
125 jízda po rovince bomba dá se lehce manévrovat mezi dírami v cestě, na rovinkách musím
hodně točit aby jela s mojí váhou, v zatáčkách v pohodě v pěkné zatáčce škrtám stupačkou
jde fakt lehce do náklonu
900 jízda o poznání klidnější, není ji třeba točit, mezi náklonem 125 a 900 nevidím žádný
podstatný rozdíl, snad jen že je třeba více manévrovat tělem, pěkná zatáčka stejná
rychlost a stupačka nic dokonce se mi zdálo že jsem se vůbec nemusel snažit ji více
pokládat, o poznání horší manévrovatelnost v malé rychlosti dírám, ale zase když jsem
do nějaké vjel tak v klidu.
125 vůbec mě to neláká předjíždět protože to nemá cenu a nejede
900 V klidu předjíždím, rovný usek krása chci řadit nahoru a nejde, asi jsem tam už měl
max rychlostní stupeň (ale to se mi stává pořád)
125 skoro vůbec nemusím používat brzdy, hlavně dojíždím ke křižovatkám na brždění motorem
900 používám obě brzdy, i podřazování, brzdy se mi jeví jako stejné ale určitě dobržďuji z
větší rychlosti než u 125

Na obou se mi nestalo že by mi šlo kolo do smyku, nebo že bych protočil zadní kolo při rozjíždění (vlastně kecám při výjezdu z garáže s 900 křižovatka a přednost zprava to je pro někoho tabu jel jsem krokem jen vykouknu a před nosem auto tak brzda štěrk přední kolo blok a už šla k zemi "fakt jsem ji neudržel a hodně jsem se snažil" Zvednul jsem ji a pokračoval dále.)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist