globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém s lepení pneu knoty
 
11.7.2011 v 06:57
Tak se mi povedlo píchnout pneu. Byl tam hřebík cca 2 mm v průměru. Napatlal jsem knot lepidlem a vrazil ho tam. Po cca 1,5 hod. jsem ho zaříznul kolo nafouknul a vyrazil. Ale po 30 km knot vylítnul. Tak jsem na knot dal lepidla podstatně víc, ale to vydrželo sotva 20 km. Při posledním lepení jsem se snažil nacpat lepidlo i přímo do díry + na knot. To zatím drží, ale mám pocit, že knot stejně pomalinku vylejzá. Jelikož ani po 70 km není zarovnaný s pneu, ale pořád trochu vyčuhuje.
Sadu na lepení jsem kupoval na jaře a pokaždé jsem to nechal zaschnout dýl než 15 min. které píšou v návodu. Tak ocením každou radu co dělám blbě a nebo doporučení lepidla a knotů které opravdu drží. Všem moc díky

2 reakcí na tento příspěvek Problém s lepení pneu knoty

11.7.2011 v 19:41 | Nahoru | #31
Když je tu tady to téma tak se ještě zeptam, nevíte co se dá použít na drátěný kola ? Když tam mam hřebík tak můžu použít knot nebo ne ? A jak je to s tim gelem nebo náplní co se dává uvnitř pneu preventivně dopředu a jakmile propíchnu tak se to okamžitě zalepí, to mohu také mít na drátěnných kolech ? Poraďtě mam jet na dovolenou a vůbec netušim co si vzít sebou na cestu. Nebo případně jestli máte něco osvědčeného mohli byjste sem dát odkaz ? Díky

(reakce na) Problém s lepení pneu knoty

11.7.2011 v 21:30 | Nahoru | #32
Pajitu66> na drátěný kola pokud mají duši tak duši sebou. nebo aspoň záplaty a lepení.

Problém s lepení pneu knoty

12.7.2011 v 01:36 | Nahoru | #33
dojezdil sem nekolik gum az na platno (x tisic km), ktere sem lepil nebo si nechal lepit knotem, jezdil sem i 280km/h s lepenym predkem (a guma byla 10 let stara) a bez problemu

to lepidlo je vulkanizator, kterej zvulkanizuje gumu a knot a cely se to spoji, samo muze drzet i knot bez 'lepidla' ale zas kamosovi vylitlo 6 knotu, nez ho napadlo pouzit lepidlo a pak uz to drzelo do dojeti

pokud nedrzi s lepidlem, tak je neco s gumou a mozna ze prave ten nesmyslnej ultraseal

Problém s lepení pneu knoty

12.7.2011 v 08:46 | Nahoru | #34
Taky bych si troufnul tvrdit, že ten knot co nedržel mohl být krapet staršího data a tudíž mohl být tvrdší, když jsem vyndal knoty od sebe z mota tak jsem na ně čuměl s nima bych asi nic nezalepil, takže pokud nejsou vzduchotěsně uzavřeny tak bych doporučoval je čas o času nebo alespoň před dovolenou vyměnit, v každém pneuservise vám je prodají, jsou buď na kusy nebo platíčko s ca 5ks.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s lepení pneu knoty

12.7.2011 v 11:20 | Nahoru | #35
Pajitu66> Záleží, jestli máš ty kola bezdušový a nebo dušový, pokud bezdušáky, tak knoty a pokud duše, tak jak psal Vladimir, duše a lepení.

(reakce na) Problém s lepení pneu knoty

14.7.2011 v 06:32 | Nahoru | #36
Tak jsem byl včera v servisu a guma byla zevnitř naprosto čistá. Knot šel úplně v pohodě vytáhnout kleštěma. Takže asi blbý knoty a lepidlo. A to jsem myslel, ze sebou vozím sadu kterou si na cestě pomůžu

1 reakcí na tento příspěvek Problém s lepení pneu knoty

14.7.2011 v 11:13 | Nahoru | #37
jak tu bylo už napsáno, nemůže být problém s tím "čekáním na zaschnutí" - já vždycky lepil buď přímo pod tlakem, nebo zalepil a foukal - všechny gumy jsme pak dojeli do konce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s lepení pneu knoty

14.7.2011 v 12:15 | Nahoru | #38
FishX3> Přesně tak, když jsem to dělal, tak se přiznám, že jsem ani nevěděl, že se má na něco čekat něž tam byl plnej tlak, tak to od zalepení trvalo tak 2 minuty možná

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s lepení pneu knoty

14.7.2011 v 13:03 | Nahoru | #39
No nevim. To, že vám to drželo i bez čekání je dobrý. Ale pochybuju, že čekáním než kolo nafouknu bych mohl něco zkazit.

Problém s lepení pneu knoty

14.7.2011 v 13:07 | Nahoru | #40
žádný čekání, knot cpu zásadně do nafouklýho kola protože se semnou nepere guma jak bych ji promačkával, narvu ho tam a vytáhnu očko, zaříznu, dofouknu a jedeme.

(reakce na) Problém s lepení pneu knoty

14.7.2011 v 13:17 | Nahoru | #41
Junma> čekáním rozhodně nic nezkazíš teďka už bych taky aspoň těch 15minut počkal už to totiž vím

Problém s lepení pneu knoty

14.7.2011 v 13:21 | Nahoru | #42
zde okopíruji technologii opravy pneu knotem, je to přímo od výrobce a o čekání se tam nic nepíše.

Opravné nýty OK se mohou použít pro opravy průpichů bezdušových
radiálních a diagonálních plášťů s malým poškozením nosné kordové
kostry a s kolmým sklonem osy defektu. Oprava pomocí opravných knotů
je v mnoha zemích klasifikována jako nouzová a pneumatika opravená knotem může po opravě ujet vzdálenost do nejbližšího pneuservisu, kde je provedena řádná oprava.

1. U opravného knotu sejmout ochrannou folii
2. Místo defektu vyčistit průtažníkem, nebo frézou
3. Knot provléknout otvorem vidlice a natřít vulkanizačním roztokem D
4. Opravný knot provléknout otvorem defektu
5. Vidlici vytáhnout opatrně ven z defektu a vyčnívající konce knotu odřezat

Takto opravený plášť je možné ihned namontovat a nahustit

Problém s lepení pneu knoty

14.7.2011 v 13:35 | Nahoru | #43
Fugo: O cekani se tam nic nepise, protoze se tam pise o namontovani a nahusteni. Ale jinak samo, hned se muze ject, a instalace normalne na nasazeny gume.

Problém s lepení pneu knoty

14.7.2011 v 13:40 | Nahoru | #44
to je jen chyba v textu, dle mého názoru to k tomu vůbec nepatří nebo je to tam zapomenutý, původně je obrázek nad textem, neznám nikoho kdo by dával knot a sundaval u toho pneu z disku, to už tam rovnou dám hříbek ne? A tak jako tak i kdybych dal knot a pak obouval tak je to otázka max 30sec a mám i nafoukáno.

U jiných oprav se skutečně ale nechává vulkanizační roztok odvětrat, ale u knotů prostě nee.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s lepení pneu knoty

14.7.2011 v 20:39 | Nahoru | #45
No, na moto bych knotu nevěřil a to proto, že mi na mondeu knot vypadl ve 130 na dálnici z PP kola a jel jsem zrovna v levém pruhu, z gumy byly cucky, stáhlo mě to doprava až do odstavného a jen díky tomu, že nikdo nebyl okolo, tak to dopadlo dobře, mohl jsem i brzdit.. Tak rychlý únik na moto by byl průser, když beru v potaz možnou rychlost... Zase je fakt, že kostra moto pneu je tuhá a něco udrží i bez vzduchu... Knot bych viděl jako nouzové řešení na dojetí.
No..ten obr asi nebude, imgshack chce nějakou registraci nebo co... Prostě guma na kaši.


Naposledy editováno 14.07.2011 20:51:12

(reakce na) Problém s lepení pneu knoty

14.7.2011 v 20:59 | Nahoru | #46

laďa prášil píše: No, na moto bych knotu nevěřil a to proto, že mi na mondeu knot vypadl ve 130 na dálnici z PP kola a jel jsem zrovna v levém pruhu, z gumy byly cucky, stáhlo mě to doprava až do odstavného a jen díky tomu, že nikdo nebyl okolo, tak to dopadlo dobře, mohl jsem i brzdit.. Tak rychlý únik na moto by byl průser, když beru v potaz možnou rychlost... Zase je fakt, že kostra moto pneu je tuhá a něco udrží i bez vzduchu... Knot bych viděl jako nouzové řešení na dojetí.
No..ten obr asi nebude, imgshack chce nějakou registraci nebo co... Prostě guma na kaši.



Kamosovi utekl knot z predni gumy na moto ve 240km/h a ustal to v pohode prej. Ale zas nepouzil vulkanizator. Me nevypadl knot, ktery jsem natlacil do diry prstem a nevedel sem jestli je skrz, lital sem 250+, pak gumu pro jistotu sundal, a videl teprv ze je skrz, tak sem ji pak pozdejc zas nazul a dojezdil do platna. Zadek neni problem ani kdyz knot vylitne, guma drzi vzduch sama o sobe diky rotaci, kamosovi utekl zadek na dalnici kdyz mel 2. platno (gumoval v Hrensku az na 2. platno a jeli sme pak na Prahu po D8) a nad 150 to ani nepoznal. Ja jel s poloprazdnou z Pribrami na Prahu, a taky nad 150 to bylo jak kdyz je plna.

Dojel sem i 2x lepenej predek, i pri 280km/h , ale to bych si dneska uz rozmyslel, ale zadek je bez problemu.

Problém s lepení pneu knoty

15.7.2011 v 10:29 | Nahoru | #47
k čekání, podle mne tlak v pneu může pomoci utěsnit knot (vytlačováním v místě kde by nedolehal, nebo byla "menši vrstva" - prostě tam kde by mohl nějak pracovat ), druhá věc co zde zmínil Fugo - frézovat a rvát šídlo do měkký gumy je opruz a tak to nemusí proběhnout ideálně - myslím že zvlášť to frézování nemusí být v celém průřezu OK - nafouklá je tvrdá.

Jinak nevím co je standard, ale tady mi v servise opravili kolo na passatu knotem s tím, že je to dnes běžná finální oprava (kolo jsem tam dovezl v kufru, takže neměl problém jej hodit na zouvačku) - nevím, podivil jsem se ale po zkušenostech s lepením na motce sklapnul podpatky a zaplatil.

Jo a ještě pro zajímavost, píchnul jsem u 9křížu, knoty měl muj mladej pod sedlem a sedlo jelo na vlaku z Popradu (jeli jsme z Rumunska a jelikož jsem se nevešel do vlaku , jel jsem po ose) cca v 150 mi udělal motka pšouk a přední bylo prázdný - co se děje v tyhle rychlosti na naložený motce s předním prázdným kolem je Vám asi jasný , stejně jako myšlenky na gumu, potažmo ráfek které vás po opadnutí prvního adrenalinového šoku napadnou.. Na pumpě knoty v prodeji nebyly a vzhledem k tomu jak moc a rychle ucházela guma (s připojeným kompresorem od pumpy jsem se nedostal nad 1 atm) něvěřil jsem antipichu. Výjezd servisního vozidla s knotem 3500,- . Usmlouváno na 2000 - týpek tam byl do 20min (takže cca 30km vzdalen) přijel ani nevypnul motor a fouknul do mista ktere jsem ukazal knot (cca 2min +knot). Byla sobota odpo. Takže materiál cca 30Kč + 60km(15kč/km) 900kč + 2min (řekněme každá započatá pulhodina v sazbě 300kč/h) 150kč + 950Kč sobotní příplatek .... pokud se nedohadujete, bude "sobotní příplatek" 2450Kč... přišlo mi to dost drahý a i když si jsem vědom zákonu trhu nabídka/poptávka, přijde mi to jako vcelku drsný.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s lepení pneu knoty

15.7.2011 v 12:09 | Nahoru | #48
FishX3: to jo, pocitam celkem 2030,- te to stalo, lepsi mit knoty za 60,- pod sedackou co jinak me utekl predek na parkovisti mezitim co sme obedvali, prisel sem k motce a prazdna guma, v ni hrebik. takze sme vyrazili s moji prazdnou predni a jali se hledat kdo by to zalepil. pocitam tak po 10-15km sme narazili na servis, kde mi tam soupnul 2 knoty, rekl si asi 200,- myslim, no a predek sem dojezdil jeste asi 5tis km, i ve 280km/h

ale tech 10-15km s prazdnou predni bylo celkem v pohode, jeli sme tak 40km/h

(reakce na) Problém s lepení pneu knoty

15.7.2011 v 18:59 | Nahoru | #49

Bubrak ZX10R píše: FishX3: to jo, pocitam celkem 2030,- te to stalo, lepsi mit knoty za 60,- pod sedackou co jinak me utekl predek na parkovisti mezitim co sme obedvali, prisel sem k motce a prazdna guma, v ni hrebik. takze sme vyrazili s moji prazdnou predni a jali se hledat kdo by to zalepil. pocitam tak po 10-15km sme narazili na servis, kde mi tam soupnul 2 knoty, rekl si asi 200,- myslim, no a predek sem dojezdil jeste asi 5tis km, i ve 280km/h

ale tech 10-15km s prazdnou predni bylo celkem v pohode, jeli sme tak 40km/h

Vzhledem k tomu jak tě tu na fotech vidím jezdit,tak ti to přední kolo mohli i šlohnout a ty by sis zajel sehnat jiné

Problém s lepení pneu knoty

15.7.2011 v 19:10 | Nahoru | #50
To máš nějakou divnou sadu asi.Mi sme normálně v servisu dávaly na auta taky knoty.Zvětšila se díra,kolo se začlo foukat,prdul se tam knot,nafouklo se to na normální provozní tlak,napsala se zakázka a odjezd .Nikdy se nikdo nevrátil ani si nestěžoval.

Naposledy editováno 15.07.2011 19:11:29

Problém s lepení pneu knoty

15.7.2011 v 19:12 | Nahoru | #51
S kamošem, co jezdí klasiky, jsem byl jednou v Brně a furt že to má diný jízdní vlastnosti... pak že defekt na předku, tak jel z dromu do opravny a tam mu kolo dofoukli a OK (bylo to asi v květnu první ježdění po zimě) a guma se zdála OK No ale kdyby ti někdo vyfoukl gumu a s tím vědomím vyjížděls, tak nevím... Samozřejmě pomalu se dá, já jel jednou na schůzi veterán klubu na J175 už s práznou přední (nějaká tuhá maďarská), v Olomouci jsem měl defekt na zadku, tak jsem seďa na nadrži pokračoval, pak jsem vzadu urval ventil, shrnula se mi duše a poskakoval jsem na tom domu cc 18 km ale to byl masakr . Samozřejmě baterku jsem neměl, roztláčel jsem.....to se pak nadřeš jak na poušti. No, aspoň je na co vzpomínat. Ale jsou lidi, kteří po defektu na moto pneu mění, je to asi otázka postoje. Každopádně na cestě knot je záchrana asi, to chápu.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s lepení pneu knoty

15.7.2011 v 20:09 | Nahoru | #52
lada prasil: no me utekl zadek na Jawa 350 na dalnici ve 110 a mel sem toho plny brejle, od 50km/h dolu sem jel plochou drahu bokem. Ale tam jde o to ze je to uzka guma a ta se chova uplne jinak prazdna nez co sou dneska klasicky 180-190mm.

s prazdnou gumou sem vezl na lane z Plzne do Prahy Velorex, ja ridil Skodu 120, do kopce mi klouzala spojka, no a na Strahove se guma z velorexu svlikla a odkutalela se, tim jak se po ceste roztahla

(reakce na) Problém s lepení pneu knoty

18.7.2011 v 23:56 | Nahoru | #53
Bubrak ZX10R>

Problém s lepení pneu knoty

10.5.2014 v 20:34 | Nahoru | #54
Tak včera jsem lepil po cestě gumu zadní na Banditovi použil jsem konot sadu s bombičkami. měl jsem tři a nestačily na dufouknuti gumy 3x16g CO2 na gumu je potřeba 45g a nahradní tak drahý?????????????

Problém s lepení pneu knoty

11.5.2014 v 12:21 | Nahoru | #55
bombicky nepouzivam vubec, staci dojet k pumpe

Problém s lepení pneu knoty

11.5.2014 v 16:32 | Nahoru | #56
jj a ta cena nových bombiček opravdu vyjde levněji pumpička

Problém s lepení pneu knoty

12.5.2014 v 00:37 | Nahoru | #57
Není guma jako guma. Některý se hned splácnou, ráfek si sedne přes gumu až na zem. S tím se jet téměř nedá. Některé gumy mají ale velmi tuhé bočnice, které se pod váhou motorky nezbortěj. Např Dunlop GT501 píchlá zcela prázdná, jen se splácl běhoun, bočnice udržely tvar. Jet s tím šlo v pohodě, jen to citelně plavalo. Od kila vejš se odstředivou silou behoun vytvaroval jak měl a šlo s tím v klidu klopit zatáčky.
Nutno říct že jsem nezažil gumu, co by kvůli tuhé bočnici šla přezout tak špatně jako tahle. Tak hrozně se montpákama přezouvala snad jen guma z auta.

3 reakcí na tento příspěvek Problém s lepení pneu knoty

20.12.2017 v 17:10 | Nahoru | #58
Používá někdo tento systém? A jestli ano, je lepší než knoty? http://www.bmwmotop...ovych-pneumatik-p346

(reakce na) Problém s lepení pneu knoty

20.12.2017 v 18:06 | Nahoru | #59

Richard68 píše: Používá někdo tento systém? A jestli ano, je lepší než knoty? http://www.bmwmotop...eumatik-p346 [/quote]

jednou sem to mel, nevidel sem zadnej rozdil oproti klasickym knotum.

(reakce na) Problém s lepení pneu knoty

22.12.2017 v 16:34 | Nahoru | #60
Richard68> ...presne tuhle sadu mam,zatim nevyzkouseno
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist