a ještě se mi zdá, že jsou závaží dost "nepochopitelně" nalepené - když dám kolo do motorky, tak cca půlka na levé straně ráfku dole a druhá půlka na pravé straně nahoře, takže se mi zdá, že se navzájem dost eliminuje jejich vliv (ale nejse expert na dynamiku, takže jen tak hádám...)
Naposledy editováno 01.07.2011 15:35:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku
BTW jak jsi psal ty protektory - mě pobavilo nedávno jsem někde viděl kauf jak prase - s gumou po smrti udělat pokus ještě o oživení, zadarmo drahé, majitel za vyvážení a obutí dal mnohem víc a děsně se divil Stejně ve finále celkem k ničemu, to už je lepší za ty peníze koupit pořádnou gumu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku
Pawka píše: Freeman11> protoze trení a sikovnost pracovníka
Tak ta oska se poklada na loziska, takze treni tam nehraje takovou roli a sikovnost pracovnika, tak pokud je nekdo kopyto a nebo to flaka, tak je uplne jedno, jak to vyvazuje ja osobne teda radsi vyvazuju na ty osce, protoze tam nemas na kole ty zachytny ramena, ktery kdyz zkusis po vyvazeni posunout na jiny misto, tak ti vyvazovacka hodi zase trochu jiny hodnoty
1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku
BTW jak jsi psal ty protektory - mě pobavilo nedávno jsem někde viděl kauf jak prase - s gumou po smrti udělat pokus ještě o oživení, zadarmo drahé, majitel za vyvážení a obutí dal mnohem víc a děsně se divil Stejně ve finále celkem k ničemu, to už je lepší za ty peníze koupit pořádnou gumu.
lidi premyslej na usetreni a nevidi ze utracej,kazdej sme takovej,stokrat 30 korun dam,ale 3000 ti nedam
c.j. píše: honza.kr> Tn co to vyvažoval, to evidentně neumí.. Vsadím boty, že by stačilo cca 15gramů..
Pokud by ta závaží byla naproti sobě na stejné straně tak by stačilo jen 5g. Ale tady jsou každé na jiné straně, takhle naproti sobě (ale na jiné straně ráfku) to může být v pořádku. Jinak zadní kolo bych nevyvažoval, těžko může rozkmitat řidítka.
Kdysi jsem prodával celou krabičku kde bylo 100 kusů asi za pětikilo a nikdo to nechtěl, nakonec v aukci jsem to střelil asi za dvě kila.
Ceny závaží na eshopech
1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku
- pletený ráfek se dá centrovat
- litá kola nejsou centrovat
- pletený ráfek jde srovnat
- litá kola nejdou srovnat a nastupuje závaží
- litá kola jsou náchylnější k deformaci po poškození
- delší používání poškozených litých kol vede k větší deformaci kol
- větší deformace si vyžaduje si vyžaduje větší závaží
výsledek = kup nový ráfek
1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku
Pawka píše: kazdodenni moje rutina
BTW jak jsi psal ty protektory - mě pobavilo nedávno jsem někde viděl kauf jak prase - s gumou po smrti udělat pokus ještě o oživení, zadarmo drahé, majitel za vyvážení a obutí dal mnohem víc a děsně se divil Stejně ve finále celkem k ničemu, to už je lepší za ty peníze koupit pořádnou gumu.
lidi premyslej na usetreni a nevidi ze utracej,kazdej sme takovej,stokrat 30 korun dam,ale 3000 ti nedam
u nas se rika: musim 100 usetrit i kdyby to 200 melo stat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku
muchus píše: Nevíte někdo jak je to s tím puntíkem na pneu? Je to nejlehčí místo, nebo nejtěžší? Patří k ventilku, nebo naproti?
Nejlehci a patri k ventilku
honza.kr píše: trins> nemám tušení jak to vyvažují. poprvé jsem u toho byl (roztočili, mašina jim ukázala kolik, nalepili, roztočili znovu, nalepili druhé maličké, roztočili a hotovo) a odešel jsem se 30g rozumně rozmístěnýma. teď podruhé ve stejném servisu a podruhé obrovská dávka závaží a podruhé stejně "divně" rozmístěné. příště asi zkusím jít zase jinam...
Koukám že jsi z Brna - já jezdím odjakžíva do Kohoutek - tam do té garáže pod velkým pneuservisem. Jsou to sice občas morousové ale motorky přezouvají často, levně a bez problému. Nebo pak ve Slavkově Moto-Pneu.cz. Tam to máš i s nákupem nových.
1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku
Freeman11 píše: Nejlehci a patri k ventilku
Tahle problematika je slozitejsi nez se zda a malo lidi ji opravdu rozumi. Hlavne se tu objevuji dva hlavni terminy (maximum radialniho hazeni/excentricita rafku a pneu vs. 'nejtezsi' misto=nevyvazek). Je pto prevzato z nakladnich aut, kde se pri tech prumerech a hmotnostech vyvazuje dost a proto se i na pocatecni umisteni pneu klade duraz.
Priklad pro Bridgestone:
Zluta tecka znaci 'nejlehci' misto staticke nevyvahy. Proto patri k ventilku coz je v naproste vetsine 'nejtezsi' misto liteho, kovaneho ci obrabeneho rafku.
Kdyz ma ale pneu cerveno tecku, tak zlutou ignorujes, protoze u dane pneu je zasadnejsi projev radialniho hazeni. Cervena v tu chvili postihne oba tyto parametry pneu (staticka nevyvaha + radialni hazeni) a je definovana jako 'maximum prvni harmonicke radialni sily'.
Jinymi slovy, u nekrerych pneu je radialni hazeni ('sisatost pneu') dominantnejsi nez setrvacne ucinky na nevyvazek pneu.
U takove 'sisate' pneu proto cervenou chceme mit v miste, kde naopak rafek ma svoje minimum v radialnim smeru. To pozname podle maleho kulateho prolisu na rafku. Ten ale nemaji zdaleka vsechny rafky (zejmena u obrabenych je hazeni minimalni)...v tu chvili pak logicky dame cervenou k ventilku, protoze se snazime docilit toho aby setrvacne ucinky nevyvahy rafku pusobily opacnym smerem nez ono nakopnuti zpusobene geometrii pneu.
Asi to bez obrazku neni moc k pochopeni, ale kdo chce, najde urcite hodne materialu i online.
Naposledy editováno 04.07.2011 20:01:46
1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or | Ina32 | 7 | 16.5.2024 v 21:24 Ina32 |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |
Označení Pneumatik Honda CB 750 | rg250 | 5 | 2.2.2024 v 20:06 ja1 |
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 | jirisis | 2 | 6.1.2024 v 20:33 jirisis |
kempy na Slovensku Honda CB 750 | rg250 | 16 | 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan |