globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: víc a víc závaží na ráfku
zdravím, čím to, že s každou výměnouu zadní pneu mi pořád narůstá závaží? ráfek se nijak viditelně nedeformuje, začínal jsem na nějakých 30g a teď mi tam nalepili skoro 100g. a když si za gram naúčtují cca 2kč, tak se to i docela prodraží. závaží je na faktuře suveréně největší položka. kolik se tak běžně za gram účtuje? btw, obouvám roadsmartky

a ještě se mi zdá, že jsou závaží dost "nepochopitelně" nalepené - když dám kolo do motorky, tak cca půlka na levé straně ráfku dole a druhá půlka na pravé straně nahoře, takže se mi zdá, že se navzájem dost eliminuje jejich vliv (ale nejse expert na dynamiku, takže jen tak hádám...)


Naposledy editováno 01.07.2011 15:35:57
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 23:29 | Nahoru | #31
Pawka> Jj, bohužel přesně na váhu málokdo dělá Na prášek se teprv chystám, třeba časem Pak už se ani nebude muset přestříknout aby ladilo s barvou a bude to dokonalé Jinak také závaží moc nehrotím - buď jich je rozumný počet, případně jde ještě srovnat, jinak beru že už má ráfek své odslouženo, nic nevydrží věčně, a kolikrát dřív než nešlo vyvážit jsem měl kola už z prdele celkově - ohlé okraje ráfku, pobouchané, netěsné... za ty nervy to nestojí, to je šetření na nepravém místě a stejně zákon schválnosti je, že se pak takové kolo vysere kdy je nejmíň potřeba. Nikdy více tohle.

BTW jak jsi psal ty protektory - mě pobavilo nedávno jsem někde viděl kauf jak prase - s gumou po smrti udělat pokus ještě o oživení, zadarmo drahé, majitel za vyvážení a obutí dal mnohem víc a děsně se divil Stejně ve finále celkem k ničemu, to už je lepší za ty peníze koupit pořádnou gumu.

(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 23:40 | Nahoru | #32
Harry_RnK> Měl jsem problémy s tím když cca v 80 pustíš řidítka , ty se rozkmitají - po vyvážení tenhle problém mizel (může samo víc příčin, např zadní kufr atd..)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 23:41 | Nahoru | #33
Freeman11> protoze trení a sikovnost pracovníka

(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 23:44 | Nahoru | #34

Pawka píše: Freeman11> protoze trení a sikovnost pracovníka


Tak ta oska se poklada na loziska, takze treni tam nehraje takovou roli a sikovnost pracovnika, tak pokud je nekdo kopyto a nebo to flaka, tak je uplne jedno, jak to vyvazuje ja osobne teda radsi vyvazuju na ty osce, protoze tam nemas na kole ty zachytny ramena, ktery kdyz zkusis po vyvazeni posunout na jiny misto, tak ti vyvazovacka hodi zase trochu jiny hodnoty

víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 23:47 | Nahoru | #35
dnes jsem přezouval Ninju ZX14R, značku na pneu jsem vrazil proti ventilku a stačilo při statickém vyvážení 10g na předek, zadek nevyvažuju, pouze na přání, tam je to o ho..ě...

1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 23:48 | Nahoru | #36
kazdodenni moje rutina
BTW jak jsi psal ty protektory - mě pobavilo nedávno jsem někde viděl kauf jak prase - s gumou po smrti udělat pokus ještě o oživení, zadarmo drahé, majitel za vyvážení a obutí dal mnohem víc a děsně se divil Stejně ve finále celkem k ničemu, to už je lepší za ty peníze koupit pořádnou gumu.
lidi premyslej na usetreni a nevidi ze utracej,kazdej sme takovej,stokrat 30 korun dam,ale 3000 ti nedam

víc a víc závaží na ráfku

3.7.2011 v 13:48 | Nahoru | #37
Já přezouvám na slicky a ještě nikdy jsem kola nevyvažoval ani nebylo potřeba

(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

3.7.2011 v 17:38 | Nahoru | #38

c.j. píše: honza.kr> Tn co to vyvažoval, to evidentně neumí.. Vsadím boty, že by stačilo cca 15gramů..



Pokud by ta závaží byla naproti sobě na stejné straně tak by stačilo jen 5g. Ale tady jsou každé na jiné straně, takhle naproti sobě (ale na jiné straně ráfku) to může být v pořádku. Jinak zadní kolo bych nevyvažoval, těžko může rozkmitat řidítka.

víc a víc závaží na ráfku

3.7.2011 v 17:45 | Nahoru | #39
190 kč za jeden pásek závaží (většinou 60g) je pěkná zlodějina. V mojí bejvalý práci si účtovali asi 80 kč za jeden pásek a myslel jsem si že jsme byli nejdražší v republice. Stačí zadat do vyhledávače "samolepící závaží". Ceny jsou od 5 kč, ale běžná cena za kterou nakupují autoservisy je asi 15 kč kus. Dříve když se závaží mohli vyrábět z olova tak to stálo ještě méně.
Kdysi jsem prodával celou krabičku kde bylo 100 kusů asi za pětikilo a nikdo to nechtěl, nakonec v aukci jsem to střelil asi za dvě kila.

Ceny závaží na eshopech

1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku

3.7.2011 v 18:47 | Nahoru | #40
Můžeš napsat o který servis se jedná? Jen tak pro strýčka příhodu.

(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

3.7.2011 v 21:35 | Nahoru | #41

crazy_doctor píše: Můžeš napsat o který servis se jedná? Jen tak pro strýčka příhodu.


To byl servis na plechovky. Název bych tady na fóru neměl psát abych nedělal reklamu.

víc a víc závaží na ráfku

4.7.2011 v 00:25 | Nahoru | #42
postřeh

- pletený ráfek se dá centrovat
- litá kola nejsou centrovat
- pletený ráfek jde srovnat
- litá kola nejdou srovnat a nastupuje závaží
- litá kola jsou náchylnější k deformaci po poškození
- delší používání poškozených litých kol vede k větší deformaci kol
- větší deformace si vyžaduje si vyžaduje větší závaží

výsledek = kup nový ráfek

1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku

4.7.2011 v 08:11 | Nahoru | #43
Nevíte někdo jak je to s tím puntíkem na pneu? Je to nejlehčí místo, nebo nejtěžší? Patří k ventilku, nebo naproti?

(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

4.7.2011 v 08:32 | Nahoru | #44
honza.kr> ta fotka je prasecina, tohle je spatne upnute kolo pri dynamickem vyvazovani.
Omlatit jim to o hlavu a uz tam nelez.

(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

4.7.2011 v 08:35 | Nahoru | #45

Pawka píše: kazdodenni moje rutina
BTW jak jsi psal ty protektory - mě pobavilo nedávno jsem někde viděl kauf jak prase - s gumou po smrti udělat pokus ještě o oživení, zadarmo drahé, majitel za vyvážení a obutí dal mnohem víc a děsně se divil Stejně ve finále celkem k ničemu, to už je lepší za ty peníze koupit pořádnou gumu.
lidi premyslej na usetreni a nevidi ze utracej,kazdej sme takovej,stokrat 30 korun dam,ale 3000 ti nedam



u nas se rika: musim 100 usetrit i kdyby to 200 melo stat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku

4.7.2011 v 15:02 | Nahoru | #46

muchus píše: Nevíte někdo jak je to s tím puntíkem na pneu? Je to nejlehčí místo, nebo nejtěžší? Patří k ventilku, nebo naproti?



Nejlehci a patri k ventilku

(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

4.7.2011 v 18:23 | Nahoru | #47

honza.kr píše: trins> nemám tušení jak to vyvažují. poprvé jsem u toho byl (roztočili, mašina jim ukázala kolik, nalepili, roztočili znovu, nalepili druhé maličké, roztočili a hotovo) a odešel jsem se 30g rozumně rozmístěnýma. teď podruhé ve stejném servisu a podruhé obrovská dávka závaží a podruhé stejně "divně" rozmístěné. příště asi zkusím jít zase jinam...



Koukám že jsi z Brna - já jezdím odjakžíva do Kohoutek - tam do té garáže pod velkým pneuservisem. Jsou to sice občas morousové ale motorky přezouvají často, levně a bez problému. Nebo pak ve Slavkově Moto-Pneu.cz. Tam to máš i s nákupem nových.

1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku

4.7.2011 v 19:19 | Nahoru | #48
vsichni vyvazujete jen rafek,ale nejvic hazou gumy!!!ale jestli mas rafek krivej,tak je to neco jineho a nejde se zlobit na servis

(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

4.7.2011 v 19:55 | Nahoru | #49

Freeman11 píše: Nejlehci a patri k ventilku



Tahle problematika je slozitejsi nez se zda a malo lidi ji opravdu rozumi. Hlavne se tu objevuji dva hlavni terminy (maximum radialniho hazeni/excentricita rafku a pneu vs. 'nejtezsi' misto=nevyvazek). Je pto prevzato z nakladnich aut, kde se pri tech prumerech a hmotnostech vyvazuje dost a proto se i na pocatecni umisteni pneu klade duraz.

Priklad pro Bridgestone:
Zluta tecka znaci 'nejlehci' misto staticke nevyvahy. Proto patri k ventilku coz je v naproste vetsine 'nejtezsi' misto liteho, kovaneho ci obrabeneho rafku.
Kdyz ma ale pneu cerveno tecku, tak zlutou ignorujes, protoze u dane pneu je zasadnejsi projev radialniho hazeni. Cervena v tu chvili postihne oba tyto parametry pneu (staticka nevyvaha + radialni hazeni) a je definovana jako 'maximum prvni harmonicke radialni sily'.

Jinymi slovy, u nekrerych pneu je radialni hazeni ('sisatost pneu') dominantnejsi nez setrvacne ucinky na nevyvazek pneu.
U takove 'sisate' pneu proto cervenou chceme mit v miste, kde naopak rafek ma svoje minimum v radialnim smeru. To pozname podle maleho kulateho prolisu na rafku. Ten ale nemaji zdaleka vsechny rafky (zejmena u obrabenych je hazeni minimalni)...v tu chvili pak logicky dame cervenou k ventilku, protoze se snazime docilit toho aby setrvacne ucinky nevyvahy rafku pusobily opacnym smerem nez ono nakopnuti zpusobene geometrii pneu.

Asi to bez obrazku neni moc k pochopeni, ale kdo chce, najde urcite hodne materialu i online.

Naposledy editováno 04.07.2011 20:01:46

(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

4.7.2011 v 20:03 | Nahoru | #50

Pawka píše: vsichni vyvazujete jen rafek,ale nejvic hazou gumy!!!ale jestli mas rafek krivej,tak je to neco jineho a nejde se zlobit na servis



Jak to myslis? Kdo a proc by vyvazoval jen rafek?

víc a víc závaží na ráfku

4.7.2011 v 20:17 | Nahoru | #51
bavite se hlavne o rafku a zapominate na pneu,rafek byva vetsinou dobry,nejhorsi gumy byvaji dunlop a bringe,jsou dost tezky a tvrdny bocnice,naopak michelin je lehky a mekky

víc a víc závaží na ráfku

4.7.2011 v 20:25 | Nahoru | #52
pawka> myslim že se všichni baví o obutym ráfku

víc a víc závaží na ráfku

4.7.2011 v 20:29 | Nahoru | #53
ok

(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

5.7.2011 v 12:36 | Nahoru | #54
dj_hroch> Ty nacvákávací jsou hnusný a hlavně dokážou pěkně sedřít barvu na ráfku. U nás v servisu dávaj nalepovací a navíc je maj ve třech barvách černá, bílá šedivá takže spokojenost.

víc a víc závaží na ráfku

8.7.2011 v 13:25 | Nahoru | #55
Díky za vysvětlení.

1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku

4.3.2013 v 19:12 | Nahoru | #56
Nevíte někdo, kde se dají sehnat středová vyvažovací závaží (Nejlépe e-shop). (PS: nemám IČO, velkoobchod mi je bez toho nechce prodat). Jinde jsem nenašel.




(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

4.3.2013 v 20:33 | Nahoru | #57

PAP28 píše: Nevíte někdo, kde se dají sehnat středová vyvažovací závaží (Nejlépe e-shop). (PS: nemám IČO, velkoobchod mi je bez toho nechce prodat). Jinde jsem nenašel.






zajdi do nejbližšího pneuservisu a domluv se s nimi ať ti je objednaj

víc a víc závaží na ráfku

5.3.2013 v 18:33 | Nahoru | #58
Zkusím uvidím co mi řeknou. Za zkoušku nic. OK.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or Ina32 7 16.5.2024 v 21:24 Ina32
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
Označení Pneumatik Honda CB 750 rg250 5 2.2.2024 v 20:06 ja1
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 jirisis 2 6.1.2024 v 20:33 jirisis
kempy na Slovensku Honda CB 750 rg250 16 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan


TOPlist