paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 500 OHC- retro 660 OHC
Koupili byste si novou Jawu ve stylu retro- designově navazující na 500 OHC? Design stejný, motor klidně mono,ale pochopitelně moderní jednovál, nejlépe vzducháč..... Hm?

Uzavřeno 15.07.2011 v 22:33 uživatelem Marex


Naposledy editováno 18.06.2011 17:58:48
Anketa: Nová Jawa OHC Retro- koupili byste ji?
Ano, pokud by cena byla kolem 200tis.
22%
28
Ne, ani za kačku.
43%
54
Musel bych přemýšlet.
21%
27
Co je to ta Jawa?
14%
18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

15.6.2011 v 13:18 | Nahoru | #31
VeFeRák> Nehádám se. Taky pár "nadávačů" znám. Je to věc přístupu. Jak jsem psal výše..

Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

15.6.2011 v 13:24 | Nahoru | #32
MartinED250: pokud mas pripravky, obrabeci stroje... potrebne vzdelani, zkusenosti.. tak muze fungovat kde co... ale to je presne to co rikam, nemuzes na zaklade toho tvrdit ze je takovej stroj spolehlivej, povedenej apod....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

15.6.2011 v 13:25 | Nahoru | #33

MartinED250 píše: VeFeRák> Nehádám se. Taky pár "nadávačů" znám. Je to věc přístupu. Jak jsem psal výše..



s tvim pristupem ale neexistuje nespolehlivej nebo spatnej stroj....

ja sem taky mel jednou tu cest s fiatem ritmo cabrio.. stacilo trosku prepajet veskerou elektriku a jak to zase pekne fungovalo, takze z meho pohledu je ritmo spolehlive a povedene auto... jen si to ze sveho uhlu pohledu myslim asi jen ja

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

15.6.2011 v 14:20 | Nahoru | #34
Půllitr je jeden.. A i kdyby.. I kdyby tu všichni bajkeři odhlasovali nějakej návrh jako úžasnou motorku(například něčí grafickej návrh) tak Jawa to vyrábět nebude, protože jsou tam samí debilové!

Já osobně Jawě fandím, nechtěl bych přesedlat na nic jiného, ale musím uznat, že ve vedení to prostě nemaj´ v hlavě srovnaný a Jawa už se z toho asi nevyhrabe

Každopádně, kdybych měl říct co by se mi líbilo nejvíc, tak by to asi byla Yamaha RD 350 LC



Naposledy editováno 15.06.2011 14:21:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

15.6.2011 v 14:21 | Nahoru | #35
assassin> Vůbec to není tak horký. Mé OHC je mi mým důkazem a co si myslí ostatní je mi šumák..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

15.6.2011 v 14:24 | Nahoru | #36

Končíto píše: Půllitr je jeden.. A i kdyby.. I kdyby tu všichni bajkeři odhlasovali nějakej návrh jako úžasnou motorku(například něčí grafickej návrh) tak Jawa to vyrábět nebude, protože jsou tam samí debilové!

Já osobně Jawě fandím, nechtěl bych přesedlat na nic jiného, ale musím uznat, že ve vedení to prostě nemaj´ v hlavě srovnaný a Jawa už se z toho asi nevyhrabe

Každopádně, kdybych měl říct co by se mi líbilo nejvíc, tak by to asi byla Yamaha RD 350 LC



nádhera, mám ji v hledáčku...jestli neproběhne stará Husqvarna nebo Monark, jdu do RD

(reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

15.6.2011 v 14:45 | Nahoru | #37

VeFeRák píše: nádhera, mám ji v hledáčku...jestli neproběhne stará Husqvarna nebo Monark, jdu do RD



joo evoluci tohodle motoru sem mel v TDR250 a doted drbu hlavu ze sem se toho zbavil....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

15.6.2011 v 15:51 | Nahoru | #38
MartinED250> No víš, kdybych si koupil starého předraženého veterána za 200 - 250 000, tak bych na něho pěl taky jenom chválu, jak je to skvělá motorka...něco podobného jako s majiteli BMW GS 1200 ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

15.6.2011 v 15:55 | Nahoru | #39
2stroke> Nekupoval jsem ho hotového. Já ho postavil ze stavu zrezlé koule...

(reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

15.6.2011 v 21:02 | Nahoru | #40

MartinED250 píše: 2stroke> Nekupoval jsem ho hotového. Já ho postavil ze stavu zrezlé koule...



A tu zrezlou kouli si koupil za 100 000 a zrenovoval ji do současného stavu tak za 100 000 ...ale tak v pohodě, mně se 500 OHC líbí, jenom jak jsem psal, za to co se dneska prodávají, bych si ji koupil leda pokud bych nevěděl, za co zrovna utratit 200 000...což u mě rozhodně nehrozí

Naposledy editováno 15.06.2011 21:02:48

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

15.6.2011 v 22:59 | Nahoru | #41
Pánové. Kolik 500 OHC bylo vyrobeno a kolik z nich jezdilo v ČR? Ty zástupy lidí, co ji popisují jako krám, mi připadají spíš jako zástupy těch, co se na ní nikdy nesvezly, nebo jednoduše závidí. Netuším, jak moc je to srovnatelné s tehdejší konkurencí,ale biky byly v té době velmi jednoduché a moc nevěřím tomu, že konkurence byla technicky zmáknutější.
O to více si vážím příspěvku Martina, který s tímto strojem má zkušenosti OSOBNÍ!!!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

16.6.2011 v 00:51 | Nahoru | #42
Marex> ...po vyhlášení výsledku té ankety v ČMN byl v dalším čísle článek od Hošťálka (motomuzeum ČB, cesta na Yuki do Číny...), 500 OHC měl a má snad 3 a chválu na ně tedy nepěl, spíš naopak...

(reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

16.6.2011 v 10:19 | Nahoru | #43
Vzhledem k tomu,že vlastním Jawu 650-a tu bych neprodal-bych kvůli financím a prostorům musel dost přemýšlet,ale asi bych ji koupil,už proto,že jsem skalním fandou značky a v životě jsem nic jiného kromě Jawy nepoznal.

Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

16.6.2011 v 18:42 | Nahoru | #44
já Jawě fandím hlavně modely do roku 1950 a i pár kusů po něm . Bohužel dnešní jawa má velice špatnou strategiji a marketing . Když začal Triumph kolem roku 2004 dělat retro modely a bylo vidět že je o ně velký zájem mohla jawa do roku 2006 vyjet třeba se dvouma retro modela místo toho serou jeden hnus za druhým a těd po 8 letech kdy už retro dělá kde kdo slavnostně vyjedou

(reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

16.6.2011 v 18:56 | Nahoru | #45

_xy_ píše: Marex> ...po vyhlášení výsledku té ankety v ČMN byl v dalším čísle článek od Hošťálka (motomuzeum ČB, cesta na Yuki do Číny...), 500 OHC měl a má snad 3 a chválu na ně tedy nepěl, spíš naopak...


Hošťálek...hm. Tak to bude asi velký odborník na kvalitní stroje. Ne, sorry, nechci se do tebe navézt,ale tenhle tlouštík to u mne nemá moc dobrý a jeho výroky beru spíše jako pohádky se šťastným koncem- skutečný příběh, podle kterého se pohádka vykládá však dobře nekončí....segment strojů, ve kterém se on umě pohybuje, označuji za velmi řídkou ranní sloní stolici.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

16.6.2011 v 19:13 | Nahoru | #46
podle mě by měli dělat něco jako je XR1200, prostě něco zároveň moderního aji klasickýho a přitom si na nic nehraje a neni to nijak strojený. žádná moderna, nic špičkovýho ale hlavně proboha žádný retro, vždyť to je nesmyslprostě klasickej kus železa co se bude líbit

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

16.6.2011 v 21:24 | Nahoru | #47

memphis.unv píše: podle mě by měli dělat něco jako je XR1200, prostě něco zároveň moderního aji klasickýho a přitom si na nic nehraje a neni to nijak strojený. žádná moderna, nic špičkovýho ale hlavně proboha žádný retro, vždyť to je nesmyslprostě klasickej kus železa co se bude líbit

[img]


Taky možnost. Hlavně by si měli uvědomit, že po silnicích jezdí taky plno fotříků, co nechtějí raketu s 200HP a brousit slidery. Není třeba žádněj hyperbike.

Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

16.6.2011 v 22:00 | Nahoru | #48
Píše se rok 1982 a soused dostavěl barák, "spolupovil" děti, koupil Škodu 120 S. A pak jednou s velkou slávou přivezl krásnou Jawu 500 OHC(stála určitě pod 10 ve starejch/tehdy azrovna přišla na trh 350/634 s otáčkoměrem za 12,5 a všichni mu říkali, přoč si takhle draho koupil takový vergl, když mohl mít krásné nové žihadlo 634). Tak mi napadá, že mu to vše trvalo zbídou do 30...?!
Scházívali se vždy v neděli s druhým maníkem na Matchless G80.
Maník Matschless po projížďce očistil a strčil do garáže, kde čekal na další neděli.
Soused se jednou nevrátil v pořádku. Jednou přijel "kulometu", mnohokrát jak slimák za sebou nechávající olejovou stopu..... Hodně optimisticky se dalo říci, že úspěšnost návratu z projížďky bez poruchy vycházel u Jawy 2:5 v neprospěch spolehlivosti. Nakonec jí prodal s tím, že motorka už mu nesmí do baráku.
Znal jsem ještě jednoho bývalého majitele, kderý si ji koupil novou - ten se na ní ještě v záruce vysekal až do invalidity(neohebné koleno). Vyprávěl, že když jela pak jako hrom, ale více času trávila v servisu.

Ale předválečná 350 OHV, to byla moje srdeční záležitost , žel když byla neměl jsem prašule a naopak.

Naposledy editováno 16.06.2011 22:02:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

16.6.2011 v 22:11 | Nahoru | #49
Marex> to by stejně dohromady nikdy nedali a navíc je to zbytečný.
fakt, něco jednoduchýho a přitom zajimavýho, soudobýho a moderního ale ne špičkovýho, klasickýho ale žádný retro
retro je šaškárna a jak se říká, "neni čas na hrdinství".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

16.6.2011 v 22:26 | Nahoru | #50

2stroke píše: MartinED250> No víš, kdybych si koupil starého předraženého veterána za 200 - 250 000, tak bych na něho pěl taky jenom chválu, jak je to skvělá motorka...něco podobného jako s majiteli BMW GS 1200 ...

.....předraženého? jaká je poptávka taková je cena každýho japonca sem prodal pod cenou a byl jsem moc rád že se někdo našel z Jawkou je to obráceně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

16.6.2011 v 22:56 | Nahoru | #51

memphis.unv píše: Marex> to by stejně dohromady nikdy nedali a navíc je to zbytečný.
fakt, něco jednoduchýho a přitom zajimavýho, soudobýho a moderního ale ne špičkovýho, klasickýho ale žádný retro
retro je šaškárna a jak se říká, "neni čas na hrdinství".


Ale tak nemusí jít hned o Sport Classic, či co!? Postačí něco ve stylu WN,klidně Entfield, ale podle původního designu. Trubky, trocha plechu a dráty. Žádný hrdinství nečekám...i když tohle by možná mělo nějaký efekt, narozdíl od současné "výroby".
Proč si lidi kupují Bullet, Uraly....? Protože je to klasika a nové mašiny je neberou.

(reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

17.6.2011 v 07:11 | Nahoru | #52

MartinED250 píše: Půllitr je jen jeden... Ale znám tři lidi co si koupili W650 jen proto, že Jawu OHC v mládí měli a tato Kawa se jí zvukem a kostrukcí motoru podobá nejvíce... Prostě nostalgie funguje... A kdyby to navíc byla Jawa.. Jen si vemte nedávnou anketu v ČMN. Která motorka vyhrála u Čechů první cenu? Půllitrová Jawa. Nedělám z toho závěry, ale to kvantum lidí vědělo o co hlasují.. http://www.icmn.cz/...epsi-motorka [/quote] JAWA 500 byla a je jediná. Nevlastním ji, ale naprosto souhlasím s tvým příspěvkem. A někdo také napsal cosi o vývoji, ano aby aspon trochu mohlo být "retro" k světu, tak by bylo za balík. Nevím však, jestli by kovaným jawičkářům přineslo stejnou radost jako původní a nepřekonatelný model. Nejen jawičkářům, tímto přeji mnoho pohodových km. Každý z nás potěší oko, když vidí hezkou jawu a ještě když to je 500 ccm.

Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

17.6.2011 v 08:59 | Nahoru | #53
Nejlepší by bylo začít jí vyrábět znova . Úplně stejně - to bych za ní dal i 170000

Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

17.6.2011 v 12:42 | Nahoru | #54
bohužel nejlepší co by se jawě mohlo stát je ,že by jí koupila jiná značka dodala technologiji , finance a schopné lidi stejně jako se to stalo ŠKODA auto .

(reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

17.6.2011 v 12:46 | Nahoru | #55

Waldas28 píše: .....předraženého? jaká je poptávka taková je cena každýho japonca sem prodal pod cenou a byl jsem moc rád že se někdo našel z Jawkou je to obráceně



to si ale asi neprodaval japonce s rokem vyroby jako ta jawa coz?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

17.6.2011 v 12:53 | Nahoru | #56

Marex píše: Pánové. Kolik 500 OHC bylo vyrobeno a kolik z nich jezdilo v ČR? Ty zástupy lidí, co ji popisují jako krám, mi připadají spíš jako zástupy těch, co se na ní nikdy nesvezly, nebo jednoduše závidí. Netuším, jak moc je to srovnatelné s tehdejší konkurencí,ale biky byly v té době velmi jednoduché a moc nevěřím tomu, že konkurence byla technicky zmáknutější.
O to více si vážím příspěvku Martina, který s tímto strojem má zkušenosti OSOBNÍ!!!!



hele nazory kritizujici ohc se ti nelibi, protoze nejsou dostatecne osobni ale ze ty ji zas stejne neosobne hajis to ti nedochazi? Jo a muj nazor nevychazi z toho ze bych ji nekomu zavidel, mame v rodine 350ohv....

muj deda jezdil na motorkach hodne, viktorii, naky HDcko, nejvic zundapy... takze sice zprostredkovane, ale naky srovani tech stroju mam. muj tata na nekterejch z dedovo motorek jezdil a tomu se zas nejvic zamlouvala praga BD500 .. o ty si povida porad... tu 350ohv si pochvalovali taky vsichni... na ty sem teda jel i ja a je to slusnej zazitek...

(reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

17.6.2011 v 13:40 | Nahoru | #57

assassin píše: ja furt nechapu to opevovani neceho co zrovna za moc nestalo....


Mě nezbývá nic jiného, než souhlasit. Svežení je na tom víc než mizerné. Je spousta Jawiček, které jsou o hodně lepší. Spousta majitelů půllitrů si myslí co má za extra stroj, ale je to spíš průměrná mizérie.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

17.6.2011 v 14:21 | Nahoru | #58
Tom L: to sice je... ale právě ty mírně nepovedené, nebo i hodně neoblíbené stroje jsou dneska tím, že se moc nerozšířily vyhledávanou vzácností... jednu takovou mám i já, dvouválcovou čz 250.....

pulec má taky trochu nestandartní pozici kvůli tomu, že to byl nadlouho poslední produkční 4Takt, protože skončil v době kejvaček a po něm byl seriovej 4takt až ČZ200 po revoluci, kterej se za svojí krátkou výrobu a tehdy vysokou cenu taky moc rozšířit nestihl, přestože on skutečně dobrá motorka je....

a to že nekdo rád jezdí na pulci se dá pochopit, protože to dobře jede, dobře zní, není to tuctovka a se svědomitým majitelem je na to i spoleh... a nedostatky v jízdních vlastnostech se mu odpustí, protože právě ta nedokonalost je dneska vyhledávaná pod pojmy jako charakter a osobnost - po zástupech dnešních hladce a bezchybně - ve výsledku ale trochu nudně - fungujících 4válců....

Naposledy editováno 17.06.2011 14:24:13

(reakce na) Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

17.6.2011 v 14:55 | Nahoru | #59

pech. píše: Tom L: to sice je... ale právě ty mírně nepovedené, nebo i hodně neoblíbené stroje jsou dneska tím, že se moc nerozšířily vyhledávanou vzácností... jednu takovou mám i já, dvouválcovou čz 250.....

pulec má taky trochu nestandartní pozici kvůli tomu, že to byl nadlouho poslední produkční 4Takt, protože skončil v době kejvaček a po něm byl seriovej 4takt až ČZ200 po revoluci, kterej se za svojí krátkou výrobu a tehdy vysokou cenu taky moc rozšířit nestihl, přestože on skutečně dobrá motorka je....

a to že nekdo rád jezdí na pulci se dá pochopit, protože to dobře jede, dobře zní, není to tuctovka a se svědomitým majitelem je na to i spoleh... a nedostatky v jízdních vlastnostech se mu odpustí, protože právě ta nedokonalost je dneska vyhledávaná pod pojmy jako charakter a osobnost - po zástupech dnešních hladce a bezchybně - ve výsledku ale trochu nudně - fungujících 4válců....



Jenže já to porovnávám právě s těmi stroji o kterých mluvíš, ne s moderními čtyřválci. A i mezi nimi je půllitr průměr. Taková 350 ohv, nebo i péráček, to je proti tomu opravdu hezké a celkem spolehlivé svežení.

Jawa 500 OHC- retro 660 OHC

17.6.2011 v 20:19 | Nahoru | #60
Jawa 500 OHC - moje davno minuly mladi. A zadna, podle tebe JEDNIVALCOVA replika pultona s krasnym svistenim kralovske hridele nemuze nahradit.
To mas stejny jako s plechovkama: "replika" Aerovky Kaipan s motorem z Escorta...... NEEEEEEE!
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC OnluCBR 14 20.2.2024 v 15:55 MartinED250
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC mikeš. 4 9.5.2022 v 10:04 1jarda1
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC mikeš. 14 17.1.2022 v 18:06 cmiral
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC mikeš. 16 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein


TOPlist