globalmoto_kveten





Téma: termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
 
7.7.2010 v 11:59
čaute,dodělávám si ventilátor na svou exc a potřebuju dopasovat nějaký termospínač,ať to nemusím zapínat ručně...

na výběr je jich hromada,jen nevím při jaké teplotě by se měl spínat..k mání jsou od cca 80-110 °C

řešil to už někdo,nebo najde se někdo kdo to má napsané na čidle a pod.??
myslím,že to maji všechny podobné motorky +- stejné..
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

7.7.2010 v 12:31 | Nahoru | #1
100°C a bude to v poho 80°C je moc malo. Kazda masina to mit stejne nebude, treba cbr ma hranicni hodnoty 125°C kdy uz by se melo odstavovat. 90°C se mi zda taky zbytecne malo to by to zbytecne porad hucelo. Mozna i 110°C bude cajk.

Zkusenejsi doplni ja cerpam hlavne z oboru dvou stop

termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

7.7.2010 v 12:32 | Nahoru | #2
Ahoj. Měl by spínat cca ve 100 - 105°C Liší se to ale provedením chladícího systému a jeho odezvou/prodlením po sepnutí ventilátoru. např. VS800 to má až ve 110°C

1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

7.7.2010 v 13:07 | Nahoru | #3
za velmi slušnou cenu jsem našel 95-100°C.to by snad mohlo klapnout.
pokud to někoho zajímá je to na z mercedesa 190 2,0 benzín,rv.82-93.
závit 14x1,5-takže by to mělo pasnout.
cena 250kč

1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

7.7.2010 v 14:19 | Nahoru | #4
Bacha!Jestli mi paměť nelže,tak EXC ma čidlo dole tedy z hlediska oběhu ZA chladičem, tady patří čidlo tak 80-85 st.

termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

7.7.2010 v 14:32 | Nahoru | #5
Pokud je to takhle, tak má recht PETARDAK

termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

7.7.2010 v 15:35 | Nahoru | #6
a co použít origo ?

jen doporučuji moji úpravu zapojení elektriky origo je to zapojený na baterku a

číslo termostatu v návodu k PWP ventilátoru 58035045000 - lze objednat samostatně

Naposledy editováno 07.07.2010 15:38:44

1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

7.7.2010 v 18:54 | Nahoru | #7
pokud se nepletu-tak v každém vodním okruhu a to jak na motorce,tak i v autě je termo spínač ventilátoru na konci vodního okruhu(tedy ve většině případů umístěn ve spodní části chladiče).

není totiž důležitá teplota vody na vstupu vody do chladiče,ale na teplotě chladící kapaliny na výstupu z chladiče/chladičů.

takže si myslím,že 80-85 °C na výstupu je ještě hodně dobrá teplota vzhledem k tlaku který je v okruhu(víčko začne poušťět tlak až v 1,4 bar.) -no a tady by se hodily znalosti někoho kdo dělá něco s párou+tlaky+její teploty,ale já to tipuju tak na 115-120°C(teplota vody v motoru,než začne vařit při tlaku 1,4 bar.)

no a co se týká koupě sady ventilátor+kabeláž+čidlo,už jsem se na to ptal,stojí to kolem 3 tisíc a to je celkem dost.
né,že bych to poskládal zadarmo-ale za ventilátor jsem dal 1500kč.je to originál demontovaný z LC4 a je fakt jako nový,za čidlo dám 250 a 2metry drátu+ pojistku+ kousek izolačky nemá smysl ani počítat..

takže jsem zhruba na půlce a řekl bych,že se stejným výsledkem
ušetřené peníze zodpovědně projezdím..

(reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

7.7.2010 v 19:09 | Nahoru | #8
PETARDAK> vážně je rozdíl těch teplot tak velkej? Jsem měl zato že voda tam sviští moc rychle, na to aby se udělal nějakej větší rozdíl? Ale jen se ptám, nevím to..

(reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

7.7.2010 v 21:42 | Nahoru | #9
Dolph-cz> A kolipak demontovaných jako nových z LC4 se pohybuje běžně dostupně ???

Jinak i ten origo powerpartsovej je z LC4 viz kody z připojeného download pdf u mého odkazu...

edit: pro kutily

ale stále bacha na to kam zapojíš napájení toho ventilátoru. Přímo na baterku není rozumné viz schéma a pečlivé proměření

Naposledy editováno 07.07.2010 21:45:08

2 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

7.7.2010 v 21:44 | Nahoru | #10
Konec spekulací,mám čidlo v ruce ze své EXC450 r.v.08 a je na něm vyraženo 100/95

(reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

7.7.2010 v 22:08 | Nahoru | #11

JARDA-001>Konec spekulací,mám čidlo v ruce ze své EXC450 r.v.08 a je na něm vyraženo 100/95



luxus,trefil jsem se

1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

7.7.2010 v 22:18 | Nahoru | #12
a co se týká zapojení-origo je to na baterku a tak to i dám.znám pár kluků,co mají ventilátory a to co se v návodě na ubastění změny napájení popisuje jako zbytečné a akumulátor vybíjející dochlazování chladiče v praxi znamená běh ventilátoru po dobu max. 15 sekund a hotovo,vypne se.a jestli tohle má vybít baterku,tak je v prdeli a zralá na výměnu.

každopádně,pokud přece jen vypozoruju nějeké problémy,hodím to sem a podělím se o ně..

ještě chci poděkovat,za VŠECHNY vaše názory a tipy

(reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

7.7.2010 v 22:29 | Nahoru | #13
Dolph-cz> Pokud nechceš jezdit terén tak je to origo zapojení vyhovující

Naposledy editováno 07.07.2010 22:29:15

1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

7.7.2010 v 22:40 | Nahoru | #14
jasně,že chci jezdit terén..

já osobně mám takovou myšlenku,že:do teď moje 4roky stará motorka ventilátor neměla.a jezdí.ale pravdou je,že jednou za čas se najde nějaký zápich,kdy se stojí a teplota motoru roste.....,motor se přehřívá a voda bublá.za sezónu se to snane párkrát,ale sere mně to a budu rád,když už se to nestane.
no a doufám,že to vyřeší,ten ventilátor-když zase někde zhniju,tak se zapne a pohoda.
nepředpokládám,že by se měl zapínat pokaždé,když zpomalím,nebo vyjedu nějaký kopeček....,tak proč řešit nějaké úpravy napájení.

(reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

7.7.2010 v 23:26 | Nahoru | #15
Dolph-cz> Tak v tom případě dej na radu zkušenějšího (HonzaM) a ušetšíš si starosti a peníze za novou baterku.
On moc dobře ví co píše, a já to můžu potvrdit protože jsem jel zrovna s ním když měl na svým 450EXC namontovanej novej origo ventilátor. Baterka podlehla zhruba v poledne a zbytek dne se nakopávalo.
Jestli jezdíš dlouhý intervaly tak má možná nějakou šanci, ale při klasický enduro vyjížďce se stojí každou chvíli (čekání na ostatní, konzultace cesty apod), teplota je na 100°C skoro furt a baterka je dimenzovaná tak akorát na startování a nic dalšího.

1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

8.7.2010 v 09:05 | Nahoru | #16
tak to potom soudruzi zvolili trošku nevhodný termospínač a zapíná se zbytečně brzy....

pokud se to bude často zapínat,bude možná lepší koupit termospínač s vyšší spínací teplotou,ať se zapíná opravdu až je to potřeba...

no-uvidím co to bude dělat...každopádně další názorný příklad,že co je origo sice není špatné,ale jde to udělat i o dost líp..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

8.7.2010 v 09:47 | Nahoru | #17
Dolph-cz> dle Teplta varu je teplota při 1,4 bar ca 110°C

Naposledy editováno 08.07.2010 09:57:25

termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

8.7.2010 v 10:18 | Nahoru | #18
a co to misto toho bastleni usmernovaciho mustku napojit navic pres maly spinac na riditkach, ktery bude seplej kdyz pojedu (bude to v poho, baterka se bude dobijet) a kdyz zastavim tak to vypnu, aby se mi baterka nevystavila

ale jestli je dobijeci proud baterky pouze 1,5 A a ventilator zere 2,5 A tak to vzdy nemusi dopadnout (pobezi li ventilator vic jak 50% behu motoru:)

nicmene, jestli je otestovano ze to pres ten mustek funguje a neponici to regulator, tak bych to tak taky resil

Naposledy editováno 08.07.2010 10:19:33

termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

8.7.2010 v 10:35 | Nahoru | #19
...jak píše JanM. použij origo a bude to ideální...

...nejhorší je bastlit něco co má smysluplné řešení-:)...

termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

8.7.2010 v 10:37 | Nahoru | #20
Jenže to je klasická voda. Nějaký ty spešl směsi mají bod varu kolem 130-140°C...

1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

8.7.2010 v 10:46 | Nahoru | #21
máš pravdu, to bylo na vodu, ale poměr při to vzestupu tlaku cca 10%
koukal jsem na fridex co tady mám a v poměru 1/1 má bod varu 110°C takže čistej cca 115°C

Naposledy editováno 08.07.2010 10:47:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

8.7.2010 v 12:13 | Nahoru | #22
Lubin9> Motocool od Motulu.. píšou bod varu 133°C. A je to už směs určená do chladiče, bez ředění.. Zase voda se lépe a rychleji chladí, nemaže a zmrzne...

taky přemýšlím o montáži ventilátoru, ale dal bych tam nejspíš obyčejnej vysokootáčkovej PC větrák

(reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

8.7.2010 v 12:28 | Nahoru | #23
RadoTP> good 2 know

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

8.7.2010 v 12:30 | Nahoru | #24

Lubin9>Dolph-cz> dle Teplta varu je teplota při 1,4 bar ca 110°C



díval jsem se na ten odkaz,ale myslím,že jsi si nevšiml jedné podstatné věci.v tom grafu se začíná od nulového tlaku,ale to je vakuum.a tlak 1bar je v podstatě pro nás obyčejné smrtelníky tlak 0.je to tlak který je všude kolem nás,v závisloti na nadmořské výšce a pod...

takže s toho grafu vyplývá,že při přetlaku 1,4bar=tlaku 2,4bar by se voda začala vařit až kolem 135-145°C...

tak nevím,jak to je...

každopádně pokud pojede ventilátor moc často i při běžné jízdě lesem apod.-šoupnu tam čidlo s jinou hodnotou.zbytečně jedoucí ventilátor neprospěje vůbec ničemu...

a co se týká nějakého dodatečného vypínače na řídítka-což o to,ten bych tam klidně dal,ale kde ho vzít?myslím tím nějaký pěkný kompaktní vypínač,odolný proti vodě,blátu a pod.ať nezkončí jako tlačítko klaksónu a pod..

Naposledy editováno 08.07.2010 12:34:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

8.7.2010 v 13:10 | Nahoru | #25

(reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

8.7.2010 v 14:02 | Nahoru | #26

RadoTP>Dolph-cz> je to trochu větší, ale mohlo by to fungovat

http://eshop.motoservis-travnicek.cz/svetla-943/prislusenstvi-2100/vypinac-pridavnych-svetel-kolebkovy-na-riditka-20671.html



Tosi myslím že termostat a 4 diody á 3,50 jsou trochu levnější a nemusíš se o nic starat - zapínat a vypínat.

Naposledy editováno 08.07.2010 14:02:17

termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

8.7.2010 v 15:09 | Nahoru | #27
taky se mi ten hybrid a ještě k tomu za 4 kila+ poštovné nelíbí.navíc moc nemám důvěru v jeho voděodolné provedení...

2 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

8.7.2010 v 15:11 | Nahoru | #28
ještě mě napadlo-a co to napojit na okruh na světla??je to usměrněné?a je tam dost příkonu??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

8.7.2010 v 17:33 | Nahoru | #29
Dolph-cz> myslím že jsem koukal správně, spíš ty ses pomýlil, od 0 tam nic není, ale od 0,9*10na5 Pa což je cca 900 HPa a normální tlak je cca 1000 HPa čemuž odpovídá i bod varu cca 100°C..ale o tom to ut není že

Naposledy editováno 08.07.2010 17:34:14

(reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.

8.7.2010 v 19:49 | Nahoru | #30

Dolph-cz>ještě mě napadlo-a co to napojit na okruh na světla??je to usměrněné?a je tam dost příkonu??



Je to naprosto nezbytné zapojit na světla !!!
světla jsou na KTM na střídavý - tj je třeba usměrnit. Usměrňovač KTM který nabíjí baterku dává necelých 1,5A - tj méně než žere ventilátor. Takže chod ventilátoru vybíjí baterku i když se motor točí.

toto je můj poslední příspěvek, pokud jej ignorujete tak si to zapojte jak chcete...
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist