paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Prosím o pomoc se seřízení předstihu ČZ 180/487,4
24.3.2010 v 17:22
Ahoj, řešil jsem tu před nedávném problém s mojí motorkou, viz: http://www.motorkar.../?ft=82781&fid=3

a vše ukazovalo na to, že je problém s předstihem.
nikdy jsem to neseřizoval, mohl by mi prosím někdo vysvětlit a zkusit popsat postup této operace?
nebo ještě lépe, ale to asi nenajdu, našel by se tu někdo z prahy, kdo by se v jawách, nebo čízách vyznal a pomohl mi s tím osobně:) to by bylo nejlepší.

předem děkuji za odpovědi

Naposledy editováno 24.03.2010 17:23:13

Prosím o pomoc se seřízení předstihu ČZ 180/487,4

24.3.2010 v 18:10 | Nahoru | #1
Tak původně jsem ti to sem dokonce vypsal, nakonec jsem ti to našel v návodu na netu

zde,

tak postupuj podle toho a úspěch je zaručen

Jo a co se týče těch měrek, odtrh 0,4 mm odhadneš i podle oka (prostě se do nedotýká úplně natvrdo) a těch 2,9 mm ve válci nastavíš čímkoli rovným, na čem si to poznačíš (špejle, šroub...)

Naposledy editováno 24.03.2010 18:20:46

Prosím o pomoc se seřízení předstihu ČZ 180/487,4

24.3.2010 v 18:12 | Nahoru | #2
Přístup k internetu máš, tedy si stáhni všechno možné o Jawách a čízách, různé knihy apod a studuj, na Jawě, Číze, se nejvíc naučích mechanikovat
Pokud seš levej a budeš řešit každou ptákovinu na netu a servisem, tak si moc na tom stroji nezajezdíš

Naposledy editováno 24.03.2010 18:12:36

Prosím o pomoc se seřízení předstihu ČZ 180/487,4

24.3.2010 v 20:48 | Nahoru | #3
jej, tak ten návod je moc užitečný, díky moc.
držte palce at to je tim predstihem:D snad se to uz povede opravit.

Prosím o pomoc se seřízení předstihu ČZ 180/487,4

24.3.2010 v 23:32 | Nahoru | #4
Mozna ti pomuze pro serizeni pochopit jak to funguje. Jiskru to hodi pri rozepnuti kladivek, je zapotrebi aby ji to hodilo jeste pred horni uvrati, jelikoz nez dojde k vzniceni ve valci, tak se pist prez horni uvrat dostane. Pred horni uvrati nastav predstih tak aby ti mezi kladivky prosel cigaretovy papirek ( ten stribrnej z krabicky ) , nasledne horni uvrat a nastav odtrh, muzes to nekolikrat zopakovat. Predstih nastavujes otacenim cele te desky a odtrh na kladivkach posouvanim kladika.

Prosím o pomoc se seřízení předstihu ČZ 180/487,4

26.3.2010 v 23:48 | Nahoru | #5
MAra - špatně!

nejdříve se nastavuje odtrh, pak předstih.

sežeń si udělátor na nalezení horní úvratě a nastevení hodnoty (úchylkoměr, nebo šroubovací přípravek) nastav maximální odtrh na hodntu udanou výrobcem. přípravkem najdi horní úvrať.

pak cukni zpět proti otáčkám chodu, nastavím hodnotu předstihu udělátorm a opři o něj píst, a zaaretuj polohu a pak otáčej destičkou s přerušovačem pomalilinku, až skočí na svícce, kterou sis předem vyndanou uzemnil na hlavě válce jiskru a v tomto místě utáhni.

Prosím o pomoc se seřízení předstihu ČZ 180/487,4

27.3.2010 v 00:41 | Nahoru | #6
tak se mi nakonec podařilo motorku opravit, a nakonec to dokonce nebylo celé jen na vině předstihu.. nyní už zase konečně jezdí:) ooo jak slastný to byl zvuk, když motor zas zaburácel při vysokých otáčkách:)
chci se jen zeptat, co se děje, když není předstih dotažen uplně tip top? jako třeb, že když má jiskra skočit 2,9mm před horní úvratí, tak co když skočí už při 4mm do hú? pro mě to zní jako nepatrný rozdíl, ale zajímalo by mě, jaký to má vliv v praxi.. a jak moc to ovlivnuje výkon a celkové jízdní vlastnosti.. mno a co vlastně všechno to ovlivnuje:)
díky

Prosím o pomoc se seřízení předstihu ČZ 180/487,4

27.3.2010 v 01:25 | Nahoru | #7
U těhle dvoutaktů není správný předstih až tak poznatelný prakticky to pojede vždycky a tip ťop naladění nepoznáš

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o pomoc se seřízení předstihu ČZ 180/487,4

27.3.2010 v 07:49 | Nahoru | #8
při špatně nastaveném předstihu je výkon nižší, pokud je velký, je spaloání detonační a trpí mechanika motoru, pokud je malý, je výkon výrazně nižší a jde špatně do otáček..

pravda je ta, že jednoválce nejsou až tak citlivé, takže když bude 2,5-3-nebo 3,5 pojede to pořád dobře... pokud tam ale bude 5, nebo 1,5, už budou projevy znatelný

nejlépe to samozřejmě vždycky chodí na hodnotách udávaných výrobcem,

Prosím o pomoc se seřízení předstihu ČZ 180/487,4

27.3.2010 v 07:54 | Nahoru | #9
Vždycky sem nastavoval předstih od oka pomocí šroubováku ve válci a vždycky to šlapalo

Prosím o pomoc se seřízení předstihu ČZ 180/487,4

27.3.2010 v 09:07 | Nahoru | #10
já to právě taky tak dělal, od voka, ale 3mm odhadnu a schválně jsem si to hodněkrát proměřil, aby to bylo co nejvic presne. jestli optimum je 2,9mm, tak ja muzuz byt mezi 2,5-3,5 (max 2-4mm). tak jsem chtěl vědět, jestli je to nějak znát, že to skutečně není úplně přesně 2,9mm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o pomoc se seřízení předstihu ČZ 180/487,4

27.3.2010 v 10:02 | Nahoru | #11

pech.>při špatně nastaveném předstihu je výkon nižší, pokud je velký, je spaloání detonační a trpí mechanika motoru, pokud je malý, je výkon výrazně nižší a jde špatně do otáček..

pravda je ta, že jednoválce nejsou až tak citlivé, takže když bude 2,5-3-nebo 3,5 pojede to pořád dobře... pokud tam ale bude 5, nebo 1,5, už budou projevy znatelný

nejlépe to samozřejmě vždycky chodí na hodnotách udávaných výrobcem,



Však jsem taky nepsal, že to pojede na jakýkoli nastavený předstih.

A jak píše redwolf a samozřejmě i moje zkušenost(i dneska po tolika letech by mě stačilo na seřízení odrthu a předstihu minimum nářadí - šroubovák), nastavíš to od oka a pojede to, když to bude hodně vzdálené hodnotám jaký se mají nastavovat, tak to samozřejmě pojede blbě a bude to poznat jak sám píšeš.

Naposledy editováno 27.03.2010 10:02:23

(reakce na) Prosím o pomoc se seřízení předstihu ČZ 180/487,4

27.3.2010 v 21:50 | Nahoru | #12

Dingo>Však jsem taky nepsal, že to pojede na jakýkoli nastavený předstih.

A jak píše redwolf a samozřejmě i moje zkušenost(i dneska po tolika letech by mě stačilo na seřízení odrthu a předstihu minimum nářadí - šroubovák), nastavíš to od oka a pojede to, když to bude hodně vzdálené hodnotám jaký se mají nastavovat, tak to samozřejmě pojede blbě a bude to poznat jak sám píšeš.



Taky sem to vzdycky nastavoval od oka, zejmena pak, kdyz zamnou jezdila pulka vsi s fichtlama... kdy sem serizoval a opravoval cokoli za kratky stratky pech> mas pravdu nejdriv odtrh pak predstih, uz dlouho sem nic neladil, naposled loni jednu tripade.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 MindaMour 4 31.3.2024 v 20:23 MindaMour
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 Jackun 39 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov
ČZ 180 ČZ 180/487 fek77 12 12.7.2022 v 19:10 fek77
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 kolmis1 3 12.1.2021 v 00:20 re500
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 wolferein 3 16.10.2020 v 22:44 stompik


TOPlist