globalmoto_kveten





Téma: Svícení za dne...
 
21.7.2008 v 09:12
Nemyslíte, že by v zájmu naší bezpečnosti bylo potřeba zrušit celodenní svícení aut v letním období, jak už to udělali v některých zemích? Což takhle sepsat nějakou petici a zaslat jí či předat na Ministerstvo dopravy?
Předchozí
1 2
Následující

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:14 | Nahoru | #1
kravina, pičovina. Přece nechceš kvůli menšině (motorkáři) znevýhodňovat většinu (autaři). :\

rozhodně nerušit.

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:15 | Nahoru | #2
ne to si nemyslim!
Díky svícení aut lépe odhaduješ rychlost vozidla...
Ve zpětných zrcátkách vnímáš především světla vozidla...
jestli jsou nějaké + nesvícení, tak bych je rád slyšel

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:16 | Nahoru | #3
Allan> jsou pozitiva, ušetříš 0.0054% paliva

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:20 | Nahoru | #4
ano svícení za dne je blbost, bohužel v ČR nezbytné, protože u nás jsou idioti co berou den=svítání až soumrak, že by mohli rozsvítit za snížené viditelnosti je ani nehne

řešení by byly senzory, které by automaticky rozsvěcovaly světla....

auta ať si klidně vidí, jedu na dálkové a "vidím, že ostatní vidí mně"

jo a co takhle udělat nějakou akci před MD-kluci tady z fora už mají bohaté zkušenosti s protestníma akcema, naposled jedna vydařená u TV Nova

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:22 | Nahoru | #5
No měl sem podobný názor že by zrušení toho předpisu byla výhoda pro motorky, ale po tom co sem byl o víkendu na slovensu kde si každý svítí podle svého uvážení tak říkám jednoznačně at se svícení po celou dobu zachová. Opravdu takové auto bez svícení přehlídneš mnohem snáz a taky se mnohem hůř odhaduje rychlost auta. Nehledě na to že když je špatné počasí a někdo si rožne a někdo ne stává se z těch nesvítících docela past . Kdo si myslí že zrušení svícení by byl pro nás přínos at si zajezdí víkend po slovenských okreskách a uvidí jaké to je

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:23 | Nahoru | #6
fockewulf> definuj sníženou viditelnost

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:23 | Nahoru | #7

Číkus>Allan> jsou pozitiva, ušetříš 0.0054% paliva



já na matiku nikdá moc nebyl, ale když vemu, že auto sežere např. 7l/100km, svícení zvýší spotřebu o 0,1l tak mi trojčlenkou vyjde, že auto sežere na 100km o 1,4286% víc benzinu, což pro jednotlivce možná zanedbatelné je,ale celkově to budou celkem slušné numera

Naposledy editováno 21.07.2008 09:24:37

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:24 | Nahoru | #8

Číkus>fockewulf> definuj sníženou viditelnost



to je když policajt nezastavuje terčem,ale světelným terčem. A právě kvůli exotům jako ty, co jsou tak dobří, že je nic nezaskočí jesem psal o těch senzorech

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:25 | Nahoru | #9
..ja bych vsechny ty auta a motorky zakazal.

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:26 | Nahoru | #10
fockewulf> mnohem větší rozíly dělá styl jízdy, klimatizace, případný střešní nosič, otevřené okýnka, zbytečně dlouho obuté zimní pneu, podhuštěné pneu nebo třeba kvalitní audio

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:27 | Nahoru | #11
fockewulf> tzn až mě zastavuje první fízl červeným světlem, tak mám zapnout světla?

Já třeba jezdím odjakživa se světlama ať je den nebo noc - a to i než bylo svícení zavedeno jako povinné

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:28 | Nahoru | #12
Ve dne dalkovyma, abych byl videt a nerusil bych to v zadnem pripade...jeste se mi nestalo ve dne ze by me auto oslnilo natolik abych nevidel...

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:28 | Nahoru | #13

Číkus>fockewulf> mnohem větší rozíly dělá styl jízdy, klimatizace, případný střešní nosič, otevřené okýnka, zbytečně dlouho obuté zimní pneu, podhuštěné pneu nebo třeba kvalitní audio



to je sice fakt,ale ty máš na všechno odpověď, stejně jako já

btw-to cos napsal vliv MŮŽE mít-tzn pokud nemáš klimu, dokážeš udržet v kolech správný tlak, jezdíš jako člověk a ne stylem brzda-plyn, nemáš potřebu být slyšen ve vesnici B již z vesnice A, zatímco světla ti těch +0,1l udělají i kdyby ses na hlavu postavil

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:29 | Nahoru | #14

Rampaged>Ve dne dalkovyma, abych byl videt a nerusil bych to v zadnem pripade...jeste se mi nestalo ve dne ze by me auto oslnilo natolik abych nevidel...


tady vůbec nejde o oslnění autem

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:30 | Nahoru | #15
fockewulf> tak těch +0.1 ti zařídí i auto, který neodhadne tvojí rychlost, vyjede z připojováku moc brzo, omezí tě - musíš brzdit a pak znova akcelerovat. S rozsvícenýma světlama by tě řidič viděl a nevjel by ti tam

edit: a pak jsou i světla pro denní svícení a tam už je nárůst spotřeby úplně směšný

Naposledy editováno 21.07.2008 09:31:20

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:36 | Nahoru | #16
Číkus> OMG, jak dlouho budeš onanovat nad tím, že sis zase našel nějaký argument? furt zapomínáš na to, že když tě auto omezí, tak je to +0,1l za zpomalení/zrychlení,ale takhle je to +0,2l. Ty světla pro denní svícení-tam máš pravdu, hlavně teda pokud jde o LEDkové, žárovkové zas až tak úsporné nejsou...ale na druhou stranu, kolik lidí si je nechá namontovat že?

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:40 | Nahoru | #17
fockewulf> já mám argumenty pořád

když svítíš, tak je menší šance, že tě někdo omezí

a světla pro denní svícení koupí socky, které budou onanovat nad tím jak (směšně) snížili spotřebu, ale zase nejsou tak tupí, aby zbytečně zvyšovali riziko, že je někdo přehlídne a smete a nesvítili vůbec

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:42 | Nahoru | #18
Číkus> myslím, si že denní svícení je na hovno,ale ne z důvodu spotřeby, ty procenta jsi vytáhl ty

na druhou stranu, když už se musí svítit, tak radši ať svítí všichni, je to míň nebezpečnější, než kdyby třeba každý 3 nesvítil (nebo jakákoli jiná kombinace)..

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:46 | Nahoru | #19
fockewulf> tak to sorry, fakt mě nenapadl jinej důvod nesvítit, než pofiderní úspora paliva. Jaká je teda další výhoda nesvícení (a nepiš delší životnost žárovek pls)?

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:48 | Nahoru | #20
Pro tentokrat souhlasim s Číkusem, myslim si, ze jeho argumenty jsou spravny.

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:49 | Nahoru | #21
Nesvítit. Je to ekonomicky hrozně nevýhodné.

EDIT vysvětlení: Spotřeba je vyšší o 0,1 až 0,2 litrů na 100/km. Pro jednotlivce je to samozřejmě prd. Když se na to podíváte trochu z nadhledu, propočítejte, kolik kilometru se za 1 den najede po českých cestách. Pak už navýšená spotřeba zdaleka není zanedbatelná.

Naposledy editováno 21.07.2008 09:53:48

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:50 | Nahoru | #22
Když všichni svítí, pak pohoda...

Takže rozsvítíme ještě cyklisty, chodce, srnky, stromy.

Jinak občas přehlídnu vozidla, která nesvítí. Kdyby nebylo svícení povinné, pak je tam čekám, takhle...

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:51 | Nahoru | #23
Číkus> v tom pripade nechapu co resite? spotrebu? kdyby to resila nejaka obrovska firma kde ji ridici najedou tisice kilometru denne tak bych to chapal...ale takhle? no nic, nechcu se hadat

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:52 | Nahoru | #24
Denní svícení bych nerušil. Jezdím denně 150 km a mám to vykoumaný že auta fakt jdou líp vidět. Třeba jedeš po rovině a chceš předjet ale už se blížíš k zatáčce tak skrz stomy jde auto vidět jen když svítí

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:54 | Nahoru | #25

mariano>
Takže rozsvítíme ještě cyklisty, chodce, srnky, stromy.


chodci a cyklisti nepatří na silnici, srnkám to těžko vysvětlíš a stromky se na silnici naštěstí zas tak často nevyskytujou

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:58 | Nahoru | #26

Číkus>fockewulf> tak to sorry, fakt mě nenapadl jinej důvod nesvítit, než pofiderní úspora paliva. Jaká je teda další výhoda nesvícení (a nepiš delší životnost žárovek pls)?



výhoda nesvícení je značná (přišli na to dokonce už i v Rakousku) - lidi čumí po světlech, já sám jsme se kolikrát přistihl, že jenom kouknu-2 světla= nejedu, nic=jedu(což by bylo teoreticky správně, prakticky to ale může být taky pěkná katastrofa). Proto tak hodně motorek nedostane od aut na vedlejší přednost.

Když jsem jezdil po Slovensku v době, kdy tam svítit nemuseli, pociťoval jsem určitou nervozitu-nebyl jsem na to zvyklý a musel víc koukat (což je dobře), za chvíli jsem si na to zvykl.

Bohužel platí to, co jsem napsal, lidi jsou paka a nesvítili ani když nebe zahalily černé mraky-pak rozpoznat v lese tmavé auto byla "sranda" - ale to je lidský faktor odstranitelný již x krát zmíněnými senzory, které by, narozdíl od lidí, fungovaly na 99%....

Naposledy editováno 21.07.2008 09:59:18

Svícení za dne...

21.7.2008 v 09:59 | Nahoru | #27
celodenní svícení bych nechal. Dřív to nikomu tak nepřišlo, ale když těďka potkáš třeba v lese ve stínu tmavý auto co nesvítí....fakt nejde moc vidět

Svícení za dne...

21.7.2008 v 10:01 | Nahoru | #28
fockewulf> přece nechceš omlouvat neschopnost se podívat pořádně. Přednost v jízdě má i neosvětlené vozidlo.

Svícení za dne...

21.7.2008 v 10:02 | Nahoru | #29

Číkus>mariano>
Takže rozsvítíme ještě cyklisty, chodce, srnky, stromy.

chodci a cyklisti nepatří na silnici, srnkám to těžko vysvětlíš a stromky se na silnici naštěstí zas tak často nevyskytujou



Svítil jsem i před vyhláškou a uznávám, že je to bezpečnější, jenže...
Jenže předpokládáš, že všechno svítí a když někdo na světla zapomene, zahlídneš ho na výrazně kratší vzdálenost, než kdyby jsi počítal s tím, že někdo svítit nebude.

Byl bych pro model Rakouska. Doporučení svítit, ale ne povinnost (pro auta). Pro cokoli mimo ŘP sk. B svícení povinnost (traktory, kombjny, náklaďáky, motorky, apod.)

Edit: kombajny

Naposledy editováno 21.07.2008 10:04:10

Svícení za dne...

21.7.2008 v 10:04 | Nahoru | #30

Číkus>fockewulf> přece nechceš omlouvat neschopnost se podívat pořádně. Přednost v jízdě má i neosvětlené vozidlo.



ne, nechci, ano má, ale ty si jak premiant jedličkova ústavu...aneb furt si mlít svoji.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist