globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: TL jede na jeden válec - vyřešeno
 
4.6.2008 v 09:49
Po garančním servisu po 1000 km v Suzuki HUMOTO Brno mi TLko začalo vynechávat. Odpojením fajfky ze zadního válce jsem zjistil že chyba je u něj a přední válec běží OK. Koupil jsem svíčku a při výměně zjistil, že mi ti mamrdi neutáhli v zadním válci svíčku. Ta, kterou jsem vyndal, byla úplně černá (to jsem si zdůvodnil nedostatečným spalováním v důsledku snížení komprese únikem směsi závity neutažené svíčky), tak jsem ji vyměnil za novou. Motorka se začaala chovat normálně.

Předtím se chytala na dva válce v nízkých jak se jí chtělo, ve vysokých pořád. Zhodnotil jsem že ve vysokých otáčkách nestíhá tlak unikat a komprese zůstává použitelná.

Každopádně mě to začalo po pár kilometrech zlobit zase a já nevím co s tím A do HUMOTO už ji nedám

Dneska jsem jel do práce v jedné stopě, z toho cca polovinu na jeden válec (fakt na prd a nezachrání to ani nový adrenalinový průběh krouťáku - do 5500 RPM jedeš full gas aby to nezdechlo a aspoň trošičku jelo - MZ 250 jede líp, než TL1000 na jeden válec - a nad 5500 se to chytne a pokud nestihneš ubrat plyn, dějou se zajímavé věci, zvlášť pokud to nastane v zatáčce)

Nemáte ještě někdo tip, co by to mohlo být?

Suzuki TL1000S, r.v. 2001, najeto necelých 3000 km (to není překlep, do provozu letos)

-----------------------------------------------------------
tak to bylo asi špatnou fajkou a pofiderním těsněním na vstřiku. Dále to bylo šíleně rozštelovaný (po servisu v HUMOTO) a tak byla třeba synchronizace. Už to jezdí.

Naposledy editováno 05.01.2011 18:28:31
Předchozí
1 2 3
Následující

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 10:06 | Nahoru | #1
no to zní hodně zajímavě...a dostává každý hrnec stejně požrat?

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 10:12 | Nahoru | #2

kardan>no to zní hodně zajímavě...a dostává každý hrnec stejně požrat?


nevím, ale řekl bych že jo, protože ve vysokých to jede ok

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 10:14 | Nahoru | #3
cikus: co si dal za svicku? nema cenu davat naky iridiovy zazraky, nejlip to chodi na NGK CR8EK (dve jiskriste)

jinak asi klasika.... zkoumat jestli za to muze to ze tam nejde benzin, ze to nehazi jiskru, komprese.

kompresi zmeris, pochybuju ze by byl nakej problem u nove moto... ale zase diky tomu ze v "novem" stavu dlouho stala se tam muzou vyskytovat "nestandartni" zavady - treba ze by visel dekompresor?

palivo - kdyby vstrik ztracel kontakt hlasilo by to chybu... takze leda ze by byl ucpanej/zalepenej (pochybuju ze by to delal jen v malejch tockach) prohodit vstriky a blbnul by zase predni valec (ale zase riziko ze si skubnes naky tesneni pri vymene, tahle moznost mi prijde nepravdepodobna)

jiskra - to mi prijde nejpravdepodobnejsi, amici dost casto delaj takzvanej "+ mod" - zapalovaci civky maji na jednom terminalu trvale plus (ridici jednokta spina kostru) kdyz se ale tohle plus zmeri, je tam vetsinou vyrazne mensi napeti nez na baterce, proste je cestou nakej mizernej kontakt a velkej prechodovej odpor - zacal bych na terminalu te civky a prosel to... pro diagnostiku jestli za to vubec muze tohle, bych provizorne natahl + primo na civku od baterky, nasledne zkusil prohodit civky, kabely od svicek...

osobne tipuju na to mizerny plus na civce, dava maly napeti a v tlakovych pomerech a bohatosti smesi ktera je do 4-5tis to nehodi jiskru...

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 10:28 | Nahoru | #4
assassin> dal jsem NGK ELV2 kterou mi prodali v Suzuki Brno s tím, že do TLka patří

benzín tam jde, mašina šíleně smrdí nespáleným benzínem

TLko má dekompresor? To jsem nevěděl, myslel jsem, že takový věci se montujou jen do jednoválcových endur...

Když jsem ji kupoval, vstřiky byly z dlouhýho stání zalepený, ale chlapi to pročistili jakousi vodičkou a začalo to fungovat

to nízký napětí mě nenapadlo, zkusím se na to podívat

edit: a ta vyndaná svíčka vypadá takhle:
[img]

Naposledy editováno 04.06.2008 10:31:16

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 10:37 | Nahoru | #5
no mohli ti klidně někde málo zamáčkonout nějaký kontakt, tak to může blbnout, no značkový servis

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 10:42 | Nahoru | #6
cikus: vubec sem nenasel NGK s timhle oznacenim ... do TL patri jedine CR8EK... pripadne CR8EIX (iridiova) osobne bych dal radsi tu obyc, ta iridiova v tomhle pripade nedela uplne dobrotu...

v kazdym valci je na vyfukove vacce automatickej dekompresor...

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 10:44 | Nahoru | #7
aha tak svicka je ta co ma bejt... reakce na edit...

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 10:48 | Nahoru | #8

assassin>aha tak svicka je ta co ma bejt... reakce na edit...


CR8EK jsem vyndal a dal tam ELV2 kterou mi dali v Suzuki s tím, že tam patří:
[img]

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 10:49 | Nahoru | #9

assassin>
v kazdym valci je na vyfukove vacce automatickej dekompresor...


jak ta věc vůbec funguje/vypadá? to by mě docela zajímalo

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 10:54 | Nahoru | #10
číkus, teda nééé že by na tom záleželo, ale proč původní svíčka nese označení jaký tu psal assassin a v servise ti jí vyměněj za jinou s tim, že do TL patří.. ( předpokládám že podobnejch vlastností ) Copak ta vypálená svíčka co si vyndal z telete nebyla origo?

Naposledy editováno 04.06.2008 10:55:23

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 10:56 | Nahoru | #11
kaCZer>
1. Protože originální servis/dovozce HUMOTO Brno je banda čuráků
2. Jestli to bylo origo nevím

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:00 | Nahoru | #12
mám stejný motor a o té ELV jsem nikdy neslyšel

no a HUMOTO, škoda mluvit (psát)

Naposledy editováno 04.06.2008 11:02:05

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:01 | Nahoru | #13
Číkus> btw a co do servisu zkusit zavolat a reklamovat jejich garanční servis.... kolik si na tom nalítal, po servise?

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:03 | Nahoru | #14
Mas to moc novy.

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:05 | Nahoru | #15
Kdybys měl čtyřvál, tak bys měl furt ještě dost válců na ježdění

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:07 | Nahoru | #16

kaCZer>Číkus> btw a co do servisu zkusit zavolat a reklamovat jejich garanční servis.... kolik si na tom nalítal, po servise?


tak mi to eště objedou klíčem ne ?

na garančku jsem to dával v cca 1400, teď mám najeto 2500

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:07 | Nahoru | #17
a těsní ti vstřikovač? (bordel , nebo možná odešel i když po 3 litrech se to moc často nevidí)

háže jiskru pravidelně?

snímání kdy má dát jiskru je jedno čidlo , nebo pro každej válec jiné

kabely, cívky?

(předpokládám že svíčky máš v obou válcích stejné)

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:08 | Nahoru | #18
cikus: no na ty ELV je napsany "genuine suzuki part" takze treba to je naka spesl serie primo pro suzuki... ale nepodarilo se mi na NGK strankach tohle oznaceni vubec najit, vygooglovat taky ne... takze tam dej tu CR8EK, a tuhle si schovej, to bude naka raritka:) podobny (CR8E) se davali do 97cek, ale nasledne to menili, delalo to bordel (taky jedno jiskriste) ta s "K" na konci ma dve jak je videt na foto... a s tou to funguje OK, osobne sem koupil omylem CR8E ... a nefungovali uz novy(stejnej problem ujel sem ani ne 100km a nesel jeden valec)
jinak jedno jiskriste ma i ta iridiova, ale zbytecna investice, ja na ty moje predchozi obyc najezdil 25tis km.... a myslim ze ta iridiova taky nebude to ono, proste ta elektorda co "stini" jiskru mi prijde ze se TL nelibi....

dekompresor je takovej "rozteznik" dve zavazicka pritahovany k sobe perkem, ty otaci tyckou kter je v podelne udelane drazce ve vacce - ta tycka ma jednu stranu zbrousenou -tzn prurez neni kruhovej ale pulmesic... kdyz jsou zavazi u sebe, kouka ven z vacky ta "vypoukla strana pulmesice a tlaci na ventil - zustava otevrenej, kdyz se vacka roztoci, zavazicka tyckou otoci a na ventil doseda ta zbrousena strana - respektive nedoseda...

spis je to zrejme z foto, nebo nakresu... zkusim najit....




Naposledy editováno 04.06.2008 11:14:40

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:10 | Nahoru | #19
Ze zidle tezko rict, ale tipuju kontakt, jak psal assassin. Bez po kabelazi k civkam

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:12 | Nahoru | #20
David_900SS> vstřiky byly zalepený a mašina (najeto 0) nestarovala. Borci to vyčistili nějakou vodičkou na vstřiky a bylo ok.
Jak háže jiskru nevím, asi by to chtělo osciloskop (?)
S čidlama taky nevím, jak je to vyřešený.
Kabely a cívky by snad měly být ok, za 2500 se snad nevyserou
Momentálně mám vepředu CR8EK (2500km) a vzadu ELV2 (cca 500km)

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:17 | Nahoru | #21
cikus: hele to dela ta svicka... dej tam co tam ma bejt, CR8EK ... jestli neveris te stare tak kup novou, tech 250,- uz te nezabije....

potom bych oscistil/dotahl kontakt na civce (pripadne pritahl to + bokem jak sem psal) kdyz to nebude tim napis, budem resit dalsi veci (civku, kabel i vstrikovace mam jiny, muzu ti to pujcit)

snezory atd neres, TL snima otacky jednim senzorem na vacce, pokud by byl KO tak to nepojede vubec, navic kdyz je zkratovanej nebo rozpojenej autodiagnostika to pozna a nahlasi chybu...

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:18 | Nahoru | #22
no pokud byl bordel v palivové soustavě , může tam bejt zase (někde se moh kousek uloupnout)

na zkoušení jiskry je nejlepší přesunuté jiskřiště

standartně se po 2500 nic nevysype , no a motorka ti "zobí"

napřed zkus obě svíčky stejné poud možno ne tu tvoji specialitku co sis určitě vydyndal
zkouknul bych připojení cívek a kabelů a pak to předsunuté jiskřiště , pokud vše bude ok tak zkusit vytáhnout ty vtřiky a zkusit zastatrovat jestli stříkají a rozprašují (to především a samo že stejné množství)

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:22 | Nahoru | #23
assassin> no je nějaká na můj vkus moc černá, asi ji radši vyměním

David_900SS> přesunuté jistkřiště? slyším poprvé

a není to specialitka co jsem si vydyndal, ale svíčka, kterou mi prodali v Suzuki, že patří do TeLete

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:27 | Nahoru | #24
hele ja dal do GSXR750 87 svicky dle katalogu a nejelo to, dal sem tam ty stary a jelo to, tak sem dal novy stejnej typ a v poho

poslechni assassina a nedrzkuj porad lol

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:29 | Nahoru | #25
cikus: no jasny, ja dal ty prvni (CR8E) podle servisniho manualu - oni se do 97cek opravdu davali... a chodilo to na pi.. menili se pak pri tech svolavacich akcich za ty CR8EK, novejsi rocniky uz maji predepsane jen ty... takze v servisu mohli kouknout do nejakeho dokumentu k te 97 a ty cos tam dal jsou nejake ekvivalentni k tem puvodnim do 97ky...

screenshot ze servisniho manualu, pro 2001 model:

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:32 | Nahoru | #26
nevím jak lépe to napsat , prakticky to funguje jako takový ty průhledný faje pro chopperáky

já vzal faju , na ni dal kus kabelu s měděným vodičem , ten přeštíp a ty kabely ve vzdálenosti cca 1 mm od sebe připáskoval plastovými stahovacími páskami na plastovou podložku pak vidíš jak ti skáče jiskra mezi těmi obnaženými dráty VN kabelu. na druhej konec kabelu jsem přibastlil konec svíčky na kterém drží faja (z důvodu jen odpojit VN kabel od svíčky a tenhle bastlík vrznout mezi svíčku a kabel - bacha kope to, je tam až ke 30kV , ale to předpokládám že znáš a necháš si dostatečný místo na držení aby tě to nedokopalo , ps neboj nezabije tě to , komáři to připojovali na pindíky , když chtěli doznání aji k tomu co člověk neudělal)

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:37 | Nahoru | #27
david: vis co je u tohodle prusvih? ze na vzduchu a pri atmosferickem tlaku to muze klidne jiskru davat... ale v podminkach jake jsou ve valci uz ne - je tam zaprve vetsi tlak, za druhe tam neni jen "vzduch" ale i ta rozprasena smes tam muze delat "sve"....

mame nekde po dedovi zkousecku na svicky, je to uzavrena komora, do te zasroubujes svicku, nasadis fajfku, pumpickou na boku napumpujes tlak pri kompresi a zatocis klickou magneta a do kukatka koukas na jiskriste .....

kdyz sem byl malej harant tak me na to stryc dostal "chces videt Prahu? tak pojd sem prst dej tady na ten drat a podivej se tady do toho kukatka" .... a zatocil klickou....

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:39 | Nahoru | #28
david: jinak chapu ze to co pises je na testovani jestli jde napeti na civku, ale na to staci do fajfky strcit svicku,zavitama ji oprit nekde o kostru a zatocit motorem....

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:45 | Nahoru | #29
assassin> a já si řikal co tě tak poznamenalo lol lol lol lol

TL jede na jeden válec - vyřešeno

4.6.2008 v 11:54 | Nahoru | #30
kaczer: no ja zkousel 220V v zasuvce lzickou uz davno predtim... maly deti vydrzej co se tyce elektrickeho napeti hodne:)
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist