Jezdím už dlouho YZ450F 2013, i jsem si jí přestavěl na občasné endurko vyuižití, ale znáte to - ta silnice pořád láká… a lákala až mě letos z jara nalákala právě SM510R jako další pila do rodiny.
Koupil jsem mašinku od chlapíka z Olomouce, při zkušební jízdě jsem tam našel mraky drobností, ale všechno jen spotřebák (gufírka, ložiska, trochu špíny, vodítka… prsotě pro mě jen spotřebák), motor (i spodek) se prý dělal před cca 60 hodinama, tomu se moc věřit nedá, ale šel moc moc pěkně, takže jsem jí asi po 3 hodinách zkoušení a oblézání vzal.
A teď ta smutná zpráva, doma jsem se na ní ještě párkrát projel (stále vše parádně fungovalo) a jednoho dne, po pár minutové jízdě jsem dojel ke garáži, chcípl jsem jí a už nenastartoval... a proč? Protože nehází jiskru. A tady už to začíná být o nervy.
Postupně jsem jí celou očesal abych zjistil jak je na tom kabeláž (vizuální kontrola + propískávání) vše v pohodě, zapalovací cívka proměřena – ve shodě s hodnotami z dílenského manuálu, kondík - v pohodě, spínač spojky - v pohodě (startér točí), vypínač zapalování na řídítkách - v pohodě (oba okruhy), zapalovací kabel - ve shodě s předepsaným odporem, svíčka nová.
Další stage bylo proměření senzoru otevření plynu a senzor zařazené rychlosti (hodnoty ve shodě s manuálem).
Dále setrvák (nic mu neschází) a stator (proměřeno, hodnoty OK dle manuálu).
No a dostáváme se tedy k 2 posledním možnostem: CDIčko, nemám ho jak otestovat a nové stojí raketu, ale budiž, o tomto později. A hlavně snímač pro zapalování (v manuálu exciter coil nebo pick-up coil)… v manuálu má mít odpor 12,7ohm, na zahraničních fórech tvrdí 105ohm, já naměřil 390ohm. Nicméně když před ním hýbete železem, tak napětí generuje, ale je otázkou jaké a co na to CDIčko.
Takže první prosba – kdokoliv z vás jezdců, kdo má tuhle pilu roku výroby 2007 (ještě s karbcem), jestli by to na své mohl proměřit (svazek co vede od statoru, je tam jeden 4 pin konektor a jeden 2 pin konektor, tak do toho 2pinu vložit multimetr přeplý na odpor).
Jinak ten snímač je třeba vidět na tomto obrázku ve žlutém kroužku. Jen aby bylo jasno, co tím myslím.
Dále, to CDIčko – tady jsem nahraný, to nemám jak otestovat a iBeat kupovat nechci, napadá mě jedině tohle: byl byste někdo z Prahy či Plzeňska (případně mezi) ochoten zapůjčit CDIčko na otestování? Samozřejmě bych dal zálohu, vím, že stojí přes 5k OEM. Vyndat ho znamená sundat sedlo a odcvaknout tu černou krabku od konektoru, minuta.
Případně jakákoliv rada či postřeh je vítaný, koupil jsem jí v květnu a ještě nevyjel. Stojí holka rozebraná v dílně a pomalinku mi začíná docházet, že letos už asi moc nepojede.
Bohužel to s 1,5V baterkou jiskru také neházelo.
Dneska zkusím ještě jednou vše poskládát, všechny fastony vyměnit, všechny kontakty ke kostře obrousit, všechny konektory namáznout a zatočit. Protože krom toho snímače zapalování je všechno dle měření v pořádku.
Když nebude pálit, tak pak holku odvezu někam do Husqvarna servisu, tam asi budou mít náhradní díly, tak můžou zkoušením jednotlivých dílů identifikovat závadu, jen mě pak asi cenovka položí.
1 reakcí na tento příspěvek Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru
Takže skládám, jde se na nádrž, výfuk, naleju olej, benzín, baterka, startujem. No a chytlo to asi na 5 vteřin (regulérně vše běželo a svítilo), pak chcípla a zase nezapaluje.
Tak jsem znova rozdělal kabeláž, vše znova pískal, bypasoval, proměřoval. Prostě nic. Ve středu ráno jí hodím p. Kotrbovi do Klíčan. Říkal, že to vezme vylučovací metodou, tak uvidíme.
Jednou nás za mlada s kamarády sral fichtl, pořád se rozbíjel a nejel, dopadl tak, že se kámoš nasral a flexou ho celý rozřezal na 10cm kousky a naházel do popelnice. V neděli večer jsem měl podobný myšlenky s Huskou.
e: jen aby to nebylo uplně OT, po SMR 510 pokukuju už dlouho, proto jsem mrknul na tohle vlákno, ale napřed asi bude SM 610, než hned takováhle ostrá pila
Naposledy editováno 26.09.2017 09:41:19
Ale jako jó, pila je to dobrá, z yz450f jsem na ostrej jednobuch už navyklej, ale tohle mě uchvátilo jak to brutálně doslova řeže zatáčky... a ty výjezdy z nich. Navíc je to ještě karbec, což má taky své kouzlo a charakteristiku. Je to paráda.
Snad to p. Kotrba dá do kupy nějak brzo, říkal, že toho má teď hodně. Tak pak poreferuju, snad se letos ještě trošku povozim.
Jinak jedna je teď na prodej v Domažlicích, vypadá, že má dělaný horejšek (píše i spodek, ale nejsou tam fotky z půlení), trošku lásky a bude to topovka. Je kdyžtak na motoinzerci, tak mrkni.
1 reakcí na tento příspěvek Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru
(reakce na) Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru
1 reakcí na tento příspěvek Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru
Tak uvidíme.
Ale jsem docela rád, že je to u Kotrbů, ti vědí, co dělají.
Tady jedna fotka z rána, mi tak napadá, že na vleku už nalítala dobře 1000km, po vlastní ose asi tak 5km.
Naposledy editováno 27.09.2017 18:51:14
(reakce na) Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru
Minulý víkend jsem dodělal kabeláž a celkově to doskládal, tento víkend to přezuju a jde se testovat a dolaďovat do provozu. :)
Naposledy editováno 13.04.2018 17:13:39
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ovládaní světel domino Husqvarna TE 510 | HanyBany1 | 2 | 1.4.2024 v 09:32 krokoš |
Trénink supermoto v zimě ??? Husqvarna SM 510R | Sliders | 8 | 3.1.2022 v 21:28 assassin |
Husqvarna SM 510R rozcipany 6 kvalt Husqvarna SM 510R | Edgar666 | 6 | 4.7.2021 v 15:56 LMgroup |
Husqvarna 510 záměna ventilu Husqvarna SM 510R | Folby | 6 | 24.6.2021 v 20:46 Folby |
Servis Husqvarna Husqvarna SM 510R | Coca | 6 | 8.6.2021 v 03:06 LMgroup |