Téma: Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru
7.7.2017 v 16:12
Nazdárek ve spolek, je to můj první příspěvek zde na fóru a bohužel se s váma podělím hnedka s troškou svých problémů jménem SM510R 2007.

Jezdím už dlouho YZ450F 2013, i jsem si jí přestavěl na občasné endurko vyuižití, ale znáte to - ta silnice pořád láká… a lákala až mě letos z jara nalákala právě SM510R jako další pila do rodiny.

Koupil jsem mašinku od chlapíka z Olomouce, při zkušební jízdě jsem tam našel mraky drobností, ale všechno jen spotřebák (gufírka, ložiska, trochu špíny, vodítka… prsotě pro mě jen spotřebák), motor (i spodek) se prý dělal před cca 60 hodinama, tomu se moc věřit nedá, ale šel moc moc pěkně, takže jsem jí asi po 3 hodinách zkoušení a oblézání vzal.

A teď ta smutná zpráva, doma jsem se na ní ještě párkrát projel (stále vše parádně fungovalo) a jednoho dne, po pár minutové jízdě jsem dojel ke garáži, chcípl jsem jí a už nenastartoval... a proč? Protože nehází jiskru. A tady už to začíná být o nervy.

Postupně jsem jí celou očesal abych zjistil jak je na tom kabeláž (vizuální kontrola + propískávání) vše v pohodě, zapalovací cívka proměřena – ve shodě s hodnotami z dílenského manuálu, kondík - v pohodě, spínač spojky - v pohodě (startér točí), vypínač zapalování na řídítkách - v pohodě (oba okruhy), zapalovací kabel - ve shodě s předepsaným odporem, svíčka nová.

Další stage bylo proměření senzoru otevření plynu a senzor zařazené rychlosti (hodnoty ve shodě s manuálem).
Dále setrvák (nic mu neschází) a stator (proměřeno, hodnoty OK dle manuálu).

No a dostáváme se tedy k 2 posledním možnostem: CDIčko, nemám ho jak otestovat a nové stojí raketu, ale budiž, o tomto později. A hlavně snímač pro zapalování (v manuálu exciter coil nebo pick-up coil)… v manuálu má mít odpor 12,7ohm, na zahraničních fórech tvrdí 105ohm, já naměřil 390ohm. Nicméně když před ním hýbete železem, tak napětí generuje, ale je otázkou jaké a co na to CDIčko.

Takže první prosba – kdokoliv z vás jezdců, kdo má tuhle pilu roku výroby 2007 (ještě s karbcem), jestli by to na své mohl proměřit (svazek co vede od statoru, je tam jeden 4 pin konektor a jeden 2 pin konektor, tak do toho 2pinu vložit multimetr přeplý na odpor).

Jinak ten snímač je třeba vidět na tomto obrázku ve žlutém kroužku. Jen aby bylo jasno, co tím myslím.

Dále, to CDIčko – tady jsem nahraný, to nemám jak otestovat a iBeat kupovat nechci, napadá mě jedině tohle: byl byste někdo z Prahy či Plzeňska (případně mezi) ochoten zapůjčit CDIčko na otestování? Samozřejmě bych dal zálohu, vím, že stojí přes 5k OEM. Vyndat ho znamená sundat sedlo a odcvaknout tu černou krabku od konektoru, minuta.

Případně jakákoliv rada či postřeh je vítaný, koupil jsem jí v květnu a ještě nevyjel. Stojí holka rozebraná v dílně a pomalinku mi začíná docházet, že letos už asi moc nepojede.

Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru

8.7.2017 v 09:03 | Nahoru | #1
Kdysi mi odesla zniceho nic civecka zapalovani na TE610E. Taky jsem dojel a pak uz nenastartoval. V podezreni bylo CDI, ktere na techto Huskach umiralo, ale nakonec to bylocidlo. Nepamatuju si hodnotu, ale ja s tim tenkrat vybehl tak, ze jsem o dva draty, co z toho vedou brnkal 1,5V baterkou (civka ma generovat az 3V takze by to melo byt bezpecny) a sledoval svicku, kde byla jiskra jako blazen. Takze jsem kopil civku za 800 a bylo opraveny.

Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru

18.7.2017 v 17:40 | Nahoru | #2
Ahoj, díky moc za radu, to mě vůbec nenapadlo jít na to takhle od lesa.

Bohužel to s 1,5V baterkou jiskru také neházelo.

Dneska zkusím ještě jednou vše poskládát, všechny fastony vyměnit, všechny kontakty ke kostře obrousit, všechny konektory namáznout a zatočit. Protože krom toho snímače zapalování je všechno dle měření v pořádku.

Když nebude pálit, tak pak holku odvezu někam do Husqvarna servisu, tam asi budou mít náhradní díly, tak můžou zkoušením jednotlivých dílů identifikovat závadu, jen mě pak asi cenovka položí.

Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru

18.7.2017 v 18:07 | Nahoru | #3
na nějaké husce se tady řešily i slabé magnety na rotoru.ale ber to jen jako tip..........vůbec si nejsem jistý.

1 reakcí na tento příspěvek Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru

26.9.2017 v 08:26 | Nahoru | #4
Zdárek všem, bylo trochu času, tak jsem tuhle mrchu začal řešit... očesal jsem jí na rám a motor, repásnul jsem tlumiče, přelisoval ložiska v přepáčku, v krku řízení, v kolech, nový čidlo pro tacháč, nová příruba pro karbec, trošku jsem jí potunil. Samozřejmě jak jsem kabeláž učesal a poskládal znova (našel jsem několik kabelů prodřených, opraveno), tak to začalo zapalovat. No a znáte to, už jsem si představoval kam jí v neděli pojedu projet.

Takže skládám, jde se na nádrž, výfuk, naleju olej, benzín, baterka, startujem. No a chytlo to asi na 5 vteřin (regulérně vše běželo a svítilo), pak chcípla a zase nezapaluje.

Tak jsem znova rozdělal kabeláž, vše znova pískal, bypasoval, proměřoval. Prostě nic. Ve středu ráno jí hodím p. Kotrbovi do Klíčan. Říkal, že to vezme vylučovací metodou, tak uvidíme.

Jednou nás za mlada s kamarády sral fichtl, pořád se rozbíjel a nejel, dopadl tak, že se kámoš nasral a flexou ho celý rozřezal na 10cm kousky a naházel do popelnice. V neděli večer jsem měl podobný myšlenky s Huskou.

(reakce na) Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru

26.9.2017 v 09:37 | Nahoru | #5
Petrákkk> to nedělej, to tě jí radši zbavim a odvezu si jí, budeš to mít bez práce, ušetříš si nervy a ani za to nebudu nic chtít dej mi vědět až budeš mít zase podobný myšlenky

e: jen aby to nebylo uplně OT, po SMR 510 pokukuju už dlouho, proto jsem mrknul na tohle vlákno, ale napřed asi bude SM 610, než hned takováhle ostrá pila

Naposledy editováno 26.09.2017 09:41:19

Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru

26.9.2017 v 13:01 | Nahoru | #6
Johny83> neboj, naštěstí jsem o tom jen přemýšlel. Ale byl jsem běsnej.

Ale jako jó, pila je to dobrá, z yz450f jsem na ostrej jednobuch už navyklej, ale tohle mě uchvátilo jak to brutálně doslova řeže zatáčky... a ty výjezdy z nich. Navíc je to ještě karbec, což má taky své kouzlo a charakteristiku. Je to paráda.

Snad to p. Kotrba dá do kupy nějak brzo, říkal, že toho má teď hodně. Tak pak poreferuju, snad se letos ještě trošku povozim.

Jinak jedna je teď na prodej v Domažlicích, vypadá, že má dělaný horejšek (píše i spodek, ale nejsou tam fotky z půlení), trošku lásky a bude to topovka. Je kdyžtak na motoinzerci, tak mrkni.

1 reakcí na tento příspěvek Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru

26.9.2017 v 13:44 | Nahoru | #7
tak to věřim že pila to bude dobrá, ale ty ceny za servis jsou teda celkem strašidelný mně se víc líběj už ty s tim novějšim rámem (viz obr.), ale to už budou asi stříkačky teda... ale se mnou je to složitější, v garáži mám jednu nepojízdnou a druhou bouranou motorku, takže to musim dát napřed do kupy, prodat a koupit motarda DRZ 400 bude asi málo, takže buď to SM 610, nebo, když budou prachy SMC 690

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru

27.9.2017 v 13:47 | Nahoru | #8
Johnny83> ta na tom obrazku neni 510, ale SM 530RR, cistokrevnej zavodak. nevim jakej na tom motardu planujes najezd, vzhledem k tomu, ze mas vic motorek. SM 610 bude vpohode, ale od ostryho motardu je to fakt diametealni rozdil a jestli na tom nenajedes nejak hodne, sel bych rovnou do ty ostry. 510 jsou dobry a cenove celkem dostuony, chvili sem po nich taky koukal. jednou sem na motoinzerci videl fakt moc peknou a do ty bych i sel, ale tolik jako Berg nebo KTM to nejede. zkus se koulat treba jeste po 530EXC, nebo klidne i 525, ale to uz je starsi. Husqvarna nevim, ale to EXC a treba i Bergy od roku 2009 jsou celkem drzaci, nebal bych se toho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru

27.9.2017 v 14:06 | Nahoru | #9
K660S> je to možný, asi mě zmátla ta přední maska, která vypadá jak kdyby tam bylo světlo a vzadu mezi výfuky mi přišlo že čouhá SPZka... takže jsem měl za to že je to "civilní" 510 se dvouma laufama po vzoru závoďáku. No budu to muset vymyslet no, původně jsem měl zálusk na ostrý 2t enduro s tim, že bych k tomu ze zvědavosti koupil motardový kola, ale to jsem se tu bavili tušim zrovna i s tebou že 2t v motardu neni žádná hitparáda... ale kupovat 10 let starý ostrý 4t enduro se mi zdá hroznej risk, na 2t kroskách jsem si dělal motor (rozuměj výměnu pístu ) sám, tam to bylo snadný, ale 4t prd rozumim, a když pak vidim ty inzeráty "po GO motoru za 50 tisíc" tak mám trochu obavy. kolik to asi musí stát normálně, když si to člověk dělá pro sebe, když před prodejem do toho každej dá minimálně 50, aby se kupci dobře jezdilo (ironie ) je mi jasný že ta SM610 bude trochu někde jinde, ale co jsem seděl na 701 (bylo mi nabízeno svezení a já debil odmítnul, bylo mi totiž jasný, že bych pak nespal ), přijde mi to jako rozumnej kompromis mezi váhou a servisem... jó jestli jednou budu mít barák s garáží a budu se v tom moct vrtat každej den, tak to ostrá určitě bude, ale když to mám přes celý Kladno a vidim, jak dlouho mi tam hnijou nepojízdný motorky, tak si dokážu představit, kolik bych toho na ostrý najezdil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru

27.9.2017 v 14:30 | Nahoru | #10
Johnny83> opravit 4takt taky není žádná věda. Zvlášť když dneska najdeš skoro na všechno návod na YT. Co si neuděláš doma, v garáži je srovnání hlavy a oprava ventilovejch sedel. Zbytek je "jen" mechaničina a pečlivost.

(reakce na) Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru

27.9.2017 v 14:42 | Nahoru | #11
klubko> jj jasný, ale až na to budou podmínky, pak se do toho rád pustim, baví mě se v tom hrabat ale když mám pronajatou garáž na druhym konci města a nemám tam ani ponk s nářadím, tak je to těžký no. barák jsem si neprosadil, tak jsme koupili byt, a teď když rostou ceny nemovitostí a zhoršujou se podmínky hypoték, tak mladá řekla, že by ten barák nakonec chtěla

Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru

27.9.2017 v 15:00 | Nahoru | #12
Zdárek ve spolek, tak jsem jí dneska hodil do Klíčan, model 2007 má prý komplet jinou elektroniku kvůli omezovači a Euro3. Trochu jsme se s panem Kotrobou zapovídali, prý je problém tohle zapalko pro 2007 vůbec sehnat, že čekal půl roku. CDIčko prý moc neodchází, takže když to není cívka/kondík, tak je to něco na spodku (zmiňoval, že jednou to dělali popraskané magnety na rotoru).

Tak uvidíme.

Ale jsem docela rád, že je to u Kotrbů, ti vědí, co dělají.

Tady jedna fotka z rána, mi tak napadá, že na vleku už nalítala dobře 1000km, po vlastní ose asi tak 5km.



Naposledy editováno 27.09.2017 18:51:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Enduro VS Silnice [1, 2] Honda CBF 600N, Suzuki SV 650, Husqvarna TE 450, Hon... DJ-PUNK 36 12.9.2017 v 10:27 Kacenka94
Neználek vybírá ostré enduro Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 360, KTM EXC 520, Hus... motormichal 22 27.8.2017 v 08:27 Dolph-cz
Husqvarna zadní rám 8000A0796 Husqvarna TE 450, Husqvarna SM 510R, Husqvarna TE 25... Zeratul 1 20.4.2017 v 15:18 PETARDAK
husqvarna 510 te počítadlo motohodin Husqvarna TE 510 drsu 1 12.4.2017 v 10:22 Bafan21
Servis Husqvarna Husqvarna SM 510R Coca 5 8.4.2017 v 20:33 dark-demon

TOPlist