1 reakcí na tento příspěvek Přívěra výfuku
At je to ale udelano jakkoliv vzdy jde o to aby jsi v nizkych otackach mel vetsi kompresy ve valci (malej otvor vyfuku) protoze pak ta motorka jede lepe od spoda. No a az úprekrocis urcite otacky (treba cca 7500ot) tak se privera naplno otevre a dochazi k rychlejsimu vyplachovani valce>mensi odpor na pist. Kdfyby tam privera nebyla tak jsou 2t ve spodku jeste slabsi nez jsou :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěra výfuku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěra výfuku
Klapky plni funkci jako by preplnovaneho motoru :) je to divny to takto nazyvat ale je to castecne tak. Protoze behem sani kdy jde pist dolu se klapky otevrou a daji pruchod smesy, ale v momente kdyz zacne pist stlacovat smes tak ty klapky tu smes nepusti zpet do karburatoru a tak se ji tam stlaci co nejvice. Taky zalezi o jaky jde motor kam saje jestli na kliku nebo do valce atd.. ale tuto funkci plni vzdy stejnou.
Ted se naskytuje otazka a proc sou ty z uhliku nejlepsi ? :) Protoze jsou lehoucke a dokazi tak rychleji reagovat na sani a stlaceni a cim rychlejsi reakce >> tim vice smesy ke stlaceni a praci .. >> vetsi vykonost motoru.
nektere motory pouzivaji i priveru na sani.. videl jsem to zatim jenom na 125 od TM je to spise ojedinele...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěra výfuku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěra výfuku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěra výfuku
proč hodně zjednodušeně ? Mají klapky ještě i nějakou jinou funkci ??
Jorael> funkci přeplnovaného motoru klapky neplní. Sice umožní lépe využívat dynamických pulsů v sání, ale s přeplňováním to nemá společného nic
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěra výfuku
edit: vana666>dejme tomu že máš motor z babety... bez klapky. Pak tam tu klapku přidáš, plní se víc? jo, protože ti kus směsi nevychčije zase zpátky... Jde o to jak se na to koukáš... ;)
Přeplňovaný motor musí být vybavený externí podporou plnění - turbodmychadlem, kompresorem apod.
klapky jsou obdobou automatického sacího ventilu, který se používal v historických dobách 4T motorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěra výfuku
proč hodně zjednodušeně ? Mají klapky ještě i nějakou jinou funkci ??
Jorael> funkci přeplnovaného motoru klapky neplní. Sice umožní lépe využívat dynamických pulsů v sání, ale s přeplňováním to nemá společného nic [/quote]
proto tam je to slovo jakoby ... melo to bejt jenom priklad pro predstavu ... mozna ne uplne stastnej ale proste sou tam proto aby pri stlaceni bylo co nejvice smesy ve valci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěra výfuku
Hujer píše: Joraell-TE>Nechci rejpat ale motor saje když jde píst nahoru :lol:
edit: vana666>dejme tomu že máš motor z babety... bez klapky. Pak tam tu klapku přidáš, plní se víc? jo, protože ti kus směsi nevychčije zase zpátky... Jde o to jak se na to koukáš... ;)
ses si jistej mas snad budto sani do kliky a nebo do valce ? u kazdeho to je presne naopak .. nebo se pletu ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěra výfuku
jinak motory s rotačním šoupátkem v sání se kdysi dělaly poměrně běžně, v dobách kdy ještě nebyly klapky (tedy sací membránové ventily) na takové úrovni jako dnes a nestíhaly vysoké otáčky maloobjemových dvoutaktů. Šoupátko měla třeba Jawa 90 Cross a odvozené typy
1 reakcí na tento příspěvek Přívěra výfuku
Na babetu jede slušně ;)
Opravdu jsem to nemyslel jako příklad :lol:
Joraell> Řekl bych že u obou je to stejně ;)
1 reakcí na tento příspěvek Přívěra výfuku
2 reakcí na tento příspěvek Přívěra výfuku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěra výfuku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěra výfuku
EDIT : Ježíšmarjá já sem vůl - to snad není možný
Jo ještě jak tu teď koukám na ten obrázek (a stydim se u toho moc), zajímalo by mě jakej vliv má na tenhle proces laděnej vejfuk
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěra výfuku
Do válce sajou motory bez klapek, kanál otvírá a zavírá píst, což má nevýhodu v poměrně špatném časování sání - část směsi se při pohybu pístu dolů vyfoukla zpátky do karburátoru
Klapkový motor si saje v podstatě "podle potřeby" a není až tak omezený okamžitou polohou pístu. Nasaje proto směsi víc a proto se klapky používají především u ostrých motorů
1 reakcí na tento příspěvek Přívěra výfuku
akorat mi neni u te animace jasne .. proc by se ten plyn mel z laufu vracet zpet zrovna v momente kdyz jde pist nahoru ?
aha tak uz je mi jasne proc :)