paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Cukání, nepravidelný chod...
Mám problém. Dnes na cestě ze Zlína u starého kaufu mi začala motorka blbnout. Ujel jsem ještě asi 200m (musel jsem se dostat ze Sokolské) a pak konec. Výrazný nepravidelný chod, příšerný zvuk z motoru, nedalo se jet více jak 30, neměla vůbec sílu. Po zastavení šla vytočit, spojka si myslím fungovala bez znatelných změn ale nemůžu to tvrdit na 100%. Slyšel jsem bohužel i pár výrazných prasknutí. Olej je asi 2 měsíce starý, ředím asi 1:45 Gardena 2T. Podobný problém tu měl i "Jackun" ,ale chci ještě zjistit další možné příčiny.
Je možné aby se třeba matice na menším kolečku primárního převodu povolila a kolečko se na tom kuželu kliky protáčelo???
Dnešní tlačení bylo doslova smrtící. Budu rád za každou radu.

Cukání, nepravidelný chod...

15.6.2011 v 20:56 | Nahoru | #1
obávám se že bude zadřeno

1 reakcí na tento příspěvek Cukání, nepravidelný chod...

15.6.2011 v 21:26 | Nahoru | #2
MYSLÍM ŽE JSI PŘIDŘEL VYSER SE NA GARDENU A KUPUJ DO TOHO POŘÁDNÝ OLEJ MÁM DOMA DVĚ 471 A TEN OLEJ SE VYPLATÍ JEDE TO PODSTATNĚ LÍP A ŠETŘÍŠ MOTOR TED UŽ JE MÁM JEN JAKO VETERÁNY ALE KDYSI JSEM NA NICH TAK 20 000KM NAJEL

Cukání, nepravidelný chod...

Skvělá odpověď, děkuji! 15.6.2011 v 21:41 | Nahoru | #3
nejlepší olej pro tyto motory je mogul TS sae40 nebo každý s hustotou sae 40 - 50 zadírání se pozná jako když přibržďuješ nebo může prasknout kroužek a to pak zahrčí zadrnčí a konec už nejde načlápnout a většinou je napevno, může bejt ložisko na ojnici vysypané dole na klice nebo nějaké ložisko... prasklý spojkový buben už jsem taky viděl... to uvidíš až to rozebereš kolečko na klice se těžko protočí na kuželu to drží jako sviňa matka se jen tak nepovolí nešlo by to ani našlápnout nebo prošlápnout kdyby klouzalo

1 reakcí na tento příspěvek Cukání, nepravidelný chod...

15.6.2011 v 22:36 | Nahoru | #4
KRAFTWERK > myslíte asi ten za cca 110 Kč? Jako motorák, dobře beru, pravděp. ho vyměním (mám PP 90), ale čím ředíte benzin? Také tímhle mogulem?
Ono se mi chvíli před tím zdálo že moc netáhne, to trvalo nějakých 50m pak jsem si už ničeho nevšiml a pak švác, konec. Kroužek to doufám nebyl, motor se při prošlapování točí.
Jeden rodinný přítel mi vyprávěl o své motorce značky Praga. Tam se poměrně brzy zadřelo ojniční ložisko (něco s klecí). A zkušený jezdec motokrosu nebo endura nevím, hned řekl, že je to ložisko, snad slovenské? A že tam hodí japonské a bude na dlouho vyřešeno.

(reakce na) Cukání, nepravidelný chod...

15.6.2011 v 22:41 | Nahoru | #5
FIRE5> Co používáte jako olej do převodovky a pro ředění benzinu?

Cukání, nepravidelný chod...

16.6.2011 v 06:47 | Nahoru | #6
já do benzínu dávám Husqvarna LS a nemůžu si stěžovat mam na nej najeto přes 6tis. od komplet generalky, teď na zimu jsem měl sundanej válec a pohodicka, žádnej náznak přidření. Do převodovky jsem teď zkusil Denicol PP80, tak uvidim, ale zatím jsem spokojen...

Cukání, nepravidelný chod...

16.6.2011 v 08:45 | Nahoru | #7
Je to přidřený.

Cukání, nepravidelný chod...

16.6.2011 v 17:39 | Nahoru | #8
Nemůže být jen naprosto brutálně rozhozený předstih? Ale to je taková ta optimistická varianta. Toby z toho motoru nešly až tak děsivý zvuky, spíš by to mohlo střílet do výfuku a tak.

(reakce na) Cukání, nepravidelný chod...

16.6.2011 v 19:45 | Nahoru | #9

michal19 píše: KRAFTWERK > myslíte asi ten za cca 110 Kč? Jako motorák, dobře beru, pravděp. ho vyměním (mám PP 90), ale čím ředíte benzin? Také tímhle mogulem?
Ono se mi chvíli před tím zdálo že moc netáhne, to trvalo nějakých 50m pak jsem si už ničeho nevšiml a pak švác, konec. Kroužek to doufám nebyl, motor se při prošlapování točí.
Jeden rodinný přítel mi vyprávěl o své motorce značky Praga. Tam se poměrně brzy zadřelo ojniční ložisko (něco s klecí). A zkušený jezdec motokrosu nebo endura nevím, hned řekl, že je to ložisko, snad slovenské? A že tam hodí japonské a bude na dlouho vyřešeno.



samozřejmě do benzínu dávám MOGUL TS a do převodovky MOGUL trans 90 - má stejné vlastnosti jako PP90 - já bych dával PP90 ale u nás ho neseženu, samozčejmě varianta by taky mohla bejt pootočený rotor nebo vačka ale to se mi nezdá sundej válec a hned uvidíš...

Cukání, nepravidelný chod...

16.6.2011 v 20:07 | Nahoru | #10
a ten olej okamžitě zahoď! zrovna jsem na něj koukal to je jako s nemazaným motorem ten motor má otáčky tak zhruba do 5000 při normální jízdě používáš 3000ot/min ten olej nenamaže válec tak to zřejmě bude poškozený nějaký ložisko a tipuju prasklej kroužek... hlavně se něřídit radama "odborníků" z diskuzí co soudí oleje podle značky a ne podle jejich mazacích vlastností tyhle motory jezdili letapáně na m2t.... jaktože se nepoškodili? a najednou přišla nová generace syntetických olejů a hle... starý dobrý jawy a čízy umíraj protože si mladí myslí že nějakým moderním olejem tomu prospějou.... jaždej zkušenej jawař doporuší do benzínu mogul TS stačí 1:40 ale je to hranice míň už ne! je to mnohem lepší olej než m2t a hustotou je stejný takže nejlepší náhrada dřív i motorový pily chodili na m2t ale to byla dost potíž tam ty se teda zadírali pořád... nepomohlo ani víc oleje.... a čím to bylo? vysoké otáčky - hustý olej - olejový film se nestačil rostírat po válci a píst se zadřel... tady se to stane opačně řídký syntetický olej, nízké otáčky - olej stéká po válci nedostatečné mazání a píst se zadře... soudruzi za totality určili olej který se bude vyrábět z vyjetin a bude se spalovat ve dvoutaktních motorech bude mít vizkozitu sae 50 a zkouškama se zjistilo že je to olej nejvhodnější... pak přišla další generace olejů a pak jsou tady moguly a tedy TS se SAE40 který má i m2t které je ještě vidět u pump a je to nejvhodnější náhrada...

1 reakcí na tento příspěvek Cukání, nepravidelný chod...

16.6.2011 v 20:19 | Nahoru | #11
raději bych lil 1:33 , pokud se nepletu tak Jawy se takhle míchali a ČZ jsou jsou skoro to samý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cukání, nepravidelný chod...

16.6.2011 v 21:49 | Nahoru | #12
čeplin> jsou úplně stejný ten poměr platí pro m2t který nebyl žádné extra mazivo pro ten jak jsem říkal TS stačí 1:40 jsou ale tací co poradí i 1:100 míň než 1:40 určitě ne. a nebrzdit dlouho motorem

Cukání, nepravidelný chod...

16.6.2011 v 23:35 | Nahoru | #13
HonzaCBX > To by byla, to by se mi i líbilo než zadřené... Ještě nevím, dnes jsem rozhodil motor, ale moudrý z toho nejsem Uvažuji i o tom jestli se třeba nedostaly nějaké kovové pilinky do některého z ložisek, to by nadělalo pěkný bordel.

1 reakcí na tento příspěvek Cukání, nepravidelný chod...

16.6.2011 v 23:51 | Nahoru | #14
KRAFTWERK > Mogul TS teda zkusím. Jezdil jsem čas i na M2T ale to byl dost omyl. Vím že to píšou i v brožuře a je to na to stavěné, ale zdálo se mi, že ho polovina vyteče výfukem a za mnou zůstává hodně hustá clona bílého dýmu.
Mám už rozpůleno ale memůžu na nic přijít Kroužky jsou všechny dobré, ségrovky tam byly také, píst měl dost karbonu a byl na pár místech pod kroužky začerněný. Já prostě nevím.
Pamatuju si ještě jak jsem jel ve dvojku do kopce 70 na čtverku. Nekecám, ta táhla neuvěřitelně. Startování hrůza ale sílu měla.
Dík za ten Mogul TS vyzkouším jej.

(reakce na) Cukání, nepravidelný chod...

17.6.2011 v 12:13 | Nahoru | #15

KRAFTWERK píše: čeplin> jsou úplně stejný ten poměr platí pro m2t který nebyl žádné extra mazivo pro ten jak jsem říkal TS stačí 1:40 jsou ale tací co poradí i 1:100 míň než 1:40 určitě ne. a nebrzdit dlouho motorem


teď nevim kdo , ale psal tu někdo že do Jawy 350 leje plnou syntetiku a leje 1:50

Cukání, nepravidelný chod...

17.6.2011 v 14:14 | Nahoru | #16
syntetika do těhle motorů je chyba. olej má sice velmi dobrý, ale příliš slabý film - není schopen vymezovat praconí vůle motoru, který na to není, nebyl a nebude... Ono se to sice nezedře, ono to nejspíš i nejak pojede, ale bude to hlučné bude se to přehřívat a životnost nedosáhne ani té plánované, která je na těchto motorech cca 50000 na pístní sadu, při bežném zacházení. Je samozřejmé že někdo ( a zdaleka to nejsou kouchači) na ní ujede víc, spousta chromajzlů ale i klidně míň.....

ideální je slušnej minerál o SAE 30-40 api TC - je jedno kdo ho vyrobil, mogul TS je příklad jednoho z nich. viskozitou vhodný, mazací schopností velmi dobrý, za odpovídající cenu, zanedbatelná karbonizace.

píšu to sem ale asi po 1000007!!!!!

prostě syntetiku do tehle motorů bude lít jen čistokrevnej BLB bez ponětí o strojařině, jednak proto, že je to olej pro tyto motory nevhodný a špatný, je prostě určen na využití zcela jinde, druhak je to házení perel sviním.

Pokud jsi shodil válec, asi víš co se stalo, zda je v pořádku a chyba je jinde, nebo je hotovej... pošli kdyžtak foto, jak vypadá.

pokdu jsi to skutečně zadřel, záleží jak... je možné, že spodek to přežil, je možné, že
ne...

JInak do převodovky nepatří PP90, nýbrž PP75, s přimhouřeným okem PP80. Jednak to píše chytrá kniha (dílenská příručka) a druhak na PP90 to za chladna trochu neochotně řadí a přibírá spojka.

Naposledy editováno 17.06.2011 14:27:07

Cukání, nepravidelný chod...

17.6.2011 v 14:17 | Nahoru | #17
KRAFTWERK a Další: Mazací poměr 1:50 je celkem optimální ale na druhou stranu také v podstatě nevyšší možný, pokud nemají být problémy...

prostě 1:100 ani 1:75 ať nikoho nenapadně, protože ten motor, dvouválec obzvlášť si to dlouho líbit nenechá a zemře...

(reakce na) Cukání, nepravidelný chod...

17.6.2011 v 18:39 | Nahoru | #18

michal19 píše: KRAFTWERK > Mogul TS teda zkusím. Jezdil jsem čas i na M2T ale to byl dost omyl. Vím že to píšou i v brožuře a je to na to stavěné, ale zdálo se mi, že ho polovina vyteče výfukem a za mnou zůstává hodně hustá clona bílého dýmu.
Mám už rozpůleno ale memůžu na nic přijít Kroužky jsou všechny dobré, ségrovky tam byly také, píst měl dost karbonu a byl na pár místech pod kroužky začerněný. Já prostě nevím.
Pamatuju si ještě jak jsem jel ve dvojku do kopce 70 na čtverku. Nekecám, ta táhla neuvěřitelně. Startování hrůza ale sílu měla.
Dík za ten Mogul TS vyzkouším jej.



ono taky stačí když je to hodně přehřátý....mohl se ti hnout i ten předstih jak tu někdo psal... svíčka, cívka, fajfka, kladívko, kondenzátor všechno to může dělat a třeba jen pži vibracích

Cukání, nepravidelný chod...

17.6.2011 v 22:43 | Nahoru | #19
PECH > No tak já sice nejsem žádnej strojař ale ani BLB, řekl bych. Syntetika to nebyla a zase jsem se řídil radou jiného jezdce na Jawách.
I mechanik u p. Jakuby říkal že jej sám používal a bez problémů.
Dnes mi taky řekl že jsou na klice nesprávná ložiska, která se při zahřání roztáhnou tak, že nezůstanou žádné vůle a tím se také ničí. Tento kousek půlím po 1. tak jsem to nijak tušit nemohl.
PP 90. Spousta jezdců i prodejců vám jej doporučí, čí radou než jejich se jako "nezasvěcený" mám řídit?

Cukání, nepravidelný chod...

17.6.2011 v 23:07 | Nahoru | #20
KRAFTWERK > Mě nic konkrétního mechanik neřekl, akorát mi řekl o těch ložiscích a vůbec se mu nezdál ten píst. Já jsem mu tam rozpůlené kártry nechal ať mi ty ložiska a gufera vymění, taky vycentruje kliku a nakonec i výbrus. Ten nebyl nezbytný, "drobné" škrábance jsou údajně u těchto motorů běžné. Kroužek měl ve válci mezeru asi 1mm. Pan Jakuba mi to doporučil s ohledem na ostatní opravy a dobou jejich životnosti.
Né že by to nešlo si ložiska vyměnit doma, ale mají na to nástroje a bohaté zkušenosti. Nechci to zbytečně ničit. Jinak motor si už poskládám sám.
Patrně se to moc hřálo + ta ložiska a píst, ne zrovna vhodný olej a brždění motorem tomu asi taky nepomohlo. Nakonec můžu být rád, že jsem nenapáchal tak vysoké škody. Nezakouslo se to ve válci, ojnice je na tom velmi dobře.
Celé jak jste psal svíčka, faja... budu muset ještě zkontrolovat.

Cukání, nepravidelný chod...

17.6.2011 v 23:13 | Nahoru | #21
PECH > A jen tak na okraj, kdo je "kouchač"? To netuším.

Cukání, nepravidelný chod...

18.6.2011 v 11:36 | Nahoru | #22
kouchač je strejda dusil, co jsou pro něj otáčky 3000 vrcholem noční můry, kyž ten motor točí bežně za provozu 5500 když jedeš těch 90-100..

na kliku a ostatně i ty další dvě co v motoru jsou, patří ložiska "C3" mají provozní vůli ale také jsou ve vyšší odolnosti celkově.

vyměň rovnou gufera, blbě se může k levému, ať to pak neděláš znova.

na montáž a demontáž spojky si sežeň plechove přípravek, ať zbytečně nekurvíš koš.

pokud bys je sehnal v zakrytém provedení, kryty vyloupnutím odstranit.

ložiska se lisují ručním lisem, stačí cca 2tunový -ten patrně nemáš.

kroužek může mít vůli ve válci maximálně milimetr, pro montáži novýho cca 0,3mm ve funkční ploše, pokud je volnej moc, k čemuž vůle vyšší než milimetr svádí, se potom protočí pře zámek a praskne... to se dá očekávat spíš u motoru dost jetého.

Naposledy editováno 18.06.2011 11:38:40

Cukání, nepravidelný chod...

18.6.2011 v 15:13 | Nahoru | #23
PECH > Kouchač, dobrý. Gufera půjdou somozřejmě taky nové, to není žádná pálka a vyplatí se to. Na ten koš mám přípravek, i na shazování rotoru i kolečka akorát žádný lis. V podstatě je to svařená lamela s mezilamelou (jestli se tomu tak dá říct). Je to spolehlivé a vyzkoušené, koš se neoláme.
Motor celkově vypadá dobře. Až mi udělají výbrus a vlisují nová ložiska (cca 1 - 2 týdny) mají toho teď dost, udělám pár fotek montáže.

Cukání, nepravidelný chod...

13.7.2011 v 20:35 | Nahoru | #24
Tak, motor je téměř složen (už jen přidělat píst, válec a pár drobností). Bude se zajíždět a zajímalo by mě jestli novým ložiskům stačí těch 500km stejně jako pro válec po výbrusu???
Taky jak nastavit karburátor. Myslím že by to měl být 2. zářez (shora) na jehle a ředění tak 1:33 ?

1 reakcí na tento příspěvek Cukání, nepravidelný chod...

13.7.2011 v 21:27 | Nahoru | #25
ložiska se v podstatě zajíždět nemusí...

hlavně záběhu, nedusit, nešetřit

(reakce na) Cukání, nepravidelný chod...

13.7.2011 v 23:46 | Nahoru | #26
pech.> Pokusím se jí už "neublížit". Motor jsem dostal teprve v pondělí (prej dovolené) a v úterý smontoval. Fotky bych udělal ale měl jsem co dělat když jsem spojoval kártry, ruky furt špinavé tak to nemělo cenu. Doufám jen že jsem neponičil kliku, dělal jsem to s citem ale já netuším kolik ta klika vydrží i když myslím že hodně. Nešlo to špatně ale gumové kladívko potřeba bylo.
Takže jestli tomu rozumím správně: mám jezdit na "půl plynu", ale ani nepodtáčet, určitě nedusit. Přidáváte při zajíždění někdy i aditiva?
Díky za všechny rady.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 MindaMour 4 31.3.2024 v 20:23 MindaMour
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 Jackun 39 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov
ČZ 180 ČZ 180/487 fek77 12 12.7.2022 v 19:10 fek77
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 kolmis1 3 12.1.2021 v 00:20 re500
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 wolferein 3 16.10.2020 v 22:44 stompik


TOPlist