paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?
17.5.2011 v 06:39
zdar draci potrebuju poradit mel jsem moto v servise kde delaji i auta a mechanik mi tam dal tenhle olej durablend valvoline 10w40 podle me je to polosyntetika nez jsem to zjistil najel jsem asi 500km.rika se ze z polo. na syntetiku uz s vratit nejde nevite k jakym zmenam v tom motoru dojde ze uz to nejde?ja tomu oleji neverim a rad bych tam dal zase syntetiku poradite nekdo dik
Předchozí
1 2
Následující

Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 06:54 | Nahoru | #1
Zavři to vlákno a pročti si historii, než Tě tu ukamenují.
P.S. Klidně přejdi, jen udrž výkonovou třídu podle JASO, nebo aspoň API (rozdělovat polo a synt. je do nebe volající blbost!)
P.S. Durablend je automobilovej olej a ten Ti mohl poškodit lamely spojky (klouzání).

Naposledy editováno 17.05.2011 06:55:55

Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 06:57 | Nahoru | #2
radsi nic

Naposledy editováno 17.05.2011 06:58:32

1 reakcí na tento příspěvek Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 07:04 | Nahoru | #3
Tahle fáma pochází z dob minulých kdy nahrazení minerálu syntetikou znamenalo možné problémy.

Dnes to je už úplně jedno. Jednotlivé typy olejů jsou vzájemně nahraditelné.

Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 07:18 | Nahoru | #4
Já bych vlákno nezavíral

Olej bych rychle vylil a nalil správný, protože tohle je automobilový olej (leju ho do opla) a není určený pro mokrou spojku!! Takže ti může začít klouzat spojka..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 07:20 | Nahoru | #5

Mirrek píše: Tahle fáma pochází z dob minulých kdy nahrazení minerálu syntetikou znamenalo možné problémy.

Dnes to je už úplně jedno. Jednotlivé typy olejů jsou vzájemně nahraditelné.



Blbost

1 reakcí na tento příspěvek Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 07:25 | Nahoru | #6
Nesplňuje požadavky, GSXR má mít olej API: SF nebo SG, ale ten automobilový Durablend má API: SJ/SL/SC. Sice netuším o co jde, ale je to jiné Prostě tohle do motorky nepatří..

1 reakcí na tento příspěvek Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 07:35 | Nahoru | #7
mozna bys jeste mohl navstivit ten servis a vysvetlit jim ze se auto olej do motorek nehodi

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 07:37 | Nahoru | #8

c.j. píše: Nesplňuje požadavky, GSXR má mít olej API: SF nebo SG, ale ten automobilový Durablend má API: SJ/SL/SC. Sice netuším o co jde, ale je to jiné Prostě tohle do motorky nepatří..

Jde o to, že cokoliv nad SG má přísady pro lehkoběžnost a tudíš opravdu může začít klouzat spojka. Okamžitě vypustit a nalít něco moto. Jinak polo syn je v dnešní době opravdu fáma. Oleje jsou mysitelné. A podle toho že je to 10W40 říct, že je to polosynt. je blbost

(reakce na) Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 07:39 | Nahoru | #9

racek píše: mozna bys jeste mohl navstivit ten servis a vysvetlit jim ze se auto olej do motorek nehodi

To každopádně. Už by mě tam s ničím neviděli. Vypustit olej, donýst zpět a požadovat vrácení peněz za olej. Jinak zápalit dílnu

1 reakcí na tento příspěvek Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 07:43 | Nahoru | #10
Jezdím API SL s mokrou spojkou už 7500 km a naprosto v pohodě.

Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 07:43 | Nahoru | #11

Durex píše: To každopádně. Už by mě tam s ničím neviděli. Vypustit olej, donýst zpět a požadovat vrácení peněz za olej. Jinak zápalit dílnu



No on litr stojí 100Kč, v GSXR je kolik ,3 litry? Takže pár korun.. Ale spojkové lamely 1500Kč?

Naposledy editováno 17.05.2011 07:46:54

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 07:46 | Nahoru | #12

rrss píše: Jezdím API SL s mokrou spojkou už 7500 km a naprosto v pohodě.



Tak gratulujeme k vlastní blbosti Ještě se tím chlub

V manuálu máš uvedeno API SG.

Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 08:54 | Nahoru | #13
Kde jste přišli, že to musí být nutně automobilový olej?

Valvoline DuraBlend 4T má právě specifikaci API SG a JASO MA. Ten olej je naprosto v pořádku.

Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 08:55 | Nahoru | #14

Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 09:25 | Nahoru | #15
JyrkaFM má pravdu, durablend je normální motorkový olej. Do ZR-7 už jsem ho dal podruhé, poprvé ho tam dal předchozí majitel, a vše funguje tak jak má. A to je vzducháč, kde jsou teploty ještě vyšší.

Takže ho nestrašte a nešiřte fámy ...

Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 09:26 | Nahoru | #16
hlavne uz ne dalsi vlakno o syntetika/polosyntetika

(reakce na) Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 10:12 | Nahoru | #17

c.j. píše: Tak gratulujeme k vlastní blbosti Ještě se tím chlub

V manuálu máš uvedeno API SG.


API Sx jsou zpetne kompatibilni s API Sy, kde x >= y... ovsem nedoresene je to u tech frikcnim modifikatoru, jak uz popsal Durex - nad API SG je to problematicky, ale existujou i API Sx, kde x > G, ktere maji i JASO MA (norma pro maximalni obsah frikcnim modifikatoru - urceno pro mokre spojky motorek)

k "nemoznosti prechodu od polosynth. k synth"... nesmysl; dneska se da prechazet i z/na mineraly. Tyhle poucky se tykaj velmi starych mineralu s malou aditivaci, ale i tam se to da resit. Pokud ti neklouze spojka, tak bych olej nechal (sam jsem mel jako minulou napln darovany API SM "automobilovy" a spojka nejevila naznak nesouhlasu a urcite to neni zalezitost par stovek ujetejch km); priste si kup nejaky JASO MA (klidne s API > SG)...

(reakce na) Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 10:32 | Nahoru | #18

Durex píše: Jde o to, že cokoliv nad SG má přísady pro lehkoběžnost a tudíš opravdu může začít klouzat spojka. Okamžitě vypustit a nalít něco moto. Jinak polo syn je v dnešní době opravdu fáma. Oleje jsou mysitelné. A podle toho že je to 10W40 říct, že je to polosynt. je blbost



ono to vypadá jako rejpání, ale jde fakt jen o doplnění Cokoliv nad API SG může mít modifikátory tření, ale najdou se i oleje bez.

Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 11:02 | Nahoru | #19
On i ten oblibeny Motul 5100 ma API SG/SH/SJ/SL a JASO MA

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 11:08 | Nahoru | #20

Durex píše: Jde o to, že cokoliv nad SG má přísady pro lehkoběžnost a tudíš opravdu může začít klouzat spojka. Okamžitě vypustit a nalít něco moto. Jinak polo syn je v dnešní době opravdu fáma. Oleje jsou mysitelné. A podle toho že je to 10W40 říct, že je to polosynt. je blbost



Nevím nevím s tím klouzáním spojky.Specifikaci SJ moto olejů dělá např.Castrol,Repsol atd.Osobně si myslím že u přechodu z jednoho oleje na jiný(motocyklový)a samozřejmě s výměnou filtru se nic tak dramatického nestane.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 11:13 | Nahoru | #21
Funblues> zřejmě měl na mysli nemoto oleje bez JASO normy

(reakce na) Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 11:52 | Nahoru | #22

c.j. píše: Tak gratulujeme k vlastní blbosti Ještě se tím chlub

V manuálu máš uvedeno API SG.



Tak třeba můj manuál(tady chci zdůraznit že je z roku 2001) říká API SE,SF,SG.V současnosti třeba firma Castrol nabízí do 4T už jen SJ.Můj selský rozum mi říká že tahle firma se nebude zbavovat zákazníků tím že jim nenabídne kompletní sortiment.Takže záměna nižší za vyšší(specifikaci)bude v pořádku.Co z toho všeho plyne?Dávat si pozor než někoho označím za blbce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 12:17 | Nahoru | #23

Stev píše: Funblues> zřejmě měl na mysli nemoto oleje bez JASO normy

Přesně tak. Je třeba si všimnout, že oleje s API vyžší než SG mají JASO MA popř. JASO MA2 což je norma pro spojky v olejové lázni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 12:20 | Nahoru | #24
Durex> ale zas ne vsechny

1 reakcí na tento příspěvek Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 12:30 | Nahoru | #25
Pokud zakladatel tohoto vlákna nenapíše přesný název oleje co tam nalili, tak je to debata o hovně A pochybuji že v servise jsou takový kokoti aby mu tam dali auto olej
edit: pravopis

Naposledy editováno 17.05.2011 12:32:33

(reakce na) Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 12:32 | Nahoru | #26

LovecTaťka píše: Blbost



To je vše co napíšeš? Poněkud málo argumentů...

(reakce na) Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 12:37 | Nahoru | #27

Skalda píše: Durex> ale zas ne vsechny

Vyjímky potvrzujou pravidla Jinak výkonová specifikace oleje SG se moc neliší od těch novějších (teda až na SM) Jde tam hlavně o modifikátory na snížení tření a tím pádem ke snížení spotřeby paliva. I když ve viskozitě 10W40 ... To je spíš výsada 5W30 a pod,ale to sme u aut a to sem nepatří

Naposledy editováno 17.05.2011 12:39:44

(reakce na) Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 12:38 | Nahoru | #28

lubon píše: Pokud zakladatel tohoto vlákna nenapíše přesný název oleje co tam nalili, tak je to debata o hovně A pochybuji že v servise jsou takový kokoti aby mu tam dali auto olej
edit: pravopis


I v servisech jsou kokoti a tohle by mě vůbec nepřekvapilo.

1 reakcí na tento příspěvek Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 12:56 | Nahoru | #29
Přátelé,motor snese daleko víc než my takže dávejte pozor hlavně na sebe

(reakce na) Jde se vratit z polosyntetiky na syntetiku?

17.5.2011 v 13:44 | Nahoru | #30

Funblues píše: Přátelé,motor snese daleko víc než my takže dávejte pozor hlavně na sebe

To platilo v dobách, kdy to byla podstivá kovářská a předimenzovaná práce. Dnes už tohle neplatí. Kolikrát stačí jen blbý olej ...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike


TOPlist