Prostě bych chtěl něco, co by bylo akorát na takové ty 100-300km projížďky, jednou za rok vyjet na dovču.
I když jej asi nikdy nevyužiju, zvykl jsem si na motor ZX12 a nedovedu si představit, že bych neměl výkon, kdykoliv si vzpomenu.
Mám normální mužskou postavu tzn. 195cm/105kg, tzn. Speed Triple atd. pro mě asi nebude to pravé.
Proto se mě líbí ta KTM 950SM, jenže na 2V jsem toho moc nenajel a minule když jsem měl na chvilku pod zadkem novou Ducati MS tak mě vadil ten nástup výkonu (jakoby z praku, nejdřív nic a pak to trhalo ruce, z toho 4V jsem zvyklý na plynulý zátah nahoru). Taky servisní náklady atd. mě u KTM nějak odrazují.
Napadá vás nějaká alternativa "lehkého", výkoného naháče k tomu KTM 950SM, nebo kdo to sedlal, na čem se mu jelo líp. Nemusí to být jen 2V
Přímých konkurentů moc není Ducati Hypermotad - asi malý, Dorsuduro zase asi dost těžké a spotřeba 12litrů mě se mě taky moc nezamlouvá.
Jak jsem psal, ten motor spíš pro ten pocit, že může, ne že bych ty koně potřeboval pořád.
Servisni naklad je oproti 4valci pravda trochu vyssi. POkud nechces kvuli velikosti nejaky cenduro, tak me nic nenapada.
MImochodem, vono to SM na cestovani moc neni.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 950SM - alternativy?
I za 11 to umi, ono na nadrz 14l toho s touhle spotrebou moc neujedes.
Na cestovani to sice neni, ale das na to stitek, kufry a jedes
jakmile vychytas slaba mista LC8 (podle r.v.) tak je to solidni partak na blbnuti, olej cca 0,4l/1000km
KubaLC8 píše: ja na 950 jezdim prumerem kolem 7, takze pri cestovani teoreticky kolem 6
I za 11 to umi, ono na nadrz 14l toho s touhle spotrebou moc neujedes.
Na cestovani to sice neni, ale das na to stitek, kufry a jedes
jakmile vychytas slaba mista LC8 (podle r.v.) tak je to solidni partak na blbnuti, olej cca 0,4l/1000km
Fakt ...to asi budu muset udelat nejaky mereni...respektive jdu to spocitat.
Edit: spocitano baj woko 8-9, ale vestinou Praha, kdyz vyjedu ven tak to spadne. Tuhel jsem jel v desti a to jsem jel asi za 6
Naposledy editováno 16.09.2017 19:53:39
1 reakcí na tento příspěvek KTM 950SM - alternativy?
normal 7, ostre starty, dalncie tak do 180
palice na dalnici 190km/h+ 11 a vic
2x otoceny rumunsko + UA s dalnicimi presuny 150 - 160 rovnejch 7
Děkuji i za upřesnění nákladů, o tom, že motor má svoje specifika a požadavky vím, počítám s případnou pomocí kamaráda co má ADV a má to nasrocene v hlavě.
Zajímalo by mě srovnání majitelů z jiným nahacem, jako v tomto je lepší v tomto ta druhá, ale to jsou bohužel asi nepřekonatelné zkušenosti.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 950SM - alternativy?
A to jen jezdím, žádný prasečiny.
Naposledy editováno 17.09.2017 22:09:04
Tiger 1050 jsem blbec prošvihl příležitost, měl ho další kamarád, ale poměrně rychle poslal zase do světa, takže ani nezkusil.
Děkuju, aspoň můžu porovnávat nabídky u více strojů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 950SM - alternativy?
zahra píše: Smt 950 , Na nádrž dávám 250km, v Alpách jsem dal i 300, ale to už jsem se bál kdy dojde. Při přesunu 180 po dálnici mi nepřijde, že to žere víc, spíš naopak. Hypermotard je oproti tomu opravdu malej, to už spíš to Dorso. Motor neskutečnej, a to jsem přelezl ze 4 válu. Tam není co vytknout. Servisní interval 7500km mi nepřijde žádná hrůza, posílám to do Vlašimi a ceny nejsou žádná palba. Co mě překvapilo, tak spotřeba zadní gumy, na 4válu jšem jezdil 10tis +, tady při 7tis už objednávám gumu :/
A to jen jezdím, žádný prasečiny.
nedělali 950 sm-t
servis je náročnější než u japonce - finančně i "občasnou domácí kontrolou", které u japonců téměř nejsou třeba - ale nic hroznýho. chyby jsou víceméně vychytány předchozími majitely (zvlášť u kousků s vyšším nájezdem), na zbytek se doptáš třeba na www.lc8.cz
alternativy...kdybych nechtěl víc univerzání motorku, tak se vrátím k sm-t
ale to tvůj problém asi neřeší. alternativu bych viděl sv nebo litrový raptor. staré tuono má sice fajn rotax, ale podvozkově musíš mít oči na stopkách (zvlášť když si chceš přibrzdit zadkem)
a ježdění s babou...s přítelkyněmi, které měly motorky, jsme jezdili většinou tak, že jsme dojeli někam, kde nechaly svou motorku, sedly za mě, projeli jsme se, vyzvedli jsme jejich motorku a vrátili se. delší cesty (dovolené, atp.), jen sedly za mě. fakt jsem nechtěl udělat z cesty praha-salzburg udělat celodenní výlet po dálnicích
edit: povedla se mi luxusní hrubka
Naposledy editováno 17.09.2017 14:44:51
http://www.demojizda.cz/prodejce/?p=10
Počítej se spotřebou 7 až 10L podle stylu jízdy v každým případě...to tak prostě je...zároveň také olej min 0,3 - 0,8l na 1000km při jízdě na okruhu klidně víc. (platí pro 950 SM, částečně i pro 990 SM-SMT. Jinak co se týče životnosti/spolehlivosti myslím že super ale Pozor na starší 950 SM např. 05 a 06. Někdy jsou problémy se starty (neprovedená technická informace) obecně někdy bývají v zuboženém/zanedbaném stavu.
Náklady na servis (obecně výměna oleje/ventily, filtry atd.) řekl bych je to srovnatelné jako s DUC/APR/ atd
Dělám na těchto motorkách 10let v servisu takže je plus mínus znám.
Ideální je nejprve si zjistit VIN a zavolat do aut. servisu....
Měj se V.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Mizí voda KTM 950 Supermoto | Johnysamec | 23 | 3.11.2022 v 12:56 Pepa919 |
Startér Ktm 950 sm KTM 950 Supermoto | Gotie77 | 7 | 30.7.2022 v 13:13 mmks |
Propad výkonu, laďák a směs lc8 KTM 950 Supermoto | P-man | 6 | 21.6.2022 v 10:14 slanyf |
Problém s řazením KTM 950 (990) [1, 2] KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro, KTM 950 ... | KubaLC8 | 47 | 1.9.2021 v 09:06 zboto |
Balkánek KTM 950 Supermoto | S3164181 | 9 | 10.6.2021 v 11:14 Foresterr |