Kamarád z ostravska má auto, kterým moc nejezdí (nekupuje dálniční známku) a teď se rozhodl jet na dovolenou na hory na Šumavu. V cestě má dálnici D1 a tak dálniční známku potřebuje.
Mě napadlo, že jelikož je to teď v lednu a platí ještě loňské dálniční známky, tak že bych mu předal svoji známku 2019 ze svého auta a sám už si koupil novou 2020.
A teď o co se mi jedná - jak tu starou sundat a nepoškodit?
Vždy, když ji sundávám tak se mi rozlepí na kousky, nebo zůstane lepidlo na skle. Slyšel jsem, že to prý odborníci dělají nějakou škrabkou na sklo. Funguje to, nebo nemá cenu si pořizovat ani tu škrabku?
Dík za tipy.
3 reakcí na tento příspěvek Dálniční známka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
Lumpen píše: Invalidní kartu mít musíš. Když například vezeš invalidu do lázní a zpátky se vracíš po dálnici, tak s platnou invalidní kartou je to v pořádku. Vím to, mám ji
Víš prd. Neboť výhoda jízdy beze známky na zpoplatněném úseku platí pouze v případě, že ve vozidle je držitel průkazu osobně přítomen.
Takže do lázní beze známky z lázní se známkou. To, že to policajti promíjí je jiná věc. Ale správně to má být tak jak jsem napsal.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
Danny350 píše: Řídit nemůže kdokoliv, pouze majitel řidičského oprávnění a ten bude mít svou pojistku a svou "známku".
Co když ti to ten komu půjčíš auto nabourá? Není lepší když to půjde z jeho pojistky než ze tvé?
Rekl bych, ze by se našlo dost lidi co by na “tvuj” systém nadavali - treba rodina kde ridi 2 s 1 autem, platili by 2x pov a 2x znamku.
vilemx píše: Tak hlavně dálníční známka nebo mýto pro dálnice je ve své podstatě nesmysl, ať se obhajuje jakkoliv. Je to zakuklená daň z luxusu, nic víc. Namísto, aby stát motivoval objet velké město po dálnici, tak tam šoupne placený úsek, aby člověk bez známky musel jet skrz centrum.... Podle některých názorů tady je vidět, tak si žáby v té ohřáté vodě krásně lebedí. Známku/mýto berou jako samozřejmost, ne jako nemorální vydírání, co by se mělo zrušit.
z neceho se prece musi fizlum nakoupit fedrpuse, radary , drony a jiny chujoviny.
2 reakcí na tento příspěvek Dálniční známka
assassin píše: Vilemx: Kazdopadne by asi výstavbu/údržbu silnici nekdo platit mel - v tvém navrhu vlastne vsichni. To by se nemotoristum nemuselo líbit. Kazdopadne jakékoliv vyrovnání ze strany EU by znamenalo vybrat prachy od vsech, prohnat celým řetězcem a na konci z toho neco vyplácet lokálně. Tzn dost neefektivne, na te ceste od lidi k lidem se toho dost “ztrati”
ale voni to komunisti vzdycky mysleli dobre ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
assassin píše: Rekl bych, ze by se našlo dost lidi co by na “tvuj” systém nadavali - treba rodina kde ridi 2 s 1 autem, platili by 2x pov a 2x znamku.
Samozřejmě ani jedna varianta není dokonalá. U povinnýho ručení mi ale jednoznačně vychází jako spravedlivější na osobu nikoliv na vozidlo.
Vozidlo samo o sobě nic nezpůsobí. A je např. zajímavý, že když budu mít plnění z povinnýho, najednou to na auto až tak není a seberou mi bonus na všechny vozidla. Najednou je to jaksi na osobu nebo co. Takže opět samozřejmě systém, jak s člověkem nejlépe vydrbat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
assassin píše: Vilemx: Kazdopadne by asi výstavbu/údržbu silnici nekdo platit mel - v tvém navrhu vlastne vsichni. To by se nemotoristum nemuselo líbit. Kazdopadne jakékoliv vyrovnání ze strany EU by znamenalo vybrat prachy od vsech, prohnat celým řetězcem a na konci z toho neco vyplácet lokálně. Tzn dost neefektivne, na te ceste od lidi k lidem se toho dost “ztrati”
Tvá odpověď je irelevantní. Řeší jestli silniční síť budou platit všichni (silniční daň, spotřební daň) nebo jen přímí uživatelé (mýto, známka). To je jistě smysluplná úvaha. Jenže já rozporuji stav, že se vybírá poplatek pouze za dálnice/rychlostky, kdežto ostatní jsou bez známky/mýta/silniční daně (u nepodnikatelů). Tedy stát chce extra prachy za dopravu po typu silnice, kterou by měl stát naopak podporovat = vyhnat co nejvíc aut mimo obydlené území na obchvaty, které ale obratem zpoplatní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
Metric píše: vilemx> Práve väčšina obchvatov je zdarma, platí sa až medzi mestami.
Třeba ten Pražský, že jo .)) Sám píšeš, že většina. Proč ne všechny? A proč zrovna jen obchvat velkých měst, nikoliv těch menších? Prostě jsem přesvědčen, že když už zpoplatnit vybranou kategorii silnic, tak by to mělo být otočeno přesně naruby.
1 reakcí na tento příspěvek Dálniční známka
Jinak co se značek a pojištění týče, v USA je značka na osobu a pojistka na značku. Takže si může člověk přehazovat RZ mezi auty stejné kategorie a platí pořád tatáž pojistka. A značku jde vyřídit i bez vozidla a pak strčit na půjčené vozidlo. V podstatě platí, že s čí značkou vozidlo jede, ten za něj v tu chvíli odpovídá.
Je to tak jednoduché a logické, že se to u nás asi neujme.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
1100Virago píše: Které město nemá obchvat zdarma?
Praha
1 reakcí na tento příspěvek Dálniční známka
češi šetří na každé pičovině, jak by co nejvíc jebali aby ušetřili a pak ty peníze vyhodí za úplné kokotiny.
Pokud chce jet tvůj známí po dálnici at si známku koupí 300,-kč kolik stojí ještě nikoho nezabilo....
Pokud chce ušetřit at jede mimo dálnici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
A ktoré menšie mesto napríklad? Jednak tam nejazdí toľko áut, jednak je u väčšiny malých miest len jeden zjazd, takže by sa viac oplatilo ísť cez i keby bola diaľnica zadarmo. Na druhej strane, napríklad Pohořelice, Tábor, či Bánovce nad Bebravou alebo Ožďany na Slovensku majú obchvat zadara a neprídu mi ako veľké mestá. (Ožďany by som ani nevedel označiť na mape.)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
gugo píše: Selver> no ja doufam proboha ze ne. To je nejvetsi zlo co jsem videl. A hlavne nepochopim ze to vydejchaj Italove, ktery se porad nekam premistujou.
Vzhledem k tomu, že Italové už rozdejchali vyřazení z provozu starých aut, což je v případě Itálie a její automobilové historie docela akt barbarství, tak nějaké mýto dle km je nicotná záležitost.
Možná měl jet na dovolenou do Bruntálu kopce jsou tam stejné jako tady, bydlet mohl u tebe a zbylo by mu více na útratu.
Chvíli jsem věřil, že jsi to nemyslel vážně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
P.S. průměrný roční nájezd našeho auta je cca právě těch 8 tisíc km. Kolik po placených úsecích??? Pár tisíc? Přesto platím stejně jako ten, kdo tyhle km najede po dálnicích za jeden dva týdny... I to je absurdní. Ale až jako druhé v pořadí. Za použití dálnic se prostě platit nemá, pokud se zároveň neplatí ani za ostatní silnice. Pro státní kasu, tedy daňového poplatníka, je jedno, jestli peníze z rozpočtu stát/kraj/obec utratí do stavby/opravy dálnice, okresky nebo místní komunikace.
Naposledy editováno 23.01.2020 09:48:10
vilemx píše: Tak hlavně dálníční známka nebo mýto pro dálnice je ve své podstatě nesmysl, ať se obhajuje jakkoliv. Je to zakuklená daň z luxusu, nic víc. Namísto, aby stát motivoval objet velké město po dálnici, tak tam šoupne placený úsek, aby člověk bez známky musel jet skrz centrum.... Podle některých názorů tady je vidět, tak si žáby v té ohřáté vodě krásně lebedí. Známku/mýto berou jako samozřejmost, ne jako nemorální vydírání, co by se mělo zrušit.
Taky mi přijde dálniční známka značně neefektivní konstrukt. Podobně jako třeba stravenky.
Výstavba dálnic by se měla hradit ze spotřební daně na pohonné hmoty nebo jiných již existujících daní.
Ušetřily by se stovky milionů režie dálniční známky. (Ale bylo by méně příležitostí pro spřátelené firmy si nakrást, že...)
A bylo by to i více spravedlivé - kdo více jezdí, více platí.
Plus když už jsou dálnice, měla by být motivace aby po ní co nejvíc lidí jezdilo, ne aby ji lidi objížděli po neplacených úsecích.
Mýto má podle mě smysl jedině tam kde výstavbu a provoz dálnice provádí a investuje soukromá firma, jak je zvykem třeba v Severní Americe "toll routes".
Naposledy editováno 23.01.2020 10:27:14