ve čtvrtek jdu dělat zkoušky (dokonce si i myslím, že bych je měla zvládnout, pokud nebudu moc panikařit) a už jsem si i vybrala na bazaru motorku. Chtěla bych se zeptat, jak to vlastně chodí při koupi :D nikdy jsem nekupovala ani auto. Pro motorku bych si eventuálně jela přes půl republiky a chtěla bych si ji zamluvit, protože pro ní budu moc jet až za ty cca dva týdny, kdy budu mít řidičák. Předpokládám, že bych posílala zálohu, dostanu nějaký dokument o zaplacení zálohy nebo je to všechno na dobrý slovo? Moc se mi někomu nechce posílat peníze a mít jen slib, že mezitím motorku neprodá. Ráda bych věděla, jaký je tak nějak obvyklý postup, když si chceš jet pro motorku někam daleko a nemáš úplně možnost se s tím prodejcem mezitím setkat apod. Stejně tak, jak je to s platbou samotnou a převzetí motorky, když se domluvíte na platbu převodem. Je mi jasný, že se ptám jako blbec na samozřejmý věci, ale fakt jsem nikdy nic podobnýho nekupovala a nemám kolem sebe nikoho, kdo by mi úplně poradil.
Díky :)
Hele,úplně Ti rozumím, to je jasná věc. Člověk je natěšenej jak malý děcko, a pokaždý se to opakuje.
Například když jsem byl letos pro moto, dojel jsem v 9 večer ( vez jsem to v tranzitu firemním) . A co myslíš, rovnou jsem vyměnil olej ( mám doma většinou) a jel se projet asi tak 60 km...
A to mi není 15, už docela dávno.
Takže tak...
S tou dodávkou nebo vozíkem jeď, jestli máš možnost.
Důvodů je víc, já tedy hlavně nechci jezdit dokud si to aspoň trochu nezkouknu a nevypustím olej... Ale taky tě netlačí nic, jestli prší, jestli to budeš prohlížet do tmy, nebo prostě pojedeš domů prázdným... nebo vygooglíš v okolí další možnost.
Stejně tam něčím pojedeš... Chraň se nápadů jet pro to rovnou vlakem.
Další věc, v klidku si to pak začneš osahávat a jezdit doma známá místa, ne že vyrazíš 300 km na cizí motorce v cizím prostředí a třeba za deště... Ona ti neuteče. Ale je to na pohodu, bezpečí a užiješ si to líp.
A nemusíš mít zelenou kartu, kterou si stejně neuděláš během nákupu, a nebo velmi nevýhodně.
Ta dodávka značně sníží nervozitu a tlak na to už už to mít za sebou... Z toho důvodu jezdím sám, nikoho nezdržuju, ve finále je fuk kdy odjedu. Ale to ty nedělej, rádce se ti hodí, mě ani nee…
A ještě, taková věc. Znáš někoho kdo má Guzzi, pokud možno tu nevadu? Super je navštívit, podívat, pokecat, nechat si ukázat co by se třeba mělo , aby i porovnání bylo... Co mu vadí, co je naopak v pohodě. Já to tak dělám, pokud to rozumě jde, vlastní názor za to stojí a štěstí přeje připraveným. Pokud někam přijedeš a vidíš to prvně v životě, jsi z toho vyplesklá a nestíháš
1 reakcí na tento příspěvek Koupě moto
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě moto
Přepis dnes nevyžaduje zelenou kartu na nového majitele, pro info.
Přepíšou to i na původní, pokud je platná. Pokud jsi autem, k ničemu ji nepotřebuješ, doma uděláš u svý pojišťovny většinou líp.
A u motorky z dovozu s čistopisem to radši taky přihlašuju doma, abych měl místní značku.
A hlavně, nikdy se mi nechce objíždět stk a úřad, to se může i protáhnout... Jsi pak v presu s nákupem, technická je někdy vedle ve městě, úřad zase jinde, na co.
I prodávající chodí třeba do práce, a kdybych měl sedět doma a čekat že někdo přijede, protože volal, to bych často seděl zbytečně, protože většinou přijede jindy než řekl.
Prodávající si může připravit plnou moc i dopředu, taky to dělám. Plná moc není časově omezená, není to problém, ověří mi to úplně normálně. Uvedu sebe, data o vozidle, k veškerým úkonům a zmocněnce do řádků doplním na místě. Totéž smlouvu. Pak se jen vyplní data kupujícího a částka rukou a může frčet.
Vlastnictví k věci tak jako tak řeší výhradně kupní smlouva, nikoliv registrace na úřadě, ta nemá vliv, takže oba máme smlouvu a jsme krytí - i kdyby to kupec nepřepsal, nebo naopak prodávající vymyslel něco...
To samozřejmě generuje spoustu potenciálních zbytečných problémů, pokud nový majitel prodané motorky nebo auta přepis na plnou moc nezajistí.
1 reakcí na tento příspěvek Koupě moto
Pokuta hrozí vlastníkovi, mimochodem, tedy novému majiteli. Měl jsem tu čest, po prodeji havarovaného auta. Ale doložil jsem smlouvu a stačilo. Samozřejmě, pakárna to je, to jo.
Nicméně tazatelka bude nakupovat, takže toto řešit nemusí.
Hezky to popsal D_FENS (má něco společného s místním?): Článek
Každopádně aby to nebylo tak od tématu, tak slečně přeju šťastnou ruku při výběru a koupi stroje a doufám, že sem napíše, že ty papíry včera udělala!
Hodně mě dají telefonické rozhovory. Nejlepší jsou dva. Už se mi stalo, že jsem se na to vykašlal, když pán při druhém telefonátu říkal něco jiného, než při prvním. To bylo jako varovná kontrolka.
Domluvím se, že chci, aby byl motor studený, ať vidím, jak to startuje za studena.
A pak, když tam jedu, tak už s prachama a nejlépe s někým, kdo tomu rozumí víc, než já. A když nikoho takového nemám, tak jakéhokoli jiného chlapa. Prostě i když tomu nerozumí, tak ten druhý není nadšenec jako já a brzdí mě, když mám tendenci nad něčím mávnout rukou.
A pak si na papír napíšu seznam, na co se podívat a v jakém pořadí. Protože prodávající do mě kecá a já bych mohl zapomenout na něco důležitého. Takže jako první jsou nejdůležitější věci - Číslo motoru a rámu, a pod. Takže když bych narazil na takovou nesrovnalost, tak ať je to hned na začátku a tak neztrácím zbytečně čas.
A jinak je to krásně popsané zde, ale možná jsi to už četla:
https://www.motorkar...-ojetinu--20914.html
https://www.motorkar...t-ojetinu-25255.html
https://www.motorkar...u-motorky-30455.html