Po prvotním kontaktu a nahlášení poruchy na asistenční lince jsme asi hodinu čekali na krajnici nebezpečné silnice a po vyzkoušení všech možností, přejeli jsme asi 5 kilometrů pomalou jízdou na okraj města k místnímu Kauflandu, kde jsme měli zajištěny alespoň základní potřeby. Zde jsme se dočkali pomoci v podobě dvou mladých Rumunů, kteří tvrdili, že zastupují rumunskou asistenci. Ofotili si náš TP, VIN motorky a potom po asi 2 hodinách, kdy se chovali spíš jako zloději motorek než pomoc v nouzi, nám navrhli, abychom je následovali po vlastní ose do servisu. Po dalších asi 3 kilometrech jsme se dostali na betonový plac s dílnou a štěkajícím psem. Mechanik, který mluvil česky, protože se narodil v Banátu, nám sdělil, že on motorku neopraví a sdělil to i asistenci v Čechách. Potom odjel a nechal nás na dvoře bez informace co dál. Našli jsme si tedy sami ubytování v místě se zajištěným dvorem pro motorku a požádali operátora v Čechách o zajištění odtahu domů. A začali se dít věci...........
Operátor nás ujistil, že odtah domů je až poslední věc, kterou bude řešit a do té doby bude řešit možnou opravu motorky v místě. Navíc odkázal na dodatek všeobecných podmínek, kde se píše, že repatriace je možná až po 10ti dnech od nahlášení poruchy a po vyčerpání všech ostatních možností!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Což už samo popírá důvod sjednání takové pojistky na motorku.
Nabídl nám ohledání motorky mechanikem u penzionu další den ráno. Protože jsme chtěli dodržet všechny podmínky asistence, počkali jsme do rána, kdy přijel jiný mechanik se synem a současně konečně s vozíkem na moto. Prohlédl poškození a sdělil, že opravu provede jak mu přijde díl. Když nám potvrdil, že motorka bude opravena přesně devátý den od nahlášení, věděli jsme, že neuspějeme. Oprava nebyla možná ani dřív, ani později. 9 dní bylo pro mechanika dogma a po spojení s deklarovanými 10ti dny potřebnými na odtah nám začínalo být jasné, jak tato asistence funguje. Čekáním na mechanika jsme pouze ztratili den, kdy mohlo být na cestě již auto, které nám přijelo na pomoc z Čech a za naše vlastní peníze. Operátor v Čechách se pouze usmál do telefonu a nabídl nám odtah hned za cca 36000,-, nebo zapůjčení auta na 3 dny (což úplně nevím co by řešilo).
Jednoduše zhrnuto. Při ukázkové události jsme měli mít zajištěno:
služby asistence / bylo využito pro nahlášení a zkontaktování se srevisem v Rumunsku
silniční asistence / museli jsme přejet na poškozené motorce sami, odtah nám neposkytli ani do servisu
repatriace stroje domů / byli jsme 890 km od domova, asistence tuto službu zamítla pro výše uvedené
náhradní auto na 3 dny / bylo nabídnuto, ale neřešilo danou událost
uskladnění na 3 dny / zajistili jsme si sami, následně asi možné v servisu
náhradní ubytování / zajistili jsme sami, následně se patrně proplatí
přeprava osob a zavazadel / nebylo využito, zajistili jsme si sami pro časovou náročnost ze strany asistence
jízdné pro opravený stroj / bylo požadováno, ale asistence omezila limitem
služby tlumočníka / nevyužito, překládali jsme si sami v angličtině
Pro cestovatele na motorce, skupinové i samotáře je toto pojištění úplně k ničemu, protože kombinuje asistenční postupy tak, aby nebyly vhodné pro řešení události. U nabourané motorky věděl mechanik bez kontroly vidlice a kola ihned že to bude 9 dní do zpojízdnění. Nevím, jak by se asistence chovala na západ od našich hranic, ale na východě jsme tuto službu vyhodnotili jako ,,šmejdský,, produkt, který se nebojí vám to téměř říct do telefonu. O to hůř, že ho nabízí všemi známý klub s dlouhou historií.
Řešení: Po této zkušenosti, kterou sledovali v přímém přenosu všichni noví abonenti pojištění (pořídili jsme 6 karet) jsme nenašli na trhu funkční pojištění a založili jsme fond, do kterého dáme každý stejnou částku před cestou, za kterou se pomůže postiženému (spoustu věcí si zajistíte sami lépe než přes asistenci) a v případě šťastného návratu si vybrané peníze vrátíme zpět (nebo se za ně pomějeme).
Snad tento článek pomůže všem, kteří se rozhodují pořídit si asistenci od českého autoklubu a vlastně od kohokoli jiného. Díky za další zkušenosti s tímto pochybným produktem a všem minimum těchto zkušeností!
Petr
1 reakcí na tento příspěvek pojištění asistence úamk Motohelp
Předmětem pojištění je dvoustopé
motorové vozidlo s hmotností do 3,5t
identifikované v pojistné smlouvě včetně
jím taženého přívěsu (také jen „pojištěné
vozidlo”)
takže s motorkou pápá
jirka-mz píše: Pro to se řeší pojistky, nemusíš se nikoho doprošovat .
Sice zde zalozena vlakna nejsou reprezentacnim vzorkem, ale je jich tu vcelku dost, kde se pojistenci s extra asistenci doprosuji, vetsinou marne :(( 2x jsem byl ve skupince, kde se resil odtah (Rumunsko, Tunisko). V obou pripadech se to “veslo” do asistence v ramci povinneho ruceni. Dvakrat jsem jel jako kamarad kamarada pro clobrdu po zavinene nehode, kdyz to nevyslo na pov. ruc. Jednou da Rakous a podruhe tady po CR. Posu to,abych rozsiril statisticka data, ceho jsem byl svedkem za nejaky ten patek motani kolem motorek.
V případě problému si jen objednám svoz z dané adresy.
Třeba takhle... https://www.dhl.cz/...aktovat_express.html
Muselo by se ověřit, ale ve firmě si stahujem různé věci celkem odkudkoliv...
2 reakcí na tento příspěvek pojištění asistence úamk Motohelp
Ano pojistky jsou pro pojišťovnu kšeft - proto to dělají a na nás je jak veliké riziko jsme ochotni nést nepojistit se.
Ale spousta lidí je podle mne trochu jinde.
ano pokud jezdím po ČR a nejdál k do Rakouska do Alp, je asi zbytečný luxus si platit pojistku na asistenci.
Mám docela dost kamarádů, ale myslím, že žadný co má dodávku by na zavolání pro mne nejel do Rumunska, Itálie,... Vetšinou kdo má dodávku tak ji má na kšeft a nečeká doma na zavolání od kámoše. Když pominu cenu 5,- na Km + 5000 tak to i tak vychází z Rumunska na 20 000,-
Když už někoho uprosíš co budeš dělat? Sedneš si za škarpu a budeš čekat dva dny než pro tebe někdo přijede? Budeš prosit někoho místního aby ti to odvezl k němu na koni a spát u něj ve stodole? A to nemluvím o tom když se ti to stane v sobotu večer, Já měl docela problém zajistit v ČR odtah do servisu v týdnu po 6 večer s proraženou gumou co nešla zalepit.
Věř mi, ono se to lehce mluví, ale pak stát někde v poli ,v zemi kde anglicky mluví pár lidí a baterka mobilu rapidně klesá a tma na dosah budeš mluvit sakra jinak.
Já to zažil a byl jsem za tech 750,- strašně rád, že jsem jen zavolal , řekl kde jsem a za půl hodiny pro mne někdo přijel a odvezl domu do servisu.
Každý je před bitvou generál - ukažte mi DHL co naloží motorku . NA poli ji určitě zabalíš do přepravního boxu a naložíš do auta (neřeším hmotnost, běžně se přepravuje do +- 50 Kg max)
Naposledy editováno 17.09.2019 17:03:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojištění asistence úamk Motohelp
No, ty přepravní služby vozí cokoliv. Obálka nebo paleta, stroj, běžně čtyřkolky a trakturky, lžíce a kladiva pro Caterpillar půjčovny si tak pamatuju...to je fuk.
Dělal jsem pro TNT, a divil bys se co vše se vozí.
Chtěl jsem tím naznačit, že abych se pojistil a nabidli mi přepravu motorky 1000 km za 35 000 Kč, to je vážně úlet, teda spíš vyjebavka s někým v nouzi. To je cena za návěs, 24 tun pojištěných na 5 mega.
Férová cena by byla tak 15000, za dodávku.
Na vysvětlení, dopravci jsou většinou v systému, kde dispečer hledá v lokalitě náklad někam. V kolečku prázdný tam a plný zpět se nejezdí...
Pro civilistu pak stačí dát do Google autodoprava rumunsko , a domluvit se. Je jich hodně co tam mají auta s volným místem.
Loni jsem takhle z Aachenu nechal svézt jeepa co mu odešla prevodovka, přiložil to Slovák na návěs, podval , k nějakýmu traktoru a stálo to 13 tisíc do Svitav.
1 reakcí na tento příspěvek pojištění asistence úamk Motohelp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojištění asistence úamk Motohelp
Co pises je podle tebe ferová cena 7.5 kc/km za mezinarodni dopravu. Za ty prachy si te najmu a můžeš mi na zavoláni vozit motorku do Rumunska
Vytizeni,? Ale u planovane dopravy. Ukaz mi pripad kdy na zavolání najdes vytizeni pro odtah z Rumunska.
A co se tyce pojistky, pise ze ve smlouve bylo zajistit opravu do 10 dnu pak odtah, Proc by mu nabizela pojistovna hned odtah domu kdyz maji na nalezeni servisu 10 dni.
Naposledy editováno 17.09.2019 19:00:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojištění asistence úamk Motohelp
Jestli je to 1000, tak to je snad 15 korun za km, za to pojede dodávka určitě.
Za den, dva.
Lepší než sedět 10 dní na patniku a čekat co vymyslí pojišťovna .
Podle toho co píše v úvodu, tak toho telefonování tam bylo taky dost, a prd z toho.
Edit: třeba tohle z Google namátkou... https://www.gtl.cz/...orialni-zamereni.htm
Naposledy editováno 17.09.2019 19:21:22
A 10 dni by necekal na patniku, ale po dobu opravy mas vetsinou placene ubytovani.
Odkaz co posilas je super , objednavka dopravy 48hodin predem predchazi ji mailova korespondence a zbozi je treba zabalit. Bezne sebou vozim paletu pod motorku a gurty. Opravdu pouzitelna sluzba kdyz stojim v sobotu vecer s nepojizdnou motorkou na hlavni silnici bez krajnice v Rumunsku a jak pojedu domů ja?
BTW tech 36000,- je podle tebe adrkvatni, vychazi to na 18,-za km ty pises 15 je OK.
Naposledy editováno 17.09.2019 20:08:55
1 reakcí na tento příspěvek pojištění asistence úamk Motohelp
Ano jsem ten negramot co si to nedokáže spočítat a platí si asistenci, bo jedno před asistenci mě motorka nechala kousek od Avignonu a při ceně 8 Kč/ km + poplatky jsem za odtah známým známého dál 25 000Kc.
Navíc jak jsem psal v zde v úvodu zmiňovaném vlákně využil i tu asistenci v Trse v Černé Hoře, takže za asistence jsem odhadem za ty roky co si ji platím dál cca 4600 Kč, takže vlastně mám vyděláno cca +15-17 000 Kč.
Ale pokud vilemx zná pojišťovnu v ČR, která mi motorku přiveze z Maroka jen na asistenci v rámci piov. ručení tak prosím o odkaz beru ji okamžitě
1 reakcí na tento příspěvek pojištění asistence úamk Motohelp
Což asi neřeší, to věřím. Je to postavené na auta. Nakonec, auto mu i nabídli jako náhradu.
Jen je to prostě nepraktické, to je celý. 10 dní čekat na opravu, s tím že pokud se podaří, musíš si to vyzvednout tam, to je ta blbost.
Chápal bych, kdyby řekli že pokud to dostane svépomocí domů, zaplatí mu něco, treba tech 15 tisic, a nebo teda tam čekat . To by asi bylo v pořádku. Takhle to je nefunkční. Vem si že ti tedy zaplatí hotel, ale ty si budeš muset vzít o tejden delší volno... To vyjde nakonec tak, že bez pojistky tam budeš mít stejný náklady, akorat nemusíš drepet na místě a čekat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojištění asistence úamk Motohelp
Mam kolegu v praci, jel bez pojistky na lyze a uz v tom je za +500 000,-
Co si koupil, to dostal, snad jen ta doba reseni.
Vzdy je treba si precist podminky a zde jsou opravdu dobre popsany.
Proto ja mam na opravu 8 hodin.
Vemte si pojištění při krádeži, to je taky na vodě. Před obchodakem na parkovišti máš většinou smůlu že nesplnis zajištění.
Tady nejsme v Itálii, motorka je spíše jen sport a podle toho to vypadá. Nejsou na to tu zvyklí. Stačí se podívat po servisech na motorky... Chudák kdo si neumí udělat věci sám.
Co vím tak u auta to je v pohodě od globalu, odtah dojede, sundá ti náhradní auto, špatný naloží a hotovo. Měli jsme v práci pár takových a v pohodě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojištění asistence úamk Motohelp
Tolik k té hmotnosti u Koooperativy
Vážený pane XXXX,
v rámci pojištění se uvádí povolená hmotnost, která je uvedena ve velkém technickém průkazu v bodě F.2.
Hmotnostní hranici 400 kg uvedenou v asistenčním programu pro motocykly, tříkolky a čtyřkolky v praxi neuplatňujeme (je-li například nejvyšší povolená hmotnost motocyklu 475 kg, rozsah poskytované asistence tím není nijak omezen).
V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat e-mailem na info@koop.cz , případně prostřednictvím naší klientské infolinky 957 105 105.?
S pozdravem a přáním pěkného dne
Michaela Nováčková | CENTRUM ZÁKAZNICKÉ PODPORY
Operátor
Odbor klientského servisu
Naposledy editováno 18.09.2019 07:33:32
Firecracker píše: ...... Hmotnostní hranici 400 kg uvedenou v asistenčním programu pro motocykly, tříkolky a čtyřkolky v praxi neuplatňujeme
Michaela Nováčková | CENTRUM ZÁKAZNICKÉ PODPORY
Operátor
Odbor klientského servisu
v praxi neuplatňujeme, .... pokud nás vaše pojistná událost nebude moc stát a nebudete na nás do telefonu moc naléhat Ach jo ...
1 reakcí na tento příspěvek pojištění asistence úamk Motohelp
Přesně na to bych spoléhal, na pobočce se namaže med okolo huby, a při škodné události zjistí poh. hmotnost 420kg, a namamažou si tebe na chleba...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojištění asistence úamk Motohelp
Naposledy editováno 18.09.2019 18:57:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojištění asistence úamk Motohelp
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojištění asistence úamk Motohelp
Za 10 dní se toho dá jistě dost opravit, ale pouhým mrknutím oka usoudit, že to opravím přesně za 10 dní aniž bych to rozdělal je blbost. Mimoto nakonec nešlo o ložisklo, ale o prasklý rám v trubce řízení, takže by neopravil nakonec vůbec nic. Ve finále by se to stejně repatriovalo, ovšem za podmínek, že tam bude poškozený 10 dní smrdět, aby se dozvěděl, co už stejně tak nějak ví. Byl jsem u komunikace s operátorem a poznal jsem, že nechtěli nabídnout vůbec nic. Když jsme se začali zabývat vždy nějakou nabídnutou možností (půjčení auta na 3 dny, proplacené cesty pro moto a pod.) vždy nás zastavil s tím, že to má své ale a vlastně to takto ani nelze využít.
Jedinná možnost jak využít asistenci byla předat motorku do servisu, zajistit si hotel na dalších 8 - 9 dní a poslední den buď na opravené motorce odjet, nebo v našem případě jednat o odtahu neopravitelného stroje domů.
Protože na takovou podmínku a průběh by nikdo nepřistoupil, věděli, že si pomůžeme sami.
Netvrdím, že všechny asistence pro moto jsou fejk, ale tahle je určitě k ničemu a to i přes to, že je pod ,,seriózní,, vlajkou českého autoklubu. Což dost lidí může mást.
Když kouknu na jejich stránku je tam hned napsáno, odtah 200 km, repatriace 2000Km. Kdo určí že ne odtah, ale repatriace? No zákazník to nebude, rozhodně nějaká autorita a tou je mechanik (jeho kvalita bude odpovídat zemi. Nemůžu čekat v Rumunsku borce v čistých montérkách jako ve Švýcarsku), to by se pak každý nechal tahat domu z dovolený s upadlým drátem od baterky
Stačí si pořádně přečíst podmínky a uvědomit si, UAMK není pojišťovna
Tato podmínka je jasně uvedena ve smluvních podmínkách - stačí číst a očekávat nějaké super výhody za členství v klubu na základě klubové karty?
Sám popisuješ, co ti bylo nabídnuto a přesně to odpovídá podmínkam, jen je otázkou, kdy by mechanik usoudil/ zjistil, že to za 9 dní neopraví,
Jestli jsi chtěl mít zajištěný dřívější odtah domu, měl sis koupit jiný produkt, který nemá 10 dní, ale 8 hodin.
Promiň, teď brečíš, že sis koupil malé boty a když se ti po týdnu chození udělaly puchýře tak ti nechtějí uznat reklamaci.
Hned na WEBu
Služby dispečinku.
Silniční asistence -
startování, dovoz phm/oleje,oprava pneu, drobné opravy.
Odtah 200 km.
Repatriace neopravitelného stroje 2 000 km.
Náhradní auto na 3 dny.
Uskladnění na 3 dny.
Náhradní ubytování 3 dny pro 2 osoby.
Přeprava osob/zavazadel.
Jízdné pro opravený stroj.
Dopravní informace.
Služby tlumočníka.
Smluvní podmínky
2. Odtahová služba (převoz nepojízdného motocyklu)
Jedná se o převoz motocyklu člena klubu, který je nepojízdný z důvodu vzniku nouzové situace.
Obsahem této služby je:
• příjezd odtahového vozidla,
• naložení nepojízdného motocyklu a jeho řádné zajištění pro přepravu,
• přemístění nepojízdného motocyklu do nejbližšího vhodného místa opravy nebo na místo určené členem
klubu,
• složení nepojízdného motocyklu v místě opravy nebo v místě určeném členem klubu,
• odjezd odtahového vozidla.
Součástí služby není vyproštění nepojízdného motocyklu z terénu za pomoci speciální techniky.
V části 2 Přílohy je stanoven počet km (příjezd/odjezd), který je hrazen ze strany ÚAMK, km nad tento rámec hradí
člen.
V příloze je jasně napsáno 200km odtah repatriace 2000
Jezdím i východním/jižním směrem a připojišťuji se jen jako každý turista. Motorky jezdíme minimálně dvě spolu a spoléháme na to, že ty naše staré mašinky jsou opravitelné kladivem. A pro pomoc může většinou dojet ta druhá neporouchaná motorka, může domluvit při nejhorším třeba traktor s valníkem do nějaké stodoly ...
A pak v nouzi největší si zajistíš nějaké ubytko (na Balkáně to nikoho nezrujnuje), dáš si večeři a v klidu řešíš, co dál. Třeba i vlakem domů a výhledově s vozíkem pro tu svoji motorku do té stodoly.
I tady platí, že nejlepší pomocnou ruku najdeš na konci své paže.