rád bych se zeptal na zkušenosti s progresivními pružinami pro přední vidlici od dodavatelů YSS a HYPERPRO.
YSS je až o 30% levnější. Mám za to, že cenový rozdíl je tak velký, že svádí ke spekulacím o kvalitě.
Je možné postavit tyto dva výrobce do stejné kategorie kvality?
Dík
Naposledy editováno 11.11.2019 10:37:00
Yss delaji nekde v Asii jestli se nepletu = levnejsi pracovni sila. Co se vývoje tyka - těžko soudit, nebyl jsem tam, ale prijde mi, ze kopírují to co uz vymyslel nekdo jinej. Ale tim yss neodsuzuju, par jejich tlumicu uz kamarad co se na tlumice specializuje montoval a ok.
Co muzu porovnat je “cartridge emulátor” kterej “vymysleli” a vyrábí v racetechu a i yss a ten “americkej” je lepsi - lepsi materiály/zivotnost
1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny
kerut píše: assassin> proc ? pokud alespon trochu vi jakej chce mit prubeh tak to spocita i v blby tabulce v exceu.. a pokud to nevi tak nema moc smysl ta pera menit...
Tak to si myslim, ze nevi - spoléhá na to, ze nekdo (hyperpro) navrhlo ty pruziny tak, ze je da na motorku a najednou to “funguje”
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny
Ono to zase az tak easy neni...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny
E: tam ma smysl ten progres prave aby to kolem SAGu bralo jemne, ale v krajni poloze to "ztvrdlo".. na silnici je to spis pro zlost, protoze kdyz na brzdach (dejme tomu tech 85% stlaceni) najedes s progresivnima na kaminek, tak to odskoci uplne jinak nez kdyz na ten samej kaminek najedes na rovine, protoze tlumice mas nastaveny na nejakou tuhost takze v obou rezimech(tuhosti) budou fungovat jinak..
E2: vsak jsem si hezky zapocital a pokreslil kdyz jsem pocital prepacko na bawo tlumic (ma jinou tuhost i delku nez origo showa pro NC30.. a kupodivu ten litr ma to pero o dost mekci)
Naposledy editováno 17.09.2019 16:29:44
Ten výpočet podle tvoji teorie bych chtel videt, zvlast kdyz treba na brzdach zalezi jak dlouho brzdis - protoze tam bude mit vliv kompresní útlum, tzn i dynamika. Obavam se, ze matematickej model bude docela komplexni pokud ho budes sestavovat jak pises a polezou docela nesmyslný cisla Ikdyz budes resit ten komplexni ikdyz si ho zjednodusis.
Je vlastne fuk, jaky das pruziny a jaky nastavis predpeti - vlastne ti to bude bud fungovat jen na malejch nerovnostech (protoze zdvih opravdu nemam k dispozici neomezenej) a nebo jen budes mit driv kola v luftu ...
Osobně si myslím, že je údržba tlumičů mezi námi v ČR obecně podceňovaná. Všichni měníme olej v motoru a filtry, ale na tlumiče se nám nevzpomene (přitom olej v tlumících je pár korun) až řešíme nějakou vadu (tečou atd.). Já si k té repasy predku udělal radost a vyměnil i zadní centrál. Rozdíl je opravdu neskutečný.
Tak hodně štěstí při výběru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny
kerut píše: assassin> ..to je ale velka skoda, jednak tim (on a vetsina populace) prichazi o pocit vlastni realizace, a druhak se hlavne stava(ji) zavysli na vypoctech nekoho druheho a tudiz vznika nejistota z niz prameni podobne dotazy na disk. forech BTW + jeste je tu trochu vic easy varianta hojne vyuzivana v prumyslu (logicky proc ne) a to "okopcit+vylepsit" (tzn kouknu na YSS a necham si ze znameho materialu namotat stejne pero)
Takže když neznám přesnej postup výroby piva, tak si to v hospodě neužiju?
1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny
Dík za reakce na můj dotaz a jsem rád, že jsem se zas dozvěděl něco nového a užitečného.
Dám tovární progresivní pružinu, jelikož neznám celkový průběh dynamiky podvozku, na který byl stavěn. A máte pravdu, že cenový rozdíl není zas až tak hrozný.
Pouze k těm návrhům o vlastním propočtu. Trošku jsem do strojařiny dělal. Zmíněná pružina není klasickým prvkem s lineárním průběhem. jedná se o soustavu s více stupni volnosti a ten výpočet je, a to mi věřte mnohem složitější než pouze nějaký přepočet v Excelu. Taková vlastní tvorba nemusí vždy dopadnou na 100%...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny
Alonso69 píše: . jedná se o soustavu s více stupni volnosti ..
tak to opravdu nejedna, a bud rad ze to tu necte nikdo z katedry mechaniky tuheho telesa
Btw. berte to jako hlavne odlehceni doskuze a taky jak se to da resit.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing | Rocco10000 | 38 | 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp |
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero | mkl33 | 6 | 15.3.2024 v 23:48 Fiko |
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero | kanar1970 | 8 | 7.3.2024 v 06:04 vilemx |
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero | JadaH | 13 | 2.3.2024 v 07:15 mibor |
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero | mkl33 | 15 | 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204 |