1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Valvoline vs mogul
petruMRD píše: 5) zadření u dvoutaktu vlivem rozpuštěnýho karbonu, to je dost hovadina, možná si měl v koleně tak tlustou vrstvu, že se vybracema ulomila, já koupil tři půlky, který měly uplně zarostlý vejfuckový kanály a lil tam tsf a najezdil x tisíc uplně v klidu, podle mě si lidi pletou ovolněnej karbon u 4t, kterej jezdil na pravěkej bahnovolej m6 a po nalití adčka jim uvolněnej kekel ucpal mazací kanál, to ale u 2t fakt nehrozí
Dovolil bych si nesouhlasit. Když jsem jezdil na fichtlu, měl jsem ho celkem v pohodě. Jezdíval jsem na minerál od castrolu, občas, když nebyly prachy, tak jsem to říznul M2T. Pak jsem k narozkám dostal nějakou plnou syntetiku mám pocit od Repsolu, už nevím. Jenom jsem na ni fichtla natočil, tak jsem cítil, že ten motor není šťastnej. V podstatě to dopadlo tak že během ccan 5 min bylo po motoru. Ale jak říkám, motor bejval čistej.
Další věc je obecně přechod z oleje na olej, je jedno jestli z minerálu na polosyntetiku, či na syntetiku. V praxi opravuju kompresory, pokud se např. u turbokompresoru přecházelo z minerálního oleje (výměna po osmi tisících hodinách) na plnou syntetiku ( interval 24 tisíc), muselo se celý turbo rozebrat a všechno vyčistit, pak zase všechno složit. Ono i přechoz mezi značkama olejů někdy bejvá probllém. Např. Při přechodi z oleje Atlas Copco na olej od Ingersoll Rand došlo k zadření mašiny asi tisíc hodin po GO a to bych za oba oleje dal ruku do ohně. Čili proto jsem co se týká olejů velice opatrnej a raději se na všechno několikrát ptám.
Jenom mimo tému, nenašel by doma někdo použitej, ale nedoprasenej zadní blatník? Já tam mám jakejsi kříženec mezi MZ blatníkem a 639, což mě upřímě mírně irituje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Valvoline vs mogul
Koprkam píše: Při přechodi z oleje Atlas Copco na olej od Ingersoll Rand došlo k zadření mašiny asi tisíc hodin po GO.
Kterej díl mašiny po GO si "pamatuje" na jakej olej běžel před GO? Pokud není GO jen "štětková".
Jestli myslíš tohle: http://newforum.mz-...n%C3%AD+brzda#p8134,
tak si přečti celý vlákno a uvědom si na co odpovídám a hlavně proč tak odpovídám a nevytvářej indiánský legendy. Jo, nadsázku nikdo nepochopil.Sorry.
1- ano těsní pístní kroužky, ale jsem přesvědčen, že čím je diference mezi pístem a válcem menší, tím lépe pro kompresi. Motor mi zvonil stejně před výbrusem i po výbrusu. Nemělo na to vliv ani sražení hran kanálů.
2- jo, bohatší směs motor chladí, ale ten můj pak nejde za plynem...
3- ano
4- mám jiný zkušenosti a ty popisuju
5- mě ta Tvoje dost hovadina stála výbrus. Co se týče hlavy, pístu a kanálů máš pravdu, že tam to je asi jedno kromě zvyšování komprese ve spalovacím prostoru. Mě to uletělo z výfuku. To jsem taky kdesi i popsal s domněnkou proč. Rozhodně si nepletu 4t a 2t.
Cílem mé odpovědi bylo, aby se podíval, jak to vevnitř vypadá. Ono to je totiž někdy opravdu objevné u mašin typu, je koupená nová baterie a motorka je nachystaná na sezonu a stačí jen lít benzín a jezdit...
mito7:
ano, to máš pravdu, jenže ta 10,5 kW verze má mít na 6500 otáčkách o 2 kW větší výkon, tak bych čekal, že to prostě pojede lépe. Je však možný a nebráním se tomu, že nakonec půjdu na sekundáru o zub dolů. To je pro mě ale poslední možnost.
Koprkam:
Nezkrácený blatníky nejsou a nebudou. Jediná naděje je sledovat inzeráty prodejů a mít fakt velkou kliku a ještě to bude od majitele, kterej má jednu motorku např. po bouračce. Počítej tak 1500,- - 2000,- Kč. Já sháněl držák na SPZ - nesehnatelný, pokud ano, tak za ten kousek zkroucenýho plechu 1500,- Kč a klidně půlroční čekací doba.
S tím blatníkem jsi mě nepotěšil...
1 reakcí na tento příspěvek Valvoline vs mogul
1) v karbecu jsem menil šoupě, nicméně mohlo by být tělo karbece takvyběhaný, že by se spotřeba nezměnila ani po výměně šoupátka? Ddruhou věcí bude ale asi nastavení karbecu, bo svíčka byla černá, nicméně myslím si, že svoje udělá i svíčka kdy jsem byl vždy zvyklej na Brisk N15C a teď tam mám N17C, resp. jakou svíčku doporučujete?
Ke karbecu mám ještě toto. Mám BVF 24 n2-2 ale našel jsem nový tělo jen k BVF 24 N2-1, šlo by na ten jedničkovej karbec doskladat zbytek komponent z dvojky?
2)Mohou tu spotřebu udělat i vytahaný řetězy a kotouč?
Bohužel jsem teď motorku rozebral s tím, že budu lakovat, ve stavu v jakým byla by mě bylo hanba jet na STK, takže mám dolaborovaný.
Životnost karburátoru byla plánována na 40 000 km. Tedy má být karbec po smrti, ale v tom mým jsem šoupě neměnil a maká dobře.
Nepamatuju si rozdíl mezi 2 a 1, ale přeházet by to mělo jít. Případně zadej do Motoprodejny dotaz, rádi Ti odpoví.
On se dá celkem dobře rozchodit i karbec z Tajwanu, ale chce to trochu nervy...
Svíčku vrať N15C nebo tam dej N14C, která tam patří. Jen tak můžeš ladit karbec, aby seděla barva izolátoru středové elektrody. N17C je moc teplá, ta umí spálit i bohatou směs - vyšší spotřeba. Na barvu svíčky má vliv i olej, kterej používáš, taktéž na druh úsad.
Se spotřebou to je sázka do loterie. Ve vytahaným řetězu sice ztráty jsou, ale litr na spotřebě Ti to neudělá. Kotouč škodí víc. Důležitý je, aby se zadní kolo na neutrál točilo volně. Až budeš napínat řetěz, sundej dekl alternátoru a napnutí řetězu zkoušej u řetězovýho kolečka, ne přes kardan pro chudý - je to dost matoucí. Taky počítej s tím, že se řetěz po nějakých cca 50 - 100 km může trochu uvolnit. Po následným seřízení se již napnutí nemění.
On se totiž motor rád trochu vyklání doprava.
To o těch svíčkách, na tom něco bude, protože si pamatuju, že jsem tam kdysi tu patnáctku zkoušel a stáloto pěkně za houby, nejsu si jistej, jestli se mě to vůbec povedlo nastartovat, ale jsou to myslím tři roky, takže fakt nevím. Nicméně tak jak píšete hlavně seštelovat karbec. Na motoprodejně maj sedmidílnou sadu trysek, asi ji vezmu k tomu taky novou, to samý jehlu a šoupě, uvidím co napíšou o tom těle karbecu, kdyžtak vemu i to, furt to vyjde na půlku co Bing. Olej bejval M2T v poměru 1:33 a svíčka byla černá a jako kdyby mokrá, nebo jak bych to popsal.
Zadní kolo je Barumka 3.25-16, ještě made in Czechoslovakia, kdybych měl prachy, šla by hned. Ve předu mám Mitasku, ale třípalcovou, takže ta pude určitě.
Jinak bejval u MZ nějakej problém s lícováním kanálů, jako u Jawy? Jde mi o to, jestli mám nějak silně rozebírat motor, nebo jenom bych zhodil hlavu o vočistil od karbonu.
U origo válce kanály neřeš, Skopčáci je maj udělaný dobře. Druhovýroba, to je úplně jiný kafe, v podstatě kupuješ polotovar...
Papírový těsnění řešit nemusíš taky, buď + - kopíruje kanály nebo je větší, tak k nim nedosahuje.
Spotřeba zas až tak divná není: do 80 km/hod i pod 4 litry, 90 km/hod 4,5 litru + vítr 5 litrů, 100 km/hod 5,5 litrů na 100 km... U nás jsou kopce, tak to leze jen nahoru.
Záleží na tom, jak velkej padák vytváříš a jak jde seřídit karbec + stav zbytku motocyklu. Roli taky může mít, jak je motor zajetý.
Čísla jsou za mě cca 105 kg včetně plné polní a padáku á la 9 kW verze.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3904, 3905] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 117144 | Dnes v 14:08 bazin. |
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 | Tomáš_63 | 14 | 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976 |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |