Asi pět let uvažuju o řidičáku na motorku a tenhle rok si ho chci zařídit. Přítelkyně také touží po motorce, takže chce řidičák taky.
Nebudeme jezdit ve dvou, vždycky každej sám. Na cestu do práce si tak budeme střídat auto a motorku, víkendy máme kvůli směnám také na prd, tak se vždycky může ten druhý projet. Ale 80% bude po městě.
Upřesnění:
Já 182cm a 160kg , řidičák B 10 let, každý den autem po Praze. Na motorce jsem párkrát jel cca ve 14 letech, tzn. 16let zpátky. Budu dělat A.
Přítelkyně 158cm a 65kg, řidičák zatím žádnej, na motorce nebo skútru nikdy nejela. Bude si tak dělat B a k tomu kvůli věku A2 (22 let).
Původně jsem uvažoval o skútru na B, ale skútry se nám prostě nelíbí. A nějak si sám sebe na PCX neumím představit. I když by to byla zajímavá přestupní stanice jak se trochu naučit jezdit.
Peníze netisknu, takže se zatím bude kupovat pouze jedna motorka. No a to je ten problém.
1. potřebuju aby to uvezlo mě a nevypadal jsem na tom jako idiot (což asi stejně budu, ale je potřeba to minimalizovat)
2. aby to pro přítelkyni nebylo těžký zase vzhledem k jejím proporcím (hlavně aby dosáhla na zem, má k těm 158cm ještě krátký nohy) a spíš něco slabšího pro úplnýho začátečníka v provozu
3. aby pak mohla u té motorky zůstat až si koupím něco pro sebe v budoucnu a nemusela také měnit
Rád bych novou motorku, kterou koupím ještě před nástupem do autoškoly abych si to mohl trochu procvičit v uzavřeném areálu firmy mimo pracovní dobu, cvičit ty super věci jako slalom apod. a hlavně řazení. Bazarovka by pro dva co na tom neumí byla asi lepší, ale nemám jak motorku projet, prd bych poznal, nechci kolem toho hned řešit servis apod., dávát prachy za něco s nejasnou minulostí. Radši novou.
Co ale vybrat?
Nějakou 125ccm? Pro přítelkyni váhou a výkonem na začátek super, pro mě asi strašný. I když ty motorky zvládnout utáhnout dva lidi s váhou dohromady max kolem 175kg, takže by mě to taky uvezlo. Ale do budoucna pro ní zase slabý.
Jít do kompromisu kolem 250-300ccm což by pro mě bylo asi už použitelný a pro ní je to ještě vyhovující jak na začátek, tak i později.
Nebo vzít nějakou 500ccm? Na mě už to bude ok, ale na přítelkyni už dost těžký a přehnaný výkon pro prcka a nováčka v provozu...
Prosím o doporučení konkrétních motorek s nějakým odůvodněním. Různé testy jsem četl, viděl, tady jsem si taky něco přečetl...ale o moc chytřejší z toho nejsem.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky
Do budoucna bych si rád koupil něco většího, pokukuju po NC750X v automatu. Na tom vypadám v pohodě a ten automat by se po Praze hodil. Případně Versys 650, V-Strom 650XT nebo něco podobnýho v podobný cenový kategorii.
Kdysi (2007) jsme řešili totéž a koupili jsme novou ER-6N. Když ženě upadla potřetí, tak jsem pochopil, že tudy cesta nevede.
Sehnal jsem za hloupých 29 tisíc Suzuki GZ 250 Marauder a dodnes na něm jezdí (desítky tisíc km). A já si pár let užíval ER-6, než jsem přesednul na úspornou a lehkou CBF 250, která se ke společným dálkovým cestám s Marauderem hodí více.
Tedy pro přítelkyni něco drobnějšího (ale ne 125 ccm, to je málo, musí to ujet kamionu proti větru a kopci), pro tebe něco většího (o hodně většího).
Ale kdyz uz Ti do toho kecam... :D Prijde mi chujovina kupovat motorku (navic novou) jeste pred autoskolou. Jak uz tu padlo, radeji dve starsi, ktery budou vyhovovat
Idealni novou masinu ciste pro zenskou do zacatku bych videl masiny jako treba Kawa Z400 - relativne nizko sedlo, hodne nizka vaha a uz ujdouci vykon. Pro Tebe to bude ale hodne male a slabe (pojede to v podstate porad "ve dvou").
Kdyby si zenska verila na manipulaci s necim tezsim, tak bych se drzel tridy 500-650 uskrcene na A2, kdy to na jizdu s Tebou bude mit prece jen nejakou vyhodu v podobe vetsiho kroutaku (objem).
BTW: Versys 650 neni velka motorka... pokud pak pujdes do neceho ciste pro sebe, koukal bych se po necem vetsim.
Naposledy editováno 26.03.2019 09:32:48
1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky
Většina motorek má výšku sedla kolem 79-82, takže se bude muset upravit sedlo a bude muset mít boty s vysokou podrážkou aby dosáhla na zemc. Náháč od Hondy má stejně vysoko sedlo jako V-Strom... Nižší jsou jenom 125ccm jako je MSX125 nebo TNT125, ale 125ccm bych asi vážne vyškrtnul i pro ní.
Teď přesněji koukáme po V-Strom 250. Jakej na to máte názor? Pro začátečníka podle recenze ok. Trochu těžší, ale nebude to asi problém. Výkon pro ní ok a to i do budoucna. A těch pár cest by to se mnou taky zvládlo a nevypadal bych na tom ani moc hrozně. Navíc cena je teď pěkně dole, dá se koupit kolem 115000.
Já pak za rok vzhledem k ceně nějakou 650 - jak jsem psal Versys 650, V-Strom 650XT, NC750X DCT. Cokoliv silnějšího je +100 tisíc a to už je pro mě cenově mimo.
Údaj o výšce sedla je jen hrubě orientační - není nad osobní vyzkoušení. Třeba jen v bazaru - sednout, pokecat s prodavačem atd.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky
Motorku bych viděl do 130 tisíc. Ten V-Strom 250 za 115 tisíc se mi proto dost líbí. Helmu a oblečení budeme řešit před nástupem do autoškoly, už jsme něco zkoušeli na prodejnách a na veletrhu, tak už jsou některé věci vybrané. Pro mě zatím helma, rukavice a bunda a pro přítelkyni komplet i s kalhotama a botama.
Sedí se mi dobře na hodně motorkách s různým zaměřením. Původně jsem chtěl pro sebe naháče. Ale pak stačilo kouknout na fotky z veletrhu kde jsem vlezl skoro na všechno....a prostě nechci na tom vypadat jako medvěd na koloběžce.
Nevím, proč jako úplný začátečník trváš na funglovce, když s tím stejně bůhvikolikrát šlehneš o zem. Já bych spíš koukal po 2-3roky starých motorkách, které jsou kolikrát ještě v záruce, ale za jiné peníze...asi bych zvolil na začátek CBčko od Hondy , rok 2017, peníze co na to máš stačí, servis uděláš za 2-4 tisíce (jen náplně a filtry)
Každopádně pořád platí, že rozhodnout by ses měl primárně ty a jestli ti přijde Strom OK, tak do toho jdi, ale tvůj nápad "naučit se na tom" před autoškolou je dost blbý, zvlášť v dnešní době...abys nakonec nebyl i bez papírů na Béčko radši si kup jízdy a nauč se to pořádně, sám si akorát vypěstuješ blbé návyky, kterých se budeš dost těžko zbavovat...
e-jo a do Kolína to máš kousek a Maty to opravdu umí...
e2-cycle ergo jsi zkoušel?
Naposledy editováno 26.03.2019 20:02:54
1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky
Pojede dobře i s tebou , ale vypadat na tom budeš asi taky hloupě.Já mám 93 kg/177 cm a prej už je to moc.
Ta Honda NC 700 bude asi ideál kompromis ,jen nevím jak je vysoká ...
3 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky
Pro mladou 500ccm asi ne. Já na naháčovi vypadám směšně, musela by to být jedině 500X a tam je cenovka trochu vejš a moc jich 2015+ není. Hlavně pro přítelkyni moc těžký, silný a vysoký.
Nevím proč bych s tím měl šlehnout o zem, jako mladší jsem najezdil tisíce km na kole, už ve 12 jsem jezdil na Babetě (a to byl exportní model bez šlapek - stupačky, nakopávačka, jezdilo to 75km/h, skoro nikdo to nezná), cca v 15 jsem jezdil na nějaký Jawě 250 nebo co to bylo - nefungovali na tom světla, zadní brzda tam nebyla atd.. Úplněj vrak nalezenej ve stodole na dovolený. A pak vlastně ještě cca ve 20, kdy jsem se chtěl projet na litru asi 500 metrů a nakonec z toho bylo asi 40km. Nikdy žádný pád. Táta jezdil na motorce od 10 do cca 55, nájezd kolem 350tkm, neměl ani řidičák a taky nikdy nespadnul, neboural.
Ono to není ani moc o naučení, vím jak na to. Jen si to spíš trochu připomenout a procvičit před nástupem do autoškoly. A pak před zkouškama trochu potrénovat co se dělá na tom cvičišti. Jedná se o uzavřenej areál, soukromej pozemek, tam bych se o béčko nebál. Případně stačí motorku naložit do dodávky a jet na nějaký letiště apod..
O týhle autoškole jsem slyšel, ale do Kolína bych se časově nedostal. Potřebuju něco kolem Prahy 8, 9 nebo 6.
Když už jsme u tý autoškoly...dneska se jezdí na začátku několik jízd s učitelem s druhejma řidítkama a pak až sám a on na druhý motorce. Docela by mě ale zajímalo jak se na nějakou motorku poskládáme a co nás uveze. Největší cestovní endura se dělaj na zatížení kolem 215kg. V autoškole se ale najdou motorky na zatížení kolem 180-200kg. To je po odečtení mojí váhy 15-35 kg učitel.
cycle-ergo.com znám, ale nejsou tam všechny novější motorky a ve výsledku je nejlepší navštívit prodejny a otestovat to.
Naposledy editováno 27.03.2019 00:11:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky
RARK89 píše: fockewulf>
Nevím proč bych s tím měl šlehnout o zem...
Hele povím ti to takhle: Nejsem rozený super talent, ale ani žádné jelito - v autě, na kole a po třetí sezóně už snad ani na motorce. Před "velkým áčkem" jsem jezdil občas veterány a 50ccm. Když jsem si pak dovezl domů první opravdovou motorku, tak jsem ji při odvádění do garáže položil na zem, protože jsem ji vedl jako kolo. Při asi třetí nebo čtvrté jízdě jsem si ustlal při dobržďování na kamíncích. Takže šlehnutí, případně odložení na zem je dost pravděpodobný. Zkušenosti z kola/mopedu nejsou rozhodně žádnou výhodou, společného to má asi tak jako šlapací autíčko a opravdové auto. Spíš je to nevýhoda, protože budeš mít tendenci při manipulaci klopit to jako kolo - a položíš to taky. A co má naježděný tvůj táta se ti do zkušeností fakt nepočítá
A_jap píše: Hele povím ti to takhle: Nejsem rozený super talent, ale ani žádné jelito - v autě, na kole a po třetí sezóně už snad ani na motorce. Před "velkým áčkem" jsem jezdil občas veterány a 50ccm. Když jsem si pak dovezl domů první opravdovou motorku, tak jsem ji při odvádění do garáže položil na zem, protože jsem ji vedl jako kolo. Při asi třetí nebo čtvrté jízdě jsem si ustlal při dobržďování na kamíncích. Takže šlehnutí, případně odložení na zem je dost pravděpodobný. Zkušenosti z kola/mopedu nejsou rozhodně žádnou výhodou, společného to má asi tak jako šlapací autíčko a opravdové auto. Spíš je to nevýhoda, protože budeš mít tendenci při manipulaci klopit to jako kolo - a položíš to taky. A co má naježděný tvůj táta se ti do zkušeností fakt nepočítá
Má pravdu ten chlapec.
Hodně - opravdu hodně - odloženích motorky se stává při manipulaci na místě, při dobržďování na písečku nebo mokré bílé čáře, při naložení plynu z téměř nulové rychlosti na studeném či kluzkém povrchu .... Tedy situace, na které nepomáhá mantra: "Budu jezdit pomalu a opatrně."
Jeden typický případ, Mně osobně se třikrát zabořil boční stojánek do zdánlivě pevného povrchu a spadla na mne plně naložená mašina. A dvakrát to bylo na dovolených daleko od domova (Karlobag, Sobrance). Asi si umíš představit, že to mohlo dopadnout dost špatně. No - nedopadlo. Přesto ti novou mašinu na začátek nedoporučuji.
Tvrzeni, ze s ni neseknes je proste spatny, tohle se neda predpovidat. Muze se ti to stat i po letech praxe a tisicich KM v sedle. Ja jezdim od 15ti let neustale. poprvy mi spadla 2013, kdy jsem mel 10 let najeto...
Motku jetou, pro tebe 500ccm, pro ni 250ccm - je jedno jaky model, na cem se ti bude dobre sedet.
RARK89 píše: fockewulf> Nenašel jsem přímo kolik uveze, ale bude to kolem 180-190kg. Tzn. je to pro dva ještě s nějakou rezervou. Mě to uveze v poho a jak jsem psal, bude to jenom párkrát. Jinak to bude motorka pro přítelkyni a zůstane jí na delší dobu.
Pro mladou 500ccm asi ne. Já na naháčovi vypadám směšně, musela by to být jedině 500X a tam je cenovka trochu vejš a moc jich 2015+ není. Hlavně pro přítelkyni moc těžký, silný a vysoký.
Nevím proč bych s tím měl šlehnout o zem, jako mladší jsem najezdil tisíce km na kole, už ve 12 jsem jezdil na Babetě (a to byl exportní model bez šlapek - stupačky, nakopávačka, jezdilo to 75km/h, skoro nikdo to nezná), cca v 15 jsem jezdil na nějaký Jawě 250 nebo co to bylo - nefungovali na tom světla, zadní brzda tam nebyla atd.. Úplněj vrak nalezenej ve stodole na dovolený. A pak vlastně ještě cca ve 20, kdy jsem se chtěl projet na litru asi 500 metrů a nakonec z toho bylo asi 40km. Nikdy žádný pád. Táta jezdil na motorce od 10 do cca 55, nájezd kolem 350tkm, neměl ani řidičák a taky nikdy nespadnul, neboural.
Ono to není ani moc o naučení, vím jak na to. Jen si to spíš trochu připomenout a procvičit před nástupem do autoškoly. A pak před zkouškama trochu potrénovat co se dělá na tom cvičišti. Jedná se o uzavřenej areál, soukromej pozemek, tam bych se o béčko nebál. Případně stačí motorku naložit do dodávky a jet na nějaký letiště apod..
O týhle autoškole jsem slyšel, ale do Kolína bych se časově nedostal. Potřebuju něco kolem Prahy 8, 9 nebo 6.
Když už jsme u tý autoškoly...dneska se jezdí na začátku několik jízd s učitelem s druhejma řidítkama a pak až sám a on na druhý motorce. Docela by mě ale zajímalo jak se na nějakou motorku poskládáme a co nás uveze. Největší cestovní endura se dělaj na zatížení kolem 215kg. V autoškole se ale najdou motorky na zatížení kolem 180-200kg. To je po odečtení mojí váhy 15-35 kg učitel.
cycle-ergo.com znám, ale nejsou tam všechny novější motorky a ve výsledku je nejlepší navštívit prodejny a otestovat to.
V souhlasím s tím co psal Fockewulf za sebe jen pár reakcí.
1. proč bys s tím měl šlehnout? Protože se to stane 99% procentům začínajících motorkářů nemusí to být hned klidně až třeba za 5000km kdy už si budeš myslet že to máš v ruce, nebo protože zapomeneš dát na semaforech nohy dolu, nebo kvůli tomu že špatně došlápneš nebo kvůli tomu že špatně vyklopíš stojánek a nevšimneš si toho, nebo kvůli tomu že to postavíš na špatný povrch, atd. těch věcí jsou desítky. Chvíli trvá než se vše naučíš a vše si zautomatizuješ.
2. přítelkyně má 164cm a 65kg nejdřív dělala autoškolu v Praze v autoškola wyrvolová kterou měla kousek od práce -velká chyba (tragedie, měla zaplaceno asi 20 hodin navíc a jezdit ji stejně nenaučili) pak jsme došli k názoru že to tam už nemá cenu. Motoškolu nakonec dodělala/udělala u Matyho. Sice taky prskala že je to daleko, ale rozhodně se to vyplatilo, chlapík je rozumnej a ví jak na to naučil ji slušně jezdit. Kdyby nebyla ze začátku tak pohodlná tak by ušetřila asi 25 tisíc
3. co se motorky týče jak už psali ostatní předtím jedna motorka pro dva je díky Vaším mírám ne moc dobrý nápad.Dávají smysl dvě starší udržované motorky. Jinak co se týče toho skůtra nezavrhoval bych to sám mám 202cm a 112kg a jezdím mimo jiné na PCX 125 a je to uplně na pohodu. Přítelkyně než přesedlala na větší motorku(po té co si udělala řidíčák) taky jezdila na skůtru, na vetší motorce si pak byla daleko jistější. Jinak přítelkyně si nakonec pořídila CB 500F dělala na ní i autoškolu, tak tvoje bude autoškolu dělat na něčem podobném má 35kw takže na A2 ideální. A když se na ni vejdu já tak ty bys měl taky. Je to malá hodná, lehká motorka s nízkým těžištěm co je dobře ovladatelná. Přítelkyně předtím trénovala na CBF 500 což je předchozí model a je to opravdu velký rozdíl ta novější CB 500F je o dost subtilnější.
Starší motorky se mi vzhledově nelíbí a za něco co se mi nelíbí prostě dávat prachy nebudu.
Asi jsem došel k výslednému řešení. Nechci aby si mladá dělala teď B + A2 a bez zkušeností z provozu začala jezdit na motorce. Mam jí rád vcelku. Takže si udělá jenom B a nejdřív za rok si udělá A2 nebo si počká 2 roky rovnou na A. Navíc si nebudeme oba najednou kupovat vybavení, tak se trochu ušetří.
No a já jsem se rozhodnul, že si koupím nějakou jetou Forzu 125, nejlépe rok 2017. A papíry na A budu řešit v září, to bude i v práci víc času. Něco aspoň najedu na skútru přes léto. Forza neztrácí hodnotu, drží si cenu. Tak pak na jaře po roce pošlu Forzu dál a koupím si motorku. Případně Forzu přenechám přítelkyni, teda pokud nějak dosáhne na zem...