Naposledy editováno 07.01.2019 15:06:29
Naposledy editováno 03.01.2019 16:25:38
TomH píše: Tady jsem nahrál kousek severní cesty z Dushanbe. Kousek honí cesty
nádhera. A já tuhle krásu musel objíždět po asfaltce
1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
Doplním, že ani v Gruzínsku neplatí zelená karta a na vstupe ma na to teta aj upozornila a dávala mi nejaké letáky k tomu. Ale ja som to už mal vybavené po internete: http://www.tpl.ge/en
Na výstupe to odo mňa pýtali. Len som sa preukázal vytlačeným papierom.
1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
https://www.uzdaily....07SzsJbCbiQVSQk0Ioho
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
Eso_Rimmer píše: jets> tak to je dobra zprava, diky Iranci uz taky prisli na to, ze jejich razitko v pase neni idealni vec, tak od toho upustili, nemusi se tedy resit dva pasy. nicmene zrejme Iran vynecham, byla by skoda ho mit jen jako tranzitni zem. takze to pojedu pravdepodobne z Gruzie do Baku a trajektem do Turkmenbasi. pneu uz jsou taky vyreseny. jen ten Bartang vypadal vloni v horni casti opravdu spatne a na velkych motorkach by to zrejme nebylo bezpecne. uvidim pak, jaky bude aktualni stav, az budu mluvit s mistnimi. kluk ze Slovenska to jel na lehke masine a narazil na tohle cas 12:14 jak psal Vojta, bylo by to lepsi druhou stranou, kdyz uz, ale to mi nedovoluje itinerar cesty. no, uvidime.
u toho trajektu musíš počítat s velkým zpožděním. Třeba se trefíš zrovna že to klapne a pojedeš za den dva, ale taky to může trvat týden... Já bych volil Írán, je to jistota, lepší pro pravděpodobnost získání víza a hodně hezkých míst po cestě... Ale je to tvoje volba...
toho slováka znám osobně, bavili jsme se spolu o tom... BTW právě vloni byl Bartang jeden z nejlíp sjízdných, o to víc mě sere, že jsme tam nemohli jet...
1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
jets píše: BTW kdybys chtěl, zůstalo nám několik set tisíc Uzbeckých Sum, můžu Ti je nechat za stejný kurz jako jsme je nakoupili...
diky za nabidku, pripadne bych se ozval. jinak koukam, ze nekteri azerbajdzansky policajti jsou stejni zmrdi, jako ti ukrajinsti...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
co ty peníze, budeš je chtít nebo ne? Jestli ne tak je nabídnu na cestovatelských fórech. Každopádně v Uzbeku kartou nezaplatíš...
jets píše: Eso_Rimmer> jasný, je to tvoje cesta a nemusíš nikomu obhajovat co, jak a proč děláš... Jen jsem napsal svůj názor...
co ty peníze, budeš je chtít nebo ne? Jestli ne tak je nabídnu na cestovatelských fórech. Každopádně v Uzbeku kartou nezaplatíš...
Naposledy editováno 07.01.2019 12:49:40
https://www.idnes.cz...2521_kolem-sveta_hig
1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
richmond42 píše: Měl bych otázku k papírům k motorce na takové cestě, nemám v tom uplně jasno. Zelená karta je jasná, ale kam až platí? Potom ta strachovka ta se vyřizuje vždy na hranicích nebo to jde i nějak předem, a jsou potřeba i nějaké další papíry nebo pojištění v dalších státech? Na řízení doufám že stačí řidičák a mezinárodní řidičák.
ahoj. na rizeni staci to, co jsi popsal. pojisteni (strachovka) se sjednava na hranicich, moznost sjednat predem jsem nezjistoval, ani jsem o ni nikde necetl. v zemich, kde zelena karta neplati, maji na hranicich mista, kde se pojisteni sjednava. alespon tak jsem to vzdy zazil ja. platnost karty mas na zadni strane (vyjmenovane staty). kdyz jedes s masinou, kterou mas na firmu, nebo na nekoho jineho, je potreba mit vzdy notarsky (idealne) overeny dopis (v jazyce zeme, kam cestujes), kde se pise, ze mas masinu pujcenou. z hlavy ted vic nevysosam, mam to doma v poznamkach, muzu se ti pak jeste mrknout. ale urcite se ozvou i ostatni kluci.1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
jets píše: hlavně pozor na ten souhlas s užíváním motorky v případu, že nejsi vlastník (firma, půjčená moto...) Z toho na ruských hranicích může být slušný průser. Pokud tenhle případ u někoho připadá v úvahu, tak se můžu rozepsat na co dát pozor
byl bych rad, kdybys to sem naspal, alespon budou informace pohromade a nekomu se to muze hodit apropo - uz jsi vyresil to powerbanku? ceka me to same...1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
nejhorší na tom je, že na to není žádný mustr a potom se lehce může stát to co mně letos. Použil jsem stejný formulář (co jsem si vytvořil sám) jako v 2016 a celnice mě s ním vykopla. Prostě se jí nelíbil. Nicméně jsem tohle ukecal s jejím nadřízeným a prošlo to. Jenže potom tam zjistila, že tam mám chybu, jen překlep v ruské mutaci v příjmení a prostě mě vykopla znovu a definitivně. Po půlhodinové diskuzi jsem jim dal úplatek a potom to najednou šlo...
Takže:
- na souhlasu musí být samozřejmě identifikace majitele a uživatele
- samozřejmě identifikace motorky - hlavně VIN
- musí tam být jasně napsané, že majitel povoluje užívání vozidla, ideálně s datumem počátku a konce, ideálně od 1.1. do 31.12. toho roku. U mě hrozně řešili proč to mám na několik let dopředu (abych si nemusel dělat furt nový dokument), tohle byla diskuze min na 5 minut...
- musí být úředně ověřený
- bacha na chyby a překlepy
- ideálně česky, anglicky a rusky, ostatní jazyky jsou zbytečné
můžu poskytnout vzor, který mi dal kámoš, který projel v pohodě, můj dokument už používat nebudu
tenhle dokument po nás chtěli jen v Rusku, jinak to bylo všem ukradené, na Kazašských hranicích dokonce vypsali název firmy jako moje jméno a nic se nestalo
Naposledy editováno 20.02.2019 22:30:45