1 reakcí na tento příspěvek Rychlostní index
karavanista píše: zapsat asi ne ale jezdit na nich můžeš.legalně.Pokud se nemyslím tak v zorném poli na tacho se lepí výstražná nálepka.nepletu se?
Tohle platí, pokud máš namontované "zimní gumy" s označením M+S nebo s "vločkou". Potom stačí málepka v zorném poli s uvedením max. rychlostí těch zimáků. Našťěstí některé špuntové gumy na motorku jsou ozačeny jako M+S
1 reakcí na tento příspěvek Rychlostní index
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní index
charlie.vtx1800 píše: Co tě k tomu nutí?
no to jsem si taky rikal... pochopil bych to u prepsani rozmeru rafku na uzsi, tam byvaji pneu s nizsim rychl.indexem. ale takhle tomu taky nerozumim.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní index
GL1 píše: Eso_Rimmer> asi chce konkrétní gumy, které se v indexu předepsaném pro jeho motorku nevyrábí ? možná, třeba, nevím co ho k tomu nutí
proto jsme mu psali, ze jestlize to budou pneu zimni, staci ta karticka a nic nemusi resit. chtelo by to vyjadreni zakladatele...2 reakcí na tento příspěvek Rychlostní index
1 reakcí na tento příspěvek Rychlostní index
Ale třeba si to s něčím pletu.
mara.k píše: Samolepka by měla stačit i na gumy bez M+S ne? Tudíž i na nešpalek, při zachování rozměru a toho hmot. indexu.
Ale třeba si to s něčím pletu.
Petr.E píše: Řešení je tedy v M+S a samolepka na přístrojovce.
Jo, takhle to doma také řešíme.
Po velkém úsilí se mi podařilo zapsat do TP alternativní gumy bez R, takže se mě už ani netýká buzerace, že nemám radiální, ale smíšenou konstrukci. Fakt nechápu, proč výrobci (cestovní)endura nechávají homologovat jen s radiálními gumami a rychlostním indexem hodně nad 200, když v prospektech to potom fotí se špunty...
3 reakcí na tento příspěvek Rychlostní index
mito7 píše: ... Prý můžu mít zimní jen o jednu kategorii nižší. To bylo dohadů....
Tak tenhle výklad čtu poprvé. Co jsem se o indexy a M+S zajímal, tak nikde jsem tuhle podmínku neviděl. Kolikrát jsem přivezl auto nebo motorku z ciziny a někde u palubky byl nalepený štítek většinou "Achtung, M+S 130 km/h" Vypadal jako nějaký typizovaný rozdávaný ADACem grátis.
mito7 píše: Řešil jsem podobný problémy na autech. V techničáku W-270, max rychlost dle TP 197 a na technický mě vyhazoval za zimní H-210. Ještě, že jsem neměl 17", ty jsou na tomto autě v TP rovnou předepsány Y-300, a maximálka auta dle TP je 197 km/h. Prý můžu mít zimní jen o jednu kategorii nižší . To bylo dohadů. Druhé auto letní v techničáku též W-270, jenže vybraný desén se dělá jen V-240 a Y-300. Tak jsem musel vzít Y přesto, že auto má v TP max. rychlost 220km/h.
osobne jsem se s tim driv na STK ze strany techniku setkaval, ale prislo mi, ze je to jen jejich vyklad zakona. ted je to mnohem jasnejsi.