paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky
Ahoj, asi se tu o tom stokrát psalo ,ale tak pojdte ještě po 101 prosím
Mám moto v servisu a řeším kardan,moto má mít najeto 67 000 ,
věřím tomu asi jako tomu,že čeští politici nekradou,
servisák mi řekl (moto Tichý LBC) ,že s kardanu leze již trochu guma a že to není nic moc,
na druhou stranu mi řekl, že na ještě horším kardanu,
najezdil na své 1150 několik tisíc možná desítek tisíc a pak když jel někam fakt daleko za čáru,
tak si ho radši vyměnil, jde mi o to,když jde ten kardan do háje,jako že se protočí,
padne hned,nebo to dobu jede jako když klouže spojka ? Za druhé, nemáte někdo kontakt na levnější kardan než za 18 tis kč ?
Co mi nabídnul (nový) ,říkal že má ještě poptanou nějakou repliku za předem neurčenou cenu,
máte někdo zkušenost s replikou ? Další možnost, koupě staršího, ale kde
,nikde jsem nenašel a aby si člověk nekoupil to co má v motorce,moc do toho není vidět,
jasně vůle v kloubkách si zkusíš,tisícihran vidíš,ale guma prý může vylezat i u nového...je to těžký jestli budete někdo tak hodný a trpělivý poradte prosím a hned mně nemrdejte, že už se to tady probíralo Moc díky


Naposledy editováno 30.11.2018 08:37:56

Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

Skvělá odpověď, děkuji! 30.11.2018 v 14:08 | Nahoru | #31
Popřemýšlej spíš o tom origo, to tě už přežije. Upřímně já s tím taky počítám a na tacháči mám 100k zatím.

(reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 14:11 | Nahoru | #32

kubacech píše: Mi říkal známy, co měl GS, že si mám pohlídat ložiska, že u GS se mají co 50k ,měnit.



vic najely i moje loziska na kacene v prednim kole a to je KTM dost tezce poddimenzovalo.

2 reakcí na tento příspěvek Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 14:17 | Nahoru | #33
Tvl... všude kardááááán

ale že jsi v tom za +-30 na 100tkm to už se nezmiňuje

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 14:21 | Nahoru | #34
KubaLC8> ale nemusíš čistit ráfek zajebaný od řetězu

(reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 14:22 | Nahoru | #35

gugo píše: tvl ty kdyby meli vylejt 2 deci benalu tak jim to utrhne kapsu... jsem vklidu



Treba se slozi co ty vis? Kazdej po dvou kapkach😂😂😂

(reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 14:35 | Nahoru | #36

kubacech píše: KubaLC8> ale nemusíš čistit ráfek zajebaný od řetězu


To necistim stejne i kdyz mam retez...

(reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 14:36 | Nahoru | #37

kubacech píše: KubaLC8> ale nemusíš čistit ráfek zajebaný od řetězu



Ma to reseni, nemazat retez obcas to praktikuju a svete div se vono to i jako funguje.

Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 15:29 | Nahoru | #38
Ta guma je teda husta. Ale 130tis. km neni spatna vydrz. Blby je, ze pak to stoji 18 000Kc.

Ja mam kardan, ktere se musi mazat kazdych 20 tis. km nebo dva roky Ale to je asi dany tim, ze se klouby toci nekryty venku ve veskerym bordelu....A nema tohle skvely gumovy spojeni

(reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 16:49 | Nahoru | #39

KubaLC8 píše: Tvl... všude kardááááán

ale že jsi v tom za +-30 na 100tkm to už se nezmiňuje



A pak že kupovat co 10 000 km (litrová mašina) řetěz vyjde draho...vyjde to úplně na stejno...

To se BMW opravdu nepovedlo, to je konstrukční vada zralá leda tak na žalobu...asi budu nazván prasetem, ale osobně bych to zavařil a vysral se na to (asi jako jednohmota a dvouhmota v autech)...a nebo jestli je v těle kardanu místo, tak ten silentblok předělat k obrazu svému - tak aby se hned zase nevysral...ale to už musí člověk něco umět a mít možnosti to vyrobit..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 16:49 | Nahoru | #40

kubacech píše: Ano, i na Guzzi to tak máme.



Jak kdo

1 reakcí na tento příspěvek Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 17:24 | Nahoru | #41
Pokud jsou ty trubky ok zkusil bych to poslat Sem. . Predpokladam, ze v ty gume to ma bejt napevno.

Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 17:33 | Nahoru | #42
Tak BMW u aut má hlavní řemenici(na klice) taky jen na gumě, mě vydržela 270tis. 320d a stála 6tis. Kč, nevím jak velký je rozdíl v namáhání

Naposledy editováno 30.11.2018 17:38:40

Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 17:46 | Nahoru | #43
No ale ne u všech

1 reakcí na tento příspěvek Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 17:55 | Nahoru | #44
Tak remenice na gume uz se mi vymstila na Mitsubishi, bud ta guma nejak povolila a vibrace z rozhozeny remenice zpusobily unik oleje pres gufero klikovky. Nebo selhalo nejdriv gufero a olej nejak naleptal tu gumu na remenici. Kazdopadne vysledek byl roztrhanej remen a celej motorovej prostor ohazenej olejem. Nastesti jeste v zaruce opraveno.

Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 18:46 | Nahoru | #45
Dneska se od řemenic na gumě zase upouští. Do altíků dali volnoběžkaly, pozměnili napínák a řemen a funguje to i bez kurvítka.
Co se týká kardanu od BMW a Guzzi, nedivil bych se kdyby to měli od stejného výrobce který toto řešení vymyslel. Pokud si dobře pamatuju na Deauville jsem měl silentbloky v zadním kole a o kardanu jsem nevěděl. Ani jsem neslyšel že by někomu kleknul.

2 reakcí na tento příspěvek Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 19:21 | Nahoru | #46
Zlatá řetězovka.Ten kardan je neekonomický a nic nevydrží.Když si vezmeme,že dobrá řetězovka vydrží 30000 km a stojí kolem 5 tisíc ,tak je to asi to nejlepší co na motorce může být a hlavně to nekrade výkon a nenabírá váhu.

2 reakcí na tento příspěvek Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 19:35 | Nahoru | #47
Jenom poznámka k řemenicím na gumě, ty fungovaly zejména u automobilních motorů jako tlumič torzních kmitů pro klikovou hřídel, která jimi mohla trpět, aby neulítla po vyčerpání únavové pevnosti, bývaly zejména u vznětových 4 válců, které mají silnější rázy na kliku od pístů. Nyní to asi nahrazuje dvojhmotový setrvák na druhé straně kliky...
Jinak BMW R1100GS mám také a tak jsem zvědav jak dlouho vydrží můj kardan...

(reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 19:46 | Nahoru | #48
Jiri_V> Jak jsem psal, nahrazuje to volnoběžka v altíku. Celá ta sranda (volnoběžka nebo řemenice v gumě) je kvůli setrvačnosti alternátoru a nerovnoměrnému chodu vznětového motoru. Dvouhmotový setrvák se používal i s řemenicema na klice v gumě, ten je tam z jiného důvodu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 20:09 | Nahoru | #49

tomsoon píše: Zlatá řetězovka.Ten kardan je neekonomický a nic nevydrží.Když si vezmeme,že dobrá řetězovka vydrží 30000 km a stojí kolem 5 tisíc ,tak je to asi to nejlepší co na motorce může být a hlavně to nekrade výkon a nenabírá váhu.


No nevím, když ujedu na kardan 150tk tak za novej dám 18,.t kč když to ujedu na řetěz tak za to dám dle tebe 25,-t kč kde máš mazání každých 500 km mytí a omezení na cestách. Do kardanu naleju za 10tkm 2dcl oleje. Nějaké kilo navíc a ubrání výkonu u motorek co mají kardan nikdo nepozná, Můj názor.

1 reakcí na tento příspěvek Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 20:14 | Nahoru | #50
Ja mam remenici na gume americani tomu rikaj harmonic balancer na klikovce od lodniho motoru. Honi to klinakem cerpadlo a altik podle me maximalne 600w dohromady, ze by to dokazalo udelat nejaky razy motoru kterej vazi 200 kg, pochybuju. Tvrdej ze to tlumi vibrace od motoru ven. Jestli je to pravda fakt netusim. Ale kdyz se guma urve tak to vibruje to jako jooo.

(reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 20:25 | Nahoru | #51

Jiri_V píše: Jenom poznámka k řemenicím na gumě, ty fungovaly zejména u automobilních motorů jako tlumič torzních kmitů pro klikovou hřídel, která jimi mohla trpět, aby neulítla po vyčerpání únavové pevnosti, bývaly zejména u vznětových 4 válců, které mají silnější rázy na kliku od pístů. Nyní to asi nahrazuje dvojhmotový setrvák na druhé straně kliky...
Jinak BMW R1100GS mám také a tak jsem zvědav jak dlouho vydrží můj kardan...



Zajímavý, měl jsem řadový benzínový šestiválec a měl jsem ho taky
Ty harmonické kmity vznikají ve všem, to je tak nějak efekt pístového spalovacího motoru, jeho chod je nerovnoměrný (hnidopich vytáhne rotační letecký motor, ale o tom řeč není).
A volnoběžka na alternátoru je kvůli ochraně tohohle tlumiče kmitů.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 20:33 | Nahoru | #52
gugo> Nejde o ochranu motoru, ale o ochranu řemenu. Při tom harmonickém běhu motoru by mohl prokluzovat a pískat. To čerpadlo a další blbosti mají setrvačnost a motor pořád malinko houpe.

(reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 21:12 | Nahoru | #53
Redguy> já i Kumič (kterému jsem odpovídal) jo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 21:34 | Nahoru | #54

dave-lister píše: gugo> Nejde o ochranu motoru, ale o ochranu řemenu. Při tom harmonickém běhu motoru by mohl prokluzovat a pískat. To čerpadlo a další blbosti mají setrvačnost a motor pořád malinko houpe.



No já si tedy spíš myslim že jde o to aby to celý jako soustava nezačalo kmitat na nějaký harmonický frekvenci,kterou vyvolají kmity toho motoru. Že by to nějak ochránilo řemen, tomu moc neverim.

1 reakcí na tento příspěvek Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 22:01 | Nahoru | #55
Kdyby s tím lidi jezdili jako lidi a nezkoušeli různé frikulínské nesmysly, co teď letí, jako nadměrnou akceleraci, drifty ve stupačkách na šotolině, plnej knedlík se spoléháním na protiprokluz, atd. tak ten gumový kardan vydrží 75 let od 2. WW až doposud.

(reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 22:17 | Nahoru | #56
gugo> V praxi jsem už viděl utrženou řemenici a svařenou COčkem. Na volnoběh může pískat řemen, stejně tak se projevuje zahryzlá volnoběžka. Na videu to je pěkně vysvětleno, prý to taky prodlužuje životnost motoru. Před volnoběžkou se používaly výhradně řemenice v gumě a napínaky s tlumičem. Pak se nějaký čas montovalo všechno dohromady a dnes se šetří a dávají jen tu volnoběžku.

(reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 22:19 | Nahoru | #57

tomsoon píše: Zlatá řetězovka.Ten kardan je neekonomický a nic nevydrží.Když si vezmeme,že dobrá řetězovka vydrží 30000 km a stojí kolem 5 tisíc ,tak je to asi to nejlepší co na motorce může být a hlavně to nekrade výkon a nenabírá váhu.



A kolik tě to vyjde když k tomu připočteš zmíněné mazání a čas na údržbu?

Když chceš řešit extrémy, tak porovnej škodu způsobenou protočeným kardanem a škodu co udělá prasklý řetěz, když se blbě namotá a upraví ti stehno a karter

(reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 22:34 | Nahoru | #58
dave-lister> Řemenice na gumě je torzní tlumič pro snížení kmitání hřídele(snižuje jeho zkrut),tím zároveň snižuje i prokluz řemene,kmitání se přenáší nejvíc na řemenici alternátoru díky převodu,proto se používá i ta volnoběžka(když se zadře tak to hned poznáš na rozkmitáním pružného napínáku)

1 reakcí na tento příspěvek Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

Skvělá odpověď, děkuji! 30.11.2018 v 22:35 | Nahoru | #59
Že je vidět guma ještě neznamená, že kadran je k.o.
Nejhorší je smrt z vystrašení.
Normálně jezdi... řešil bych to až se to po.sere.

Naposledy editováno 30.11.2018 22:35:35

(reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 22:40 | Nahoru | #60
tom.es> Já bych to nedojížděl, přetrhne se ti v nejméně vhodnou dobu. Třeba na dovolený a máš jí pak celou zkaženou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
odstránenie nevytvrdnutého karosárs... BMW R 1150 GS Adventure Destroyer 3 21.10.2024 v 16:46 ja1
Výběr Gs bmw BMW R 1150 GS, BMW R 1200 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Trilip 21 4.8.2024 v 19:09 JMan
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer

TOPlist