přemýšlím nad výběrem "nového" cestovního endura. Mám KLR 600 kde mě nevyhovuje určitá nekultivovanost motoru hlavně na silnici a to že optimální cestovní rychlost je 90 tachometrových a hlavně že ve dvou se na tu motorku pohodlně na delší cestu prostě nevlezem (mám cca 203cm 115kg) a přítelkyně taky není úplně drobek. Koupil jsem teda BMW R 1200GS Adventure(2010) odjel jsem s ním Rumunsko ve dvou a není to špatná motorka, ale nějak mě to na ní nebaví, do terénu je moc těžká a nehodí se tam a dle mého názoru je poměrně drahá na provoz. Na dálnici ji zase chybí výkon, respektive se ve vysokých rychlostech 160-170+ se necítí dobře. Myslel jsem že správnou volbou bude nějaké jiné velké cestovní enduro zkoušel jsem KTM 1290 SA, Triumph Tiger explorer 1200, Multistradu a nové BMW LC 1200 Adv. a zjistil jsem že s žádným z těchto velkých cestovních endur není žádný med jezdit v terenu, né že by to nešlo, ale nedává to smysl. Přítelkyně si navíc teď udělal řidičák a jezdí na CB500F takže žádnými velkými rychlostmi stejně nejezdíme.
Hledám vlastně takovou nějakou univerzálni motorku která bude schopná na silnici a po nějakých drobných úpravách zvládne i poměrně špatné cesty, úmyslně nehovořím o terenu protože na motokrosové trati s ní jezdit nebudu, ale rád bych projel +- všude bez ohledu na kvalitu silnice/pešiny/cesty/stezky
Vyzkoušel jsem Suzuki Strom DL 650 a přišlo mě že je s ním největší zábava těch 130 dá na dálnici v pohodě a na cestování mimo dálnici těch 50kw zcela postačuje. V terenu je lehký s nízkým těžištěm a po nějakých úpravách(zvýšení světlé výšky, zvýšení řidítek) si myslím, že bude i celkem schopný.
Rozhodně bych chtěl něco co bude nenáročné na údržbu a bude spolehlivé, z elektronických vychytávek mě stačí ABS.
Trochu jsem pošilhával (a vyzkoušel) i po nové Africe, ale přijde mě drahá a těžká, docela se mě líbí taky Tiger 800, ale tam bych měl největší obavy ze spolehlivosti.
Chtěl bych za ni dát max 200k
Nějaké doporučení?
Naposledy editováno 02.10.2018 14:09:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
Pockej na novou Tenerku a maleho KTM Advika, treba se trefi do tvych priorit.
3 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro
George_78 píše: Díky všem za názory a doporučení. Nakonec jsem se rozhodl pro Afriku v provedení Adventure Sports. Výkon na silnici je pro mě dostačující (i přesto, že jsem byl zvyklý jezdit Intruder M1800R) a obratnost při jízdě překvapivě snadná. Pokud byste někdy zvažovali podobnou volbu, doporučuji Honda Motomo v Břeclavi. Tak vstřícný a ochotný přístup jsem už dlouho nezažil. A to jsem náročný zákazník, co si někdy vymýšlí až až.
tak gratulka budeš spokojenej ..
a jakou tudle?
Naposledy editováno 24.10.2018 19:46:17
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
George_78 píše: Díky všem za názory a doporučení. Nakonec jsem se rozhodl pro Afriku v provedení Adventure Sports. Výkon na silnici je pro mě dostačující (i přesto, že jsem byl zvyklý jezdit Intruder M1800R) a obratnost při jízdě překvapivě snadná. Pokud byste někdy zvažovali podobnou volbu, doporučuji Honda Motomo v Břeclavi. Tak vstřícný a ochotný přístup jsem už dlouho nezažil. A to jsem náročný zákazník, co si někdy vymýšlí až až.
Myslím, že budeš spokojenej!. Každopádně jsem zvědavej, jak dlouho tě bude držet asfalt, protože jak už jsem psal, ona tě bude přemlouvat do míst, kam bys podobnou motorku těžko bral. Takhle to máme teď my ....ale každej jsme jinej že jo..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
George_78 píše: Nene, tu modrou. Tahle mě přišla taková "smutná". Navíc jsem doteď jezdil na černejch strojích, tak chci něco živějšího. To pod horou Říp je tvoje?
jj ale neni to Říp (kupa) ale Oblík (spíš homole).. naproti Raný - U Loun .. miluju sopky Českýho Středohoří od Loun po Českou Lípu
jinak mam natočeno 21tis .. a největší pohoda ..
Naposledy editováno 24.10.2018 21:35:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
George_78 píše: Díky všem za názory a doporučení. Nakonec jsem se rozhodl pro Afriku v provedení Adventure Sports. Výkon na silnici je pro mě dostačující (i přesto, že jsem byl zvyklý jezdit Intruder M1800R) a obratnost při jízdě překvapivě snadná. Pokud byste někdy zvažovali podobnou volbu, doporučuji Honda Motomo v Břeclavi. Tak vstřícný a ochotný přístup jsem už dlouho nezažil. A to jsem náročný zákazník, co si někdy vymýšlí až až.
tak ať slouží a hodně stastnych km, se mužem někdy potkat na cumenduNaposledy editováno 24.10.2018 22:53:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
George_78 píše: 69šakal> Já právě doufám, že se na asfaltu co nejdřív "otrkám" a pustím se i někam mimo pevné cesty. Přesně kvůli tomu jsem prodal Intruder a změnil kategorii. Proto taky teď řeším padáky. Ty originály ve mě moc důvěry nevzbuzují a navíc tam vůbec není chráněná ta extra drahá DCT převodovka ve spodní části.
Teď to řeším..padáky od RDMOTO. Zatím velmi slušný recenze 7.500,- za dva prohnutý nesmysly fakt nechci dávat....tak pojďme řešit spolu. .. Gumy mě doporučil Lisák, slušnej univerzál Pirelli Scorpion Rally STR . Nejsou do bláta ale jinak prý super!! No a padáky zatím z dostupných info tyhle.. Porovnával jsem na místě moje horní origo s Touratechama a je to skoro to samý, navíc, já ty origo už dvakrát vyzkoušel.. Pak ještě ty Blastery ale to už tady píšu po několikáté
2 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro
3 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro
_zdenda_ píše: Kdybych dnes kupoval bastry, tak jedině pořádné s hliníkovým rámem a výměnným plastem. Takže něco jako cycra probend (na CRF1000 by měly pasovat, viz http://www.advpulse...a-africa-twin-build/ ) nebo třeba od KTM, které mi fakt dobře fungují. Ale teda u těchto chráničů nejde primárně o krásu, ale o funkčnost (ochranu při pádu).
Díkes!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
_zdenda_ píše: Kdybych dnes kupoval bastry, tak jedině pořádné s hliníkovým rámem a výměnným plastem. Takže něco jako cycra probend (na CRF1000 by měly pasovat, viz http://www.advpulse...a-africa-twin-build/ ) nebo třeba od KTM, které mi fakt dobře fungují. Ale teda u těchto chráničů nejde primárně o krásu, ale o funkčnost (ochranu při pádu).
Ale houby, machři žádný hliníková bLLáástry nepotřebujou.
_zdenda_ píše: Kdybych dnes kupoval bastry, tak jedině pořádné s hliníkovým rámem a výměnným plastem. Takže něco jako cycra probend (na CRF1000 by měly pasovat, viz http://www.advpulse...a-africa-twin-build/ ) nebo třeba od KTM, které mi fakt dobře fungují. Ale teda u těchto chráničů nejde primárně o krásu, ale o funkčnost (ochranu při pádu).
Ty Cycry by na ten automat měli pasovat. Na levou stranu pro tu parkovací brzdu je potřeba víc prostoru než pro spojkovou páčku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
- plechový kryt kryje více i svody z motoru (nebudou tolik rezavět až je doklepou kamínky od předního kola)
- kryt motoru pokryje cennou DCT převodovku vespod
- základní kryt spolu s krytem motoru je uchycený na více místech, takže doufám, že bude spolehlivější než originál
- plus samozřejmě marketing - ten borec svoji Afriku háže na zem, možná je to šikovný marketing, ale žádný jiný výrobce tohle neudělal
Až to budu mít namontované, dám vědět.
A bastery jsem zvolil od SW Motech s výstuží.
https://www.myenduro...crf1000l-adv-sports/
George_78 píše: 69šakal> Já jsem o padácích na ATAS přečetl snad všechno, co je na netu dostupné. Těm originálům moc nevěřím. Jednak jsou uchycené jen na dvou bodech (a to ten horní je společný, takže se budou při pádu "přetlačovat"), druhak jsem pouhým tlakem ruky dokázal ten padák přimáčknout až na plast. Po dlouhém zvažování jsem si objednal spodní a základní rám od Outback Motortek vč. většího plechového krytu motoru. A důvody:
- plechový kryt kryje více i svody z motoru (nebudou tolik rezavět až je doklepou kamínky od předního kola)
- kryt motoru pokryje cennou DCT převodovku vespod
- základní kryt spolu s krytem motoru je uchycený na více místech, takže doufám, že bude spolehlivější než originál
- plus samozřejmě marketing - ten borec svoji Afriku háže na zem, možná je to šikovný marketing, ale žádný jiný výrobce tohle neudělal
Až to budu mít namontované, dám vědět.
A bastery jsem zvolil od SW Motech s výstuží.
https://www.myenduro...-adv-sports/ [/quote]
Děkujeme za důvěru v Outback Motortek, nebojte, není to jen marketing, máme už fakt hodně popadaných a zachráněných motorek... Třeba tato
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... | MCMedium | 116 | 12.6.2024 v 23:20 standicz |
Cesta kostí, Stará Kolymská trasa d... Triumph Tiger 800 XC | ZdendaZB | 27 | 4.6.2024 v 22:47 ZdendaZB |
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom | Fazerrli | 12 | 1.6.2024 v 09:46 rogyze |
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | Honzik125 | 9 | 23.5.2024 v 03:36 2stroke |
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC | karosa | 7 | 7.5.2024 v 08:39 Radek_S |