Téma: zkušenosti s cestovnímy motorky
cus bikeři,
vybírám nějakou cestovní moto. výběr zatím padl na tyto motorky. nejvíce zatím přemýšlím o ktm 1090, ducati 950 a nové africe twin nebo starší adventure ktm 1190.
Motorku chci na větší cestování. nájezd tak 10000 tis ročně. Spíše silnice a občas menší enduro po neasfaltových cestách. žádná divočina,na to mám krosku.
Co mě ale zajímá je technická kvalita motorek a případný přístup prodejců k reklamacím. Už bohužel nejsme v roce 90 kdy motorka vydržela téměř vše a zbytek si každý opravil doma. mám zkušenosti spíš z motokrosu a ostřejšího endura a tam se vše bere že není na věky.
Vždy jsem chtěl něco na cestování a ted když jsem konečně našetřil tak bohužel zjištuji jak se dnes vše sere a neochotu prodejců řešit reklamace.
z těchto 4 mých favoritů jsem se bohužel různě dočetl že ktm mělo na advíkách problémy s těsností airboxu, problémy s následovnou reklamací a honda zas rezavějící dráty v kolech a ruzných šroubů a takíé neochotu to řešit. o ducati jsem zatím nikde nic nenašel a bohužel neznám nikoho kdo nějakou má aby mi mohl dát nějaké typy.
prosím tedy majitele těchto i starších verzí těchto motorek jestli by se podělili o své zkušenosti at dobré či zlé, s čím měli různé modely problémy atd. Špínu rád vytahuje každý ale uvítal bych kdyby i někdo napsal že třeba najel spoustu km a vše bez problému,nebo že řešil nějakou závadu a prodejce se k tomu dobře postavil atd.
dík moc za vaše názory, samozdřejmě se na všech motorkách svezu a hlavní rozhodnutí bude podle toho jak mi sedne.

Naposledy editováno 12.03.2017 20:17:42
Anketa: jakou by jste zvolili
ducati 900
19%
1 2

14.9.2017 v 11:17 | Nahoru | #31
Chybi mi ve vyberu litrovej v-strom. Sam resim podobny dilema, zatim to vypada bud na stromka nebo 1090 adventura. Uvidime pristi rok, az se svezu : ]

2 reakcí na tento příspěvek zkušenosti s cestovnímy motorky

15.8.2018 v 19:25 | Nahoru | #32
Pomalu, ale jistě začínám pokukovat po nástupci mého SMTčka. Určitě by to měl být zase univerzální allround s funfactor nadáním. A ač se zdá, že dnes je nepřeberná nabídka, tak to vypadá, že jediné co by mě bylo schopno dostat od KTM, tak je DucDuc. Jelikož Subaru nedělá motorky, tak japonce fakt nee, takže Evropa A aby to mělo emoce, tak mi nic jiného než KTM či Multistrady nevycházejí. MG momentálně nic nemá a plánovaná V85 bude přeci jen málo. Možná, že ale přijdou s nějakým nástupcem Stelvia NTX. Kdo ví, ale když, každopádně to tak brzo nebude. U Triumphů si taky zrovna úplně nevyberu, o BMW ani nemluvě. Tam bych si teda uměl vybrat, ale musely by to být dvě mašiny a ne dva v jednom...
Takže jak už jsem psal, Multi nebo nějaký ten Advík. Buď teda lehce jetou M1200 nebo A1190. Ale trošku problém v tom, že jsem docela dost punťa a najít jetou mašinu by nebyla zrovna jednoduchá záležitost. Pokud by to pak mělo být nové, tak tu raketu za 1260 bych fakt zrovna nechtěl dávat, a tož co teda ta 950? Asi tomu bude pár koníků chybět, což? Musím si to zkusit projetzt no. Ale na drátech a s nějakýma těma paketama navíc bych to fakt i zkousnul Jenomže se tak trochu obávám, že s těma doplňkama by už člověk byl stejně na min. 400 tágo, spíš víc. Na poptávku cen mi nebyli schopni v Ducati už dva dny odpovědět, a to jsem poptával u dvou dealerů. Katalog s cenama doplňků prý neexistuje. Zvláštní přístup Co se týče KTM, tak 1090 by asi i stačila, ale zrovna tahle se mi úplně nelíbí, ale tož tak Powerparts by to asi taky vylepšil
Tož co, máte někdo další srovnání těchto dvou bajků?

(reakce na) zkušenosti s cestovnímy motorky

31.8.2018 v 22:43 | Nahoru | #33
Pete-Biggy> Zkus dealerství Ducati M.C.F.cz ve Slušovicích, super přístup, půjčí ti moto za palivo, cenová kalkulace na počkání. Pohoda

1.9.2018 v 08:21 | Nahoru | #34
Pete-Biggy> Peto, pasla by ti 1290 S...
Kdybych se ja mel rozhodovat mezi multinou a SA, tak bych to tak mel. Ikdyz Pikes Peak...

8.9.2018 v 17:55 | Nahoru | #35
Tak nakonec jsem pořídil afriku,mam ji už déle jak rok a ani jednou jsem nelitoval,naopak kdykoliv potkám nebo se svezu na jakékoliv zvazovane tak jsem rád jak jsem vybral.afrika je jediná kromě ktm která zvládá i bez problémů teren,motor jde naprosto nádherné plynule od spodních otacek,coz si má oblíbená ktm může nechat jen zdát. Zde pokud někomu pomůže tak pár poznatků k motorkam ze kterých jsem vybíral. Ktm 1090 ve verzi R je jediná která může Africe konkurovat,ma větší výkon ale ten průběh motoru nic moc,klasicka ktm,ve spodních otáčkách nic moc,nahore je to splaseny,coz mě v terénu moc nebralo,jsem ale zvyklej na krosky mensi endura a nahace a ta šířka nádrže mi hrozně vadila. Gs 800 totální mrtvola,gs 1200 nuda,sterilita,nizka motorka a ten boxer prostě do terénu nepatri,nechtěně jsem se za hodinu tak 5x nakopnul o ty válce. V-strom se mi nikdy nelibyl takže jsem ani nezkousel,multistrada 950, po první čtvrt hodině jsem myslel že rovnou vrátím a ani nebudu zkoušet dal,spojka peklo,motor zvonil jak kdyby se měl rozpadnot a to měla najeto lehce přes 1000km,po půl hodině jsem se s ní zzil a přišla mi naprosto úžasná ale je to prerostly motard a ne enduro,navic ať si člověk sedne jakkoliv tak po chvíli skončí v tom doliku sedla takže představa že na několikadenním výletě nemohu změnit posez je hrozna,tracer 900 je prostě silniční cestovní motorka s nudnym motorem,3 válec má projev skoro jak 4 val,takze pořád držet v otáčkách, triumph ještě v polovině června neměli testovacku takže s takovýhle přístupem nezajem,stejne jsem o něj moc nestal

8.9.2018 v 21:11 | Nahoru | #36
Joooo Afrika je super

8.9.2018 v 21:11 | Nahoru | #37

14.9.2018 v 10:16 | Nahoru | #38
Tak jsem se včera byl ve Slušovicích projetzt na té Multině 950. A asi bych řekl, že to bylo dle očekávání a představ
Mno, zajímavá motorka, ale je to trošku slabší no. Dle papíru to je v podstatě podobné jako SMT, u kterého mi od začátku nějaký ten koník chybí, ale pocitově Káťa tahá přece jen trochu víc, a hlavně, je takový větší rebel. Nicméně dle tacho se mi zdálo, že u Duc rychlost roste dost děsivým tempem. Jenže pocitově to tak prostě netahá za ruce. Nicméně, absenci výkonu jsem tak trochu očekával. Co mi ale přišlo, že je to zpřevodované zbytečně moc do rychla, v podstatě ideální rychlost mi na jedničku přišlo okolo 50-60 km/h, na dvojku cca 80-90 a třeba pětka mi ideálně seděla na takových 160-170. Takže šestka mi přišla v podstatě zbytečná Zvláštní, možná by to chtělo pár zubů navíc na rozetě a třeba by to bylo i víc tahavější. Kdo ví. Mechanik mi nastavil mód Touring, přepnul jsem to na Sport a už ho tam nechal. V podstatě to přepínání těch palivových map mi přišlo k ničemu, maximálně někde na dovolené s plnou polní v totálním chcanci za studena na uklouzané silnici bych si to možná přepnul, ale jinak pro mě fakt věc k ničemu. Co mi tak trochu vadilo, tak prodleva na plynu, prostě ani na ten Sport tam nebyla taková reakce, jak bych čekal. Ale to bylo i u SMTčka než jsem po nandání laďáků přehrál bohatší palivovou mapu. Otázkou je, jestli se tady u té Ducati s laďákem taky mapy ještě přehrávají, spíš bych řekl že už nee....

Takže když to shrnu, tak mínusy:

- Očekávaný deficit výkonu, samozřejmě tohle je individuální. Zpřevodování podle mě zbytečně dosti do rychla, chtělo by to zkrátit a určitě by to bylo i hnedka mnohem tahavější a fakt by mě zajímalo, jak by to vypadalo, když by se tam dala jiná rozeta
- Reakce plynové rukojeti/prodleva
-Zalomenější nohy na mou postavu, ale nijak zvlášť mi to nevadilo. Nejel jsem však žádnou dálku

Plusy:

+ Perfektní ochrana před větrem, nastavitelný štítek fakt gut.
+ Perfektní sedlo. Pravda, sice klasicky jak u všech Multin s dolíkem, takže se budou špatně měnit polohy. Ale jinak opravdu velmi pohodlné
+ Dle očekávání perfektní brzdy
+ Podvozek taktéž bez připomínek, ale nejel jsem vyloženě horší cesty
+ Na to, že to mělo origo koncovku, tak jsem fakt čuměl, jak perfektní to mělo zvuk

Určitě to je povedená mašina, oproti SMT více do touringu, trošku menší rebel, ale pořád je to motorka s charakterem, který se na Duc Duc sluší. Mně se moc líbila, ale přeci jen bych ji zase dost ždímal a chtělo by to asi už spíš mašinu po té motorické stránce s nějakou tou rezervou. Škoda toho zpřevodování, být to víc do krátka, třeba by to vypadlo jinak.... Ale tomu, komu to bude výkonově stačit a hledá tento typ motorky, tak můžu jen doporučit

Naposledy editováno 14.09.2018 10:34:47

14.9.2018 v 10:27 | Nahoru | #39
Jinak Africa rozhodně není mašina pro mě. Přeci jen se raději svezu v zatáčkách po pěkném asfaltu v náklonech na limitu a na tohle to ta motorka není určená. Výkonově nedostačující, navíc v řáďáku Tím samozřejmě nechci říci, že je špatná, jen každý holt máme jiné priority a představy

To JohnyLuka: Když dáš na KTM láďáky, tak se ti spodek "zpoužitelní" (už není tak ucukaný) o dobrých 1500 ot. a zároveň, když necháš přehrát palivovou mapu, tak získáš mnohem ostřejší a hbitější reakci na plyn...

To Coudy: Mno KTM je holt Ready to race Ta mi sluší, to vím Ale ta Duc taky není vůbec špatná, jde na to však jinak. Navíc, já jsem už dva Italy přeci jen měl a po Benellce se mi dost stýská
1 2
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sever + Pobaltí BMW F 800 GS SVT 0 26.5.2024 v 21:45 SVT
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3, 4] BMW F 800 GS 1705ol 99 25.5.2024 v 22:52 TomasNBK
Poradite vyfuk a kde www BMW F 800 GS Tomas737 5 25.5.2024 v 08:43 ja1
yamaha tracer 900, chvění řidítek [1, 2, 3] Yamaha Tracer 900 tracer900 64 19.5.2024 v 07:36 dewwil
Tracer 900 GT přední vidlice Yamaha Tracer 9 / 900 dodocb 12 18.5.2024 v 08:07 Gahan37