Nevim jestli blbě hledám ale nepodařilo se mi najít dle čeho určím jaké pružiny potřebuji.
Je někde tabulka nebo vzorec dle kterého by se dali zjistit správné typy? Origo tuším by měli být cca na 85kg jezdce což přesahuju v motohadrech o cca 20kg. Centrál už mám dotažený skoro na max a pořád je zadek moc měkkej. Předpokládám, že už bude samotná pružina taky unavená.
Pak ještě dotaz. Zkušenost s repasí Öhlins vidlic? Jdou reálně sehnat Öhlins gufera a olej? Kdyby jo, prosím kde. Případně vykoumal někdo srovnatelnou nebo lepší alternativu?
Všem předem moc díky.
racetech calculator
na druhe strance dej calculate spring rates and display available springs
pak zadas svoje hmotnosti, lowered nejspis 0, pokud nechces snizit/zvysit podvozek nebo zmenit vyvazeni
a vysledkem bude jake potrebujes pruziny pro tvuj styl jizdy
2 reakcí na tento příspěvek Volba pružin do vidlic a centrálu
pokud to sedne vic..zejmena zadek, tak sou pruziny slaby.. nebo pridej predpeti
navodu na postelovani podvozku je na netu dost
eagleracing
mozna zkus predtim nez zacnes menit hw, presunout vic hmotnosti na predek, popustit v brylich o par mm.. pokud ti nepude predek pri brzdeni nadoraz ..tak si tim muzes pomoct.. nebo jeste jednodussi zkus na predku zmensit predpeti pruziny.
mozna budes pak po zmene potrebovat vzadu pomalejsi rebound/mensi kompresi, vepredu vetsi kompresi/pomalejsi rebound
-v praze je i Halbich, taky dobrej
-mezi tema pruzinama nebude rozdil, dulezity je koupit spravnou tuhost
pokud jde o olej, tak staci najit ekvivalent, neni treba tam davat predrazenej ohlins
viskozita oleju
apropos píše: tak pokud jde o pruziny, tak zjistis orientacne spravnou tuhost pruziny tak, ze kdyz si na to sednes, tak bys mel stlacit perovani o cca 30 procent delky drahy predek i zadek.
pokud to sedne vic..zejmena zadek, tak sou pruziny slaby.. nebo pridej predpeti
navodu na postelovani podvozku je na netu dost
eagleracing
mozna zkus predtim nez zacnes menit hw, presunout vic hmotnosti na predek, popustit v brylich o par mm.. pokud ti nepude predek pri brzdeni nadoraz ..tak si tim muzes pomoct.. nebo jeste jednodussi zkus na predku zmensit predpeti pruziny.
mozna budes pak po zmene potrebovat vzadu pomalejsi rebound/mensi kompresi, vepredu vetsi kompresi/pomalejsi rebound
-v praze je i Halbich, taky dobrej
-mezi tema pruzinama nebude rozdil, dulezity je koupit spravnou tuhost
pokud jde o olej, tak staci najit ekvivalent, neni treba tam davat predrazenej ohlins
viskozita oleju
Jak říká Babica... "A když nemáte Öhlins, dejte tam kečup..."
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu
Centrál bych řekl je v cajku. Byl jsem v Brně na okruhu a bylo znát když jsem mezi jízdama změnil něco na podvozku, jen mně už štve jak se to pořád potápí a naklání dozadu při přidání plynu. Už bych fakt nechtél zažít to škrtnutí v první levé na stadionu a lehký HS po tom co jsem přidal plyn a moto se zhouplo
Jinak díky moc za rady . Právě o toto mi šlo. Co se týče gufer tak jsem se taky předtim klonil variantě origo öhlins. Všichni na to nadávají že to teče ale bavil jsem se na motoskole se sršněm a ten povídal že öhlins předepisuje servis každý rok, nebo po 10000km. Gufera nejsou tak tvrdá takže vidle reaguje líp na jakoukoli změnu. Jen jsem nevěděl zda někdo nenašel lepší alternativu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu
Mates92 píše: apropos> podvozek mám v okruhovým setupu takže ve vidlích popuštěný je. Ta pružina bude na mně slabá, je vytočená (tedy s co největším stlačením) skoro na max a pořád nestačí.
Centrál bych řekl je v cajku. Byl jsem v Brně na okruhu a bylo znát když jsem mezi jízdama změnil něco na podvozku, jen mně už štve jak se to pořád potápí a naklání dozadu při přidání plynu. Už bych fakt nechtél zažít to škrtnutí v první levé na stadionu a lehký HS po tom co jsem přidal plyn a moto se zhouplo
Jinak díky moc za rady . Právě o toto mi šlo. Co se týče gufer tak jsem se taky předtim klonil variantě origo öhlins. Všichni na to nadávají že to teče ale bavil jsem se na motoskole se sršněm a ten povídal že öhlins předepisuje servis každý rok, nebo po 10000km. Gufera nejsou tak tvrdá takže vidle reaguje líp na jakoukoli změnu. Jen jsem nevěděl zda někdo nenašel lepší alternativu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu
Mates92 píše: BlackSabbath> tak to máš dobrý. Já jí koupil od kluka co jí stavěl jen na boční stojan. Já dávám stojan pod kyvku a prý na to öhlins trpí, když moto dlouho a často stojí "na boku".... Ale co, aspoň jí dám řádně do kupy přes zimu shodím kapoty a vemu to z gruntu od kol a řetězu až po doladění nějakých drobností
Taky parkuju na bočním stojanu, i přes zimu
Naposledy editováno 31.07.2018 11:22:52
1 reakcí na tento příspěvek Volba pružin do vidlic a centrálu
Ja teda len rozpravam zo skusenosti s repasom mojho podvozku a rozhovoru s tym co to repazoval.....
A k tomu zadku, vies aj kedy a ci tam bol robeny repas?
1 reakcí na tento příspěvek Volba pružin do vidlic a centrálu
Jinak na zadní tlumič Sachs jde dat pružina z Ohlins, jsou úplně stejný na rozměry
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu
Repas myslím že dělaný nebyl ale do 18k tuším byla vedena serviska ale nevybavuju si jestli tam nějaká poznámka na tohle téma byla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu
dakarista píše: Do předků určitě origo olej Ohlins, má jinou hustotu než standartní oleje 5W, 10W, 15W.
Jinak na zadní tlumič Sachs jde dat pružina z Ohlins, jsou úplně stejný na rozměry
jak jsem daval odkaz nahore...
viskozity 5W 10W atd.. - jsou vzdycky oznaceny jako 5W, kdyz spadnou do nejakyho intervalu viskozity .. viskozita merena pri 40 stupnich celsia
tj 5W motul nemusi byt jako 5W silkolene, ohlins to treba vubec nemusi uvadet, jakou viskozitu ten olej ma.
do svejch vidlic sem mel v manualu taky nejakej spec. olej kayba, nesehnatelnej..nasel jsem ekvivalent a koupil v eshopu za pusu :)
kdyz zjistis jakou viskozitu ma ohlins olej, neni problem sehnat nejblizsi olej klidne od jineho vyrobce..
melo by to mit ale podobnej viskozitni index, aby se nemenila charakteristika oleje dle pocasi/teploty, dle toho jak dostava olej zabrat
ona se ta viskozita stejne behem jezdeni meni, tak to nemusi byt uplne presne
Mates92 píše: krAlik33> diky za tip. Množství oleje prozkoumám a zkusím probrat s někým výše zmíněným kdo dělá öhlins. Osobně by mi dle standardního nastavení vyhovovala spíš tvrdší charakteristika při větším stlačení což jak jsem už koukal by měl ten ollej vyřešit ale to už bude asi spíš pokus omyl. Zrovna podvozek bych si na moto chtěl udělat sám a přijít si na to správný nastavení.
Repas myslím že dělaný nebyl ale do 18k tuším byla vedena serviska ale nevybavuju si jestli tam nějaká poznámka na tohle téma byla.
mnozstvi oleje dej dle manualu a pak muzes ladit rebound/kompresi atd stelovacimi prvky.. :)
mozna bys mohl jeste vyzkouset pridat vzadu kompresi ... pridavat ji nez ti to zacne pripadat tvrdy na hrbolech,pak kousek vratit
pokud chces tvrdsi charakteristiku pruziny ve zdvihu bez vymeny pruziny (vetsi progresi), tak to muze resit i vymena prepakovani pod zadnim tlumicem za jine.. jinej rozmer tech trojuhelniku
apropos píše: jak jsem daval odkaz nahore...
viskozity 5W 10W atd.. - jsou vzdycky oznaceny jako 5W, kdyz spadnou do nejakyho intervalu viskozity .. viskozita merena pri 40 stupnich celsia
tj 5W motul nemusi byt jako 5W silkolene, ohlins to treba vubec nemusi uvadet, jakou viskozitu ten olej ma.
do svejch vidlic sem mel v manualu taky nejakej spec. olej kayba, nesehnatelnej..nasel jsem ekvivalent a koupil v eshopu za pusu :)
kdyz zjistis jakou viskozitu ma ohlins olej, neni problem sehnat nejblizsi olej klidne od jineho vyrobce..
melo by to mit ale podobnej viskozitni index, aby se nemenila charakteristika oleje dle pocasi/teploty, dle toho jak dostava olej zabrat
ona se ta viskozita stejne behem jezdeni meni, tak to nemusi byt uplne presne
Dá se sehnat jaká je to hustota, ale jak píšu. Konkrétně pro tyhle číslice je hustota oleje mimo standartní hustoty.
Každý tam dá něco jiného a pak se diví, že mu to nefunguje a teče.
Mám Ohlins, tak tam olejů co tam má být. Hlavně to funguje a lépe maže než obyc oleje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu
Nedavno sem sa na toto tema bavil s kamosem, co robi mechanu jednemu nasemu talentu na okruhoch, tak mi len tak medzi recu poradil jak nastavit muj podvozek na Tunakovi, a ze ho mam prilis tvrdy. Ze aj na moju vahu. Motorka byla dost nervozna, po jeho rade je maksi, ale daleko prijemnejsi na rychlu jizdu.
Kazdopadne v jeho komente zaznelo aj to, ze vacsina ludi aj na okruhoch strasne pritvrdzuje podvozek, ale ze to neni o tem, aby byl co najtvrdsi, ale podvozek by mjel by hlavne spravne nastaveny, aby kola na nerovnostach neposkakovali a neodskakovali, ale aby povrch cesty pekne opisovali.
Takova otazka, jak hlboko sa ti ponara predek? Mas tam nejaku pasku alebo neco, na zaklade ceho vidis, jak hluboko ti idu tlmice? Mjeli by sa ponarat tak, aby ti pri maximalnem prepruzeni/brzdach zostavala este 1-2cm rezerva.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu
krAlik33 píše: Mates92> sorry, neskora odpoved. Jo no repas spravi hodne. take mnozstvo oleja ale aj spravne nastaveni. Neni to vzdy o tvrdosti pruzin.
Nedavno sem sa na toto tema bavil s kamosem, co robi mechanu jednemu nasemu talentu na okruhoch, tak mi len tak medzi recu poradil jak nastavit muj podvozek na Tunakovi, a ze ho mam prilis tvrdy. Ze aj na moju vahu. Motorka byla dost nervozna, po jeho rade je maksi, ale daleko prijemnejsi na rychlu jizdu.
Kazdopadne v jeho komente zaznelo aj to, ze vacsina ludi aj na okruhoch strasne pritvrdzuje podvozek, ale ze to neni o tem, aby byl co najtvrdsi, ale podvozek by mjel by hlavne spravne nastaveny, aby kola na nerovnostach neposkakovali a neodskakovali, ale aby povrch cesty pekne opisovali.
Takova otazka, jak hlboko sa ti ponara predek? Mas tam nejaku pasku alebo neco, na zaklade ceho vidis, jak hluboko ti idu tlmice? Mjeli by sa ponarat tak, aby ti pri maximalnem prepruzeni/brzdach zostavala este 1-2cm rezerva.
posledni 1-2cm vychazi obvykle na hydraulickej doraz, tzn to tam vetsinou zustane ikdyz mas pruziny uplne spatne - je to tam vylozene pro pripad kdy vjedes do pasti na mamuta, aby to neslo uplne kov na kov. Na okruh se ty hydraulicke dorazy vyndavaji aby se ziskalo tech 1-2cm zdvihu navic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu
Ono je ale aj tak najlepsi to dat repasovat odbornikovi, ktery bude vedet aj podla vahy urcit, ci treba pruzinu menit, ci ne. Ked sem jezdival okruhy na R1, podvozek mi robil Šinko a vzadu mi menil pruzinu (tu bylo treba menit tak ci tak, lebo nekdo predtym tam dal dluhsi jak ma byt a ani pri zdvihnuti motorky to nemalo zadny spatnu vulu) a dopredu len dal vicej oleja. Vazil sem sice menej jak teraz, ale stale okolo alebo cez 100.
Len treba pocitat, ze to u odbornika bude trosku asi stat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
supersport - dvouválec Aprilia RSV 1000 R | JR1981 | 17 | 14.6.2023 v 20:47 kokoška. |
Ztráta klíče Aprilia rsv 1000 R Aprilia RSV 1000 R | DeHi | 3 | 20.5.2023 v 16:11 DeHi |
Tuono 2009 nedobíjí Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia Tuo... | Michal.R6 | 19 | 27.3.2022 v 00:38 nazram |
Tuono 2009 chcípá Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV... | Michal.R6 | 4 | 12.6.2021 v 13:05 Michal.R6 |