Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.
Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.
Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?
Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05
Ale to że jsem nebyl schopen slézt z motorky bylo prázdnou zadní gumou v kombinaci se sklonem vozovky v místě, odkud se nedalo nikam přemístit. Tady by mě nepomohla ani žádná vylepšená geometrie stojanu. Když jsem sjel z tý odtahovky, tak jsem na dvoře před servisem našel místo kde jsem motorku odstavil během pár vteřin. Na dovolený jsem třetí týden a motorku stavím nejméně 10x denně a postavím ji vżdy stabilně. Až se vrátím, tak to prostě vylepším abych to postavili na místech kde to teď nejde. O stavění motorky se tu sice bavime ale řešení tu nehledám i když se dobrým nápadům nebráním.
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Naposledy editováno 10.07.2018 22:13:08
Viděl jsem i šílenost v podobě dvoukloubového bočáku - na originálním držáku byla kratičká tyčka s dalším kloubem pod jiným úhlem - ale to připadalo přes čáru i mně Asi to fungovalo, ale měl bych z toho strach.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
jsem si jistý,že pokud o 30% zatížíš nad limit,tak si koleduješ o průser,bez ohledu na tlak. přefouknout přeloženou gumu je časovaná bomba,až ta guma řachne,budou lítat trsátka kilometr kolem.
Pokud už tu pneumatiku přetížíš, tak je nesmysl ji nenafoukat na vyšší tlak, to je jako bys tvrdil že je bezpečnější jet při běžném zatížení s podhuštěnou. 30% jsem odhadl těch jeho 100kg navíc což bude 0,4 bar,netvrdím že je to o.k ale explodovat to hned tak rychle nebude1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Další otázkou je, z čeho vychází doporučené huštění. Výrobce pneumatik nikde žádné tlaky neuvádí, alespoň já nic nenašel. Takže to zřejmě budou nějaké zkoušky výrobce motorky aby guma měla správný tvar při zatížení, protoże jak jinak to taky měřit. Pak je jednoznačně nutné to při přetížení trochu přefouknout.
3 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
2 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
"nejezdim pomalu" a 160 pri predjizdeni na rovnem useku je taky solidni kontrast podle toho popisu jizdniho stylu znam jen 2 lidi co jezdi stejne pomalu a jednoho co jezdi pomaleji (moje 80ti leta babicka na skutru)
doporucene husteni vychazi z tvaru a teploty pneu.
dal bych tam pneu co vozi lidi na HD electra glide nebo na goldwingu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: assassin> tak když je potřeba při předjetí zrychlit, tak za to zaberu, jinak i po dálnici jedu 110 až 130. Vozík je na 130 zkoušený, v papírech má jen 100. Po běžných silnicích pomaleji. A jaký vumy tam dávaj. Já fakt nenašel nic únosnějšíhov to to rozměru než Pilot road 4 GT a ty Pirellky co tam teď odešla. Ten Michelin je asi lepší
kouknu se, ono asi nepujde o cisla v tabulkach na netu, ale o to, ze to tam funguje, jak jsem psal, max zatizenim 387kg nejspis v pohode vyhovi i m7rr kterou davaji lidi na supersporty kde malokterej ma pres 200kg....
ad rychlosti - to byla jen takova uvaha, ze kazdej ma uplne rozdilny meritka o tom co je rychle a co pomalu, 110-130 je treba pro me sneci tempo i autem, to proste nedokazu jet ani s vlekem :D
Kratzmar1 píše: nemako> Pokud už tu pneumatiku přetížíš, tak je nesmysl ji nenafoukat na vyšší tlak, to je jako bys tvrdil že je bezpečnější jet při běžném zatížení s podhuštěnou. 30% jsem odhadl těch jeho 100kg navíc což bude 0,4 bar,netvrdím že je to o.k ale explodovat to hned tak rychle nebude
já bych se řídil radou gumaře,kterej má 30 let zkušeností a nic bych neodhadoval. mimochodem mi nikdo jinej tak od roku 93 gumu neprodal a nemontoval,tak mám ověřený že opravdu něco o gumách ví2 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
ta guma nebude přetížená o 30% ale tak o nejvýš 20
Jak to tady tak čtu,tak si dávám rezervy a věřím že tuto hranici další výbavou brzy doženeš , páč sedět na motorce natuněné takovou raketovou technologií a čekat až tě sundaj, to musela bejt pro záchranáře docela prdel (sorry taky mě pobavila ta představa,ale tobě to samozřejmě nezávidím ani nepřeju)1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Naposledy editováno 21.09.2018 10:48:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Kratzmar1 píše: dafikk> 99% kamionu tam má jen 78% dusíku.
možná v rusku2 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
nemako píše: dafikk> guma se hřeje,jen v ní podstatně míň kolísá tlak.
Pochopil bych, že pro hodně zatížené pneumatiky může být nepřítomnost kyslíku třeba bezpečnostní prvek - když tam není, tak uvnitř pneu při tření nedojde k zahoření.
Vliv na kolísání tlaku bude u opravdu velkých pneumatik, ale bude dost malý - rozdíl v tepelné vodivosti mezi vzduchem a samotným dusíkem je 5% (?) takže se dusík o trošičku pomaleji bude ohřívat (v normálním provozu imho nesmysl řešit). Ale když se ohřeje, tak stejně tlak v pneu vzroste stejně jako by tam byl vzduch. Možná tam bude mít také vliv to, že dusík je čistý a neobsahuje olej a vodu z nějakého starého kompresoru v pneuservisu…
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 20 | 12.4.2024 v 14:49 Piwell |
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 3.4.2024 v 12:46 Neeno |
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 24.5.2023 v 18:36 Pedl |
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 16 | 20.5.2023 v 12:02 crestik |
řízení Suzuki GSX 1250 FA | rteprapšak | 12 | 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid |