Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.
Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.
Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?
Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: jirka-mz> zrovna jsem četl o tom, jak ty velký BMW jako OEM gumy obouvaji to, co já, tak nevim tedy. Ona se tam větši guma prostě nevejde. Asii 190 misto 180 by chytala o retěz. Nejde tedy o zápis v TP ale o to, co je technicky proveditelný
ty nejses sasek.. ty jses kreten
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Od počátku tu pišu o tom, że jsem doposud gumu NEPŘEFUKOVAL , tedy přesněji jsem fojkal jen o 0.1 až 0.2 víc a że jíprávě chci zkusit přefukovat. Także takto!
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Naposledy editováno 08.07.2018 23:12:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
jirka-mz píše: se-se> ono co jsem četl článek tak prej není moc rozdíl jestli 180 nebo 190 dokonce můžou bejt u některých výrobců i stejný... Jinak velký endura obouvají například 170 a beztak i některý ty cruisery. Takže i tam by mohlo být řešení . Teda pokud nehodlaš lovit 15ky před základkou .
ale já koukal pravě na indexy zatižitelnosti a čím užšši, tím menší. u 190je to jen o 20 kg více. Gumu, která by byla zatižitelná víc jsem prostě nenašel.
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Kratzmar1 píše: Ty jo, tady je to samej gumař. Každý druhý lesák(náklaďák) jezdí přeložený v řádech tun s tlakem v kolech mimo tabulku, za cenu menší životnosti, je to sice na hovno ale že by to bylo tak strašně nebezpečný bych jako negumař neřekl
(
skoda ze je rec o motorce a ne o kamionu s 6 napravama ten to asi moc neklopi . ale tuhle me predjizdel kamion nalozenej kladama, ja jel ubohejch 120, on to valil 160 [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
pohlcuje narazy... co to asi udela kdyz z gumy udelas beton?
to jako když motopneu víc zatížím,tak je lepší aby se víc deformovala/přehřívala, než zvednout tlak nad limit?Ja len nechápem , máš náhradnú baterku, prídavné nádrže, prídavné hmlovky, prídavné neviem čo ešte a len vďaka tomu do teba nič nenarazilo a vedel si ako je na tom baterka, motor a podobne. Podľa mňa práve kvôli tým prídavným zbytočnostiam máš gumu na šalát a nemohol si motorku postaviť na stojan. Mne stoho vyplýva jedno: tvoje kutilské umenie je Tvoj problém.
Moja rada na tvoj problém: Odstroj tú chuderku od všetkých zbytočností, zbal sa do troch kufrov a vyraz na cesty ako motorkár.
Pre inšpiráciu:http://www.r1goesextreme.com/ - cesta okolo sveta (nie tri týždne)
Uprimne sa priznam ze som nedocital zoznam serepeciciek, co vozi ale minimalne polovica z z nich je uplne zbytocna. Ked idu dvaja na masine, preboha k comu zalozne baterie na interkom? k comu tri tablety? to na jednom bezi stahovanie jeptiskoveho porna navecer do ubytka, na druhom navigacia a na tretom spolujazdkyna sleduje nove diely Ano sefe? to jazdite do kempu alebo spavate v ubytku? zacal by som rapidnym zmensenim prepravnej kapacity. Doporucujem aby si se-se precital celkom dobry clanok https://www.motorka...dovolenou-39434.html
BTW nie som prasa, ale ked ide na 3 tyzdne prec tak si fakt neberiem 15 triciek. Ono sa da uplne normalne v hoteli / verejne pradelne za 2-3 hodky preprat v podstate kompletny aparel za par korun. Premyslam ako som kedysi vydrzal 8 tyzdnov na roadtripe po zapadnom pobrezi USA (sice autom, ale chodili sme na turistiku kde boli teploty od 0 do 45 stupnov) a vsetko som dostal do kolieckoveho kufra vacsich ale stale znesitelnych rozmerov
Naposledy editováno 09.07.2018 11:07:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Kratzmar1 píše: Uzivatel507> A teď ještě popiš rozdíl v namáhání/chování přeložené pneumatiky auto/motorka,třeba to jako když motopneu víc zatížím,tak je lepší aby se víc deformovala/přehřívala, než zvednout tlak nad limit?
Hele jo. Mas recht. Pneu na kamion se chova naprosto shodne. Vlastne by bylo vyhodny kdyby kamiony jezdily na stejne profilovanych pneu :D
A ten pávík tomu taky moc nepřidá, samozřejmě nesmíš překročit konstrukční rychlost (80-100km/h?), tedy inzerovaných 160km/h znamená papíry automaticky v čistírně...
Každý svého štěstí strůjcem. Motorku máš tak přetíženou, že z ní ani s dopomocí bez bočáku neslezeš (a tedy ani nedáš na hlavní stojan), takže pak musíš stát tři hodiny u silnice, než tě přijede někdo vysvobodit... Špatné sjíždění gum je pak logickým důsledkem, fyziku prostě neokecáš a nezáleží, jak moc se snažíš. Ale to jsou všechno věci, která si musíš přežít sám. Horší by bylo, pokud kvůli neustálému přetěžování ať už gum či některé z podvozkových komponent nebo jenom kvůli mizerným jízdním vlastnostem způsobíš dopravní nehodu, při které nedej bože někoho zraníš, nebo zabiješ. Když jsem viděl fotky ze začátků, jaký sis vyrobil na řídítkách letecký simulátor, tak jsem Ti fandil a líbilo se mně to. Chápu, že každý má nějakou "úchylku" a tu je třeba nějak ventilovat, ale dělat z motorky přetížený kamion mně už sympatické není a rozhodně to nepřispívá bezpečnosti na cestách. Přeju Ti, abys kvůli tomu nikdy neboural a když už, aby si nedej bože nevzal někoho s sebou. Pokud chceš vozit sebou celou dílnu + záložní dílnu, tak si rovnou ten kamion pořiď. To by byla taky pěkná rarita a nikdo tě nebude za nic popotahovat a nebudeš ani nikoho ohrožovat.
Naposledy editováno 09.07.2018 14:27:42
Mimochodem, z tý motorky neslezu bez bočáku ani když je naprosto odstrojená, także to s přetíżením nesouvisí a na centrál jí dostanu i naloženou s rampou, co vozím sebou a to proto, że mám centrál záměrně zkrácenej o 20 mm. A gumy se jak jsem viděl na foto asi nesjíždí takto jenom mě, także zas vedle. No a kdyby byla ta píchlá guma dobře zalepená, tak by ani nějak nevadilo, že je sjetá a na hadry, protože jsem tu viděl foto daleko sjetější
Už někdo zažil na silnici váżení motorek? No asi by to byla dobrá groteska.
Taky k tý elektronice. Tablet 10" normálně používám na vše, druhý 8" je na motorce na navigaci a třetí 7" je na motorce na zpětné kamery. No a to by se mě tak zrovna chtělo přijet do kempu nebo hotelu a začít prát a věšet prádlo. Záložni baterky navigace jsou na helmách protože 7 hodin je málo.
Vrátím se k tý gumě, protože rady, co si mám brát sebou, nebo čím mám jezdit, nebo jak často se převlíkat, jsou nějak mimo. Včetně dnešního přesunu má ta zadní 1000 km. Za studena přehuštěná o 0,3 bar. Guma vypadá stále jako naprosto nová, což ta předchozí po 1000km nevypadala. Bohužel nedokážu řict, jaký je podíl mírného přehuštění a co je rozdíl mezi Pirelli a Michelin.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: Maxipes_Fík> i kdxbych to uměl, tak ve dvou to nepůjde. Abych sesedl, tak motorka musí stát sama, já jsem v tenmoment jako držič nepoužitelný.a p!atí to i pro nasedání.
To je samozřejmé, že nejdřív musí sesednout batoh, jinak bys jí vyrazil patou zuby, ale pak se můžeš zase trochu rozjet, přehodit nohu, zastavit a slézt ze stupačky na zem a pak ten dvoukolovej kamion buď udržíš svisle nebo Ti spadne.
Divím se, že při Tvé šikovnosti už tam dávno nemáš elektromechanicky nebo elektrohydraulicky vyklápěné podpěry s kolečkama na parkování, tak jak to mají ty motocykly s uzavřenou karosérií.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: Maxipes_Fík> hele jánedělal autoškolu u Berousků nebo Kludských, tak tokové věci neovládám...
Mne prijde,zes tam travil detstvi a pubertu u Kocku
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
ohledně bočního stojanu. Já se inspiroval igorem, ten má podložku pro bočák na špagátu a pak není problém s vyndávánim ani usazením, jednoduché ale účiné a ten kousek podložky už strčíš kamkoliv. Já používám dubový prkénko.
2 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 20 | 12.4.2024 v 14:49 Piwell |
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 3.4.2024 v 12:46 Neeno |
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 24.5.2023 v 18:36 Pedl |
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 16 | 20.5.2023 v 12:02 crestik |
řízení Suzuki GSX 1250 FA | rteprapšak | 12 | 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid |